• Kobiety Biznesu
  • Kobiety Showbiznesu
  • Ikony
  • Warto odwiedzić
  • Warto mieć
  • Biznes
  • Newsy
  • Kontakt
  • Regulamin
Sukces jest kobietą!
  • Kobiety
    • LAP32987 Agnieszka poziom
      Agnieszka Król: Moją wizytówką jest uśmiech!
    • JKRobak poziom
      #SukcesJestKobietą: Joanna Krystyna Robak
    • BarbaraStelmach poziom
      Barbara Stelmach: ETERNO to smak, który łączy pokolenia
    • B01A1455 poziom fotograf
      Agnieszka Owczarek-Cząstka: Wartości, wizja i wytrwałość
    • Lucyna Janik foto
      Lucyna Janik dołączyła do projektu #SukcesJestKobietą
    • Kobiety Showbiznesu
    • Kobiety Biznesu
    • Ikony
  • Biznes
    • Merry poziom1
      Maria Borys-Piątkowska: Niezależna, zdolna, szczęśliwa
    • sztuczna inteligencja 1
      Kto się boi AI, a kto z niej skorzysta?
    • ikona1234praca7
      Cyberbezpieczeństwo na rynku pracy
    • B01A9601 poziom
      Szczerość w komunikacji to klucz do sukcesu!
    • kobieta sukcesu w biznesie
      Spółka czy jednoosobowa działalność? Co wybrać?
    • W teorii
    • W praktyce
  • Dla Ciebie
    • zebyikona
      Ocet jabłkowy może zaszkodzić zębom?
    • nogi wakacje
      Udar czy osłabienie cieplne? Poznaj objawy
    • ludzieikonynowe123
      Rady na problemy seniorów ze snem
    • zdrowie cukier ikona 123nowe
      Nie masz cukrzycy? A może o niej nie wiesz?
    • nastolatka
      Słabe narkotyki? Nie istnieją!
    • Moda
    • Design
    • Zdrowie
    • Uroda
  • Warto
    • GM Lifestyle Bialowieza
      Lato w Królewskiej Białowieży!
    • dziecko na basenie dla niektorych gosci najgorszy widok
      Skok na główkę? Tylko w basenie
    • Pustynia Wielkiego Jeziora Słonego3
      Zdrowie seniorów zagrożone przez kryzys klimatyczny
    • Przypadkiem poziom3
      Jak przypadkowe odkrycia zmieniły świat?
    • Depositphotos 24644669 original
      Boli, więc żyjesz? Tak nie musi być!
    • Warto mieć
    • Warto odwiedzić
    • Warto przeczytać
  • Newsy
    • bocian Adobe stock PAP
      Gdzie i jak sypiają bociany w podróży?
    • usmiechnij sie 1
      Dlaczego Polaków uważa się za ironistów?
    • ikona123sport.zdrowie5
      Sport to świetne lekarstwo na krążenie
    • dzieciulicyikonynowe123
      Na świecie żyje 110 milionów uchodźców
    • klotnia123
      Kłótnie w związku: o tym, co ważne i niedostrzeżone
    • Wydarzenia
    • Ciekawostki
  • Więcej
    • Kontakt
    • Regulamin
  • Facebook

  • RSS

W praktyce

Sprzedawcy przypuszczeń

Sprzedawcy przypuszczeń
Ela Makos
26 stycznia 2016

Liczba stron internetowych, których właściciele mają coś do zaoferowania jest ogromna. Wśród nich niewiele jest jednak takich, które robią to w odpowiedni sposób

Analizy wykonywane na ponad 16 000 tysiącach przypadków pokazują, że wyłącznie 18% witryn internetowych wydaje się być dla czytelnika zachęcających na tyle, aby zainteresował się ofertą. Pozostałe 82% stron wykazywało się istotnymi, marketingowymi brakami oraz błędami w treściach. Jednym z takich elementów był nadwyraz często stosowany tryb przypuszczający.

Tryb przypuszczający, który gości na tak wielu stronach nie dla każdego jest odpychający. Niektórzy faktycznie dają się na niego złapać. Prowadząc tego rodzaju strony chcielibyśmy jednak, aby klientów nam przybywało. Tymczasem komunikacja w trybie przypuszczającym jest jedną z największych marketingowych bolączek polskich stron www. Aby się o tym przekonać wystarczy porównać dwa przykładowe zdania traktujące o tym samym, a napisane w zupełnie inny sposób

1. Chcielibyśmy zaprosić Państwa do skorzystania z naszych usług kurierskich. Gdybyście wybrali Państwo naszą firmę – przekonalibyście się, skąd wzięło się aż tyle pozytywnych opinii na nasz temat.
2. Popraw terminowość dostaw jeszcze w tym miesiącu! Zyskaj gwarantowaną dostawę w 24 godziny i przekonaj się, co jeszcze sprawia, że 92% Klientów poleca nas swoim znajomym.

Nie da się ukryć, że w obu przypadkach da się wyczuć uprzejmość sprzedawcy jednak to ta druga forma świadczy o profesjonalizmie firmy. Właściciel jest przekonany, że jego usługi są dobre i warto z nich skorzystać. Skoro on się nie waha to i nasza pewność jest o wiele większa. Tryb przypuszczający zastosowany w pierwszym przykładzie może wywołać w czytelniku większe wątpliwości.

Tryb przypuszczający pozwala przekazać coś w sposób wyjątkowo uprzejmy, jednak jego nadmierne stosowanie może wywołać także niechciane skutki uboczne. Nadużywanie tego trybu to prosta droga, żeby „wdrukować” w odbiorcę wątpliwość. Warto pamiętać, że to właśnie wiarygodność i pewność siebie pozwala nawiązywać dobre relacje z potencjalnym klientem. Dlatego też strona internetowa powinna w konkretny sposób informować o ofercie i o tym, jakie płyną z niej korzyści.

Co zrobić, aby ulepszyć stronę?

Możesz przejrzeć swoją stronę bez dodatkowych narzędzi. Na początek przeanalizuj jej zawartość pod kątem występowania czasowników z partykułą, typu: „bym”, „byś”, „by”. Gdy wychwycisz niefortunne zwroty więcej niż 1-2 razy w ramach jednej podstrony, zmień je na tryb rozkazujący lub oznajmiający.

Dodatkowo sprawdź czy w treściach znajdują się przysłówki i przymiotniki, takie jak: „wielki”, „dużo”, „szybko” i pomyśl, jak zastąpić je wiarygodnymi liczbami (np. „15 lat na rynku”, „1 mln PLN przychodu”, „50 ekspertów”, „4000 zrealizowanych projektów”). Zwrot „Błyskawiczna przesyłka” wnosi niewiele, za to „Gwarancja wysyłki w 24h” w sposób zdecydowany skłania do zakupu.

Warto również pamiętać, że w obecnych czasach internauci niezwykle szybko poruszają się w sieci. Dlatego przedstawienie informacji w krótki rzeczowy sposób wpływa na odbiór zamieszczanych tam treści. Atutem będą tu krótkie zdania zawierające personalny przekaz.

Źródło: Newsrm.tv

Related Itemsjak reklamowac się w siecisklepy internetowetryb przypuszczajacy
W praktyce
26 stycznia 2016
Ela Makos

Related Itemsjak reklamowac się w siecisklepy internetowetryb przypuszczajacy

More in W praktyce

Merry poziom1

Maria Borys-Piątkowska: Niezależna, zdolna, szczęśliwa

Michal Karas26 czerwca 2025
Read More
sztuczna inteligencja 1

Kto się boi AI, a kto z niej skorzysta?

Michal Karas17 czerwca 2025
Read More
ikona1234praca7

Cyberbezpieczeństwo na rynku pracy

Kalina Samek17 maja 2025
Read More
B01A9601 poziom

Szczerość w komunikacji to klucz do sukcesu!

Michal Karas8 maja 2025
Read More
kobieta sukcesu w biznesie

Spółka czy jednoosobowa działalność? Co wybrać?

Michal Karas8 maja 2025
Read More
ciaza

Ciąża i macierzyństwo a działalność gospodarcza

Michal Karas6 maja 2025
Read More
Renata poziom 5

Renata Zielezińska: Zalety wirtualnej asystentki

Kalina Samek13 kwietnia 2025
Read More
Marta Rietz pion2

Marta Rietz: Najpierw doceń samą siebie

Ela Prochowicz8 kwietnia 2025
Read More
MM ramka

Małgorzata Małuch w projekcie #SukcesJestKobietą

Julia Nieznalska28 marca 2025
Read More
Scroll for more
Tap

Polecane

  • Merry poziom1
    Maria Borys-Piątkowska: Niezależna, zdolna, szczęśliwa
    W praktyce26 czerwca 2025
  • sztuczna inteligencja 1
    Kto się boi AI, a kto z niej skorzysta?
    W praktyce17 czerwca 2025
  • ikona1234praca7
    Cyberbezpieczeństwo na rynku pracy
    W praktyce17 maja 2025

Facebook

Copyright © 2015 PressFactory Sp. z o.o., Stworzone przez G-marketing Regulamin

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Rozumiem Dowiedz się więcej
Prywatność i polityka ciasteczek

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT
Go to mobile version