• Kobiety Biznesu
  • Kobiety Showbiznesu
  • Ikony
  • Warto odwiedzić
  • Warto mieć
  • Biznes
  • Newsy
  • Kontakt
  • Regulamin
Sukces jest kobietą!
  • Kobiety
    • Anna Belda: Daję Pacjentom dobrą energię
    • Aleksandra Bacańska: Zawsze pamiętajmy o celu!
    • Irena Kurdziel: Konsekwencja i jeszcze raz konsekwencja!
    • Natalia Szroeder ambasadorką Czujesz Klimat? Rossmanna
    • Backstage #ToTylkoPłeć: Agnieszka Kośnik-Zając
    • Kobiety Showbiznesu
    • Kobiety Biznesu
    • Ikony
  • Biznes
    • Jak angażują się pracownicy?
    • Jak skandynawscy pracodawcy inspirują ludzi
    • Polki przepracowane i pragnące zmian
    • Bądźmy dobrzy dla siebie i innych ludzi!
    • Czego spodziewać się w światowej gospodarce
    • W teorii
    • W praktyce
  • Dla Ciebie
    • Prosty sposób na poprawę zdrowia i urody
    • Owocny dzień zacznij od śniadania
    • Ile soli w diecie niemowląt i małych dzieci?
    • Czyste miasta dzięki rowerom to realna przyszłość
    • Nieswoiste choroby zapalne jelit: dobre zmiany w leczeniu
    • Moda
    • Design
    • Zdrowie
    • Uroda
  • Warto
    • Dlaczego warto jeść owoce jagodowe?
    • Irak na trudnej drodze do odbudowy
    • Dlaczego Polacy pokochali mini zoo?
    • Bigoreksja: kiedy dotyka mężczyzn?
    • Jak żyć lepiej, będąc singlem?
    • Warto mieć
    • Warto odwiedzić
    • Warto przeczytać
  • Newsy
    • Jedz kamczatkę przez cały rok
    • Inteligencja i życiowy sukces to sprawka genów?
    • GASTROTARGI SMAKKi już w marcu w Warszawie
    • A ty znasz swoje prawa konsumenta?
    • Czy tzw. roślinne mięso jest zdrowe?
    • Wydarzenia
    • Ciekawostki
  • Więcej
    • Kontakt
    • Regulamin
  • Facebook

  • RSS

Kobiety Biznesu

Paulina Palian: Ubieram, nie rozbieram

Paulina Palian: Ubieram, nie rozbieram
Anna Chodacka-Penier
29 kwietnia 2015

Młoda, zdolna, utalentowana, z zapałem do pracy i umiejąca stawiać czoła przeciwnościom losu. Paulina Palian, jedna z ciekawszych polskich projektantek

Kim jest Paulina Palian?
Paulina Palian: Jest kobietą, Polką, matką, ale teraz przede wszystkim też marką.

Jak długo zajmujesz się modą i jak to się wszystko zaczęło?
W 2004 roku znudzona studiami na akademii ekonomicznej w Katowicach zaczęłam przerabiać ciuchy – wręcz wpadłam w nałóg. Jako młoda mama z ograniczonym budżetem, kiedy dzidzia już spała spędzałam wieczory na robótkach ręcznych. Tak powstała moja pierwsza kolekcja. Potem był wyjazd do Londynu, studia, więcej nauki w Polsce, powrót do Londynu, tym razem z dyplomem Projektanta Ubioru, praktyki i staże u projektantów w UK, bezrobocie i w końcu otworzenie własnej działalności w 2009.

Dlaczego Londyn?
A dlaczego nie? Moim rodzicom z pewnością do głowy nie przyszło, że ich córka będzie mogła żyć i pracować na zachodzie. Ja miałam to szczęście, że jako nastolatka zwiedziłam trochę Europy, nawet Stany, ale to Londyn skradł mi serce – i to od pierwszego wejrzenia. Dlatego już wtedy postanowiłam, że zrobię wszystko żeby tu mieszkać. I mieszkam. Ale jestem strasznym „mamisykniem” – w Polsce bywam bardzo często – średnio co parę miesięcy – zarówno w celach biznesowych jak i rodzinnych.

Skąd czerpiesz pomysły i co uważasz za swoje największe osiągnięcie?
Największym osiągnięciem z pewnością jest to, że moje dziecko jeszcze mnie rozpoznaje. Prowadzenie własnej działalności, współtworzenie magazynu i przygotowywanie eventow modowych kompletnie mnie pochłania, ale to wszystko jest na drugim planie, bo pierwszy zajmuje wychowanie mojego syna – Hugona. Pomysły? Moją kopalnią jest internet, godzinami surfuję po stronach, żeby w procesie twórczym przepuścić to przez filtr, którym jestem ja sama. Wszystko to miksuję z historią sztuki i tradycją, folklorem. Potem szczypta tego, co podglądam na ulicach Londynu i innych metropolii. Muzyka, teledyski, reklamy i filmy – to wszystko składa się na koktajl inspiracji.

Marzenia?
Stabilizacja, spokój, rodzina. I kupa „kasiory” zarobionej moją pasją (śmiech).

Ubierasz kobiety. Czym jest dla ciebie prawdziwa kobiecość?
Przede wszystkim ubieram, nie rozbieram i, co chyba ważniejsze, staram się jako projektant i stylista podkreślać piękno i tuszować mankamenty. Tworząc zarówno dla kobiet jak i mężczyzn – najważniejsze jest dla mnie prawdziwe piękno. Każdy z nas, pomimo wad i kompleksów, ma je w sobie. Nie ma znaczenia czy jesteś złoty czy zielony, z kim sypiasz, jaki masz kształt i ile ważysz – najważniejsza jest pewność siebie – to jest najbardziej sexy – zarówno w przypadku mężczyzn jak i kobiet.

Co myślisz na temat facetów? W Polsce, na Wyspach, umieją się ubrać?
Generalnie to współczuję facetom w Polsce. Myślę, że nie mają dużego wyboru – na pewno zdecydowanie mniejszy niż kobiety. Ale z drugiej strony, gdzie jest popyt, tam jest podaż, wiec może jeżeli chcieliby się lepiej ubierać, to by się ubierali? W Londynie jest dużo lepiej.

Prawdziwy mężczyzna to…
Znam jednego (śmiech).

Czego najbardziej nie lubisz w facetach?
Mam uczulenie na arogancję, czyli fałszywą pewność siebie. Chamstwo i głupota też nie są mile widziane.

A co cię irytuje w kobietach?
Jak wyżej. Ponadto brak tzw. „solidarności jajników”. Faceci to mają, trzymają się razem, my zagryzamy się wzajemnie. To przykre.

Gdybyś mogła zrealizować najbardziej nierealne przedsięwzięcie, co by to było?
Na razie mało realne dla mnie jest wystawienie się na LFW – i to właściwie tylko przez brak funduszy, bo kolekcja – cudeńko – jest i czeka. Oprócz tego, kupiłabym sobie wyspę i odrzutowiec, żeby żyć w spokoju i pięknej pogodzie, a jednocześnie bywać tam, gdzie się dzieje coś godnego uwagi. A i jeszcze jedno. Sklonowałabym się, żeby jedna ja zajmowała się domem i rodziną, a druga podbijała świat.

palianpaulina

Zdjęcia wykorzystane w artykule:

Photo: Inzajeano Latif, Cécile Sayuri (France), Dorota Mulczynska
Castomization 2010 by Paulina Palian with Collection „Blue Inzo”
HOP SA SA in London 2008

Related Items
Kobiety Biznesu
29 kwietnia 2015
Anna Chodacka-Penier

Redaktor Naczelna Sukces Jest Kobietą

Related Items

More in Kobiety Biznesu

Anna Belda: Daję Pacjentom dobrą energię

Julia Nieznalska10 marca 2023
Read More

Aleksandra Bacańska: Zawsze pamiętajmy o celu!

Michal Karas3 marca 2023
Read More

Irena Kurdziel: Konsekwencja i jeszcze raz konsekwencja!

Magda Dzik-Kordas21 lutego 2023
Read More

Backstage #ToTylkoPłeć: Agnieszka Kośnik-Zając

Zofia Kicińska19 stycznia 2023
Read More

Anna Belda: Dobro zawsze wraca!

Julia Nieznalska30 grudnia 2022
Read More

Joanna Nogaj-Ossowska: Warto walczyć o marzenia!

Michal Karas15 grudnia 2022
Read More

Mariola Koziatka: Stale się rozwijam, by pomagać ludziom!

Karolina Nowakowska28 listopada 2022
Read More

Alina Szynaka: Prowokuję nowe możliwości!

Sylwia Cukierska15 listopada 2022
Read More

Adriana Stempkowska: Dbam o wolność moich wyborów

Edyta Nowicka14 listopada 2022
Read More
Scroll for more
Tap

Polecane

  • Jak angażują się pracownicy?
    W praktyce15 marca 2023
  • Jak skandynawscy pracodawcy inspirują ludzi
    W praktyce14 marca 2023
  • Polki przepracowane i pragnące zmian
    W praktyce13 marca 2023

Facebook

Copyright © 2015 PressFactory Sp. z o.o., Stworzone przez G-marketing Regulamin

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Rozumiem Dowiedz się więcej
Prywatność i polityka ciasteczek

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT