• Kobiety Biznesu
  • Kobiety Showbiznesu
  • Ikony
  • Warto odwiedzić
  • Warto mieć
  • Biznes
  • Newsy
  • Kontakt
  • Regulamin
Sukces jest kobietą!
  • Kobiety
    • Anna Belda: Daję Pacjentom dobrą energię
    • Aleksandra Bacańska: Zawsze pamiętajmy o celu!
    • Irena Kurdziel: Konsekwencja i jeszcze raz konsekwencja!
    • Natalia Szroeder ambasadorką Czujesz Klimat? Rossmanna
    • Backstage #ToTylkoPłeć: Agnieszka Kośnik-Zając
    • Kobiety Showbiznesu
    • Kobiety Biznesu
    • Ikony
  • Biznes
    • Jak angażują się pracownicy?
    • Jak skandynawscy pracodawcy inspirują ludzi
    • Polki przepracowane i pragnące zmian
    • Bądźmy dobrzy dla siebie i innych ludzi!
    • Czego spodziewać się w światowej gospodarce
    • W teorii
    • W praktyce
  • Dla Ciebie
    • Prosty sposób na poprawę zdrowia i urody
    • Owocny dzień zacznij od śniadania
    • Ile soli w diecie niemowląt i małych dzieci?
    • Czyste miasta dzięki rowerom to realna przyszłość
    • Nieswoiste choroby zapalne jelit: dobre zmiany w leczeniu
    • Moda
    • Design
    • Zdrowie
    • Uroda
  • Warto
    • Irak na trudnej drodze do odbudowy
    • Dlaczego Polacy pokochali mini zoo?
    • Bigoreksja: kiedy dotyka mężczyzn?
    • Jak żyć lepiej, będąc singlem?
    • Dla samotnych seniorów „nadzieja” to drugi człowiek
    • Warto mieć
    • Warto odwiedzić
    • Warto przeczytać
  • Newsy
    • Jedz kamczatkę przez cały rok
    • Inteligencja i życiowy sukces to sprawka genów?
    • GASTROTARGI SMAKKi już w marcu w Warszawie
    • A ty znasz swoje prawa konsumenta?
    • Czy tzw. roślinne mięso jest zdrowe?
    • Wydarzenia
    • Ciekawostki
  • Więcej
    • Kontakt
    • Regulamin
  • Facebook

  • RSS

Ciekawostki

Dla kogo „lajki”?

Dla kogo „lajki”?
Ela Prochowicz
28 lipca 2015

Naukowcy z Chicago Booth dowodzą, że ludzi motywuje bardziej to co inni lubią, niż to co inni robią.

Chcesz zabrzmieć przekonująco i zyskać naśladowców ? Dyskutuj na temat tego, co lubisz lub co chciałbyś robić, a nie o tym czego faktycznie dokonałeś.

Takie wnioski wysunęli amerykańscy naukowcy w najnowszych badaniach, które zostaną opublikowane w nowym wydaniu Journal of Personality and Social Psychology.

Ayelet Fishbach z University of Chicago Booth School of Business oraz Yanping Tu była doktorantka, stwierdzają, że ​​ludzie są dużo bardziej skłonni naśladować upodobania innych osób, niż ich działania. Innymi słowy, ludzie chcą lubić to samo co inni, ale jednocześnie chcą mieć lub robić to, czego inni nie mają lub jeszcze nie zrobili.

W badaniach, „Słowa mówią głośniej: upodabnianie się z preferencjami częściej niż z działaniami (Words Speak Louder: Conforming to Preferences More Than Actions) naukowcy przeanalizowali serię sześciu eksperymentów dotyczących codziennych czynności, takich jak wybór marki gumy do żucia, robienie zakupów spożywczych, wybór rysunku na porannym kubku do kawy, oglądanie filmów o zwierzętach w serwisie YouTube.

