• Kobiety Biznesu
  • Kobiety Showbiznesu
  • Ikony
  • Warto odwiedzić
  • Warto mieć
  • Biznes
  • Newsy
  • Kontakt
  • Regulamin
Sukces jest kobietą!
  • Kobiety
    • Anna Belda: Daję Pacjentom dobrą energię
    • Aleksandra Bacańska: Zawsze pamiętajmy o celu!
    • Irena Kurdziel: Konsekwencja i jeszcze raz konsekwencja!
    • Natalia Szroeder ambasadorką Czujesz Klimat? Rossmanna
    • Backstage #ToTylkoPłeć: Agnieszka Kośnik-Zając
    • Kobiety Showbiznesu
    • Kobiety Biznesu
    • Ikony
  • Biznes
    • Rekordowy ruch na portalach pracy
    • Jak angażują się pracownicy?
    • Jak skandynawscy pracodawcy inspirują ludzi
    • Polki przepracowane i pragnące zmian
    • Bądźmy dobrzy dla siebie i innych ludzi!
    • W teorii
    • W praktyce
  • Dla Ciebie
    • Jelitowa mikrobiota a nasza psychika
    • Prosty sposób na poprawę zdrowia i urody
    • Owocny dzień zacznij od śniadania
    • Ile soli w diecie niemowląt i małych dzieci?
    • Czyste miasta dzięki rowerom to realna przyszłość
    • Moda
    • Design
    • Zdrowie
    • Uroda
  • Warto
    • O tym, jak Biała Dama polubiła futbol
    • Rusza kampania społeczna My, Rodzice dzieci trans
    • Jaka jest dieta dobra dla oczu?
    • Dlaczego warto jeść owoce jagodowe?
    • Irak na trudnej drodze do odbudowy
    • Warto mieć
    • Warto odwiedzić
    • Warto przeczytać
  • Newsy
    • Żucie gumy: czy to jest zdrowe?
    • Co Polacy wiedzą o wodzie?
    • Jedz kamczatkę przez cały rok
    • Inteligencja i życiowy sukces to sprawka genów?
    • GASTROTARGI SMAKKi już w marcu w Warszawie
    • Wydarzenia
    • Ciekawostki
  • Więcej
    • Kontakt
    • Regulamin
  • Facebook

  • RSS

Kobiety Biznesu

Olga Kozierowska: Kobiety szukają wyzwań

Fot. Leszek Wiśniewski
Olga Kozierowska: Kobiety szukają wyzwań
Anna Chodacka-Penier
17 maja 2015

Autorka programu „Sukces Pisany Szminką” w TVN24 i Radiu PiN, redaktor naczelna miesięcznika „Brief”. A w tym roku także „dziennikarz roku, który m.in. szerzył edukację ekonomiczną i wspierał rozwój biznesu w Polsce”.  Jedna z najbardziej przedsiębiorczych kobiet w Polsce – Olga Kozierowska

Czy mężczyźni lubią kobiety przedsiębiorcze?

Olga Kozierowska: Myślę, że jeśli chodzi o współpracę to lubią, w życiu „rodzinnym” zdecydowanie mniej. Większość mężczyzn nie dyskryminuje kobiet, jeśli chodzi o biznesowe dokonania, docenia ich zaangażowanie i podziwia determinację. Kobiety stanowią doskonałe dopełnienie świata biznesu, dlatego uważam, że równowaga powinna być wszędzie tak w naturze jak i zarządach spółek. Z drugiej strony mężczyźni boją się nowego obrazu Polki – kobiety przedsiębiorczej, która wie czego chce, jest silna, która de facto przejmuje „tradycyjne” cechy męskie. Z własnego doświadczenia mogę powiedzieć, że chyba nie jest łatwo mężczyźnie z kobietą, która jest niezależna i nie chce być kurą domową. To jest wyzwanie. Dlatego chcąc coś osiągnąć, często stajemy przed trudnymi życiowymi wyborami.

Czy trudno jest znaleźć mężczyznę, który jest partnerem?

Trudno, ale trzeba próbować(uśmiech).

Jakie ma pani rady dla kobiet, które się boją – mają dobre pomysły na działalność, są przedsiębiorcze, ale przerażają je początki, boją się ryzyka?

Zawsze jest ryzyko, ale jeśli się nie spróbuje to nic nie wygra. Rada jest taka, żeby nie realizować pozornych celów, lecz słuchać tego co podpowiada nam wnętrze. A co to oznacza? Jeśli np. rodzice radzą nad rozpocząć studia prawnicze, ale my czujemy, że chcemy malować, to róbmy to, co czujemy, podążajmy za pasją i zaufajmy sobie. Bo każdy z nas wie w czym może być najlepszy, ale nie każdy ma odwagę próbować. Następnie trzeba wierzyć, wierzyć i jeszcze raz wierzyć. Potem wszystko dobrze zaplanować i przejść do realizacji zamierzonych celów. By nie poddać się po drodze proponuję traktować wszelkie wyzwania jako dar od losu a nie jako wielkie problemy. Pokonanie nawet najmniejszego wyzwania daje nam silę, by iść dalej i wzmacnia poczucie własnej wartości.

Jak powinny się promować kobiety?

Wszystko zależy od tego, co się chce robić. Jeśli karierę w korporacji, to na pewno trzeba mieć bardzo dobrze przygotowane cv, według trendów jakie w danym czasie panują na rynku, bo to się zmienia. Jeśli chodzi o wyższe stanowiska bardzo modne są obecnie tzw. „ lidertówki”, czyli zaprezentowanie się na krótkim filmie video. Osoby, które bardzo dobrze prezentują się przed kamerą powinny sięgnąć po to narzędzie. Trzeba mieć też odpowiednio przygotowany profil na portalach tj. linked in czy, Goldenline oraz ewentualnie prowadzić blog ekspercki, pisać artykuły…. Jeżeli zaś chcemy promować nowopowstałą firmę proponuję skorzystać z możliwości jakie niesie ze sobą social marketing oraz wszelkiego rodzaju branżowe spotkania. W obu przypadkach zaś przyda się networking i inicjowanie wywiadów w mediach..

Jaki miejsce jest wg pani przykładem kraju, który powinniśmy naśladować ?

Patrząc przez pryzmat „równości kobiet i mężczyzn” to Holandia najbardziej przypadła mi do gustu. Jednakże uważam, że z Polski powinniśmy być dumni, bo bardzo dużo w kwestiach równych możliwości kobiet się zmieniło. Z pewnością zazdroszczą nam Włoszki, Słowaczki, a nawet Niemki…

Jaki wizerunek ma kobieta przedsiębiorcza? Jakie są wyznaczniki kobiet sukcesu?

Taki sam jak przedsiębiorczy mężczyzna, tylko na ogół jest atrakcyjniejsza (śmiech). A na poważnie to raczej mówiłabym o wizerunku kobiety sukcesu – to kobieta jasno określająca swoje potrzeby i cele, mówiąca wprost, charyzmatyczna, umiejąca radzić sobie w trudnych sytuacjach, wykorzystująca rynkowe szanse, budująca długoterminowe relacje biznesowe i zawsze ubrana stosownie do okazji, bowiem wie, że wiele zależy od pierwszego wrażenia.

Czy w Polsce łatwo jest znaleźć niszę, gdy planujemy własny biznes?

To zależy co nazwiemy niszą. Można niszę stworzyć na czymś co de facto już jest, albo zająć jakiś segment, który jest nadbudowany nad niszą istniejącą lub też stworzyć sobie unikatowe miejsce na rynku. Trudno jest odpowiedzieć na to pytanie, ponieważ to wiąże się z badaniami rynku. Ale polecam, aby samemu dużo czytać, kupować i przeglądać magazyny, tygodniki, miesięczniki, rozglądać się po zagranicznych rynkach.

Z jakimi innowacyjnymi projektami się pani spotkała w ostatnim czasie?

Jest wiele takich projektów, ale w ostatnim czasie zrobił na mnie wrażenie projekt ośrodka, centrum dla ludzi starszych, do którego mogą przyjść na cały dzień, gdzie mają zapewnioną opiekę medyczną i atrakcje. Ale nie jest to dom spokojnej starości, lecz miejsce, do którego możemy zawieźć naszych bliskich, kiedy jest taka potrzeba, jeśli przykładowo wyjeżdżamy na dwudniową delegację lub wakacje, i obawiamy się o ich bezpieczeństwo, stan zdrowia. Jest to z pewnością nisza na polskim rynku. A takich projektów, start up’ów jest naprawdę mnóstwo.

Czy pani nie ma czasem dość towarzystwa kobiet? Kobiece szkolenia, konferencje, wciąż kobiece towarzystwo.

Zdecydowanie nie, obecnie towarzystwo kobiet daje mi ogromną siłę i motywację do działania. Ale muszę przyznać, że kilka lat temu tak nie było. Miałam tylko jedną przyjaciółkę od serca, inne – uważane za bliskie – wyrządziły mi wiele złego.

No właśnie, powiedziała pani kiedyś, że „solidarność jest fikcyjna wśród kobiet”…

Brak solidarności wiąże się niestety z zawiścią, a zawiść, to jest cecha nad którą kobiety powinny pracować, bo ta jest bardzo niszcząca, działa źle na obie strony: po pierwsze krzywdzi osobę przeciwko której jesteśmy, której zazdrościmy, a po drugie świadczy o tym, że to my mamy ze sobą problem, że sami nie jesteśmy zadowoleni z siebie a w efekcie nasza frustracja jest większa. Nie można budować własnej wartości w oparciu o ujmowanie wartości innym. Radość i akceptacja przynosi o wiele więcej dobrego.

Odkąd nie pracuje pani w korporacji i przeszła na „drugą stronę mocy”,  zawiść zanikła?

Pamiętam jak zaczęłam działać w tym temacie, to mój mąż powiedział: „daj spokój, uważaj z babami, przecież one cię zniszczą”. Dlatego jak organizowałam pierwszą konferencję to bałam się, jaka będzie atmosfera. I ku mojemu zdziwieniu było wspaniale. Obecnie wytworzyła się cudowna społeczność. I to jest największa nagroda – praca z takimi kobietami. To są kobiety, które szukają nowych wyzwań, które się realizują, które ciężko pracowały na to, co mają.

I nie potrzeba mężczyzn, którzy rozładowaliby napięcie, rzucili żartem?

Wszystko zależy od prowadzących. Na naszych konferencjach jest jakby to powiedzieć domowo, więc nie potrzebujemy nikogo, kto by musiał rozładowywać atmosferę… bo ta jest odpowiednio ciepła i luźna.

Czy zmiana koloru włosów miała związek z chęcią zmiany wizerunku?

Nie. Po prostu bardzo długo miałam włosy blond, które się zniszczyły od częstego farbowania. Dlatego też najbardziej logicznym rozwiązaniem był powrót do naturalnego koloru. A teraz jest mi tak po prostu wygodnie. Jedyny problem to siwe włosy, które się już gdzieniegdzie pojawiają(uśmiech).

Plany na przyszłość? Kreowanie kolejnych projektów, które będą związane z przedsiębiorczością, ale nie tylko z przedsiębiorczością kobiet.

Odebrała pani\ nagrodę Dziennikarza Roku. Jakie to uczucie?

Byłam jedyną nominowaną kobietą , więc było to tym bardziej satysfakcjonujące (śmiech).

Rozmawiała: Monika Miśta

Related Itemskobieta sukcesuOlga KozierowskaPolecanesukces jest kobietą
Kobiety Biznesu
17 maja 2015
Anna Chodacka-Penier

Redaktor Naczelna Sukces Jest Kobietą

Related Itemskobieta sukcesuOlga KozierowskaPolecanesukces jest kobietą

More in Kobiety Biznesu

Anna Belda: Daję Pacjentom dobrą energię

Julia Nieznalska10 marca 2023
Read More

Aleksandra Bacańska: Zawsze pamiętajmy o celu!

Michal Karas3 marca 2023
Read More

Irena Kurdziel: Konsekwencja i jeszcze raz konsekwencja!

Magda Dzik-Kordas21 lutego 2023
Read More

Backstage #ToTylkoPłeć: Agnieszka Kośnik-Zając

Zofia Kicińska19 stycznia 2023
Read More

Anna Belda: Dobro zawsze wraca!

Julia Nieznalska30 grudnia 2022
Read More

Joanna Nogaj-Ossowska: Warto walczyć o marzenia!

Michal Karas15 grudnia 2022
Read More

Mariola Koziatka: Stale się rozwijam, by pomagać ludziom!

Karolina Nowakowska28 listopada 2022
Read More

Alina Szynaka: Prowokuję nowe możliwości!

Sylwia Cukierska15 listopada 2022
Read More

Adriana Stempkowska: Dbam o wolność moich wyborów

Edyta Nowicka14 listopada 2022
Read More
Scroll for more
Tap

Polecane

  • Rekordowy ruch na portalach pracy
    W praktyce30 marca 2023
  • Jak angażują się pracownicy?
    W praktyce15 marca 2023
  • Jak skandynawscy pracodawcy inspirują ludzi
    W praktyce14 marca 2023

Facebook

Copyright © 2015 PressFactory Sp. z o.o., Stworzone przez G-marketing Regulamin

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Rozumiem Dowiedz się więcej
Prywatność i polityka ciasteczek

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT