• Kobiety Biznesu
  • Kobiety Showbiznesu
  • Ikony
  • Warto odwiedzić
  • Warto mieć
  • Biznes
  • Newsy
  • Kontakt
  • Regulamin
Sukces jest kobietą!
  • Kobiety
    • AnnaBaginska poziom
      Anna Bagińska w kampanii #JestemPewna!
    • B01A7508 Donata poziom
      Donata Ignaszak: Biblia inspiruje mnie każdego dnia!
    • NataliaS poziome
      Natalia Sobczak w kampanii społecznej #JestemPewna!
    • LAP32987 Agnieszka poziom
      Agnieszka Król: Moją wizytówką jest uśmiech!
    • JKRobak poziom
      #SukcesJestKobietą: Joanna Krystyna Robak, Ekspert z zakresu ZFŚS
    • Kobiety Showbiznesu
    • Kobiety Biznesu
    • Ikony
  • Biznes
    • kobieta sukcesu w biznesie
      Jacy powinni być obecni przywódcy?
    • ikona1234zdrowie.leki
      Sztuczna inteligencja w służbie medycyny
    • raport
      Jak cyfryzują się polskie firmy?
    • 123nowepraca10
      Jak się miewają kobiety w finansach?
    • foto 1
      Elektromobilność w Polsce nabiera rozpędu
    • W teorii
    • W praktyce
  • Dla Ciebie
    • zdrowie1 ikona 123nowe
      Natura służy psychice seniorów
    • wspoluzaleznione ikona
      Groźne uzależnienie od gier komputerowych
    • mezczyzna123e
      Jak groźna jest POChP?
    • NYC poziom
      Marta Gawłowska: Doceniajmy ludzi wkoło!
    • zebyikona
      Ocet jabłkowy może zaszkodzić zębom?
    • Moda
    • Design
    • Zdrowie
    • Uroda
  • Warto
    • cyberprzemoc
      Jak samoocena chroni przed cyberprzemocą
    • ogrodekRub poziom
      Sky Bar w Hotelu Rubinstein: Widok na magiczny Kraków
    • Promo poziome pub
      Kobiety w Powstaniu Warszawskim: Pamiętamy o nich!
    • andrew svk REwZEYzw19g unsplash
      Populistyczna konsumpcja sztuki i przyrody
    • blue media photo 1522198734915 76c764a8454d
      Jak młodzi ludzie korzystają z Instagrama
    • Warto mieć
    • Warto odwiedzić
    • Warto przeczytać
  • Newsy
    • 3PMM
      PMM Emergency Medical Team: Misja w Ugandzie
    • zdrowie warzywa1 ikona 123nowe
      Dbanie o zdrowie uwarunkowane religijnie?
    • bocian Adobe stock PAP
      Gdzie i jak sypiają bociany w podróży?
    • usmiechnij sie 1
      Dlaczego Polaków uważa się za ironistów?
    • ikona123sport.zdrowie5
      Sport to świetne lekarstwo na krążenie
    • Wydarzenia
    • Ciekawostki
  • Więcej
    • Kontakt
    • Regulamin
  • Facebook

  • RSS

Kobiety Biznesu

Monika Lelonkiewicz: Kochać to, co się robi!

Monika Lelonkiewicz: Kochać to, co się robi!
Aneta Zadroga
10 stycznia 2016

Uwielbia kontakt z drugim człowiekiem, do każdego pacjenta podchodzi indywidualnie, ceni rzetelność, a w swojej branży za jedną z najważniejszych rzeczy uważa ciągłe podnoszenie kwalifikacji i chęć rozwoju.

W ten sposób dobiera również zespół, po to, żeby z pasją pomagać pacjentom, obserwować ich zmiany na lepsze i cieszyć się z tego, co robi. Sukces, jak mówi, w takim przypadku – kiedy kochamy to, czym się zajmujemy – przychodzi sam. Prywatnie – czyta, chodzi do teatru i podróżuje, by nurkować. Nigdy się nie nudzi i kocha aktywność, nawet podczas odpoczynku od spraw zawodowych!

Piękna kobieta to…
Monika Lelonkiewicz, Centrum Dermatologii Estetycznej i Laserowej URODA: Każda z nas. Każda kobieta jest piękna i największą przyjemnością dla mnie jest to, że mogę jej pomóc, aby mogła to pokazać światu.

Ma pani niezwykłe osiągnięcia w dziedzinie dermatologii estetycznej. Jest pani m.in. twórczynią pierwszej w Polsce, opatentowanej techniki Hydrolit – nici hialuronowe, która wprowadziła rewolucję na rynku. Czy był to przełomowy moment w pani karierze?
Nici hialuronowe to jedynie etap w moich poszukiwaniach zawodowych. Cieszę się, że nici znalazły uznanie wśród lekarzy i pomogły wielu pacjentkom w uzyskaniu poprawy jakości skóry i młodszego wyglądu. Nie chciałabym zawodowo zatrzymywać się tylko na tym etapie. Doceniam kwas hialuronowy i jego dobroczynny wpływ na skórę, ale często warto go połączyć z innymi metodami. Chodziło mi głównie o to, aby tę metodę rozpowszechnić i żeby przyniosła ona efekt. Z własnego doświadczenia, podczas licznych zabiegów, zauważyłam, jakie przynosi zaskakujące efekty w odbudowie i regeneracji skóry. I jedynym sposobem, aby móc to rozpropagować było zgłoszenie tej metody do urzędu patentowego. Wzbudziło to zainteresowanie i dzięki temu przeprowadziłam szereg szkoleń, gdzie lekarze nauczyli się, w jaki sposób to robić, dowiedzieli się, po co oraz poznali podstawę naukową tej metody. Przyniosło to dobre efekty w leczeniu skóry i poprawianiu jej jakości.

Monika-Lelonkiewicz2Dlaczego dermatologia? Co miało wpływ na wybranie akurat takiej specjalizacji?
Zawsze chciałam się zajmować dermatologią zabiegową. Ta dziedzina jeszcze wtedy raczkowała, bo był to etap, kiedy funkcjonowały tylko peelingi czy drobne zabiegi usuwające poszczególne rodzaje nowotworów. Interesowały mnie też procesy zachodzące w starzejącej się skórze i sposoby zapobiegania starzeniu. Kilka lat temu starzenie się skóry zostało określone jako jednostka chorobowa o nazwie dermatoporoza, czyli adekwatnie do osteoporozy. Zabiegi dermatologiczne, mające na celu regenerację skóry, służą właśnie zapobieganiu dermatoporozie. Tak zostało to teraz określone. Po prostu – od zawsze interesowałam się tą dziedziną i to ona mnie fascynowała.

Prowadzi pani także szkolenia dla lekarzy, występuje na prestiżowych światowych konferencjach medycznych, a także publikuje eksperckie artykuły. Jak istotny jest dla pani element edukacji i ciągłego uzupełniania wiedzy?
Zawód ten wymaga stałego podnoszenia kwalifikacji i odnawiania wiedzy. Dlatego jest tak bardzo ciekawy (śmiech). Oczywiście, wiąże się to z licznymi wyjazdami na konferencje, kongresy, co też pozwala na zdobywanie doświadczeń, poznanie lekarzy z całego świata. Dzięki temu staramy się być na bieżąco z nowościami, nie odbiegając od poziomu światowego. Dermatologia zabiegowa, którą się zajmuję, jest dziedziną, która tak niesamowicie szybko się rozwija, że opuszczenie się w szkoleniach byłoby dla mnie katastrofalne w skutkach. Jest to ogromnie istotna kwestia.

Pasja i osiągnięcia. Czy to stanowi klucz do sukcesu?
Sukces to pojęcie względne. Moim skromnym zdaniem najważniejsze jest to, aby dobrze wykonywać swoją pracę, nie zapominając o tym, że leczymy człowieka, który ma uczucia i różne problemy, o których możemy nie wiedzieć. Sukces jest sprawą mniej istotną. Wydaje mi się, że jeżeli praca stanowi bardzo ważny element życia i czuje się, że jest potrzebna, to wtedy o sukcesie się nie myśli. Nie jest celem samym w sobie, albo przychodzi, albo nie.

Cieszy się pani także profesjonalną kadrą współpracowników. W jaki sposób udało się stworzyć zgrany zespół na tak wysokim poziomie?
Wszystkie moje współpracownice mają bardzo wysokie kompetencje i kwalifikacje. Oczywiście, podobnie, jak ja, ciągle się dokształcają. Stworzyłam taki zespół, w którym wszystkie osoby są niesamowicie zaangażowane i pełne pasji, bo to jest ważne. To jest nasza cecha wspólna. Oczywiście, staramy się ciągle ulepszać. Kosmetologia w naszym Centrum jest wyjątkowa, ponieważ obejmujemy opieką kosmetologiczną także te pacjentki, których skóra jest niezwykle wrażliwa i problemowa. Wymaga to bardzo dużej wiedzy i doświadczenia przede wszystkim, dlatego kosmetolodzy dokształcają się ustawicznie. Pasja do pracy nas łączy. Jak się coś robi, to trzeba to kochać.

Co stanowi fundament Centrum „Uroda”?
Stanowią go ludzie. Razem z kadrą staramy się, aby klienci byli otaczani kompleksową opieką na najwyższym poziomie, aby czuli się jak u siebie w domu. Czyli są to dwie kwestie. Po pierwsze wysokie umiejętności, a po drugie – zależy nam na życzliwej i rodzinnej atmosferze.

Pani najbliższe plany zawodowe…
Wdrażamy obecnie program diagnostyki i celowanego leczenia wypadania włosów oraz cellulitu. Do tej pory koncentrowaliśmy się na kilku aspektach: na regeneracji skóry (hydrolit), na profilaktyce starzenia się skóry oraz na stworzeniu profesjonalnej kosmetyki dermatologicznej. Następny krok to stworzenie miejsca, gdzie będą stosowane najnowocześniejsze metody leczenia wypadania włosów i cellulitu, bo problemy te zdarzają się najczęściej. W obydwu tych wypadkach chcemy wprowadzić dokładną diagnostykę, aby móc na jego podstawie wprowadzić celowane zabiegi. To są nasze najbliższe plany zawodowe.

Najbardziej w pracy doceniam…
Kontakt z moimi pacjentami. Mam to szczęście, że moja praca związana jest z rozmową. Nawiązują się bardzo bliskie relacje, które są dla mnie ważne i je szanuję. Indywidualne podejście tworzy pewną więź z pacjentami. Mają do mnie zaufanie, które oczywiście przychodzi z czasem. Pierwsze relacje są inne, dopiero później pacjenci zaczynają mi ufać i wtedy dużo łatwiej się pracuje. W łatwiejszy sposób mogę coś zasugerować w delikatnych sprawach. Uczymy się też wzajemnie od siebie.

Monika-Lelonkiewicz1Jako dermatolog specjalizuje się pani w regeneracji skóry. Kiedy nasza skóra jest najbardziej narażona na niekorzystne warunki i w jaki sposób należy o nią dbać?
Specjalizujemy się w metodach regeneracji i w profilaktyce starzenia. Starzenie dzieli się na dwie grupy: endogenne – związane z dziedziczeniem i egzogenne – które przyspieszamy przez opalanie się lub palenie papierosów. Powtarzam do upadłego moim pacjentkom, żeby stosowały ochronę słoneczną twarzy, dekoltu i dłoni. Opalanie przyspiesza starzenie około siedmiu razy! Tak samo z paleniem, które równie mocno przyspiesza ten proces. Oczywiście słońce jest nam potrzebne i przyjmowanie witaminy D działa bardzo dobrze na organizm. Nie jestem przeciwna opalaniu, ale często się zapomina, że należy w wyjątkowy sposób zadbać o skórę. Szczególnie twarz, dekolt i dłonie, bo te miejsca przez cały rok wystawiane są najczęściej na warunki atmosferyczne.

Czym interesuje się pani poza sferą zawodową?
Praca zajmuje mi sporo czasu, ale znajduję też czas na teatr, koncerty czy kino. Mieszkam we Wrocławiu, gdzie życie kulturalne kwitnie. Bardzo lubię czytać książki. Interesuje mnie głównie literatura rosyjska i skandynawska. Moją drugą pasją po pracy jest nurkowanie i związane z tym podróże. Mam uprawnienia instruktora nurkowego, ale nie zajmuję się tym zawodowo. Odpoczywam bardzo aktywnie.

W Centrum „Uroda” mieści się również Akademia Wizerunku i Gabinet Dietetyki. Można powiedzieć zatem, że to idealne miejsce do metamorfozy.
Założeniem stworzenia takiego centrum, współpracującego z wizażystą i dietetykiem, było to, żeby każdy mógł uzyskać kompleksową opiekę, dotyczącą nie tylko zdrowia skóry, ale także ogólnego wyglądu. Wiele osób dzięki temu skorzystało m.in. z nauki makijażu, stylizacji sylwetki i porad dietetycznych. Są to elementy, które w dużym stopniu wspomagają wizerunek, szczególnie zawodowy. Wiadomo, że pierwsze wrażenie, to kilkusekundowe, często decyduje o tym, czy na przykład otrzyma się pracę. Osobom mniej zadbanym ciężej jest się przebić na rynku pracy. Głównie problem ten dotyczy kobiet starszych, które mają duże doświadczenie, ale są często przegrane ze względu na swój wiek i wygląd. Tutaj nasza pomoc w tej kwestii jest nieoceniona, bo panie, przede wszystkim, odzyskują wiarę w siebie. Niestety, żyjemy w takim społeczeństwie, że często powierzchowni i pochopnie „wartość kobiet” określa się ze względu na urodę, a osiągnięcia są na drugim planie. Chcemy pomagać paniom, by zawodowo mogły się przebić, ale też, by w życiu prywatnym czuły się dobrze.

Jakich wskazówek udzieliłaby pani wszystkim kobietom, które marzą o własnej klinice?
Własna firma jest dobrym sposobem na życie dla osób, które są bardzo pracowite. Mają dużo chęci w sobie, zaangażowania i czasu. Początki wymagają olbrzymiego wysiłku. Wkłada się w to wiele pracy i energii. Warto pamiętać też, żeby koszty na początku były jak najniższe, aby się utrzymać. I oczywiście jakość, bo ona w medycynie jest priorytetem tak samo, jak wysokie kwalifikacje.

A teraz pytanie nieco przewrotne, wynikające z nadal żywych, choć już na szczęście coraz słabszych stereotypów: Czy atrakcyjny wygląd kobiety biznesu pomaga jej w pracy czy przeszkadza?
Atrakcyjny wygląd jest kwestią subiektywną, aczkolwiek, jeśli przy tym słowie myślimy od razu o profesjonalizmie, to oczywiście tak – bardzo pomaga. Kobieta, która wygląda atrakcyjnie zawodowo, ale w odpowiednim tego słowa znaczeniu, wygra pierwsze wrażenie. Na tym też polega współpraca u nas ze stylistą. Po pierwsze, wygląd musi współgrać z charakterem, co nie jest też proste, a po drugie – kobieta biznesu, sukcesu powinna być atrakcyjna „w profesjonalny sposób”.

Co najbardziej panią uszczęśliwia?
Moim największym szczęściem jest rodzina. A do rodziny zaliczam również moje zwierzęta.

Czy potrzeba piękna dotyczy tylko kobiet? Czy pani centrum odwiedzają także mężczyźni?
Tak, ok. 30 proc. naszych pacjentów stanowią mężczyźni. Nie jest to mało. Na szczęście płeć męska w Polsce coraz częściej dba o siebie. Są to oczywiście zabiegi związane z regeneracją skóry, ale głównie jednak mężczyźni przychodzą, aby usunąć sobie naczynka rozszerzone, lub kiedy mają problemy potrądzikowe. Duża grupa pacjentów leczy wypadanie włosów. Są to więc mężczyźni w bardzo różnym wieku. Statystycznie przeważa grupa pomiędzy 30 a 45 rokiem życia. W przypadku panów, ogólnie mniej jest zabiegów regeneracyjnych, jak to bywa u kobiet, mężczyźni stawiają bardziej na te pielęgnacyjne. Wynika to faktu, że skóra mężczyzny inaczej się starzeje i dlatego panowie z wiekiem wyglądają korzystniej niż my, kobiety.

Na czym polegają zabiegi „french touch”?
„French touch” to cała filozofia. Polega na delikatnych ingerencjach zabiegowych, dobranych do skóry i wieku pacjentów. Mają na celu regenerację skóry, odbudowę naturalnego kształtu twarzy, ale bez efektu sztuczności i nadmiaru. Są przeznaczone dla osób, które cenią sobie naturalność i dyskrecję. Filozofia ta wywodzi się z Francji, ale obejmuje więcej krajów europejskich, szczególnie północne i zachodnie. Metoda przeznaczona jest dla kobiet, które chcą dobrze wyglądać, ale nie chcą żeby ktoś wiedział o tym, że poddały się jakimkolwiek zabiegom. Panie te cenią sobie naturalność i unikają sztuczności, np. przerysowanych ust lub policzków. Zupełnie inna filozofia panuje w Stanach i na południu Europy. My akurat wierzymy w filozofię „french touch”.

Często zauważamy właśnie przesadę w dążeniu do idealnego piękna. Kobiety chętniej poddają się operacjom plastycznym twarzy, co czasami wygląda bardzo sztucznie, wręcz karykaturalnie. Jak wyznaczyć granicę pomiędzy naturalnym wyglądem a efektem tzw. „maski”?
To jest proste, bo istnieją linie twarzy. To tak, jak z makijażem: potrafimy zrobić sobie mocny makijaż lub bardzo naturalny, podkreślający naturalne rysy twarzy. Tak samo jest z zabiegami, są odpowiednie linie symetrii twarzy, których się po prostu nie przekracza. Na tym polega ta granica, na znajomości anatomii. Natomiast przesadzone zabiegi dermatologiczne wynikają głównie z braku komunikacji i porozumienia pomiędzy lekarzem a pacjentem. U jednej osoby powiększone usta mogą wyglądać ładnie, a u drugiej karykaturalnie. Trzeba poznać potrzeby pacjenta i jeśli ta komunikacja jest prawidłowa, to nie dochodzi do takich sytuacji.

Czy zdarzało się, że pani klientki zastanawiały się nad operacją? Co w takich sytuacjach im pani doradza?
Dermatologia estetyczna nie jest w stanie zastąpić chirurgii plastycznej. Jeśli skóra pacjenta kwalifikuje się do operacji to doradzam konsultację z chirurgiem-plastykiem. Zabiegi dermatologiczne stosowane regularnie zapobiegają starzeniu się skóry i kiedy zaczniemy je wykonywać w odpowiednim wieku, to operacja nie jest konieczna. Są jednak przypadki, gdzie małe zabiegi nie pomogą.

Co jest najważniejsze w zawodzie dermatologa?
Dermatologia jest bardzo szeroką dziedziną. Moja specjalizacja, czyli dermatologia zabiegowa, nieustannie się rozwija. Najważniejsze jest więc, aby podnosić swoje kwalifikacje, a z drugiej strony – umiejętnie zrozumieć pacjenta. Na pewno ważne są też: cierpliwość, spokój, życzliwość i profesjonalizm.

Szalone marzenie do spełnienia…
Marzę od dwóch lat, aby skoczyć ze spadochronem. Mam nadzieję, że uda się to już niebawem zrealizować.

Rozmawiała: Agnieszka Słodyczka
Fot. Żaneta Niżnikowska/NM Studio

Related ItemscellulitCentrum Dermatologii Estetycznej i Laserowej URODAkobieta biznesukobieta sukcesuMonika Lelonkiewiczpolka potrafisukces jest kobietą
Kobiety Biznesu
10 stycznia 2016
Aneta Zadroga

Zafascynowana możliwościami, jakie stwarzają dziś media. Wieloletnia dziennikarka i publicystka Gazety Wyborczej, zawodowo zainteresowana tematami gospodarczymi, jak również społecznymi.

Related ItemscellulitCentrum Dermatologii Estetycznej i Laserowej URODAkobieta biznesukobieta sukcesuMonika Lelonkiewiczpolka potrafisukces jest kobietą

More in Kobiety Biznesu

AnnaBaginska poziom

Anna Bagińska w kampanii #JestemPewna!

Michal Karas1 lipca 2025
Read More
B01A7508 Donata poziom

Donata Ignaszak: Biblia inspiruje mnie każdego dnia!

Michal Karas30 czerwca 2025
Read More
NataliaS poziome

Natalia Sobczak w kampanii społecznej #JestemPewna!

Michal Karas27 czerwca 2025
Read More
LAP32987 Agnieszka poziom

Agnieszka Król: Moją wizytówką jest uśmiech!

Michal Karas26 czerwca 2025
Read More
JKRobak poziom

#SukcesJestKobietą: Joanna Krystyna Robak, Ekspert z zakresu ZFŚS

Michal Karas26 czerwca 2025
Read More
BarbaraStelmach poziom

Barbara Stelmach: ETERNO to smak, który łączy pokolenia

Michal Karas26 czerwca 2025
Read More
B01A1455 poziom fotograf

Agnieszka Owczarek-Cząstka: Wartości, wizja i wytrwałość

Michal Karas29 maja 2025
Read More
Lucyna Janik foto

Lucyna Janik dołączyła do projektu #SukcesJestKobietą

Michal Karas26 maja 2025
Read More
Alina poziom

Alina Szynaka: Motywuje mnie odpowiedzialność za rozwój firmy!

Michal Karas21 maja 2025
Read More
Scroll for more
Tap

Polecane

  • kobieta sukcesu w biznesie
    Jacy powinni być obecni przywódcy?
    W praktyce16 lipca 2025
  • ikona1234zdrowie.leki
    Sztuczna inteligencja w służbie medycyny
    W praktyce7 lipca 2025
  • raport
    Jak cyfryzują się polskie firmy?
    W praktyce4 lipca 2025

Facebook

Copyright © 2015 PressFactory Sp. z o.o., Stworzone przez G-marketing Regulamin

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Rozumiem Dowiedz się więcej
Prywatność i polityka ciasteczek

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT
Go to mobile version