• Kobiety Biznesu
  • Kobiety Showbiznesu
  • Ikony
  • Warto odwiedzić
  • Warto mieć
  • Biznes
  • Newsy
  • Kontakt
  • Regulamin
Sukces jest kobietą!
  • Kobiety
    • Anna Belda: Daję Pacjentom dobrą energię
    • Aleksandra Bacańska: Zawsze pamiętajmy o celu!
    • Irena Kurdziel: Konsekwencja i jeszcze raz konsekwencja!
    • Natalia Szroeder ambasadorką Czujesz Klimat? Rossmanna
    • Backstage #ToTylkoPłeć: Agnieszka Kośnik-Zając
    • Kobiety Showbiznesu
    • Kobiety Biznesu
    • Ikony
  • Biznes
    • Rekordowy ruch na portalach pracy
    • Jak angażują się pracownicy?
    • Jak skandynawscy pracodawcy inspirują ludzi
    • Polki przepracowane i pragnące zmian
    • Bądźmy dobrzy dla siebie i innych ludzi!
    • W teorii
    • W praktyce
  • Dla Ciebie
    • Jelitowa mikrobiota a nasza psychika
    • Prosty sposób na poprawę zdrowia i urody
    • Owocny dzień zacznij od śniadania
    • Ile soli w diecie niemowląt i małych dzieci?
    • Czyste miasta dzięki rowerom to realna przyszłość
    • Moda
    • Design
    • Zdrowie
    • Uroda
  • Warto
    • O tym, jak Biała Dama polubiła futbol
    • Rusza kampania społeczna My, Rodzice dzieci trans
    • Jaka jest dieta dobra dla oczu?
    • Dlaczego warto jeść owoce jagodowe?
    • Irak na trudnej drodze do odbudowy
    • Warto mieć
    • Warto odwiedzić
    • Warto przeczytać
  • Newsy
    • Żucie gumy: czy to jest zdrowe?
    • Co Polacy wiedzą o wodzie?
    • Jedz kamczatkę przez cały rok
    • Inteligencja i życiowy sukces to sprawka genów?
    • GASTROTARGI SMAKKi już w marcu w Warszawie
    • Wydarzenia
    • Ciekawostki
  • Więcej
    • Kontakt
    • Regulamin
  • Facebook

  • RSS

Ciekawostki

Zapłata za błędy

Zapłata za błędy
Karol Pisarski
15 czerwca 2016

Nie ma ludzi nieomylnych. Jednak za błędy niektórych przychodzi nam słono zapłacić. Szczególnie jeśli walutą jest nasze zdrowie lub życie. Gdy ktoś naraża to, co dla nas najcenniejsze powinniśmy reagować. Zanim to jednak zrobimy sprawdźmy do czego mamy prawo i czy aby na pewno nie oczerniamy innych naszym osądem

Łatwo przychodzi nam stwierdzenie, że popełniono błąd lekarski, ale nie zawsze wiemy co to tak naprawdę oznacza. Jest to nieumyślne działanie, zaniedbanie lub zaniechanie ze strony lekarza, położnej, pielęgniarki czy też innej osoby wykonującej zawód medyczny, które w rezultacie powoduje powstanie szkody u pacjenta. W przypadku, gdy doszło do uszkodzenia ciała, rozstroju zdrowia bądź śmierci w wyniku działania niezgodnego z uznanym stanem wiedzy medycznej, lekkomyślności czy niedbalstwa mamy prawo domagać się wypłaty odszkodowania.

Warto zaznaczyć, że skutkiem błędu medycznego mogą być również tak zwane choroby jatrogenne. Jest to postępowanie lekarza, bądź innego pracownika zakładu medycznego, które wywiera niekorzystny wpływ na stan psychiczny oraz fizyczny pacjenta. Czynniki te powodują wystąpienie lub też nasilenie dolegliwości u pacjenta. Choroby jatrogenne często wywoływane są niewłaściwą postawą względem pacjenta oraz brakiem wiedzy lub umiejętności psychologicznych w kontakcie z chorym.

W sytuacji, gdy jesteśmy przekonani, że doszło do błędu lekarskiego i nie miało to miejsca wcześniej niż rok temu osoby pokrzywdzone powinny zainterweniować. Zgłaszać takie przypadki można w Wojewódzkiej Komisji ds. Orzekania o Zdarzeniach Medycznych. Ustne zgłoszenie nie rozwiązuje jednak sprawy. Poza tym trzeba zabrać ze sobą opis dotyczący tego, co się stało i jak przebiegało leczenie. W tym też dokumencie powinno zostać wyszczególnione, na czym miał polegać błąd, który został zauważony przez ofiarę. W tym wypadku może się również przydać opinia innego specjalisty, która byłaby odmienna od tej jaką wydał lekarz prowadzący.

Należy zabrać ze sobą również pełną dokumentację z placówki medycznej, w której doszło do błędu medycznego. W tej dokumentacji powinna się znajdować pełna historia choroby, opisy wyników badań i konsultacji oraz karta informacyjna leczenia szpitalnego. Trzeba zwrócić również uwagę na inne dokumenty jeśli zdarzenie, o którym chcemy opowiedzieć było połączone z inną wcześniej leczoną chorobą. W tej sytuacji trzeba mieć ze sobą dokumentację również z innych placówek i gabinetów, do których zgłaszaliśmy się z naszym problemem.

Jeśli po zauważonym przez nas błędzie lekarskim podjęliśmy leczenie w innej placówce to i z tego miejsca muszą nam zostać wydane stosowne dokumenty, które będą opisywały cały proces. Dobrze jest zabrać ze sobą także pozostałe dokumenty dotyczące poniesionych kosztów i utraconych korzyści, będących bezpośrednim następstwem błędu.

W przypadku, gdy błąd lekarski nastąpił w przychodni, placówce przyszpitalnej lub też poradni specjalistycznej to wszystkie nasze roszczenia należy najpierw skierować bezpośrednio do tej placówki albo i do jej ubezpieczyciela. Tam także należy zgłosić się z podobnym plikiem dokumentów, jak podczas wizyty w Wojewódzkiej Komisji ds. Orzekania o Zdarzeniach Medycznych.

Za osoby, które zmarły lub są w ciężkim stanie, dokumenty te może złożyć osoba bliska, a resztą postępowania zajmie się prokuratura.

Źródło: Good One PR

Related Itemsbłąd lekarskibłąd w sztucedokumentyodszkodowaniepostępowanie
Ciekawostki
15 czerwca 2016
Karol Pisarski

Related Itemsbłąd lekarskibłąd w sztucedokumentyodszkodowaniepostępowanie

More in Ciekawostki

Żucie gumy: czy to jest zdrowe?

Sylwia Cukierska31 marca 2023
Read More

Co Polacy wiedzą o wodzie?

Zofia Kicińska30 marca 2023
Read More

Jedz kamczatkę przez cały rok

Julia Nieznalska24 marca 2023
Read More

Inteligencja i życiowy sukces to sprawka genów?

Magda Dzik-Kordas21 marca 2023
Read More

A ty znasz swoje prawa konsumenta?

Zofia Kicińska15 marca 2023
Read More

Czy tzw. roślinne mięso jest zdrowe?

Edyta Nowicka14 marca 2023
Read More

Jak młodzież zachęca do aktywności

Karolina Nowakowska7 marca 2023
Read More

Pałac Mortęgi Hotel & SPA – Przyjaźni Dzieciom!

Julia Nieznalska5 marca 2023
Read More

To mit, że witamina C zapobiega przeziębieniu

Sylwia Cukierska2 marca 2023
Read More
Scroll for more
Tap

Polecane

  • Rekordowy ruch na portalach pracy
    W praktyce30 marca 2023
  • Jak angażują się pracownicy?
    W praktyce15 marca 2023
  • Jak skandynawscy pracodawcy inspirują ludzi
    W praktyce14 marca 2023

Facebook

Copyright © 2015 PressFactory Sp. z o.o., Stworzone przez G-marketing Regulamin

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Rozumiem Dowiedz się więcej
Prywatność i polityka ciasteczek

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT