• Kobiety Biznesu
  • Kobiety Showbiznesu
  • Ikony
  • Warto odwiedzić
  • Warto mieć
  • Biznes
  • Newsy
  • Kontakt
  • Regulamin
Sukces jest kobietą!
  • Kobiety
    • Floating wydobywa zadowolenie, radość i spokój
    • Biznes się nie poddaje: Energia i pomysły płyną w świat
    • Wyciągam wnioski z mojego życia i idę dalej
    • DOBROSŁAWA GOGŁOZA: Porażki są drogą do fantastycznych dokonań
    • Dbam o zdrowe ciało i zdrowy umysł!
    • Kobiety Showbiznesu
    • Kobiety Biznesu
    • Ikony
  • Biznes
    • Mój sposób na życie? Uczciwość i radość z każdego dnia
    • Przyjemność z pracy daje wymierne efekty!
    • Catipack – jakość, do której się wraca!
    • Kompetencje wspierają rozwój!
    • Joanna Tynor: Po prostu robię swoje!
    • W teorii
    • W praktyce
  • Dla Ciebie
    • Czym grożą niedobory witamin?
    • Jestem dumna z efektów moich kursantek i kursantów!
    • Jakie badania sprawdzają możliwość zajścia w ciążę
    • Dobre myślenie powoduje dobre doświadczenia
    • W diecie Polaków jest zbyt dużo niezdrowych tłuszczów
    • Moda
    • Design
    • Zdrowie
    • Uroda
  • Warto
    • Jak sprawdzić, czy dziecko nie jest uzależnione od smartfona?
    • Ograniczony dostęp do obiektów sportowych może mieć negatywne skutki
    • Do kogo jest skierowana chwilówka, czyli szybka pożyczka gotówkowa?
    • Młodzi nie chcą wiedzieć o zmianach klimatu
    • Masz zadyszkę? Masz problem!
    • Warto mieć
    • Warto odwiedzić
    • Warto przeczytać
  • Newsy
    • Babcie i dziadkowie w świecie zwierząt
    • Gdzie w Polsce ubywa mieszkańców?
    • Reklam na Wikipedii nie ma i nigdy nie będzie
    • Czy pandemia może skończyć się PTSD?
    • Opowiedz o wymarzonej podróży, wygraj roczny kurs językowy!
    • Wydarzenia
    • Ciekawostki
  • Więcej
    • Kontakt
    • Regulamin
  • Facebook

  • RSS

Warto przeczytać

Młodzi nie chcą wiedzieć o zmianach klimatu

Młodzi nie chcą wiedzieć o zmianach klimatu
Kalina Samek
Kalina Samek
23 lutego 2021

Młodzież i młodzi dorośli chcą działać na rzecz klimatu, ale potrzebują wiedzy. Badanie świadomości młodzieży i młodych dorosłych w Polsce na temat zmiany klimatu.

– Chciałabym, żeby na mojej uczelni były zajęcia dotyczące ekologii i zmian klimatu. Tylko wolałabym, żeby to były takie zajęcia, które by dawały konkretne rozwiązania. Nie tylko określały problem – można przeczytać wypowiedź jednej z respondentek z grupy wiekowej 16-20 lat z raportu „Zmiana klimatu. Raport z badania 2020”.

Badanie zostało przeprowadzone na zlecenie Centrum Edukacji Obywatelskiej, które wspiera nauczycieli i nauczycielki w edukacji klimatycznej w polskich szkołach. Grupa respondentów i respondentek w wieku 13-35 lat została zapytana, m.in. o: źródła informacji na temat stanu i zmiany klimatu, o poziom wiedzy i świadomości, działania, które podejmują na rzecz ochrony klimatu w ich szkole oraz społeczności, obecność tematu zmian klimatycznych w rozmowach z bliskimi i rówieśnikami i rówieśniczkami oraz rolę szkoły w edukacji klimatycznej.

Wyniki badania pokazały m.in., że:
– 70 procent badanych uznało, że odpowiedzialność za zmianę klimatu ponosi człowiek. 3 proc. jako odpowiedzialnych za stan planety wskazało polityków, a 8 proc. korporacje, fabryki i przemysł.
– Zaledwie jedna czwarta osób w wieku 13-20 lat zadeklarowała, że głównym źródłem informacji na temat zmiany klimatu jest szkoła. 59 proc. badanych wskazuje, że szkoła powinna przede wszystkim dbać o kształtowanie postaw i zachowań ekologicznych społeczeństwa.
– 42 proc. badanych deklaruje, że postawa wobec ekologii została wyniesiona z domu rodzinnego.

– Potrzebujemy wysokiej jakości informacji opartych o wiarygodne źródła, z których młodzież czerpać będzie rzetelną wiedzę na temat zmiany klimatu. Dlatego kluczowe jest, aby obok przekazywania wiedzy związanej bezpośrednio z klimatem, pojawiły się działania, które wyposażą młodych ludzi w umiejętności: krytycznego myślenia oraz tworzenia własnych materiałów medialnych – mówi edukatorka klimatyczna Marta Jackowska-Uwadizu. – Dostajemy sygnały od nauczycieli i nauczycielek, że uczniowie i uczennice są zainteresowani tematem zmiany klimatu i chętna do działania. Potrzebuje jednak wsparcia osób, które będą odpowiednio przygotowane i poprowadzą ich przez ten proces. Dlatego tak ważne jest, aby wspierać w tym zakresie pedagogów i pedagożki poprzez dostarczanie im rzetelnej wiedzy oraz ciekawych i inspirujących materiałów edukacyjnych – dodaje.

Badanie zostało przeprowadzone w ramach programu “1Planet4All – Razem dla klimatu!”, który realizowany jest przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i współfinansowany ze środków Unii Europejskiej oraz w ramach programu polskiej współpracy rozwojowej Ministerstwa Spraw Zagranicznych RP.
W ramach programu poprzez warsztaty, webinaria, publikacje i spotkania z ekspertami i ekspertkami CEO wspiera powstawanie i pracę redakcji szkolnych, działalność młodych dziennikarzy i dziennikarek na rzecz zrównoważonego rozwoju.

Młodzież w działaniach wspiera grupa dziennikarzy, którzy zajmują się zmianą klimatu, oraz nauczycieli, nauczycielek, naukowców, którzy przygotowują materiały, prowadzą warsztaty i są mentorami młodych dziennikarzy i dziennikarek w bezpośrednich spotkaniach. Aktualnie prowadzimy rekrutację do nowej edycji programu: https://ekologia.ceo.org.pl/1planet4all/aktualnosci/rekrutacja-do-nowej-edycji-1planet4all-razem-dla-klimatu
Skróconą oraz pełną wersję raportu z badania można znaleźć i pobrać tutaj: https://ekologia.ceo.org.pl/1planet4all/aktualnosci/badanie-swiadomosci-mlodziezy-i-mlodych-doroslych-w-polsce-na-temat-zmiany

Related Itemsbadania naukoweklimatmłodzieżświadomość klimatycznazmiany klimatu
Warto przeczytać
23 lutego 2021
Kalina Samek
Kalina Samek

Zafascynowana mediami kobiecymi, w naszym portalu zawiaduje działem „ZDROWIE”.

Related Itemsbadania naukoweklimatmłodzieżświadomość klimatycznazmiany klimatu

More in Warto przeczytać

Ograniczony dostęp do obiektów sportowych może mieć negatywne skutki

Karolina Nowakowska24 lutego 2021
Read More

Do kogo jest skierowana chwilówka, czyli szybka pożyczka gotówkowa?

Michal Karas23 lutego 2021
Read More

Masz zadyszkę? Masz problem!

Magda Dzik-Kordas23 lutego 2021
Read More

Nigdy nie jest za późno, by zacząć żyć

Michal Karas16 lutego 2021
Read More

Poziom lęku u Polaków najwyższy w maju i grudniu ub. r.

Michal Karas14 lutego 2021
Read More

Po co szczepienia przeciw COVID-19?

Michal Karas14 lutego 2021
Read More

Kobiety się nie poddają: Pozytywne myśli przyciągają pozytywne zdarzenia

Karol Pisarski3 lutego 2021
Read More

Na koronawirusa uodpornionych jest ok. 20 proc. Polaków

Sylwia Cukierska29 stycznia 2021
Read More

Jan Kwilman: Wierzę w upór i własną intuicję

Karol Pisarski28 stycznia 2021
Read More
Scroll for more
Tap

Polecane

  • Mój sposób na życie? Uczciwość i radość z każdego dnia
    W praktyce26 lutego 2021
  • Przyjemność z pracy daje wymierne efekty!
    W praktyce25 lutego 2021
  • Catipack – jakość, do której się wraca!
    W praktyce19 lutego 2021

Facebook

Copyright © 2015 PressFactory Sp. z o.o., Stworzone przez G-marketing Regulamin

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Rozumiem Dowiedz się więcej
Prywatność i polityka ciasteczek

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Non-necessary

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.