„Tendencja naśladowania jest wszechobecna i mocno zakorzeniona w ludzkiej psychologii,” twierdzi Ayelet Fishbach z Chicago Booth. „Kiedy ludzie naśladują, chcą powielać postawy innych ludzi oraz to co inni ludzie lubią. Ale jeśli chodzi o to, co robią, chcą być inni. Tak więc, jeśli chcesz przekonać ludzi, należy mówić im o swoich upodobaniach, a nie o koniecznościach”, dodaje Fishbach.

Naukowcy odkryli, że ludzie upodabniają się z cudzymi preferencjami częściowo dlatego, że przyjmują opinie i osądy innych jako swoje własne. Odkryli ponadto, że kiedy ludzie zachowują się tak jakby się nie dostosowywali do innych, ich motywacją może być uzupełnianie własnych działań w stosunku do zachowań innych.

Na przykład, kiedy ludzie uczestniczą jako obserwatorzy w jakiejś akcji, jak dla przykładu oglądanie przyjaciela jedzącego miskę płatków owsianych na śniadanie, czują się w pewien sposób tak jakby to oni sami jedli płatki owsiane. W rezultacie, starają się wzbogacić własne doświadczenia, wybierając dla siebie coś innego do zjedzenia, na przykład omlet. W przypadku kiedy ludzie dowiadują się o upodobaniach innej osoby, która stwierdza że lubi płatki owsiane bardziej niż omlet, wtedy przyjmują te upodobania jako swoje własne i mówią, że wola płatki owsiane od omletów.

Ta sama tendencja potwierdza się w przypadku zakupów przez internet. Kiedy ludzie mają dostęp do listy najczęściej kupowanych produktów w danym sklepie internetowym oraz do listy ulubionych produktów internautów w tym samym sklepie, będą bardziej skłonni do naśladowania tego co inni lubią, a nie tego co inni kupują.

Wyniki tych badań mogą być inspiracją w obieraniu strategii dla sklepów internetowych, marketingu mediów społecznościowych, czy kampanii politycznych. Marketerzy, na przykład, mogą zbierać „like” użytkowników Facebooka, a nie zajmować się zbieraniem informacji na temat tego, co użytkownicy kupili, zjedli lub czego są właścicielami. Podobnie, mogą prezentować produkty jako ogólnie lubiane, a nie najczęściej kupowane.

Related Itemsco lubimykreowanie potrzebmarketingPolecanesukces jest kobietą
Ciekawostki
28 lipca 2015
Ela Prochowicz

Trzyma rękę na pulsie najciekawszych wydarzeń w Polsce i za granicą, śledzi ciekawostki ze świata nauki i przekłada je na język zrozumiały dla każdego z nas.

Related Itemsco lubimykreowanie potrzebmarketingPolecanesukces jest kobietą

More in Ciekawostki

Jedz kamczatkę przez cały rok

Julia Nieznalska24 marca 2023
Read More

Inteligencja i życiowy sukces to sprawka genów?

Magda Dzik-Kordas21 marca 2023
Read More

A ty znasz swoje prawa konsumenta?

Zofia Kicińska15 marca 2023
Read More

Czy tzw. roślinne mięso jest zdrowe?

Edyta Nowicka14 marca 2023
Read More

Jak młodzież zachęca do aktywności

Karolina Nowakowska7 marca 2023
Read More

Pałac Mortęgi Hotel & SPA – Przyjaźni Dzieciom!

Julia Nieznalska5 marca 2023
Read More

To mit, że witamina C zapobiega przeziębieniu

Sylwia Cukierska2 marca 2023
Read More

Opłaca się pomagać innym: dla zdrowia!

Dagna.Starowieyska28 lutego 2023
Read More

Jak nasz mózg ulega iluzjom?

Michal Karas16 lutego 2023
Read More
Scroll for more
Tap

Polecane

  • Jak angażują się pracownicy?
    W praktyce15 marca 2023
  • Jak skandynawscy pracodawcy inspirują ludzi
    W praktyce14 marca 2023
  • Polki przepracowane i pragnące zmian
    W praktyce13 marca 2023

Facebook

Copyright © 2015 PressFactory Sp. z o.o., Stworzone przez G-marketing Regulamin

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Rozumiem Dowiedz się więcej
Prywatność i polityka ciasteczek

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT