• Kobiety Biznesu
  • Kobiety Showbiznesu
  • Ikony
  • Warto odwiedzić
  • Warto mieć
  • Biznes
  • Newsy
  • Kontakt
  • Regulamin
Sukces jest kobietą!
  • Kobiety
    • 101 lat temu rodziła się Michalina Wisłocka, autorka „Sztuki kochania”
    • Dr Karolina Mikulska-Rumińska z międzynarodową nagrodą naukową!
    • WHITE ALICE: Sztuka to oręż w walce!
    • Małgorzata Kulis: Sukces to dziedzina zespołowa!
    • Katarzyna Paskuda: Świat malowany obiektywem
    • Kobiety Showbiznesu
    • Kobiety Biznesu
    • Ikony
  • Biznes
    • Kariera dla kobiet ważniejsza niż dla mężczyzn
    • Zakładanie sklepu internetowego – pamiętaj o tych rzeczach
    • Monika Chajęcka: Do firm mówię językiem korzyści
    • Grzegorz Gajda: Profesjonalizm przede wszystkim!
    • Baker Tilly Legal Poland w projekcie „Łączy nas Biznes!”
    • W teorii
    • W praktyce
  • Dla Ciebie
    • Palenie w cukrzycy pogarsza sytuację chorego
    • Kto powinien poważnie obawiać się upałów?
    • Jak zadbać nawet o najbardziej wymagające tkaniny?
    • Dolar na profilaktykę zwraca się po 10 latach 5-krotnie
    • Co zdrowego kryją w sobie porzeczki?
    • Moda
    • Design
    • Zdrowie
    • Uroda
  • Warto
    • Nie lekceważ infekcji intymnych!
    • Isola Bella - rajska plaża w Taorminie
      La Dolce Vita: Isola Bella, perła w koronie Taorminy
    • Ziemia pod plastikiem – potrzebne głębokie zmiany
    • Jak skutecznie poradzić sobie z bezsennością
    • Pałac Mortęgi - połączenie zabytku i nowoczesności
      Ekologia i nowoczesność w historycznych murach
    • Warto mieć
    • Warto odwiedzić
    • Warto przeczytać
  • Newsy
    • Cohousing trendem na starość millenialsów?
    • 200 kalorii dziennie mniej i tętnice będą zdrowsze
    • Ile CO2 emituje odcinek Twojego ulubionego serialu?
    • IX Festiwal Lawendy w Medical Spa Hotel**** Lawendowe Termy
    • Zbyt wcześnie wprowadzamy do diety dzieci soki owocowe
    • Wydarzenia
    • Ciekawostki
  • Więcej
    • Kontakt
    • Regulamin
  • Facebook

  • RSS

Kobiety Biznesu

Anna Flaga: Przedsiębiorcze Polki

Anna Flaga: Przedsiębiorcze Polki
Anna Chodacka-Penier
1 kwietnia 2015

Statystyki potwierdzają, że polski biznes nie ma płci – coraz więcej firm zakładają kobiety. Część z nich godzi prowadzenie firmy z macierzyństwem i dbaniem o dom. Mimo wszystko Polki wciąż się boją. Czego?

Że nie dadzą rady, nie mają dostatecznie dużo wiedzy, nie będą umiały poradzić sobie z księgowością, procedurami itd. Czy tak jest naprawdę? Rozmawiamy z Anną Flaga, Prezesem Fundacji Twoja Inicjatywa, która organizuje warsztaty dla osób przedsiębiorczych. Właśnie startuje specjalna edycja biznesowych spotkań dedykowana wyłącznie kobietom.
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wyliczyła, że aż 33,4 proc. firm w Polsce (wobec 31 proc. w UE), to przedsiębiorstwa zakładane przez kobiety. Co to oznacza? Że co trzecia firma w Polsce jest prowadzona przez płeć piękną. Ale czy też słabszą?

Czy kobiecy biznes znacznie różni się od męskiego?
Anna Flaga, Prezes Fundacji Twoja Inicjatywa: Daleka jestem od generowania podziałów na biznes kobiecy i męski. Wszyscy właściciele niewielkich firm mają podobne nadzieje, oczekiwania i obawy. Z drugiej strony kobiety i mężczyźni różnią się, a więc różni się też ich podejście do prowadzenia firmy. Widzę to zwłaszcza podczas dyskusji, warsztatów i rozmów, które prowadzimy podczas organizowanych przez nas konferencji. Przychodzą na nie wszyscy ci, którzy założyli lub chcą założyć swoją firmę. Spotykam tu zarówno kobiety, jak i mężczyzn. Wszystkich cechuje duży entuzjazm i chęć rozbudowywania kompetencji. Jednak to właśnie kobiety mają zazwyczaj więcej obaw, nie wierzą w siebie, potrzebują większego wsparcia i motywacji „na start”. Wydaje im się, że nie podołają, a prowadzenie firmy je przerośnie. Jako jeden z powodów tego „strachu” wymieniają brak dostatecznej wiedzy, brak umiejętności zarządzania, brak znajomości procedur. Mężczyźni często zaczynają biznes idąc „na żywioł”. Kobiety lubią być przygotowane. Potrzebują też wsparcia innych kobiet, wtedy czują się pewniej. Mężczyźni to raczej liderzy, lubią działać w pojedynkę, podczas gdy kobiety stawiają na zespół, społeczność, grupę.

A może kobiety nie musiałyby zakładać własnej firmy, tylko zmusza je do tego sytuacja? Przecież bezrobocie wśród kobiet jest zdecydowanie wyższe niż wśród mężczyzn, a do tego dochodzą kwestie macierzyństwa i związanych z tym urlopów, przerw w pracy i często niechętnego stosunku ze strony pracodawcy…

Możliwe, że tak jest. Znam wiele kobiet, które po macierzyńskim „nie miały do czego wracać”. Z drugiej strony znam również wiele kobiet z pasją, które chcą budować i rozwijać swój biznes, wystarczy je tylko popchnąć, zachęcić, utwierdzić w tym przekonaniu. Jednak bez względu na przyczynę – decyzja związana z „przejściem na swoje” jest na pewno dobra. To nowe życie, początek „własnej drogi biznesowej”. Warto pamiętać, że działalność gospodarcza lub samozatrudnienie jest drogą do niezależności finansowej i powiększenia dochodów. Własna firma może przynieść także większą elastyczność czasu pracy i większą satysfakcję niż ta uzyskiwana na etacie Oczywiście ważne jest aby mieć wcześniej dobry pomysł i rozbudować swoje kompetencję, aby uniknąć porażki. Nie wolno się też bać, trzeba wierzyć we własne siły. Dobrym rozwiązaniem jest wysłuchanie porad praktyków oraz osób, które już mają swoje biznesy. Ich wiedza i doświadczenie mogą być bezcenne dla osoby, która dopiero startuje. To właśnie dlatego organizujemy spotkania biznesowe dla kobiet. Nadaliśmy im nazwę „Biznes po godzinach”, bo mamy świadomość, że wiele kobiet, które już teraz myślą o swoim biznesie, wciąż jest na etacie. Pomysł jest prosty. Chcemy przekazywać cenną wiedzę i dawać wsparcie. Na każde warsztaty i spotkania zapraszamy ekspertów, którzy opowiedzą o różnych obszarach działalności gospodarczej, zarządzaniu projektami, czasem, budowaniu wizerunku i innych elementach, które powinna mieć bizneswoman.

Co poradziłaby pani kobietom, które zakładają biznes?
Przede wszystkim aby się nie bały i nie zniechęcały pierwszymi problemami, by wierzyły w swoje siły oraz pamiętały, że poza pomysłem na biznes i pasją, liczy się też „twarde” i merytoryczne podejście do biznesu. Każda firma musi mieć biznesplan, założenia, cele, do których będzie dążyć – najlepiej rozpisane w czasie. Musi mieć także dobry produkt i plan jego sprzedaży. Warto, by w tych kwestiach – jeśli kobiety czują się niepewnie – prosić o pomoc innych. Niestety my kobiety jesteśmy tak skonstruowane, że często boimy się lub wstydzimy prosić o pomoc. Wolałybyśmy być „Zosiami Samosiami” i faktycznie często tak jest. A jednak warto poprosić o wsparcie. Jeśli czujemy się z tym źle, może warto zaproponować (za wyżej wymienione wsparcie ze strony innej osoby) swoje wsparcie w dziedzinie lub obszarze, w którym czujemy się mocne? W takich działaniach pomaga networking, poznawanie się, wymiana doświadczeń.

Related ItemsAnna Flagabizneskobiecy biznesTwoja inicjatywawywiad
Kobiety Biznesu
1 kwietnia 2015
Anna Chodacka-Penier

Redaktor Naczelna Sukces Jest Kobietą

Related ItemsAnna Flagabizneskobiecy biznesTwoja inicjatywawywiad

More in Kobiety Biznesu

Małgorzata Kulis: Sukces to dziedzina zespołowa!

Karol Pisarski2 czerwca 2022
Read More

Monika Chajęcka: Najważniejsza jest komunikacja

Dagna.Starowieyska4 maja 2022
Read More

Akademia Mistrzyń 2021: Anna Korfanty

Sylwia Cukierska28 grudnia 2021
Read More

Akademia Mistrzyń 2021: Gabriela Kośmider

Dagna.Starowieyska27 grudnia 2021
Read More

Mentorka 8. edycji Sukces Jest Kobietą: Monika Chajęcka

Michal Karas17 grudnia 2021
Read More

Marta Piotrzkowska: Moje wartości to wsparcie i szacunek!

Julia Nieznalska15 grudnia 2021
Read More

Kampania „La Dolce Vita”: Danuta Ochał

Michal Karas10 grudnia 2021
Read More

#ToTylkoPłeć: Justyna Grondke-Trąbska

Michal Karas9 grudnia 2021
Read More

#ToTylkoPłeć: Justyna Dziedzic-Wińska

Michal Karas8 grudnia 2021
Read More
Scroll for more
Tap

Polecane

  • Kariera dla kobiet ważniejsza niż dla mężczyzn
    W praktyce5 sierpnia 2022
  • Zakładanie sklepu internetowego – pamiętaj o tych rzeczach
    W praktyce1 sierpnia 2022
  • Monika Chajęcka: Do firm mówię językiem korzyści
    W praktyce21 czerwca 2022

Facebook

Copyright © 2015 PressFactory Sp. z o.o., Stworzone przez G-marketing Regulamin

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Rozumiem Dowiedz się więcej
Prywatność i polityka ciasteczek

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT