• Kobiety Biznesu
  • Kobiety Showbiznesu
  • Ikony
  • Warto odwiedzić
  • Warto mieć
  • Biznes
  • Newsy
  • Kontakt
  • Regulamin
Sukces jest kobietą!
  • Kobiety
    • Anna Belda: Daję Pacjentom dobrą energię
    • Aleksandra Bacańska: Zawsze pamiętajmy o celu!
    • Irena Kurdziel: Konsekwencja i jeszcze raz konsekwencja!
    • Natalia Szroeder ambasadorką Czujesz Klimat? Rossmanna
    • Backstage #ToTylkoPłeć: Agnieszka Kośnik-Zając
    • Kobiety Showbiznesu
    • Kobiety Biznesu
    • Ikony
  • Biznes
    • Rekordowy ruch na portalach pracy
    • Jak angażują się pracownicy?
    • Jak skandynawscy pracodawcy inspirują ludzi
    • Polki przepracowane i pragnące zmian
    • Bądźmy dobrzy dla siebie i innych ludzi!
    • W teorii
    • W praktyce
  • Dla Ciebie
    • Jelitowa mikrobiota a nasza psychika
    • Prosty sposób na poprawę zdrowia i urody
    • Owocny dzień zacznij od śniadania
    • Ile soli w diecie niemowląt i małych dzieci?
    • Czyste miasta dzięki rowerom to realna przyszłość
    • Moda
    • Design
    • Zdrowie
    • Uroda
  • Warto
    • O tym, jak Biała Dama polubiła futbol
    • Rusza kampania społeczna My, Rodzice dzieci trans
    • Jaka jest dieta dobra dla oczu?
    • Dlaczego warto jeść owoce jagodowe?
    • Irak na trudnej drodze do odbudowy
    • Warto mieć
    • Warto odwiedzić
    • Warto przeczytać
  • Newsy
    • Żucie gumy: czy to jest zdrowe?
    • Co Polacy wiedzą o wodzie?
    • Jedz kamczatkę przez cały rok
    • Inteligencja i życiowy sukces to sprawka genów?
    • GASTROTARGI SMAKKi już w marcu w Warszawie
    • Wydarzenia
    • Ciekawostki
  • Więcej
    • Kontakt
    • Regulamin
  • Facebook

  • RSS

Kobiety Showbiznesu

Katarzyna Konieczka: Mroczne wizje

Katarzyna Konieczka: Mroczne wizje
Julia Nieznalska
13 maja 2015

Projektantka i kostiumograf, do której po stroje zwracają się największe polskie gwiazdy. Doceniona przez Vogue’a.

Jak określiłabyś stylistykę, w której się poruszasz?

Katarzyna Konieczka: Mroczna, z elementami makabreski, bywa też romantycznie, baśniowo i surrealistycznie . Kategoria stricte modowa w której się znajduję to Premiere Vision czyli eksperymenty w modzie. Ostatnio używam też określenia „Trash Couture”. Wysoką jakość uzyskuję poprzez precyzję i fakt niedostępności tkanin, które są w 100% autorskie. Określenie „Trash”, czyli potocznie mówiąc coś w rodzaju „śmieciowości”, to efekt malarski, pełen spękań i nieregularności, jak w tworach rzeźbiarskich.

Stroje, elementy, które projektujesz nie nadają się do noszenia na co dzień…

Bo nie są. Ja się nie zajmuję produkcją linii odzieżowych i nie wypuszczam kolekcji co sezon. Tego się nie nosi, bo jest niewygodnie. W większości niewygodnie. To ma się podobać i robić wrażenie. Wyobraźmy sobie, że nagle na ulicy pojawia się dziewczyna w moim kostiumie, np. w złotym gorsecie. Ludzie zapewne zaczęliby szukać wzrokiem aparatów lub kamer. Taka sytuacja to byłby moment kompletnie oderwany od naszej rzeczywistości. A ja się właśnie tym zajmuję. Daję ludziom coś w rodzaju filmu fantasy na żywo.

Współpracujesz z polskimi gwiazdami. Dla Justyny Steczkowskiej, do teledysku Sanktuarium, podarowałaś wyjątkową koronę. Sama wyszłaś z inicjatywą czy zostałaś poproszona o projekt?

Zawsze to styliści, managerowie czy inni ludzie z ekipy gwiazd się do mnie odzywają. Ja mam różnie, jeśli czegoś chcę to po prostu cichutko czekam a życie mnie samo zaskakuje.

Z czego, jakich elementów i jakich materiałów korzystasz w projektowaniu swoich kostiumów?

Jak tak spojrzeć na moje pudełka, w których trzymam materiały, to widzę np. koronki, sznureczki, koraliki. Nie takie ze sklepów, tylko prawdziwe zbiory, babcine skarby, które z biegiem czasu stały się niedostępne. Tkaniny z egotycznych krajów. Używam ich do wykonywania strojów, które są fantazją na temat strojów z różnych epok. Gdzie indziej mam skrzynki narzędziowe pełne różnych metalowych elementów – druty, śruby, siatki metalowe, kawałki pleksi, plastiku i mnóstwo różnych farb.

Twoje projekty zostały pokazane w Talentach Vogue’a. Co teraz?

Teraz czekam na okładkę w I-D Magazine a dzisiaj jestem w trakcie rozmów z Elle i Harper’s Bazar. W lutym 2013 roku miałam pokaz w Londynie.

Czy jest jakaś praca, z której jesteś szczególnie dumna?

Jestem perfekcjonistką, nie potrafię wypuścić w świat czegoś, pod czym nie mogę się podpisać co dalej za tym idzie z czego nie jestem dumna. Cieszę się po prostu, że odnoszę sukcesy w tak ciężkiej branży.

Zaprojektowałaś kostium do sesji z niepełnosprawną Aldoną Plewińską. Czy to był kostium specjalnie dla niej czy zaprojektowałaś go na inną okazję?

Kostium do tej kontrowersyjnej sesji powstał wcześniej. Sesja zdjęciowa z Aldoną Plewińską jest początkiem serii z niepełnosprawnymi modelami. Autorką zdjęć jest Katarzyna Widmańska, ona także wymyśliła hasło przewodnie „My body is not a cage” czyli „Moje ciało nie jest klatką”. Patrząc na zdjęcie widać, jak piękna jest Aldona i jak wydaje się egzotyczna. Przecież w większości ludzie spotykani na ulicy czy modelki, z którymi pracuję mają wszystkie kończyny. To tak jakbyśmy żyli w społeczeństwie ludzi o niezwykle jasnych wręcz mlecznych włosach, niebieskich oczach i nagle pojawił się ktoś ze wschodnim typem urody. Dla mnie to wizualnie dodaje świeżości projektom, daje mi większą przestrzeń twórczą i znosi mentalne granice. Jeszcze wczoraj o tym z kimś rozmawiałam. W świetle ostatnich wydarzeń, sukcesu paraolimpijczyków w Londynie i wypowiedzi Janusza Korwina Mikke jest to temat bardzo aktualny. Nie wyobrażam sobie sytuacji żeby modelki niepełnosprawne miały odczuć, że powinny przestać pokazywać. Czas pokazuje, że należy o tym rozmawiać.

Projektujesz dla konkretnej osoby i do niej dopasowujesz kostium czy na odwrót – najpierw kostium a potem „model”

Projektując kostium myślę o jakiejś nierealnej postaci. Która nie żyje w naszym świecie a jest bohaterem książki, filmu ale żadnej istniejącej już treści. Każdy strój zatem niesie w sobie ogromny ładunek cech, które potem spadają na osobę która je ubierze. To się sprawdza w komercyjnych projektach. Gdy powstaje teledysk lub sesja zdjęciowa. Przedstawiona historia nabiera głębi lub zostaje wyniesiona na poziom innych światów.

Czy to prawda, że Lady Gaga zbyt mocno zainspirowała się jednym z twoich projektów?

Lady Gaga się nie zainspirowała. To jej styliści, ludzie którzy dla niej pracują i wymyślają każdy jej ubiór na każde jej wyjście. Na początku artysta sam siebie kreuje, ale na tym etapie  na którym jest, rzeczy do teledysków przynoszą jej styliści. Tak się stało w przypadku teledysku „You and I”. Dostałam zamówienie od jej stylistów na stroje do tego teledysku odpowiednio wcześniej. Moje maszynki i gorsety „odwiedziły” Londyn i Nowy Jork a po teledysku wróciły do mnie z powrotem. Efektem podróży moich strojów są zdjęcia i teledysk ,na którym artystka występuje w dodatkach wykonanych przez zaprzyjaźnioną z nimi firmę do złudzenia podobnych do moich. Ta firma zajmuje się przede wszystkim charakteryzacją i stworzyła swoją wersję moich maszynek z elementów plastycznych, charakteryzatorskich. Niestety nie doczekałam się nawet notatki, że te elementy były wzorowanie na moich produktach.

Related ItemsartystkaKatarzyna Konieczkamodaprojektantka
Kobiety Showbiznesu
13 maja 2015
Julia Nieznalska

Moda nie ma przed nią tajemnic. Uwielbia eksperymentować, ale ceni również klasykę. Specjalnie dla Was śledzi nowinki ze świata wybiegów.

Related ItemsartystkaKatarzyna Konieczkamodaprojektantka

More in Kobiety Showbiznesu

Natalia Szroeder ambasadorką Czujesz Klimat? Rossmanna

Dagna.Starowieyska9 lutego 2023
Read More

Kreator Kultury dla Doroty Masłowskiej

Michal Karas18 stycznia 2023
Read More

LiMaVii: Uratowana przez nauczycielkę

Dagna.Starowieyska17 stycznia 2023
Read More

Potencja: Surrealna banalność

Ela Prochowicz12 stycznia 2023
Read More

Solidarny Dom Kultury Słonecznik

Magda Nowak7 stycznia 2023
Read More

Anna Sułkowska-Migoń: Od skrzypiec do dyrygentury

Magda Dzik-Kordas2 stycznia 2023
Read More

Lilianna Krych: Little Thunder

Ela Prochowicz29 grudnia 2022
Read More

Agata Słowak: Lubię żonglować znanymi motywami

Zofia Kicińska26 grudnia 2022
Read More

Ishbel Szatrawska: gra konwencjami

Edyta Nowicka22 grudnia 2022
Read More
Scroll for more
Tap

Polecane

  • Rekordowy ruch na portalach pracy
    W praktyce30 marca 2023
  • Jak angażują się pracownicy?
    W praktyce15 marca 2023
  • Jak skandynawscy pracodawcy inspirują ludzi
    W praktyce14 marca 2023

Facebook

Copyright © 2015 PressFactory Sp. z o.o., Stworzone przez G-marketing Regulamin

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Rozumiem Dowiedz się więcej
Prywatność i polityka ciasteczek

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT