• Kobiety Biznesu
  • Kobiety Showbiznesu
  • Ikony
  • Warto odwiedzić
  • Warto mieć
  • Biznes
  • Newsy
  • Kontakt
  • Regulamin
Sukces jest kobietą!
  • Kobiety
    • Nikola Graf: Innowacyjność to moje motto!
    • Joanna Tynor dołączyła do kampanii #KobietyWGrze!
    • Sylwia Jędrzejewska: Sztuka jest Kobietą
    • Monika Grzęda: Twardo stąpamy nawet po błocie!
    • Wioletta Flach: Woda to nasze życie!
    • Kobiety Showbiznesu
    • Kobiety Biznesu
    • Ikony
  • Biznes
    • Cyberbezpieczeństwo na rynku pracy
    • Emilia Bartosiewicz-Brożyna: Polki współpracują!
    • Przedsiębiorczynie współpracują!
    • Aleksandra Bacańska: „You don’t ask, you don’t get”
    • Finanse są dla kobiet niezwykle ważne!
    • W teorii
    • W praktyce
  • Dla Ciebie
    • Pandemia rozleniwiła naszą odporność
    • Fatalne skutki zażywania narkotyków
    • Leki, które mogą szkodzić embrionowi i płodowi
    • Jak pozbyć się łupieżu? Garść przydatnych wskazówek
    • Higiena, zdrowie i bezpieczeństwo nad wodą
    • Moda
    • Design
    • Zdrowie
    • Uroda
  • Warto
    • Julia Fiedorczuk: Dom Oriona
    • Jak mądrze wybrać szkołę dla dziecka
    • Daj szczęście adopciakowi!
    • Jak dbać o odporność przedszkolaka?
    • Sławomir Mrożek, Józef Czapski Listy 1964-1988
    • Warto mieć
    • Warto odwiedzić
    • Warto przeczytać
  • Newsy
    • B!WELL WOMEN: Konwent na rzecz rozwoju Kobiet!
    • Położna na medal o porodach domowych
    • Jak wygląda szkoła marzeń?
    • Szczyt pewności siebie w KLIFie
    • 20 urodziny Fundacji Mam Marzenie!
    • Wydarzenia
    • Ciekawostki
  • Więcej
    • Kontakt
    • Regulamin
  • Facebook

  • RSS

Kobiety Biznesu

Ewa Pawłowska: W królestwie kolorów i zapachów – Golden Rose

Ewa Pawłowska: W królestwie kolorów i zapachów – Golden Rose
Anna Chodacka-Penier
19 kwietnia 2015

Golden Rose jako pierwsza firma kosmetyczna w Polsce wprowadziła do regularnej sprzedaży mini-lakier o pojemności 5 ml i w bardzo przystępnej cenie. Produkt okazał się ogromnym sukcesem. Nie obyło się bez kolejki do kasy i sklepu pełnego zachwyconych klientek. Na czele marki, która od kilkunastu lat prężnie rozwija się na polskim rynku kosmetyków kolorowych, stoi Ewa Pawłowska

Jaki jest pani ulubiony kolor lakieru do paznokci? 

Ewa Pawłowska, właścicielka firmy GoldenRose:

Na pewno klasyczne i niezmiennie eleganckie odcienie czerwieni oraz kolory wina. Chociaż pracuję 11 lat w branży kosmetyków kolorowych, zdarza mi się ciągle zachwycić nowościami, na przykład lakierami piaskowymi lub matowymi, czy kolorami, o których wcześniej myślałam, że nigdy ich nie użyję. Każdy nowy produkt jest przez nasz zespół wyczekiwany i jak tylko zostanie dostarczony, z wielką przyjemnością przystępujemy do testów.

Zadałam to pytanie, ponieważ kto, jak kto, ale pani doskonale wie, jak sprostać wymaganiom kobiet w tym zakresie. 

Marka Golden Rose stara się nieustannie wprowadzać nowe kosmetyki na rynek lub wzbogacać istniejące już linie o nowe gamy kolorystyczne. Naszym celem jest dostarczać klientkom najmodniejsze kolory i produkty doskonałej jakości, a także w przystępnych cenach.

Golden Rose jest na polskim rynku ponad kilkunastu lat.

Tak, to prawda i jest to dla nas wszystkich powód do dumy. Jeszcze niedawno rozpoczynaliśmy swoją przygodę na polskim rynku, a w zeszłym roku świętowaliśmy 10-lecie. Zaczynaliśmy od zera w małym budynku, z trzema pracownikami. Nie ukrywam, że przez pierwszy rok działalności firmy, ważyły się nasze losy i początkowo nastawialiśmy się na sprzedaż kilku tysięcy sztuk kosmetyków miesięcznie. Dokładnie tyle, ile pozwoli utrzymać firmę. Dzisiaj zatrudniamy ponad sto osób w nowo wybudowanej siedzibie w Łodzi. Mamy dystrybutorów w 12 województwach. Pierwsze dwa sklepy uruchomiliśmy w 2003 roku w Łodzi i w Warszawie. Dzisiaj nasze kosmetyki sprzedajemy w ponad 60 firmowych sklepach i stoiskach. Obecnie duży nacisk kładziemy na rozwój współpracy franczyzowej. W ostatnim czasie zostało otwartych jedenaście punktów sprzedaży w ramach systemu franczyzowego. Dzięki ciężkiej pracy, wytrwałości i nastawieniu ─ wyrzucą cię drzwiami, to wracasz oknem, doszliśmy to etapu, kiedy kosmetyki marki Golden Rose goszczą w wielu polskich domach.

Dlaczego zdecydowała się pani rozpocząć działalność właśnie w branży kosmetyków kolorowych?

Jak każda kobieta lubię kosmetyki, więc z przyjemnością prowadzę biznes właśnie w tej branży bardzo kobiecej, pełnej kolorów i zapachów. Uważam, że najważniejsze jest to, by robić to, co się lubi. Wtedy nie tylko czas w pracy płynie o wiele szybciej, ale i jej efekty są zupełnie inne.

Gdy w lipcu 2003 roku został otwarty pierwszy punkt sprzedaży kosmetyków Golden Rose w Warszawie, nikt nie spodziewał się, że nieznana dotąd marka tak szybko podbije serca Polek. Co przesądziło o jej sukcesie?

Myślę, że panie zaciekawiła nowa marka, a przede wszystkim nowy sposób ekspozycji i sprzedaży lakierów do paznokci. Zastosowaliśmy między innymi kosze pozwalające spokojnie i własnoręcznie wyszukać odpowiedni dla siebie odcień. Nowością dla klientek była też duża ilość kolorów w seriach pomadek, kredek czy lakierów do paznokci. W tych ostatnich, ilość odcieni dochodziła do ponad 150. Nie bez znaczenia była też bardzo dobra jakość produktów oraz atrakcyjna cena. Pamiętam, że na otwarcie sklepu, jako pierwsza firma kosmetyczna w Polsce, wprowadziliśmy mały lakier, który miał 5 ml i kosztował 1,99 zł nie tylko w okresie promocji. Otwarcie przeszło nasze najśmielsze oczekiwania. Nie obyło się bez kolejki do kasy i pełnego sklepu zachwyconych klientek. Potem panie zaczęły polecać kosmetyki wśród swojej rodziny i znajomych. Dzięki temu Golden Rose zyskało popularność i możliwość, by rozwinąć zasięg na terenie całej Polski. Czy można sobie życzyć jeszcze lepszej reklamy?

Jaka jest obecnie oferta firmy?

W ofercie mamy wszystkie produkty, które są potrzebne do wykonania makijażu. Jednak marka najbardziej znana jest z szerokiego wyboru lakierów do paznokci. Klientka znajdzie w naszych sklepach nie tylko tradycyjne emalie, ale i lakiery piaskowe, matowe, teksturowe czy top coaty o różnych rodzajach wykończenia. Dodatkowo, z każdej serii oferujemy duży wybór kolorów, co gwarantuje, że każda z kobieta zawsze znajdzie coś dla siebie. Ogromną popularnością cieszy się od kilku miesięcy pomadka Velvet Matte Lipstick. Klientki cenią ją za dużą zawartości pigmentów, długotrwałą formułę i obecność składników nawilżających. Nieustannie wprowadzamy nowe kosmetyki na rynek i wzbogacamy istniejące już linie o nowe gamy kolorystyczne. W naszych punktach zawsze można znaleźć najmodniejsze kolory czy produkty.

Producentem kosmetyków Golden Rose jest Erkul Cosmetics, jeden z pięciu największych producentów lakierów do paznokci na świecie. Gdzie i w jaki sposób są produkowane kosmetyki?

Większość kosmetyków produkowana jest w jednej z najnowocześniejszych fabryk na świecie mieszczącej się w Stambule, w Turcji. Niektóre kosmetyki produkowane są w państwach Unii Europejskiej. Istotą produkcji kosmetyków Golden Rose są niezmiennie najwyższej jakości komponenty, dlatego firma sprowadza je od najlepszych dostawców z Włoch i Francji. Wszystkie produkty Golden Rose poddawane są szczegółowym badaniom dermatologicznym, mikrobiologicznym i testom aplikacyjnym. Dzięki temu kosmetyki nie uczulają, co bardzo chwalą sobie nasze klientki

Jakie są plany firmy Golden Rose na najbliższe lata? 

Mamy wiele planów na przyszłość. Przede wszystkim zależy nam na wzroście rozpoznawalności marki. Na pewno będziemy koncentrować się na rozwoju systemu franczyzowego oraz na tym, by dostarczać naszym klientkom wiele nowych, dobrych jakościowo produktów.

Gdyby miała pani wymienić trzy, ulubione produkty Golden Rose, co by pani wybrała?

Jest wiele takich produktów. Jeśli miałabym wybrać trzy, to na pewno będzie to lakier Golden Rose Rich Color nr 24 z szerokim pędzelkiem, który zapewnia doskonałe krycie już po pierwszej aplikacji. Luxury Rich Color nr 05 łączący właściwości błyszczyka i pomadki. Nadaje intensywny kolor jak szminka i jednocześnie piękny połysk. Trzecim produktem jest Mineral Terracotta Powder nr 05. Lubię go za to, że jest to produkt mineralny nie obciążający skóry i nadający jej zdrowy, naturalny kolor. Poza tym idealnie nadaje się do konturowania twarzy .

Jakie wartości przyświecają pani w biznesie?

Największą wartością są dla nas ludzie: nasi pracownicy i partnerzy. To dzięki ich pracy firma Golden Rose wciąż się rozwija. Na pewno też uczciwość, otwartość oraz wzajemne poszanowanie.

Kiedy ma pani podjąć trudną decyzję biznesową…

Muszę ją dokładnie przemyśleć i nigdy nie podejmuję jej pochopnie. Natomiast, nie uważam się za osobę nieomylną. Na początku mojej przygody z biznesem, kiedy się go uczyłam, popełniłam kilka błędów, lecz wyciągnęłam z nich wnioski. Myślę, że najwięcej można się nauczyć właśnie na potknięciach, dlatego nie traktuję ich tylko w kategoriach porażki.

Jaką jest pani szefową?

Na to pytanie powinni odpowiedzieć pracownicy. Natomiast, moim zdaniem, jestem szefową wymagającą, dążącą do ciągłego rozwoju. Wymagam tyle od innych, ile ja od siebie. Zdaję sobie sprawę, że trudno znaleźć pracownika, który mocno angażuje się w pracę, dlatego cieszę się i doceniam, że nasz zespół składa się z takich osób. To dzięki nim firma wciąż się rozwija.

Z jakimi ludźmi lubi pani pracować?

Przede wszystkim z ludźmi, którzy chcą pracować i robią to z pasją. Jeśli lubimy swoje zajęcie, to chcemy się rozwijać, jesteśmy ciekawi nowych wyzwań, chętni do pracy i nastawieni na zmiany. Z takimi ludźmi miło też się współpracuje, bo swoim zapałem dają motywację do pracy innym członkom zespołu, a w ich słowniku nie ma miejsca na zwrot: nie da się.

Czy ma pani hobby, pasję, która jest dla pani ważna?

Niewątpliwie praca jest moją pasją i pochłania dużą część mojego czasu. Poza nią lubię biegać i czytać książki. Pozwala mi to na oderwanie się od codziennych myśli, pędu oraz zrelaksowanie się. Uwielbiam też, jak tylko mam więcej wolnego czasu gotować. Najwięcej przyjemności sprawia mi wtedy pieczenie ciast dla najbliższych.

