• Kobiety Biznesu
  • Kobiety Showbiznesu
  • Ikony
  • Warto odwiedzić
  • Warto mieć
  • Biznes
  • Newsy
  • Kontakt
  • Regulamin
Sukces jest kobietą!
  • Kobiety
    • Edyta Młynarczyk: Stawać się lepszym każdego dnia!
    • Beata Nadzieja-Szpila: Zawsze patrzę na dobro ludzi!
    • Agnieszka Owczarek: #JestemWystarczająca!
    • Beata Nadzieja-Szpila: Nigdy nie wolno tracić wiary w siebie!
    • Justyna Kalbarczyk dołącza do projektu #SukcesJestKobietą
    • Kobiety Showbiznesu
    • Kobiety Biznesu
    • Ikony
  • Biznes
    • Jak budować gminę z sercem: Maria Kłosiewicz o pracy i pasji
    • Małgorzata Małuch odznaczona honorowo za Zasługi dla Ochrony Środowiska i Klimatu!
    • Księgowy ma być empatycznym doradcą?
    • Zdrowa dieta to również zdrowy mózg
    • Perfekcjonizm: Zgubne skutki wygórowanych standardów
    • W teorii
    • W praktyce
  • Dla Ciebie
    • Grupa krwi ma wpływ na otyłość?
    • Bielizna damska: elegancja i komfort, które budują pewność siebie każdego dnia
    • Top 5 sposobów na opóźnianie procesów starzenia skóry i zachowanie młodego wyglądu
    • Czy norowirusy wywołują „jelitówkę”?
    • Dieta w zespole jelita drażliwego, czyli IBS
    • Moda
    • Design
    • Zdrowie
    • Uroda
  • Warto
    • Niebezpieczne ekrany telefonów
    • Jedz wolniej, to zdecydowanie sprzyja zdrowiu
    • Retinol: złoty standard pielęgnacji skóry przez cały rok
    • Czy żywienie wpływa na ryzyko lęków i depresji?
    • Opieka w rodzinie: jak przetrwać chorobę bliskich
    • Warto mieć
    • Warto odwiedzić
    • Warto przeczytać
  • Newsy
    • Jan Frycz z wyjątkowym apelem do prezydenta
    • Słońce może powodować kichanie
    • Kombucha może być źródłem fluoru w diecie
    • Czy kasza to rzeczywiście samo zdrowie?
    • Magiczne Andrzejki w sercu Puszczy Białowieskiej!
    • Wydarzenia
    • Ciekawostki
  • Więcej
    • Kontakt
    • Regulamin
  • Facebook

  • RSS

Kobiety Biznesu

Młode i przedsiębiorcze

Młode i przedsiębiorcze
Anna Chodacka-Penier
12 kwietnia 2018

Co mają wspólnego: szkoła nauki tańca, agencja hostess i firma organizująca śluby? Na czele każdej z nich stoi młoda kobieta, która uwierzyła w to, że ma szansę odnieść sukces prowadząc własny interes.

Żadna z nich nie ma jeszcze 30 lat. Każda z nich lubi być swoim własnym szefem i z powodzeniem prowadzi swój biznes. Jak nie utonąć na wolnym rynku uczyły się w praktyce. Różnią ich jedynie sektory biznesu, w których działają.

I kto tu rządzi? Ja!
Katarzyna od kilku lat prowadzi firmę, która organizuje śluby. Jak sama przyznaje kiedy decydowała się na taką działalność, o agentach ślubnych słyszało w Polsce niewiele osób. – Ja i wspólniczka miałyśmy poważny wpływ na to jak rynek organizatorów wesel wygląda w tym momencie – wspomina Katarzyna. – Kilka lat wstecz musiałyśmy się tłumaczyć, że nie jesteśmy jakimiś oszustkami, a organizacja ślubów to normalna usługa – dodaje.
Wątpliwości co do faktu, że chce pracować na własny rachunek nie miała Kama, która w wieku 20 lat zdecydowała się założyć firmę. Trzy lata temu z pomocą Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości otworzyła Agencję Hostess. – Zawsze chciałam robić coś co będzie mnie satysfakcjonować. Kiedyś próbowałam pracować w biurze, ale jakoś nie wyszło – śmieje się Kama.
Z kolei Magdę na drogę własnego biznesu zaprowadził… taniec. – Na zawodową ścieżkę związaną z tańcem, zdecydowałam się mając 19 lat. W momencie, kiedy przeciętny tancerz ma za sobą już około 10 lat treningów. Nikt we mnie nie wierzył – wspomina trudne początki Magdalena, właścicielka szkoły tańca, z tańcem związana zaledwie od 6 lat.

Załatwię, poprowadzę, a jak trzeba podejmę wyzwanie
Magda, prywatnie fanka tańców latynoamerykańskich, jak sama o sobie mówi, jest człowiekiem orkiestrą. Prowadzi zajęcia, zarządza firmą, a do niedawna jeszcze studiowała.
Jak funkcjonuje prywatny interes, jak się reklamować i jak opracować długofalową strategię rozwoju interesu uczyła się w praktyce. Szczerze przyznaje, że nie miała na ten temat „zielonego” pojęcia. Jeździła na szkolenia, samodzielnie dokształcała, uczestniczyła w biznesowych spotkaniach. Jej również na starcie pomogły Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości.
Katarzynie, kilka lat pracy opłaciło się na tyle, że stwierdziła, że potrzebuje nowego wyzwania. Założyła więc kolejny interes, bezpośrednio związany z tym, czym zajmuje się obecnie. W listopadzie ubiegłego roku uruchomiła salon ekskluzywnych sukien ślubnych. – To typowa działalność handlowa. Wiedzieliśmy czego brakuje na rynku i postanowiliśmy wypełnić tę niszę. Najważniejsze jest to, że wprowadzamy nową markę na rynek. I to jest dopiero wyzwanie – mówi podekscytowana organizatorka ślubów.
Właścicielka podstaw prowadzenia własnego biznesu nauczyła się głównie w domu, gdzie miała idealny wzór do naśladowania. Nie bez znaczenia były też studia zarządzania, które ukończyła. – Moi rodzice budowali przedsiębiorstwo od zera. Widziałam to, obserwowałam przez lata. Zakładając własną firmę miałam poczucie, że to po prostu może się udać – mówi.
Z dobrych domowych wzorców korzystała też młodziutka właścicielka agencji.
Zakładając własny biznes nigdy nie miała wątpliwości, że dobrze robi. – Jestem szczęściarą. Nigdy nie spotkało mnie nic nieprzyjemnego ze strony kolegów na studiach. Nikt nie był zazdrosny, nie czułam zawiści – cieszy się Kama – Kiedy zaczynałam na drugim roku studiów zdarzało się, że musiałam wychodzić z wykładów, żeby odebrać telefon od klienta. Firma była dla mnie priorytetem, więc było to dla mnie naturalne – dodaje.

Nikt nie mówił, że będzie łatwo
Katarzynę do ”ślubnego” biznesu zaprosiła obecna wspólniczka, która miała doświadczenie w organizowaniu wesel znajomym i nie chciała zakładać firmy sama. – Wyczułyśmy moment. Wtedy wydawało się, że takie usługi będą miały wzięcie – mówi Katarzyna. Porzucenie branży doradztwa personalnego, w której poprzednio pracowała, na początku nie było łatwe. – Pierwszy zysk z działalności pojawił się dopiero po roku. To ta trudniejsza część, której doświadczyłyśmy. Dobre było to, że na założenie takiej firmy nie musiałyśmy wykładać zbyt dużych pieniędzy – analizuje ślubna agentka.
Firma dopiero niedawno dorobiła się biura. – Taka specyfika branży. Do organizowania ślubów potrzebny jest telefon, laptop i internet – tłumaczy Katarzyna. – Zgromadziłyśmy ze wspólniczką także stałe grono współpracowników, na których możemy polegać – dodaje.
Akademia tańca, której szefuje Magda istnieje od około roku. – Pomysł założenia szkoły tańca podsunęło mi samo życie. Kiedy chodziłam w różne miejsca i tańczyłam, ludzie chcieli wiedzieć gdzie mogą zapisać się do mnie na zajęcia – mówi Magda. Na początku na zajęcia przychodziło po 3 – 4 kursantów. Teraz szkoła ma już wyrobioną markę i grafik zapisów na warsztaty taneczne jest pełny. – Najbardziej cieszy mnie to, że uczestnicy zajęć sami polecają mnie swoim znajomym – mówi zadowolona instruktorka.
Na pierwsze zyski Magda czekała ok. 5 miesięcy. Niby niedługo, ale przyznaje, że momenty zwątpienia się zdarzały. – Kapitał, który wyłożyłam na rozpoczęcie działalności był spory, więc czasem nachodziły mnie czarne wizje, że nie dam rady – wspomina. Z laika w kwestiach biznesowych Magda stała się świadomą biznesmenką, która nie chce poprzestać tylko na szkole tańca.
W planach na kolejne lata ma ekspansję na inne miasta, a także wprowadzenie certyfikatu jakości umiejętności tancerzy. Zupełne novum w świecie tańca. – Nie porzucam też mojej innej pasji czyli antropologii kultury – śmieje się Magda.
Hostessowy biznes Kamy, który teraz daje jej mnóstwo zadowolenia, rodził się w bólach. Przez pierwsze pół roku szefowa ciężko pracowała na pierwsze zlecenie. – Intensywnie szukałam klientów, pozycjonowałam stronę internetową firmy, stworzyłam dużą bazę hostess – wspomina młoda biznesmenka.
Jak podkreśla nie miała wiele pieniędzy, ale dużo chęci i to napędzało ją do pracy. Zadowoleni z jej hostess klienci polecali ją następnym. W tym momencie ma na koncie setki przeprowadzonych pomyślnie akcji i eventów, i to przemawia do potencjalnych zainteresowanych.
Kama większość spraw załatwia na telefon, dlatego kiedy klient widzi ją na żywo często się dziwi. – Mam 23 lata, a wyglądam na kilka mniej. Tylko raz miałam w związku z tym nieprzyjemności. Jeden z klientów, kiedy mnie zobaczył po prostu odstąpił od umowy uznając, że jestem nieodpowiedzialna – mówi właścicielka. – Z reguły jednak mój młody wiek pomaga. Jestem mniej więcej w takim wieku, jakim hostessy, które zatrudniam, co zdecydowanie ułatwia komunikację – chwali jakość relacji z pracownicami.

Related Itemsbiznesy kobietkobiety i ich firmykobiety sukcesukobiety w biznesiemłode kobietyPolecaneprzedsiębiorcze kobietysukces jest kobietą
Kobiety Biznesu
12 kwietnia 2018
Anna Chodacka-Penier

Redaktor Naczelna Sukces Jest Kobietą

Related Itemsbiznesy kobietkobiety i ich firmykobiety sukcesukobiety w biznesiemłode kobietyPolecaneprzedsiębiorcze kobietysukces jest kobietą

More in Kobiety Biznesu

Edyta Młynarczyk: Stawać się lepszym każdego dnia!

Michal Karas15 października 2025
Read More

Beata Nadzieja-Szpila: Zawsze patrzę na dobro ludzi!

Michal Karas27 września 2025
Read More

Agnieszka Owczarek: #JestemWystarczająca!

Kalina Samek27 września 2025
Read More

Beata Nadzieja-Szpila: Nigdy nie wolno tracić wiary w siebie!

Dagna.Starowieyska17 września 2025
Read More

Justyna Kalbarczyk dołącza do projektu #SukcesJestKobietą

Michal Karas31 sierpnia 2025
Read More

Dr n. med. Anna Dudzińska-Filkiewicz: Wartości wyznaczają kierunek działania!

Michal Karas24 sierpnia 2025
Read More

Grażyna Miller w projekcie La Dolce Vita!

Dagna.Starowieyska21 sierpnia 2025
Read More

Ewelina Bożacka dołącza do kampanii La Dolce Vita

Michal Karas20 sierpnia 2025
Read More

Alicja Praszkiewicz wśród liderek 10. edycji książki #SukcesJestKobietą

Michal Karas19 sierpnia 2025
Read More
Scroll for more
Tap

Polecane

  • Jak budować gminę z sercem: Maria Kłosiewicz o pracy i pasji
    W praktyce7 listopada 2025
  • Małgorzata Małuch odznaczona honorowo za Zasługi dla Ochrony Środowiska i Klimatu!
    W praktyce31 października 2025
  • Księgowy ma być empatycznym doradcą?
    W praktyce30 października 2025

Facebook

Copyright © 2015 PressFactory Sp. z o.o., Stworzone przez G-marketing Regulamin

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Rozumiem Dowiedz się więcej
Prywatność i polityka ciasteczek

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT
Go to mobile version