• Kobiety Biznesu
  • Kobiety Showbiznesu
  • Ikony
  • Warto odwiedzić
  • Warto mieć
  • Biznes
  • Newsy
  • Kontakt
  • Regulamin
Sukces jest kobietą!
  • Kobiety
    • B01A1455 poziom fotograf
      Agnieszka Owczarek-Cząstka: Wartości, wizja i wytrwałość
    • Lucyna Janik foto
      Lucyna Janik dołączyła do projektu #SukcesJestKobietą
    • Alina poziom
      Alina Szynaka: Motywuje mnie odpowiedzialność za rozwój firmy!
    • B01A9618 Joanna poziom1
      Pokora i respekt kreują własną markę!
    • BeataPotoczna poziom
      Beata Potoczna w projekcie #SukcesJestKobietą
    • Kobiety Showbiznesu
    • Kobiety Biznesu
    • Ikony
  • Biznes
    • ikona1234praca7
      Cyberbezpieczeństwo na rynku pracy
    • B01A9601 poziom
      Szczerość w komunikacji to klucz do sukcesu!
    • kobieta sukcesu w biznesie
      Spółka czy jednoosobowa działalność? Co wybrać?
    • ciaza
      Ciąża i macierzyństwo a działalność gospodarcza
    • Renata poziom 5
      Renata Zielezińska: Zalety wirtualnej asystentki
    • W teorii
    • W praktyce
  • Dla Ciebie
    • kleszcz 1 1
      Co musisz wiedzieć o kleszczach?
    • ikona1234zdrowie.leki3
      O interakcjach leków z żywnością
    • mezczyznaikonynowe123
      Przerzuty nowotworowe w kościach się leczy?
    • Fot.PAP
      Praca mózgu: dysortografia to nie lżejsza forma dysleksji
    • 3 DSC04560
      Gratka dla fanów fotografii na Fabrycznej 13 w Krakowie!
    • Moda
    • Design
    • Zdrowie
    • Uroda
  • Warto
    • naukowczyni
      Przestrzeń dla debaty nad etyką w technologii
    • wlosypolecie123
      Pijawki lekarskie – dawna metoda stosowana i dziś
    • HOTEL BIALOWIESKI4 poziom
      Boże Ciało w Królewskiej Białowieży!
    • Woda dla dzieci
      Jak zaradzić wypaleniu rodzicielskiemu
    • nauka
      Świńskie organy będą ratować ludzkie życie?
    • Warto mieć
    • Warto odwiedzić
    • Warto przeczytać
  • Newsy
    • wilno
      W Wilnie chłodnik doczekał się własnej parady
    • koloryowocow ikona
      Cytrusy i leki to złe połączenie
    • Hotel Bialowieza macnowphoto.pl 2
      Wykorzystaj bon turystyczny w Białowieży!
    • wlosypawie123
      Dietą powstrzymasz siwienie włosów?
    • ból głowy 1
      Można mieć zawał serca i o tym nie wiedzieć?
    • Wydarzenia
    • Ciekawostki
  • Więcej
    • Kontakt
    • Regulamin
  • Facebook

  • RSS

Ciekawostki

Zbyt idealny manekin może zniechęcać

Zbyt idealny manekin może zniechęcać
Michal Karas
4 września 2017

Choć przemysł odzieżowy jest wart miliardy, to na ten element rzadko zwraca się uwagę. Tymczasem naukowa analiza wykazała, że klientki mogą być mniej chętne do kupna kreacji, gdy manekin jest zbyt perfekcyjny

Manekin sklepowy ma prosty cel – pokazać, jak ubranie prezentuje się na standardowej osobie. Ale czy na pewno standardowej? Przecież manekiny prawie zawsze są wzorowane na idealnych ciałach, by bardziej przykuwać wzrok. Przez dekady nikomu to niby nie przeszkadzało, ale też mało kto o tych „ludzkich wieszakach” myślał.

Tym ciekawsze są wyniki świeżego badania kanadyjskiego University of British Columbia skupione właśnie na tym, jak konsument odbiera manekina. Uczestników badania poddano bardzo zróżnicowanym testom, zależnie od ich nastroju, samooceny i produktu prezentowanego na manekinie.

manekiny

Efekt może być zaskakujący, ponieważ i u kobiet, i u mężczyzn zauważono niechęć do ubrań prezentowanych na zbyt wyidealizowanych manekinach. Pełna sylwetka z twarzą i włosami odstręczała te osoby, które miały niższą samoocenę. I to bardzo znacząco!

Współautor badania prof. Darren Dahl uważa, że to skutek dysonansu pomiędzy wizerunkiem samych siebie a manekinów. – Kiedy manekin jest uosobieniem perfekcji, uświadamia osobom czującym się nieatrakcyjnie, że nie pasują do takiego wizerunku – tłumaczy prof. Dahl. W rezultacie taka osoba rzadziej decyduje się na kupno prezentowanego ubioru.

Co ciekawe, nie trzeba jednak wiele, by ten negatywny odbiór ograniczyć. Manekin pozbawiony włosów, bez twarzy lub w ogóle bez głowy traci takie oddziaływanie. Wtedy przestaje być przedmiotem porównania, ponieważ mniej przypomina człowieka.

Autorzy badania sugerują korzystanie z manekinów częściowych, tzn. prezentujących konkretne partie tułowia, a nie całą postać. Jednocześnie zauważyli, że znacznie rzadziej negatywna reakcja występuje, gdy osoba – nawet z kompleksami na punkcie wyglądu – przed oglądaniem manekina jest chwalona za aparycję. Podbudowana samoocena, nawet chwilowo, likwiduje dysonans.

Źrodło: UBC.ca

Related Itemsbranża odzieżowakonsumpcjamanekinymodaodzież damskaPolecanesamoocenazachowania konsumenckie
Ciekawostki
4 września 2017
Michal Karas

Related Itemsbranża odzieżowakonsumpcjamanekinymodaodzież damskaPolecanesamoocenazachowania konsumenckie

More in Ciekawostki

koloryowocow ikona

Cytrusy i leki to złe połączenie

Magda Nowak30 maja 2025
Read More
Hotel Bialowieza macnowphoto.pl 2

Wykorzystaj bon turystyczny w Białowieży!

Michal Karas29 maja 2025
Read More
wlosypawie123

Dietą powstrzymasz siwienie włosów?

Kalina Samek25 maja 2025
Read More
ból głowy 1

Można mieć zawał serca i o tym nie wiedzieć?

Ela Prochowicz23 maja 2025
Read More
GM Lifestyle8

Dlaczego dom jest skarbnicą wiedzy o człowieku?

Edyta Nowicka20 maja 2025
Read More
ikona1234sport.ludzie.zdrowie3

Triki na aktywne życie z bolącymi stawami

Magda Dzik-Kordas14 maja 2025
Read More
ikona1234kobieta

Uczulenie na jad owadów a psychika

Dagna.Starowieyska12 maja 2025
Read More
ikona123lek.zdrowie

Tran dla wegan? Suplementacja zgodna z przekonaniami

Dagna.Starowieyska27 kwietnia 2025
Read More
Pałac Mortęgi - tu historia żyje do dziś

O tym jak wieś Mortęgi załaskotała Krzyżaków

Michal Karas20 kwietnia 2025
Read More
Scroll for more
Tap

Polecane

  • ikona1234praca7
    Cyberbezpieczeństwo na rynku pracy
    W praktyce17 maja 2025
  • B01A9601 poziom
    Szczerość w komunikacji to klucz do sukcesu!
    W praktyce8 maja 2025
  • kobieta sukcesu w biznesie
    Spółka czy jednoosobowa działalność? Co wybrać?
    W praktyce8 maja 2025

Facebook

Copyright © 2015 PressFactory Sp. z o.o., Stworzone przez G-marketing Regulamin

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Rozumiem Dowiedz się więcej
Prywatność i polityka ciasteczek

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT
Go to mobile version