Co zabrałaby pani na bezludną wyspę?

Na pewno nie zabrałabym laptopa i komórki, tylko delektowała się ciszą. A z pewnością wzięłabym ze sobą książkę albo nawet kilka. Jak już wspomniałam, czytanie sprawia mi ogromną przyjemność.

W jaki sposób pani odpoczywa? 

Lubię podróżować. Uwielbiam też spędzać czas nad morzem. Szum fal pozwala się wyciszyć, zrelaksować i nie myśleć o niczym tylko delektować się daną chwilą. Korzystam również z zabiegów spa, które nie tylko dobrze wpływają na ciało, ale i psychikę.

Szalone marzenie do spełnienia?

Aby kosmetyki Golden Rose znalazły swoje miejsce w każdym polskim domu – to tak z dziedziny zawodowej. Prywatnie marzę o etapie w moim życiu, kiedy będę miała więcej czasu na podróże. Uwielbiam poznawać nowe miejsca i kultury.

Czy prywatnie lubi się pani malować?

Tak lubię i przede wszystkim nie wyobrażam sobie nie mieć pomalowanych paznokci. Są dodatkiem do stroju, spełniają funkcję biżuterii czy torebki. Myślę, że wiele kobiet podobnie o nich myśli, dlatego niemal u każdej z nas, na półce w łazience znajdzie się kilkanaście różnych lakierów.

Gdyby miała pani podać trzy składniki sukcesu, co by to było?

Mój przepis na sukces: trzeba robić to, co się lubi, wytrwale dążyć do celu, wierzyć, że nie ma rzeczy niemożliwych. Oczywiście to wszystko należy połączyć z ciężką pracą.

Jakie typowe cechy – nas kobiet – sprawiają, że osiągamy sukces w biznesie? A może sukces nie zależy pani zdaniem od płci?

Zarówno kobieta, jak i mężczyzna, mogą osiągnąć sukces. Wystarczy wykazać się samodyscypliną, nie zrażać się porażkami, które napotkamy na swojej drodze i wytrwale dążyć do wyznaczonych celów. Wtedy, wszystko stanie się możliwe do osiągnięcia.

Related ItemsEwa PawłowskaGolden Rosekobiety biznesukosmetykiPolecane
Kobiety Biznesu
19 kwietnia 2015
Anna Chodacka-Penier

Redaktor Naczelna Sukces Jest Kobietą

Related ItemsEwa PawłowskaGolden Rosekobiety biznesukosmetykiPolecane

More in Kobiety Biznesu

Nikola Graf: Innowacyjność to moje motto!

Julia Nieznalska1 czerwca 2023
Read More

Joanna Tynor dołączyła do kampanii #KobietyWGrze!

Michal Karas29 maja 2023
Read More

Monika Grzęda: Twardo stąpamy nawet po błocie!

Michal Karas11 maja 2023
Read More

Wioletta Flach: Woda to nasze życie!

Michal Karas8 maja 2023
Read More

Sylwia Pikul: Praca to satysfakcja, nie tylko pieniądze

Michal Karas28 kwietnia 2023
Read More

#ToTylkoPłeć: Małgorzata Rdest

Michal Karas24 kwietnia 2023
Read More

#ToTylkoPłeć: Wiesława Kulig-Wyporska

Michal Karas21 kwietnia 2023
Read More

#ToTylkoPłeć: Mariola Koziatka

Michal Karas20 kwietnia 2023
Read More

#ToTylkoPłeć: Agnieszka Kośnik-Zając

Michal Karas19 kwietnia 2023
Read More
Scroll for more
Tap

Polecane

  • Cyberbezpieczeństwo na rynku pracy
    W praktyce27 maja 2023
  • Emilia Bartosiewicz-Brożyna: Polki współpracują!
    W praktyce18 maja 2023
  • Przedsiębiorczynie współpracują!
    W praktyce15 maja 2023

Facebook

Copyright © 2015 PressFactory Sp. z o.o., Stworzone przez G-marketing Regulamin

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Rozumiem Dowiedz się więcej
Prywatność i polityka ciasteczek

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT