• Kobiety Biznesu
  • Kobiety Showbiznesu
  • Ikony
  • Warto odwiedzić
  • Warto mieć
  • Biznes
  • Newsy
  • Kontakt
  • Regulamin
Sukces jest kobietą!
  • Kobiety
    • Anna Belda: Daję Pacjentom dobrą energię
    • Aleksandra Bacańska: Zawsze pamiętajmy o celu!
    • Irena Kurdziel: Konsekwencja i jeszcze raz konsekwencja!
    • Natalia Szroeder ambasadorką Czujesz Klimat? Rossmanna
    • Backstage #ToTylkoPłeć: Agnieszka Kośnik-Zając
    • Kobiety Showbiznesu
    • Kobiety Biznesu
    • Ikony
  • Biznes
    • Rekordowy ruch na portalach pracy
    • Jak angażują się pracownicy?
    • Jak skandynawscy pracodawcy inspirują ludzi
    • Polki przepracowane i pragnące zmian
    • Bądźmy dobrzy dla siebie i innych ludzi!
    • W teorii
    • W praktyce
  • Dla Ciebie
    • Jelitowa mikrobiota a nasza psychika
    • Prosty sposób na poprawę zdrowia i urody
    • Owocny dzień zacznij od śniadania
    • Ile soli w diecie niemowląt i małych dzieci?
    • Czyste miasta dzięki rowerom to realna przyszłość
    • Moda
    • Design
    • Zdrowie
    • Uroda
  • Warto
    • O tym, jak Biała Dama polubiła futbol
    • Rusza kampania społeczna My, Rodzice dzieci trans
    • Jaka jest dieta dobra dla oczu?
    • Dlaczego warto jeść owoce jagodowe?
    • Irak na trudnej drodze do odbudowy
    • Warto mieć
    • Warto odwiedzić
    • Warto przeczytać
  • Newsy
    • Żucie gumy: czy to jest zdrowe?
    • Co Polacy wiedzą o wodzie?
    • Jedz kamczatkę przez cały rok
    • Inteligencja i życiowy sukces to sprawka genów?
    • GASTROTARGI SMAKKi już w marcu w Warszawie
    • Wydarzenia
    • Ciekawostki
  • Więcej
    • Kontakt
    • Regulamin
  • Facebook

  • RSS

W praktyce

Zaufanie to podstawa

Zaufanie to podstawa
Ela Makos
22 marca 2016

Zaufanie to jedna z ważniejszych kwestii w relacjach międzyludzkich. Dotyczy to zarówno naszych kontaktów z bliskimi, jak i aspektów zawodowych. Trudno bowiem tworzyć dobrą więź z kimś, komu kompletnie nie ufamy

Zacznijmy jednak od tego, jaki stosunek mamy do nieznajomych. Niezmiennie od lat relatywnie niewielu badanych wyraża zgeneralizowane zaufanie do innych, nieznajomych. Blisko połowa ludzi mówi wprost, że nie ufa tym, których nie zna. Co trzeci badany uważa, iż może zaufać takiemu człowiekowi, ale zaufanie to jest bardzo ograniczone. Analizując badania od roku 2006 da się zauważyć, że spada odsetek osób, które od razu ufają nieznajomym. W tym roku wszyscy stanowili zaledwie 1%.

Co jeżeli weźmiemy pod uwagę relacje biznesowe? Tu wyniki kształtują się nieco lepiej. Mniej jest tych, którzy całkowicie nie mają zaufania. Zdecydowanie większa jest jednak grupa osób zachowujących ostrożność lub charakteryzujących się zasadą ograniczonego zachowania. To, że będziemy mieć w tych kwestiach zaufanie do drugiego człowieka nie oznacza, że zawsze będzie się nam to opłacało. Więcej osób, bo aż 40% ankietowanych uważa, że zaufanie nie opłaca się w interesach. 35% twierdzi natomiast, że na ogół jest wprost przeciwnie. Już od blisko 15 lat widać znaczną różnicę w odniesieniu do zaufania w biznesie. Wygląda na to, że coraz więcej jest takich, którzy je sobie cenią.

Od czego zależny może być poziom zaufania. Jak pokazują badania, główną zmienną jest w tym wypadku wykształcenie. Im wyższe ono jest tym poziom zaufania wzrasta. Liczy się również stan materialny. Wyższe dochody i lepsze warunki materialne idą zazwyczaj w parze z większym zaufaniem. Podobnie jest z miejscem zamieszkania. Poziom ufności determinuje wielkość miejscowości. Jesteśmy bardziej ufni, jeżeli mieszkamy na przykład w dużej miejscowości. Biorąc zaś pod uwagę wiek można zauważyć, że relatywnie niższym poziomem zaufania niż pozostali cechują się ankietowani w wieku od 18–34 lat.

Źródło: CBOS

Related Itemsbiznesrelacjewykształceniezaufanie
W praktyce
22 marca 2016
Ela Makos

Related Itemsbiznesrelacjewykształceniezaufanie

More in W praktyce

Rekordowy ruch na portalach pracy

Kalina Samek30 marca 2023
Read More

Jak angażują się pracownicy?

Sylwia Cukierska15 marca 2023
Read More

Jak skandynawscy pracodawcy inspirują ludzi

Karolina Nowakowska14 marca 2023
Read More

Polki przepracowane i pragnące zmian

Dagna.Starowieyska13 marca 2023
Read More

Bądźmy dobrzy dla siebie i innych ludzi!

Michal Karas9 marca 2023
Read More

Czego spodziewać się w światowej gospodarce

Karol Pisarski27 lutego 2023
Read More

Zarobki juniorów w branży IT zaskakują

Dagna.Starowieyska22 lutego 2023
Read More

Aspiracje i plany zawodowe młodych ludzi

Ela Prochowicz8 lutego 2023
Read More

O kogo będą walczyć pracodawcy?

Dagna.Starowieyska6 lutego 2023
Read More
Scroll for more
Tap

Polecane

  • Rekordowy ruch na portalach pracy
    W praktyce30 marca 2023
  • Jak angażują się pracownicy?
    W praktyce15 marca 2023
  • Jak skandynawscy pracodawcy inspirują ludzi
    W praktyce14 marca 2023

Facebook

Copyright © 2015 PressFactory Sp. z o.o., Stworzone przez G-marketing Regulamin

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Rozumiem Dowiedz się więcej
Prywatność i polityka ciasteczek

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT