• Kobiety Biznesu
  • Kobiety Showbiznesu
  • Ikony
  • Warto odwiedzić
  • Warto mieć
  • Biznes
  • Newsy
  • Kontakt
  • Regulamin
Sukces jest kobietą!
  • Kobiety
    • Anna Belda: Daję Pacjentom dobrą energię
    • Aleksandra Bacańska: Zawsze pamiętajmy o celu!
    • Irena Kurdziel: Konsekwencja i jeszcze raz konsekwencja!
    • Natalia Szroeder ambasadorką Czujesz Klimat? Rossmanna
    • Backstage #ToTylkoPłeć: Agnieszka Kośnik-Zając
    • Kobiety Showbiznesu
    • Kobiety Biznesu
    • Ikony
  • Biznes
    • Jak angażują się pracownicy?
    • Jak skandynawscy pracodawcy inspirują ludzi
    • Polki przepracowane i pragnące zmian
    • Bądźmy dobrzy dla siebie i innych ludzi!
    • Czego spodziewać się w światowej gospodarce
    • W teorii
    • W praktyce
  • Dla Ciebie
    • Owocny dzień zacznij od śniadania
    • Ile soli w diecie niemowląt i małych dzieci?
    • Czyste miasta dzięki rowerom to realna przyszłość
    • Nieswoiste choroby zapalne jelit: dobre zmiany w leczeniu
    • Sukienka letnia na 7 sposobów — oto propozycje stylizacji na wiosnę
    • Moda
    • Design
    • Zdrowie
    • Uroda
  • Warto
    • Irak na trudnej drodze do odbudowy
    • Dlaczego Polacy pokochali mini zoo?
    • Bigoreksja: kiedy dotyka mężczyzn?
    • Jak żyć lepiej, będąc singlem?
    • Dla samotnych seniorów „nadzieja” to drugi człowiek
    • Warto mieć
    • Warto odwiedzić
    • Warto przeczytać
  • Newsy
    • Inteligencja i życiowy sukces to sprawka genów?
    • GASTROTARGI SMAKKi już w marcu w Warszawie
    • A ty znasz swoje prawa konsumenta?
    • Czy tzw. roślinne mięso jest zdrowe?
    • in Digital Marketing Conference – kolejna edycja już wkrótce!
    • Wydarzenia
    • Ciekawostki
  • Więcej
    • Kontakt
    • Regulamin
  • Facebook

  • RSS

Kobiety Biznesu

Barbara Buczek: Biżuterią wyrażamy całą gamę uczuć

Barbara Buczek: Biżuterią wyrażamy całą gamę uczuć
Anna Chodacka-Penier
24 marca 2015

Biżuteria to coś osobistego i szczególnego. Poprzez biżuterię możemy wyrazić całą gamę pozytywnych uczuć, obdarowując kogoś biżuterią okazujemy mu miłość, szacunek, przyjaźń, przywiązanie czy też podziękowanie – o branży jubilerskiej kiedyś i dziś oraz historii firmy rozmawiamy z Barbarą Buczek, współwłaścicielką Sklepów Jubilerskich Sezam

Jak wyglądała branża jubilerska w Polsce, kiedy 20. lat temu zaczynali państwo działalność w tej dziedzinie?

Barbara Buczek: 20 lat temu było bardzo mało specjalistycznych sklepów jubilerskich, rynek był opanowany przez sieć sklepów firmy „Jubiler” i kwitł handel złotem przywożonym z Rosji u „koników”. Głównym powodem takiego stanu były bardzo rygorystyczne przepisy zezwalające na obrót szlachetnymi kruszcami – niezwykle trudno było zdobyć koncesję na sprzedaż złota i srebra. Należało uzbroić się w niebywałą cierpliwość, aby przejść przez wszystkie biurokratyczne procedury i dodatkowo dysponować sporą kwotą, aby wykupić koncesję, jak się już uzyskało zgodę z ministerstwa.

Dlaczego zdecydowała się pani na taki, a nie inny profil firmy?

Jak każda kobieta, uwielbiam piękną biżuterię i moim marzeniem „od dziecka” była praca w sklepie jubilerskim. Decyzję o otwarciu firmy o takim profilu podjęłam wraz z mężem po wcześniejszym rozpoznaniu potrzeb rynku i uzyskaniu wspomnianej koncesji.

Jak wyglądały początki? 

Zaczynaliśmy od „raczkowania” i uczenia się, jak pracować z biżuterią. Z boku może wydaje się to proste, ale to bardzo rozległa dziedzina i trzeba mieć dużą wiedzę produktową i doświadczenie, aby się w niej dobrze realizować. Sukcesywnie nawiązywaliśmy kontakty z producentami biżuterii, importerami i budowaliśmy bazę takich firm, z którymi warto było współpracować, które oferują dobre jakościowo wyroby. W tej chwili mamy sprawdzonych producentów z Polski, a biżuterię z zagranicy w większości wybieramy i importujemy sami.

W jaki sposób udało się pokonać konkurencję? Czym wyróżniała się biżuteria Sezam?

W początkach działalności nie mieliśmy dużej konkurencji, co pozwoliło nam na rozwój firmy. Popyt na biżuterię oferowaną w naszych sklepach był bardzo duży i dlatego otwieraliśmy kolejne salony Sezam w obrębie Małopolski. Teraz, jak w każdej branży, rynek jest przesycony, powstają kolejne Galerie Handlowe, w których otwierają się ogólnopolskie, sieciowe sklepy, również jubilerskie. Ale biżuteria i markowe zegarki to tzw. dobra luksusowe, klient który do nas trafia, szuka produktów dobrych jakościowo i nietuzinkowych. Wyróżniamy się tym, że mamy w ofercie inne, oryginalne wyroby, których nie ma konkurencja, a wzory biżuterii, które są klasyczne, mamy w zdecydowanie niższych cenach. Docenia to klient, który często do nas wraca po sprawdzeniu oferty u konkurencji i to nas cieszy.

Czy na przestrzeni lat zmieniło się nastawienie klientek? 

Dzisiaj klient jest bardziej wymagający niż dawniej, zarówno pod kątem oferty, jakości obsługi, jak i serwisu posprzedażowego. We wszystkich tych aspektach staramy się sprostać ich oczekiwaniom. Dawniej ładnie wykonane wyroby biżuteryjne broniły się same, dzisiaj coraz większe znaczenie mają produkty markowe, dlatego Sezam jest salonem jubilerskim multibrandowym. W naszych sklepach oferujemy biżuterię takich marek, jak Pandora, DKNY, CK, Story, Briju, Spark, Pilgrim, by Dziubeka, itp. Nasz klient ma w jednym miejscu do wyboru biżuterię klasyczną, pojedyncze wzory biżuterii artystycznej oraz biżuterię znanych marek fashion. Nasza nazwa zobowiązuje, bo przecież SEZAM, to baśniowy skarbiec różnorodnej biżuterii i my właśnie tacy jesteśmy. Przywiązujemy również dużą wagę do podnoszenia kwalifikacji personelu sklepów, zarówno z wiedzy produktowej, jak i z zakresu doradztwa i obsługi klienta. Nasi doradcy klienta to stały, wyspecjalizowany zespół sprzedawców, który, poza profesjonalną obsługą, dba o dobre relacje ze swoimi klientami.

Z czego jest pani najbardziej dumna podsumowując 20 lat istnienia firmy?

Jestem dumna, że udało mi się stworzyć dobrze postrzeganą, lokalną markę sklepów jubilerskich.

Co przesądziło o sukcesie?

Firmę budują ludzie i to właśnie zespół ludzi z pasją, z którymi współpracuję, przesądził o sukcesie naszej firmy.

Czy mogłaby pani podzielić się, najważniejszą pani zdaniem, zasadą działania w biznesie, która przekłada się na sukces?

W każdym biznesie są zapewne różne priorytety, w naszej branży, aby osiągnąć sukces, potrzebna jest solidność, precyzja i – nade wszystko – uczciwość.

Czym kierują się państwo dobierając asortyment do salonów? 

Stale śledzimy trendy w modzie, uczestniczymy min. 5 razy w roku w targach branżowych w Polsce i za granicą. Wyszukujemy tam ciekawe wzory biżuterii oraz nowości i przywozimy je do naszych salonów. Współpracujemy z artystami złotnikami, u których zaopatrujemy się w ich autorskie egzemplarze. Robimy również zamówienia u producentów w modele biżuterii klasycznej, zgodnie z zapotrzebowaniem w poszczególnych salonach. Wprowadzamy średnio raz na pół roku nowe wzory obrączek ślubnych, których jesteśmy liderem sprzedaży w Małopolsce.

Jakie są pani ulubione materiały?

Mam słabość do pereł. Mogą być w każdym wydaniu, zarówno operowe sznury, jak i perły w gładkiej oprawie złota lub srebra, a gdy są w połączeniu z diamentami, to jestem w nich po prostu zakochana.

Co można wyrazić poprzez biżuterię?

Biżuteria to coś osobistego i szczególnego. Poprzez biżuterię możemy wyrazić całą gamę pozytywnych uczuć, obdarowując kogoś biżuterią okazujemy mu miłość, szacunek, przyjaźń, przywiązanie czy też podziękowanie.

Jaka biżuteria w najbardziej uniwersalny sposób podkreśla urodę kobiety? 

Perły.

Czy kobiety, kupując biżuterię, powinny kierować się typem urody, swoją osobowością czy może strojem, do którego zamierzają nosić biżuterię?

Kupując biżuterię najlepiej dostosować ją do swojej osobowości, a co za tym idzie – do swojego stylu, wtedy będziemy na pewno zadowolone z zakupów. Biżuteria rządzi się swoimi prawami, jest ponadczasowa i aby mogła nas cieszyć na długo, powinniśmy kupować to, co nam się podoba, a nie to, co w danej chwili jest „trendy”.

Czego życzyłaby pani sobie na kolejne 20. lat działania firmy?

Satysfakcji z wykonywanej pracy!

Related ItemsBarbara Buczekbiżuteriakobieta biznesu Barbara BuczekPolecane
Kobiety Biznesu
24 marca 2015
Anna Chodacka-Penier

Redaktor Naczelna Sukces Jest Kobietą

Related ItemsBarbara Buczekbiżuteriakobieta biznesu Barbara BuczekPolecane

More in Kobiety Biznesu

Anna Belda: Daję Pacjentom dobrą energię

Julia Nieznalska10 marca 2023
Read More

Aleksandra Bacańska: Zawsze pamiętajmy o celu!

Michal Karas3 marca 2023
Read More

Irena Kurdziel: Konsekwencja i jeszcze raz konsekwencja!

Magda Dzik-Kordas21 lutego 2023
Read More

Backstage #ToTylkoPłeć: Agnieszka Kośnik-Zając

Zofia Kicińska19 stycznia 2023
Read More

Anna Belda: Dobro zawsze wraca!

Julia Nieznalska30 grudnia 2022
Read More

Joanna Nogaj-Ossowska: Warto walczyć o marzenia!

Michal Karas15 grudnia 2022
Read More

Mariola Koziatka: Stale się rozwijam, by pomagać ludziom!

Karolina Nowakowska28 listopada 2022
Read More

Alina Szynaka: Prowokuję nowe możliwości!

Sylwia Cukierska15 listopada 2022
Read More

Adriana Stempkowska: Dbam o wolność moich wyborów

Edyta Nowicka14 listopada 2022
Read More
Scroll for more
Tap

Polecane

  • Jak angażują się pracownicy?
    W praktyce15 marca 2023
  • Jak skandynawscy pracodawcy inspirują ludzi
    W praktyce14 marca 2023
  • Polki przepracowane i pragnące zmian
    W praktyce13 marca 2023

Facebook

Copyright © 2015 PressFactory Sp. z o.o., Stworzone przez G-marketing Regulamin

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Rozumiem Dowiedz się więcej
Prywatność i polityka ciasteczek

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT