• Kobiety Biznesu
  • Kobiety Showbiznesu
  • Ikony
  • Warto odwiedzić
  • Warto mieć
  • Biznes
  • Newsy
  • Kontakt
  • Regulamin
Sukces jest kobietą!
  • Kobiety
    • Anna Belda: Daję Pacjentom dobrą energię
    • Aleksandra Bacańska: Zawsze pamiętajmy o celu!
    • Irena Kurdziel: Konsekwencja i jeszcze raz konsekwencja!
    • Natalia Szroeder ambasadorką Czujesz Klimat? Rossmanna
    • Backstage #ToTylkoPłeć: Agnieszka Kośnik-Zając
    • Kobiety Showbiznesu
    • Kobiety Biznesu
    • Ikony
  • Biznes
    • Jak angażują się pracownicy?
    • Jak skandynawscy pracodawcy inspirują ludzi
    • Polki przepracowane i pragnące zmian
    • Bądźmy dobrzy dla siebie i innych ludzi!
    • Czego spodziewać się w światowej gospodarce
    • W teorii
    • W praktyce
  • Dla Ciebie
    • Prosty sposób na poprawę zdrowia i urody
    • Owocny dzień zacznij od śniadania
    • Ile soli w diecie niemowląt i małych dzieci?
    • Czyste miasta dzięki rowerom to realna przyszłość
    • Nieswoiste choroby zapalne jelit: dobre zmiany w leczeniu
    • Moda
    • Design
    • Zdrowie
    • Uroda
  • Warto
    • Irak na trudnej drodze do odbudowy
    • Dlaczego Polacy pokochali mini zoo?
    • Bigoreksja: kiedy dotyka mężczyzn?
    • Jak żyć lepiej, będąc singlem?
    • Dla samotnych seniorów „nadzieja” to drugi człowiek
    • Warto mieć
    • Warto odwiedzić
    • Warto przeczytać
  • Newsy
    • Jedz kamczatkę przez cały rok
    • Inteligencja i życiowy sukces to sprawka genów?
    • GASTROTARGI SMAKKi już w marcu w Warszawie
    • A ty znasz swoje prawa konsumenta?
    • Czy tzw. roślinne mięso jest zdrowe?
    • Wydarzenia
    • Ciekawostki
  • Więcej
    • Kontakt
    • Regulamin
  • Facebook

  • RSS

Kobiety Biznesu

Anna Ścisło: Najtrudniej jest odnaleźć marzenia

Anna Ścisło: Najtrudniej jest odnaleźć marzenia
Ela Makos
12 stycznia 2016

Marzy o tym, by tworzyć swoje kosmetyki, uwielbia kontakt z klientami, a do tego ma w sobie coś z „wolontariusza-psychoterapeuty” – rozmowa z kosmetologiem, który potrafi słuchać

Praca to pani pasja. Kiedy pojawiło się u pani zainteresowanie kosmetologią?
Anna Ścisło: Zainteresowanie kosmetologią pojawiło się u mnie dosyć późno. Zawsze marzyłam o tym, żeby zostać lekarzem. Chciałam pomagać. W tym celu poszłam do liceum o profilu biologiczno-chemicznym z językiem łacińskim. W pewnym momencie zdałam sobie sprawę z tego, że jestem osobą „nadwrażliwą”, że nie mogłabym wielu rzeczy zrobić i po prostu tamto marzenie porzuciłam.
Przez cały okres liceum mieszkałam w internacie. W moim pokoju zawsze było pełno osób, które przychodziły po radę lub po prostu porozmawiać. Myślę, że byłam pewnego rodzaju  „wolontariuszem-psychoterapeutą” (śmiech).
Kiedy przyszedł moment, by zdecydować się na jakiś kierunek studiów z pomocą przyszedł mi mój brat. To on wpadł na pomysł, żebym studiowała kosmetologię. Początkowo byłam sceptycznie nastawiona, ale z czasem zrozumiałam, że dzięki temu mogłabym pomagać zarówno w sferze fizycznej, jak również psychicznej. Klientki czasem potrzebują po prostu się wygadać (śmiech).
Po pierwszym roku studiów chciałam zrezygnować – zostałam za namową jednej z nauczycielek zajęć praktycznych. Kosmetologia stała się moją pasją dopiero na studiach magisterskich. Dzięki szerokiemu programowi nauczania miałam okazję poznawać kosmetyki „od środka”, a tym samym zrozumieć mechanizmy ich działania. Fascynują mnie poszczególne składniki i to jak będą one wpływać na jakość skóry.

Czy realizowanie marzeń jest trudne?
Myślę, że najtrudniejsze jest samo ich znalezienie. Zazwyczaj żyjemy w takim pośpiechu, że popadamy w stagnację. Nie zastanawiamy się co dalej robić, czego pragniemy, tylko robimy to, co mamy zrobić w danym momencie i pędzimy dalej. Sama realizacja marzeń zależy od naszej organizacji i tego czy będziemy konsekwentnie dążyć do celu. Wierzę, że jeśli czegoś pragniemy, to z czasem to zdobędziemy, może w innym momencie, niż byśmy tego oczekiwali, ale jednak to się uda.

Jakie jest zatem pani największe marzenie?
Poza prozaicznym założeniem rodziny i byciem szczęśliwą marzę o tym, żeby kiedyś tworzyć własne kosmetyki. Skupię się wówczas na cerze problematycznej, trądzikowej, jak również działaniu przeciwzmarszczkowym. Każdego dnia zastanawiam się czego bym użyła, aby osiągnąć dany efekt kosmetyczny. Rynek kosmetyczny jest teraz bardzo szeroki. Mamy mnóstwo możliwości, aby poprawić nasz wygląd. Chcę, aby moje produkty były unikatowe, a jednocześnie dostępne dla większej liczby odbiorców. Wierzę, że mi się to uda, muszę jedynie jeszcze trochę poczekać i zdobyć potrzebną wiedzę.

Co daje pani największą satysfakcję w pracy?
Choć bywają trudne chwile w pracy, to największą satysfakcję daje mi zadowolenie osób, którym wykonałam zabieg. Pamiętam jedną sytuację, która sprawiła, że widzę sens w tym co obecnie robię… Przyszła do mnie pani, której syn wykupił zabieg. Widziałam, że nie jest to osoba majętna i że pierwszy raz jest w takim miejscu. Chciałam tą panią dopieścić, zrobić dla niej jak najwięcej, tak by poczuła się wyjątkowo. Pani ciągle mi dziękowała. Widziała, że się staram. Wychodząc wzięła mnie w objęcia i ponownie dziękowała mając łzy w oczach. Gdy zamknęła za sobą drzwi, opadłam na krzesło i po prostu się wzruszyłam.

Nie każdy ma szczęście robić w życiu to co kocha. Jak pani sądzi dlaczego tak właśnie jest?
Myślę, że czasem ludzie sami nie wiedzą, co chcą robić i wtedy każda praca jest zła lub po prostu brakuje im odwagi, by zmienić coś w swoim życiu. Szybko przyzwyczajamy się do otoczenia, w którym pracujemy. Czasami należy zmienić miejsce, w którym się żyje. Do tego trzeba sporej odwagi, jak również wsparcia bliskich osób. Kolejną przeszkodą jest tłumaczenie, że nie ma się odpowiedniego wykształcenia. W takim przypadku należy poszukać szkoły, czy kursu, doszkolić się i po prostu zacząć działać (śmiech).

Jakie są pani plany na przyszłość?
Na tę chwilę wiem, że brakuje mi jeszcze sporo wiedzy i doświadczenia. Uważam, że kolejnym krokiem po pracy w SPA będzie współpraca z dermatologiem. Chcę się jak najwięcej dowiedzieć o zmianach skórnych, nauczyć się metod diagnostycznych i leczenia. Na studiach przekazano nam taką wiedzę, jednak bez praktyki jest wręcz bezużyteczna. Choć kocham miejsce, w którym żyję, to wiem, że muszę się rozwijać, a tym samym się wyprowadzić.

Dobry kosmetolog to taki, który…
…potrafi słuchać, wykorzystać wiedzę, by pomóc w pielęgnacji skóry, czy modelowaniu sylwetki. Ważne jest, aby kosmetolog spojrzał krytycznym okiem na produkty i urządzenia oferowane na rynku. Powinien sprawdzić, czy są jakieś dowody na ich skuteczność. Prawdą jest, że to, co czasem firmy przedstawiają nam jako nowość, było użyte wiele lat wcześniej i nie przyniosło oczekiwanych efektów. Dobry kosmetolog powinien odróżniać produkty wartościowe, od mniej wartościowych. A najważniejsze, żeby miał dużo uśmiechu i cierpliwości, ale to dotyczy każdej pracy.

Rozmawiała: Agnieszka Słodyczka

Related ItemsAnna Ścisłokosmetologiakosmetykimarzenia
Kobiety Biznesu
12 stycznia 2016
Ela Makos

Related ItemsAnna Ścisłokosmetologiakosmetykimarzenia

More in Kobiety Biznesu

Anna Belda: Daję Pacjentom dobrą energię

Julia Nieznalska10 marca 2023
Read More

Aleksandra Bacańska: Zawsze pamiętajmy o celu!

Michal Karas3 marca 2023
Read More

Irena Kurdziel: Konsekwencja i jeszcze raz konsekwencja!

Magda Dzik-Kordas21 lutego 2023
Read More

Backstage #ToTylkoPłeć: Agnieszka Kośnik-Zając

Zofia Kicińska19 stycznia 2023
Read More

Anna Belda: Dobro zawsze wraca!

Julia Nieznalska30 grudnia 2022
Read More

Joanna Nogaj-Ossowska: Warto walczyć o marzenia!

Michal Karas15 grudnia 2022
Read More

Mariola Koziatka: Stale się rozwijam, by pomagać ludziom!

Karolina Nowakowska28 listopada 2022
Read More

Alina Szynaka: Prowokuję nowe możliwości!

Sylwia Cukierska15 listopada 2022
Read More

Adriana Stempkowska: Dbam o wolność moich wyborów

Edyta Nowicka14 listopada 2022
Read More
Scroll for more
Tap

Polecane

  • Jak angażują się pracownicy?
    W praktyce15 marca 2023
  • Jak skandynawscy pracodawcy inspirują ludzi
    W praktyce14 marca 2023
  • Polki przepracowane i pragnące zmian
    W praktyce13 marca 2023

Facebook

Copyright © 2015 PressFactory Sp. z o.o., Stworzone przez G-marketing Regulamin

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Rozumiem Dowiedz się więcej
Prywatność i polityka ciasteczek

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT