• Kobiety Biznesu
  • Kobiety Showbiznesu
  • Ikony
  • Warto odwiedzić
  • Warto mieć
  • Biznes
  • Newsy
  • Kontakt
  • Regulamin
Sukces jest kobietą!
  • Kobiety
    • Kiedy los zsyła Ci cytryny, zrób z nich lemoniadę!
    • Marzena Łasińska: Lubię siebie za to, jaka jestem!
    • Katarzyna Janiczek: Zachwycam się pięknem świata!
    • Cele nadają kierunek życiu. Wartości nadają mu sens
    • Obserwuję naturalne drogowskazy od życia
    • Kobiety Showbiznesu
    • Kobiety Biznesu
    • Ikony
  • Biznes
    • Duży sukces DRAGO entertainment!
    • Siła Kobiet: Wiedza i konsekwencja tworzą biznes!
    • Siła Kobiet: Odwaga pozwala mi sięgać po więcej!
    • Kiedy zastąpią nas roboty?
    • Jak bardzo się przyzwyczajamy?
    • W teorii
    • W praktyce
  • Dla Ciebie
    • Sposoby na sprawne i zdrowe serce
    • Uważaj na tłuszcze trans
    • Nowe warianty koronawirusa: co warto wiedzieć
    • Jak postępować, gdy uczulenia się krzyżują
    • Płuca po COVID-19
    • Moda
    • Design
    • Zdrowie
    • Uroda
  • Warto
    • Długotrwałe nauczanie zdalne źle wpływa na psychikę
    • Oczyszczanie skóry bez kompromisów
    • Co wiemy o nastolatkach w sieci?
    • Z wiekiem czas płynie szybciej
    • Pomysły na prezent dla mężczyzny
    • Warto mieć
    • Warto odwiedzić
    • Warto przeczytać
  • Newsy
    • Miejsce na debatę nad etyką w technologii
    • Wirtualna rzeczywistość pomoże w redukcji stresu
    • Historia dzieci i alkoholu: przeczytaj!
    • A może by zakazać sprzedaży alkoholu?
    • Czy fałszywe informacje mogą zabić?
    • Wydarzenia
    • Ciekawostki
  • Więcej
    • Kontakt
    • Regulamin
  • Facebook

  • RSS

Moda

MADNEZZ to my!

MADNEZZ to my!
Edyta Nowicka
Edyta Nowicka
27 lutego 2020

Teresa Penkala i Patrycja Rusinek-Udziela są twórczyniami polskiej marki odzieżowej MADNEZZ. Nowe pomysły i inspiracje iskrzą w ich głowach bezustannie. Mówią, że są bratnimi duszami i lubią swoje towarzystwo. Udowadniają, że można zadbać o piękny wygląd, dobre samopoczucie w swoich stylizacjach i o ekologię, tworząc markę polską od A do Z.

Redakcja: Skąd się wzięła idea marki MADNEZZ?

Patrycja, współtwórczyni polskiej marki MADNEZZ: Gdybym powiedziała, że chciałyśmy wypełnić lukę na rynku i stworzyć ubrania, jakich nam samym brakowało, to byłaby zaledwie kokieteria. W czasie, gdy powstało Madnezz prowadziłyśmy inny start-up — sklep internetowy z bardzo innowacyjną funkcjonalnością, jaką była możliwość dopasowania ubrań dostępnych w naszym sklepie do typu sylwetki klientki. Zjadłyśmy zęby na kontaktach z markami, producentami, kontrahentami, klientkami. Byłyśmy pomiędzy jedną a drugą stroną, poznałyśmy punkt widzenia zarówno jednej, jak i drugiej strony biznesu, a co ważniejsze, wszędzie widziałyśmy duży potencjał, żeby zrobić to lepiej. Wiedziałyśmy z całą pewnością, że chcemy pracować po drugiej stronie branży modowej. Chociaż, w tamtym momencie było to kompletne szaleństwo, ale my absolutnie czułyśmy ducha tego szaleństwa! Tak właśnie powstało Madnezz.

Teresa, współtwórczyni polskiej marki MADNEZZ: Jeżeli chodzi o styl marki, to same lubimy rzeczy wygodne, a zarazem bardzo kobiece i przykuwające wzrok. Od początku zależało nam też na tym, aby nasze ubrania mogły nosić różne sylwetki, dlatego w sklepie naszej marki jest opcja indywidualnego dopasowania, która w dalszym ciągu jest wyjątkowa i rzadka na rynku. No i oczywiście od początku wiedziałyśmy, że produkcja na każdym etapie będzie w stu procentach polska.

Jak się pracuje „w rodzinie”? Co jest łatwiejsze, co trudniejsze.

Teresa: Ja i Patrycja chyba jesteśmy bratnimi duszami. Czasem mam wrażenie, że czytamy sobie w myślach, chociaż nie od zawsze byłyśmy „rodziną” i dzieli nas różnica wieku. Dogadujemy się praktycznie na wszystkich płaszczyznach, więc myślę, że najważniejsza jest jednak osobowość i trudno tutaj odpowiedzieć jednoznacznie na to pytanie.

Patrycja: Dla mnie najtrudniejsza jest pokusa nieporuszania tematów firmowych w okolicznościach czysto prywatnych, rodzinnych. Zwłaszcza, gdy akurat zadzieje się coś ważnego dla naszej marki, a mam wrażenie, że ostatnio ciągle się coś dzieje, bo nie możemy przestać nieustannie sobie o czymś opowiadać. Z drugiej strony, taka relacja wiele ułatwia. Znamy się od podszewki, dzięki czemu jesteśmy dla siebie niesamowicie wyrozumiałe w wielu sytuacjach związanych ze sprawami osobistymi. Uważam, że jesteśmy dla siebie ogromnym oparciem.

Czym się Panie inspirują, tworząc ciągle nowe kolekcje?

Teresa: Oczywiście śledzimy najnowsze trendy, ale najczęściej jest to jakiś impuls, sytuacja, może brzmi to jak kolejne szaleństwo, ale tak po prostu działamy. Przy każdej kolekcji wygrywa intuicja.

Patrycja: To prawda. Mam wrażenie, że to klucz do naszego sukcesu, a przynajmniej jedna z głównych składowych. Bez pewnego rodzaju intuicji nie byłybyśmy tutaj, gdzie jesteśmy. Mam wrażenie, że w tej branży niezwykle ważny jest instynkt, umiejętność szybkiego reagowania na pewne zjawiska i wychwytywania tego, co bardzo ulotne.

Teresa: Co więcej, kto jest z nami od pewnego czasu wie, że za każdym projektem stoi historia innej #MADGIRL. Naszą inspiracją są kobiety, ich osobowości, historie, miejsca, do których podróżują (jak w przypadku kolekcji Mad Coast czy Deep in the Woods).

Patrycja: I autopsja! Jak na przykład w przypadku ostatniej kolekcji 54 – kiedy rozum śpi, budzi się szaleństwo…

Jaka jest dziewczyna MADNEZZ i jakie wyznaje wartości?

Patrycja: Świetnie, że użyliście określenia „dziewczyna”. Tak naprawdę, gdzieś w głębi, wszystkie #MADGIRLS chcą pozostać dziewczynami. Żona — to sformułowanie określające kobietę w relacji z drugą osobą, matka — to w pewnym sensie funkcja, piękna, ale wiąże się z życiem dla kogoś. Kobieta — to również dziewczyna, ale w wersji 2.0 – bardziej doświadczona, w związku z czym bardziej odpowiedzialna i trzymająca rękę na pulsie. Dziewczyna natomiast jest dla mnie synonimem wolnego ducha, niekwestionowanego prawa do popełniania błędów, bezpardonowego szaleństwa, życia tu i teraz.

Teresa: Ale każda z nas jest inna! Dlatego niektóre dziewczyny MADNEZZ to ekstrawertyczki z piekła rodem, prawdziwe flirciary, inne są niezwykle tajemnicze i subtelne. Wszystkie łączy na pewno to, że w 100 procentach to „silne babki”, pewne siebie, lubiące wyróżniać się z tłumu, ale kochające wygodę.

Pań sposób na regenerację i naładowanie baterii?

Teresa: Niby proste pytanie, a odpowiedź naprawdę trudna. Mając ciągle milion myśli w głowie związanych z marką, dziesiątki maili dziennie, problemów natury logistycznej, IT, czy produkcyjnej, to prawdziwe wyzwanie. Nie mówiąc o tym, że oczywiście chcę dawać z siebie jak najwięcej mojej rodzinie. Jedynym sposobem, który sprawdza się w moim przypadku to zupełne odcięcie się od wszystkiego i spędzenie chwili czasu w samotności i ciszy. Ale to proces krótkotrwały, bo jestem bardzo niecierpliwa.

Patrycja: Sama cały czas pracuję nad treningiem przyjemności, co przychodzi mi naprawdę ciężko. Rzeczywiście, gdy ma się własny biznes, łatwo zapędzić się w kozi róg robienia wszystkiego za wszystkich, o każdej porze dnia i nocy. Na szczęście, kiedyś przeczytałam bardzo ważne zdanie: „Twoja firma warta jest tyle, ile jest warta bez właściciela”, co oznacza po prostu tyle, że niezwykle istotne jest, aby stworzyć firmę, która jest odrębnym bytem. Tak zorganizować jej funkcjonowanie i pracę ludzi, żeby mieć w ogóle możliwość na regenerację i przyjemności. Takie myślenie to już ogromny krok w kierunku naładowania baterii, daje poczucie „spokojnej głowy”. Jeżeli miałabym wskazać ulubiony sposób na naładowanie baterii, to zawsze będzie to spotkanie z moimi przyjaciółmi. Zdecydowanie jestem zwierzęciem stadnym.

Czy noszą Panie własne projekty?

Teresa: Oczywiście! Uwielbiam nasze dzianiny i w nich najlepiej się czuję. Mam swoje ulubione kroje w każdej kolekcji. Wciąż noszę niektóre modele z poprzednich sezonów. Na przykład model Valeria jest ze mną niezmiennie od 2017 roku.

Patrycja: Z ogromną przyjemnością i dumą. Uwielbiam zakładać projekty Madnezz i czuć na sobie zaintrygowane spojrzenia. Zabrzmi nieskromnie, ale naprawdę nie zdarza mi się dostawać tylu komplementów lub zapytań o markę w projektach innych firm. Może to te „magiczne” właściwości ubrań Madnezz, o których piszą nam klientki!

Co by Panie mogły doradzić młodym osobom, chcącym szyć i tworzyć? Czy najważniejsze są szkoły czy raczej próbowanie na „własnej skórze”?

Teresa: My ciągle uczymy się na własnej skórze. Myślę, że konsekwencja i determinacja jest kluczem. Na pewno czas też robi swoje. Założenie biznesu od zera to trudna sprawa, to ciągła walka o miejsce na rynku, nieustanne pokonywanie problemów przeróżnej natury, ale na problemy nigdy nie możesz się przygotować. Wystarczy, że wierzysz w swoje zasoby i potrafisz problemy rozwiązywać tu i teraz.

Patrycja: Potrzebna jest też niezłomna wiara w słuszność swoich decyzji, które ciągle ktoś próbuje podważyć. W końcu jest tylu ludzi dookoła, którzy wiedzą lepiej i mają lepszy pomysł na Twój sukces (śmiech). Co do wykształcenia — projektowałam do szuflady już jako dziecko, a swój pierwszy prototyp wykonałam jako 5-latka, z czym związana jest przyprawiająca o ciarki historia rodzinna i mimo to, że już wtedy wszystko pchało mnie w kierunku projektowania, ukończyłam filologię angielską i dziennikarstwo. Życie jest naprawdę zaskakujące, ale jak widać absolutnie nic nie jest w stanie stanąć Ci na przeszkodzie, jeżeli naprawdę wierzysz w to, co robisz i ciężko pracujesz na swój sukces. Prawda jest taka, że żadna szkoła nie da Ci tego, co praktyka i radzenie sobie z problemami i wyzwaniami w czasie rzeczywistym. Im wcześniej to zrozumiesz, tym wcześniej będziesz na wygranej pozycji. Dopóki nie zmierzysz się z danym problemem czy wyzwaniem, na nic Ci teoria.

Polskim markom, zwłaszcza zwracającym uwagę na ekologię, nie jest chyba łatwo. Jaka jest Pań recepta na ciągłą obecność na polskim rynku?

Teresa: Szyjemy wyłącznie z polskich dzianin z certyfikatami Oeko-Tex, potwierdzającymi bezpieczeństwo produktu dla człowieka i środowiska, pakujemy w papierowe kartony, chociaż przy sprzedaży wysyłkowej jest to dosyć trudne, staramy się używać jak najmniej plastikowych opakowań, mamy też świadomość, że szycie dużych nakładów wiąże się wygenerowaniem odpadów oraz kolejnych partii ubrań, które z biegiem czasu mogłyby zalegać. Dlatego w naszym sklepie trzeba czekać na zamówienie trochę dłużej niż 24 godziny, gdyż nasze stany magazynowe staramy się uzupełniać w miarę możliwości na bieżąco. Wydaje mi się, że właśnie takie uczciwe podejście, przejrzystość działań i szczerość cały czas owocuje w postaci rosnącej liczby klientek.

Patrycja: Nie jest łatwo również ze względu na koszty, jakie ponosimy w związku z naszą decyzją o produkcji w zgodzie z fair trade i ekologią, która wiąże się w naszym przypadku z całkowitą produkcją w Polsce. Nie wyobrażam sobie jednak produkować poza granicami naszego kraju. Po pierwsze, jestem bardzo dumna z tego, że bierzemy czynny udział w rozwoju naszej rodzimej gospodarki i dajemy kolejne miejsca pracy rewelacyjnym osobom, z którymi mamy zaszczyt pracować. Po drugie możemy czuwać nad każdym etapem powstawania naszej kolekcji, co jest niezwykle ważne w utrzymaniu wysokiej jakości oraz trzymaniu ręki na pulsie, jeżeli chodzi o ekologię. Na szczęście nasze #MADGIRLS znają się na dobrej jakości i mimo takiej a nie innej półki cenowej są z nami, dzięki czemu możemy nadal rozwijać się na polskim rynku.

Jaka jest Pań definicja kobiety sukcesu?

Patrycja: Niezależna, ale nie samotna. Pełna pasji, ale nie obsesyjna. Pracowita, ale nie przepracowana. Uparta, ale nie zaborcza.

Teresa: Jak dla mnie balans pomiędzy pracą, którą się kocha i która daje nam satysfakcję, a szczęściem rodzinnym jest synonimem kobiety sukcesu.

Założenia i plany firmy na 2020 rok?

Teresa: Jesteśmy ciągle w trakcie przeprowadzki do naszej nowej, wymarzonej siedziby. Priorytetem jest jej otwarcie jeszcze w tym roku, tak aby w 2020 nasze atelier było w pełni gotowe na przyjęcie naszych klientek, czego nie możemy doczekać się najbardziej! Bardzo zależy nam również na ciągłym rozwoju MADNEZZ na rynkach zagranicznych, poczyniłyśmy już sporo kroków w tym kierunku i czujemy, że rok 2020 będzie rokiem kluczowym.

Patrycja: Oj tak, #MADGIRL to zdecydowanie kosmopolitka i czuje ogromny głód świata. Po naszych pierwszych poważnych międzynarodowych sukcesach sprzedażowych, mam wielką wiarę w naszą markę. Ogromnie cieszy mnie każda sprzedaż, ale gdy MADNEZZ staje się marką globalną, mam wrażenie, że razem jesteśmy w stanie przenosić góry. Oprócz rozwoju sprzedaży międzynarodowej mamy w planach innowację naszego sklepu internetowego i powiększenie naszego #MADTEAMU czyli zespołu MADNEZZ o kolejne nowe, inspirujące kobiety.

Related Itemskobiety sukcesuMadnezzmarka MadnezzPolecanepolskie projektantkiprojektantkiprojektantki modysukces jest kobietąTeresa Penkala. Patrycja Rusinek-Udzielaubrania Madnezz
Moda
27 lutego 2020
Edyta Nowicka
Edyta Nowicka

Related Itemskobiety sukcesuMadnezzmarka MadnezzPolecanepolskie projektantkiprojektantkiprojektantki modysukces jest kobietąTeresa Penkala. Patrycja Rusinek-Udzielaubrania Madnezz

More in Moda

Dobre myślenie powoduje dobre doświadczenia

Zofia Kicińska22 lutego 2021
Read More

Przemysł modowy w Polsce – od projektu do realizacji

Michal Karas6 stycznia 2021
Read More

Biznes się nie poddaje: Kobiety mogą wiele!

Edyta Nowicka9 grudnia 2020
Read More

Czy swetry pasują do eleganckich stylizacji? Tak! Dowiedz się jak je nosić!

Dagna.Starowieyska30 listopada 2020
Read More

Na zimę: przegląd najciekawszych rajstop

Ela Prochowicz27 października 2020
Read More

Na stres i złe samopoczucie – trampolina!

Zofia Kicińska14 października 2020
Read More

Od sandałów dla mężczyzn do wysokich szpilek

Dagna.Starowieyska7 października 2020
Read More

Historia twoich dżinsów

Karol Pisarski30 września 2020
Read More

Stylizacje z kardiganem – z czym zestawiać długi sweter?

Dagna.Starowieyska25 września 2020
Read More
Scroll for more
Tap

Polecane

  • Duży sukces DRAGO entertainment!
    W praktyce16 kwietnia 2021
  • Siła Kobiet: Wiedza i konsekwencja tworzą biznes!
    W praktyce15 kwietnia 2021
  • Siła Kobiet: Odwaga pozwala mi sięgać po więcej!
    W praktyce13 kwietnia 2021

Facebook

Copyright © 2015 PressFactory Sp. z o.o., Stworzone przez G-marketing Regulamin

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Rozumiem Dowiedz się więcej
Prywatność i polityka ciasteczek

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Non-necessary

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.