• Kobiety Biznesu
  • Kobiety Showbiznesu
  • Ikony
  • Warto odwiedzić
  • Warto mieć
  • Biznes
  • Newsy
  • Kontakt
  • Regulamin
Sukces jest kobietą!
  • Kobiety
    • Anna Belda: Daję Pacjentom dobrą energię
    • Aleksandra Bacańska: Zawsze pamiętajmy o celu!
    • Irena Kurdziel: Konsekwencja i jeszcze raz konsekwencja!
    • Natalia Szroeder ambasadorką Czujesz Klimat? Rossmanna
    • Backstage #ToTylkoPłeć: Agnieszka Kośnik-Zając
    • Kobiety Showbiznesu
    • Kobiety Biznesu
    • Ikony
  • Biznes
    • Rekordowy ruch na portalach pracy
    • Jak angażują się pracownicy?
    • Jak skandynawscy pracodawcy inspirują ludzi
    • Polki przepracowane i pragnące zmian
    • Bądźmy dobrzy dla siebie i innych ludzi!
    • W teorii
    • W praktyce
  • Dla Ciebie
    • Jelitowa mikrobiota a nasza psychika
    • Prosty sposób na poprawę zdrowia i urody
    • Owocny dzień zacznij od śniadania
    • Ile soli w diecie niemowląt i małych dzieci?
    • Czyste miasta dzięki rowerom to realna przyszłość
    • Moda
    • Design
    • Zdrowie
    • Uroda
  • Warto
    • O tym, jak Biała Dama polubiła futbol
    • Rusza kampania społeczna My, Rodzice dzieci trans
    • Jaka jest dieta dobra dla oczu?
    • Dlaczego warto jeść owoce jagodowe?
    • Irak na trudnej drodze do odbudowy
    • Warto mieć
    • Warto odwiedzić
    • Warto przeczytać
  • Newsy
    • Żucie gumy: czy to jest zdrowe?
    • Co Polacy wiedzą o wodzie?
    • Jedz kamczatkę przez cały rok
    • Inteligencja i życiowy sukces to sprawka genów?
    • GASTROTARGI SMAKKi już w marcu w Warszawie
    • Wydarzenia
    • Ciekawostki
  • Więcej
    • Kontakt
    • Regulamin
  • Facebook

  • RSS

W teorii

Młodzież coraz bardziej przedsiębiorcza

Młodzież coraz bardziej przedsiębiorcza
Aneta Zadroga
14 sierpnia 2015

To już oficjalne. Według nowego raportu, „Przyszły potencjał – perspektywy GEM dotyczace przedsiębiorczości wśród młodzieży w 2015” (Future Potential – a GEM perspective on youth entrepreneurship 2015) wydanego w zeszłym miesiącu przez Global Entrepreneurship Monitor (GEM), młodzież wykazuje znacznie wyższy poziom przedsiębiorczości, niż dorośli. W pięciu regionach świata, młodzież jest statystycznie 1,6–krotnie bardziej sklonna niż osoby dorosłe, aby otworzyć własny biznes.

W raporcie przeanalizowano dane zebrane od 2012 do 2014 roku, które pokazują co napędza młodych przedsiębiorców i co wpływa na ich sukces – lub też niepowodzenie – w pięciu regionach świata : w Afryce Subsaharyjskiej (SSA); na Bliskim Wschodzie i Afryce Północnej (MENA); w Azji Południowej i Wschodniej (S & EA); w Ameryce Łacińskiej i na Karaibach (LAC) i w krajach kultury europejskiej (European culture countries – ECC).

Mike Herrington, dyrektor wykonawczy GEM, tłumaczy z jakich powodów raport skupia się na młodzieży: „Bezrobocie, które w głównej mierze dotyczy młodzieży, jest jednym z najważniejszych światowych problemów. Sytuacja młodzieży na rynku pracy pogorszyła się z powodu kryzysu finansowego i globalnego spowolnienia gospodarczego. Wspieranie przedsiębiorczości wśród młodzieży jest zatem bardzo istotne, w celu zintegrowania młodych z rynkiem pracy i odpowiedniego wykorzystania ich potencjału, a tym samym zapewnienia wzrostu gospodarczego.”

Jednak główną przeszkodą dla rozwoju przedsiębiorczości wśród młodzieży jest brak wiarygodnych i aktualnych danych i statystyk. Raport GEM wypełnia tę lukę, dostarczając rozległe informacje na temat przedsiębiorczości osób mieszczących się w przedziale wiekowym od 18 do 34 lat, biorąc pod uwagę trzy główne wartości zmienne: różnice międzypokoleniowe, różnice płci i różnice regionalne.

Główne dane dotyczące przedsiębiorczości wśród młodzieży

Według Thomasa Schotta, głównego autora raportu i profesora Wydziału Przedsiębiorczości i Zarządzania z Uniwersytetu Południowej Danii, młodzież we wszystkich regionach świata jest zazwyczaj bardziej aktywna w rozpoczęciu nowego biznesu niż dorośli, aczkolwiek badania wykazały, że niewiele firm zakładanych przez młodzieży jest źródłem tworzenia nowych miejsc pracy (73% firm założonych i prowadzonych przez osoby do 24 roku to firmy jednoosobowe). Dodatkowo, działalności gospodarcze zakładane przez młodzież mają mniejsze szanse na przetrwanie w przeciągu pierwszych trzech i pół roku od założenia, niż firmy, które zostały założone przez osoby po 34 roku życia. Te ostatnie mają 1,7-krotnie większy wskaźnik przetrwania na starcie.

Młodzi mężczyźni są 1,3 –krotnie bardziej skłonni do otworzenia biznesu niż młode kobiety i mają 1,6-krotnie większe szanse na to, że ich firma przetrwa na rynku. Firmy zakładane przez młodych mężczyzn tworzą statystycznie dwa razy więcej miejsc pracy dla przynajmniej pięciu osób, w porównaniu do firm zakładanych przez kobiety.

Raport pokazuje również znaczące różnice w przedsiębiorczości pomiędzy młodzieżą pochodzącą z różnych regionów świata. 52 % młodych z regionu Afryki Subsaharyjskiej wyraża zamiar założenia firmy, do czynu przechodzi 28 %, podczas gdy w krajach „kultury europejskiej” (European culture countries – ECC) tylko 19% młodzieży pragnie założyć biznes, a jedynie 8% realizuje ten zamiar.

Schott potwierdza, że zadaniem raportu GEM jest znalezienie rozwiązań na wspieranie i ulepszenie przedsiębiorczości wśród młodzieży. „Musimy znaleźć sposoby, aby wykorzystać motywacje młodych ludzi, którzy chcą rozpocząć działalność, a którym może brak pewnych umiejętności i kontaktów, aby to zrobić skutecznie.”

Co wspiera, a co utrudnia drogę młodym przedsiębiorcom?

W ciągu ostatnich 16 lat badania GEM odegrały kluczową rolę w promowaniu i zrozumieniu przedsiębiorczości na całym świecie. Są one również pomocne w identyfikacji odpowiednich strategii wspierania przedsiębiorczości.

Jednym z szerszych ustaleń raportu było to, że istnieje silny związek między odpowiednim wykształceniem i „duchem” przedsiębiorczości. Coraz więcej młodych ludzi we wszystkich regionach posiada coraz to lepsze wykształcenie, a specjalne zajęcia w tym kierunku są dwukrotnie częstsze niż w przypadku pokolenia ich rodziców.

Raport podkreśla, że mimo wszystko pozostaje jeszcze wiele do zrobienia, aby stworzyć sprzyjające warunki dla młodych przedsiębiorców na całym świecie, w szczególności w zakresie dostępu do finansowania i infrastruktury IT. Dane pokazują, że, na przykład (z wyjątkiem regionu ECC, a także częściowo MENA), Internet jest bardzo słabo wykorzystywany jako przestrzeń handlu w regionie Afryki Subsaharyjskiej, gdzie jedynie 16% młodzieży korzysta ze sprzedaży produktów lub usług w Internecie.

Related Itemsbizneskobiety i biznesmłodzież na rynku pracypracapraca w Polsceprzedsiębiorcyrynek pracysukces jest kobietąwłasna firma
W teorii
14 sierpnia 2015
Aneta Zadroga

Zafascynowana możliwościami, jakie stwarzają dziś media. Wieloletnia dziennikarka i publicystka Gazety Wyborczej, zawodowo zainteresowana tematami gospodarczymi, jak również społecznymi.

Related Itemsbizneskobiety i biznesmłodzież na rynku pracypracapraca w Polsceprzedsiębiorcyrynek pracysukces jest kobietąwłasna firma

More in W teorii

Kiedy nie masz siły na pracę

Karol Pisarski21 lutego 2023
Read More

Zadbaj o kręgosłup przy pracy biurowej

Magda Nowak2 lutego 2023
Read More

Czy laserowa korekcja wzroku może pomóc w znalezieniu pracy?

Michal Karas13 maja 2022
Read More

Przyszłość: Czy robot zastąpi pracownika?

Ela Prochowicz22 kwietnia 2022
Read More

Internet rzeczy: Jak zmieni świat i czym grozi?

Dagna.Starowieyska1 marca 2022
Read More

Taka będzie przyszłość: Cały świat w internecie

Ela Prochowicz24 lutego 2022
Read More

Praca w nocy niebezpieczna dla zdrowia

Karol Pisarski19 stycznia 2022
Read More

Jedna trzecia Polaków nie lubi tzw. small talk

Zofia Kicińska21 maja 2021
Read More

Kiedy zastąpią nas roboty?

Zofia Kicińska12 kwietnia 2021
Read More
Scroll for more
Tap

Polecane

  • Rekordowy ruch na portalach pracy
    W praktyce30 marca 2023
  • Jak angażują się pracownicy?
    W praktyce15 marca 2023
  • Jak skandynawscy pracodawcy inspirują ludzi
    W praktyce14 marca 2023

Facebook

Copyright © 2015 PressFactory Sp. z o.o., Stworzone przez G-marketing Regulamin

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Rozumiem Dowiedz się więcej
Prywatność i polityka ciasteczek

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT