• Kobiety Biznesu
  • Kobiety Showbiznesu
  • Ikony
  • Warto odwiedzić
  • Warto mieć
  • Biznes
  • Newsy
  • Kontakt
  • Regulamin
Sukces jest kobietą!
  • Kobiety
    • B01A1455 poziom fotograf
      Agnieszka Owczarek-Cząstka: Wartości, wizja i wytrwałość
    • Lucyna Janik foto
      Lucyna Janik dołączyła do projektu #SukcesJestKobietą
    • Alina poziom
      Alina Szynaka: Motywuje mnie odpowiedzialność za rozwój firmy!
    • B01A9618 Joanna poziom1
      Pokora i respekt kreują własną markę!
    • BeataPotoczna poziom
      Beata Potoczna w projekcie #SukcesJestKobietą
    • Kobiety Showbiznesu
    • Kobiety Biznesu
    • Ikony
  • Biznes
    • Merry poziom1
      Maria Borys-Piątkowska: Niezależna, zdolna, szczęśliwa
    • sztuczna inteligencja 1
      Kto się boi AI, a kto z niej skorzysta?
    • ikona1234praca7
      Cyberbezpieczeństwo na rynku pracy
    • B01A9601 poziom
      Szczerość w komunikacji to klucz do sukcesu!
    • kobieta sukcesu w biznesie
      Spółka czy jednoosobowa działalność? Co wybrać?
    • W teorii
    • W praktyce
  • Dla Ciebie
    • zebyikona
      Ocet jabłkowy może zaszkodzić zębom?
    • nogi wakacje
      Udar czy osłabienie cieplne? Poznaj objawy
    • ludzieikonynowe123
      Rady na problemy seniorów ze snem
    • zdrowie cukier ikona 123nowe
      Nie masz cukrzycy? A może o niej nie wiesz?
    • nastolatka
      Słabe narkotyki? Nie istnieją!
    • Moda
    • Design
    • Zdrowie
    • Uroda
  • Warto
    • dziecko na basenie dla niektorych gosci najgorszy widok
      Skok na główkę? Tylko w basenie
    • Pustynia Wielkiego Jeziora Słonego3
      Zdrowie seniorów zagrożone przez kryzys klimatyczny
    • Przypadkiem poziom3
      Jak przypadkowe odkrycia zmieniły świat?
    • Depositphotos 24644669 original
      Boli, więc żyjesz? Tak nie musi być!
    • ikona1234praca komputer
      Pole elektromagnetyczne bez wpływu na samopoczucie
    • Warto mieć
    • Warto odwiedzić
    • Warto przeczytać
  • Newsy
    • bocian Adobe stock PAP
      Gdzie i jak sypiają bociany w podróży?
    • usmiechnij sie 1
      Dlaczego Polaków uważa się za ironistów?
    • ikona123sport.zdrowie5
      Sport to świetne lekarstwo na krążenie
    • dzieciulicyikonynowe123
      Na świecie żyje 110 milionów uchodźców
    • klotnia123
      Kłótnie w związku: o tym, co ważne i niedostrzeżone
    • Wydarzenia
    • Ciekawostki
  • Więcej
    • Kontakt
    • Regulamin
  • Facebook

  • RSS

Kobiety Biznesu

Barbara Buczek: Biżuteria na każdą okazję

Barbara Buczek: Biżuteria na każdą okazję
Anna Chodacka-Penier
30 maja 2015

Biżuteria to coś osobistego i szczególnego. Poprzez biżuterię możemy wyrazić całą gamę pozytywnych uczuć, obdarowując kogoś biżuterią okazujemy mu miłość, szacunek, przyjaźń, przywiązanie czy też podziękowanie – o branży jubilerskiej kiedyś i dziś oraz historii firmy rozmawiamy z Barbarą Buczek, współwłaścicielką Sklepów Jubilerskich Sezam

Jak wyglądała branża jubilerska w Polsce, kiedy 20. lat temu zaczynali państwo działalność w tej dziedzinie?
Barbara Buczek: 20 lat temu było bardzo mało specjalistycznych sklepów jubilerskich, rynek był opanowany przez sieć sklepów firmy „Jubiler” i kwitł handel złotem przywożonym z Rosji u „koników”. Głównym powodem takiego stanu były bardzo rygorystyczne przepisy zezwalające na obrót szlachetnymi kruszcami – niezwykle trudno było zdobyć koncesję na sprzedaż złota i srebra. Należało uzbroić się w niebywałą cierpliwość, aby przejść przez wszystkie biurokratyczne procedury i dodatkowo dysponować sporą kwotą, aby wykupić koncesję, jak się już uzyskało zgodę z ministerstwa.

Dlaczego zdecydowała się pani na taki, a nie inny profil firmy?
Jak każda kobieta, uwielbiam piękną biżuterię i moim marzeniem „od dziecka” była praca w sklepie jubilerskim. Decyzję o otwarciu firmy o takim profilu podjęłam wraz z mężem po wcześniejszym rozpoznaniu potrzeb rynku i uzyskaniu wspomnianej koncesji.

Jak wyglądały początki?
Zaczynaliśmy od „raczkowania” i uczenia się, jak pracować z biżuterią. Z boku może wydaje się to proste, ale to bardzo rozległa dziedzina i trzeba mieć dużą wiedzę produktową i doświadczenie, aby się w niej dobrze realizować. Sukcesywnie nawiązywaliśmy kontakty z producentami biżuterii, importerami i budowaliśmy bazę takich firm, z którymi warto było współpracować, które oferują dobre jakościowo wyroby. W tej chwili mamy sprawdzonych producentów z Polski, a biżuterię z zagranicy w większości wybieramy i importujemy sami.

W jaki sposób udało się pokonać konkurencję? Czym wyróżniała się biżuteria Sezam?
W początkach działalności nie mieliśmy dużej konkurencji, co pozwoliło nam na rozwój firmy. Popyt na biżuterię oferowaną w naszych sklepach był bardzo duży i dlatego otwieraliśmy kolejne salony Sezam w obrębie Małopolski. Teraz, jak w każdej branży, rynek jest przesycony, powstają kolejne Galerie Handlowe, w których otwierają się ogólnopolskie, sieciowe sklepy, również jubilerskie. Ale biżuteria i markowe zegarki to tzw. dobra luksusowe, klient który do nas trafia, szuka produktów dobrych jakościowo i nietuzinkowych. Wyróżniamy się tym, że mamy w ofercie inne, oryginalne wyroby, których nie ma konkurencja, a wzory biżuterii, które są klasyczne, mamy w zdecydowanie niższych cenach. Docenia to klient, który często do nas wraca po sprawdzeniu oferty u konkurencji i to nas cieszy.

Czy na przestrzeni lat zmieniło się nastawienie klientek?
Dzisiaj klient jest bardziej wymagający niż dawniej, zarówno pod kątem oferty, jakości obsługi, jak i serwisu posprzedażowego. We wszystkich tych aspektach staramy się sprostać ich oczekiwaniom. Dawniej ładnie wykonane wyroby biżuteryjne broniły się same, dzisiaj coraz większe znaczenie mają produkty markowe, dlatego Sezam jest salonem jubilerskim multibrandowym. W naszych sklepach oferujemy biżuterię takich marek, jak Pandora, DKNY, CK, Story, Briju, Spark, Pilgrim, by Dziubeka, itp. Nasz klient ma w jednym miejscu do wyboru biżuterię klasyczną, pojedyncze wzory biżuterii artystycznej oraz biżuterię znanych marek fashion. Nasza nazwa zobowiązuje, bo przecież SEZAM, to baśniowy skarbiec różnorodnej biżuterii i my właśnie tacy jesteśmy. Przywiązujemy również dużą wagę do podnoszenia kwalifikacji personelu sklepów, zarówno z wiedzy produktowej, jak i z zakresu doradztwa i obsługi klienta. Nasi doradcy klienta to stały, wyspecjalizowany zespół sprzedawców, który, poza profesjonalną obsługą, dba o dobre relacje ze swoimi klientami.

Z czego jest pani najbardziej dumna podsumowując 20 lat istnienia firmy?
Jestem dumna, że udało mi się stworzyć dobrze postrzeganą, lokalną markę sklepów jubilerskich.

Co przesądziło o sukcesie?
Firmę budują ludzie i to właśnie zespół ludzi z pasją, z którymi współpracuję, przesądził o sukcesie naszej firmy.

Czy mogłaby pani podzielić się, najważniejszą pani zdaniem, zasadą działania w biznesie, która przekłada się na sukces?
W każdym biznesie są zapewne różne priorytety, w naszej branży, aby osiągnąć sukces, potrzebna jest solidność, precyzja i – nade wszystko – uczciwość.

Czym kierują się państwo dobierając asortyment do salonów?
Stale śledzimy trendy w modzie, uczestniczymy min. 5 razy w roku w targach branżowych w Polsce i za granicą. Wyszukujemy tam ciekawe wzory biżuterii oraz nowości i przywozimy je do naszych salonów. Współpracujemy z artystami złotnikami, u których zaopatrujemy się w ich autorskie egzemplarze. Robimy również zamówienia u producentów w modele biżuterii klasycznej, zgodnie z zapotrzebowaniem w poszczególnych salonach. Wprowadzamy średnio raz na pół roku nowe wzory obrączek ślubnych, których jesteśmy liderem sprzedaży w Małopolsce.

Jakie są pani ulubione materiały?
Mam słabość do pereł. Mogą być w każdym wydaniu, zarówno operowe sznury, jak i perły w gładkiej oprawie złota lub srebra, a gdy są w połączeniu z diamentami, to jestem w nich po prostu zakochana.

Co można wyrazić poprzez biżuterię?
Biżuteria to coś osobistego i szczególnego. Poprzez biżuterię możemy wyrazić całą gamę pozytywnych uczuć, obdarowując kogoś biżuterią okazujemy mu miłość, szacunek, przyjaźń, przywiązanie czy też podziękowanie.

Jaka biżuteria w najbardziej uniwersalny sposób podkreśla urodę kobiety?
Perły.

Czy kobiety, kupując biżuterię, powinny kierować się typem urody, swoją osobowością czy może strojem, do którego zamierzają nosić biżuterię?
Kupując biżuterię najlepiej dostosować ją do swojej osobowości, a co za tym idzie – do swojego stylu, wtedy będziemy na pewno zadowolone z zakupów. Biżuteria rządzi się swoimi prawami, jest ponadczasowa i aby mogła nas cieszyć na długo, powinniśmy kupować to, co nam się podoba, a nie to, co w danej chwili jest „trendy”.

Czego życzyłaby pani sobie na kolejne 20. lat działania firmy?
Satysfakcji z wykonywanej pracy!

Sezam_kolekcja-Elite-z-mineralitu_kolaz

sezam_medley_kolaz

sezam_alpaka_kolaz

Related ItemsBarbara Buczekbiznesbiżuteriakobiety biznesuPolecaneSezamSezam biżuteria
Kobiety Biznesu
30 maja 2015
Anna Chodacka-Penier

Redaktor Naczelna Sukces Jest Kobietą

Related ItemsBarbara Buczekbiznesbiżuteriakobiety biznesuPolecaneSezamSezam biżuteria

More in Kobiety Biznesu

B01A1455 poziom fotograf

Agnieszka Owczarek-Cząstka: Wartości, wizja i wytrwałość

Michal Karas29 maja 2025
Read More
Lucyna Janik foto

Lucyna Janik dołączyła do projektu #SukcesJestKobietą

Michal Karas26 maja 2025
Read More
Alina poziom

Alina Szynaka: Motywuje mnie odpowiedzialność za rozwój firmy!

Michal Karas21 maja 2025
Read More
B01A9618 Joanna poziom1

Pokora i respekt kreują własną markę!

Michal Karas29 kwietnia 2025
Read More
BeataPotoczna poziom

Beata Potoczna w projekcie #SukcesJestKobietą

Michal Karas27 marca 2025
Read More
kampania3

Sukces zaczyna się od zdrowej pewności siebie!

Michal Karas21 lutego 2025
Read More
AgnieszkaKrol poziom

Agnieszka Król w projekcie „Sukces jest kobietą”!

Magda Dzik-Kordas25 stycznia 2025
Read More
B01A7234 poziomAnita

Anita Petryszyn-Dopierała: Zmieniam życie kobiet na lepsze!

Michal Karas21 stycznia 2025
Read More
Magdalena tabaka poziom

Magdalena Wiśniewska-Baran dołącza w projekcie Sukces jest kobietą!

Michal Karas20 stycznia 2025
Read More
Scroll for more
Tap

Polecane

  • Merry poziom1
    Maria Borys-Piątkowska: Niezależna, zdolna, szczęśliwa
    W praktyce26 czerwca 2025
  • sztuczna inteligencja 1
    Kto się boi AI, a kto z niej skorzysta?
    W praktyce17 czerwca 2025
  • ikona1234praca7
    Cyberbezpieczeństwo na rynku pracy
    W praktyce17 maja 2025

Facebook

Copyright © 2015 PressFactory Sp. z o.o., Stworzone przez G-marketing Regulamin

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Rozumiem Dowiedz się więcej
Prywatność i polityka ciasteczek

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT
Go to mobile version