• Kobiety Biznesu
  • Kobiety Showbiznesu
  • Ikony
  • Warto odwiedzić
  • Warto mieć
  • Biznes
  • Newsy
  • Kontakt
  • Regulamin
Sukces jest kobietą!
  • Kobiety
    • ALICJA ANNA RECZEK, WHITE ALICE: Świadomość, tożsamość i sprawczość
    • ALEKSANDRA ŻELAZO: MOTYWUJĄ MNIE LUDZIE, KTÓRYCH PODZIWIAM
    • Katarzyna Szymańska-Ślesicka: To, co najważniejsze
    • Floating wydobywa zadowolenie, radość i spokój
    • Biznes się nie poddaje: Energia i pomysły płyną w świat
    • Kobiety Showbiznesu
    • Kobiety Biznesu
    • Ikony
  • Biznes
    • Victoria Iwanowska: Zdeterminowana do realizacji marzeń!
    • Rzetelne przekazanie wiedzy to moje główne zadanie!
    • To nasz mózg podsuwa najgenialniejsze rozwiązania
    • Swoimi działaniami chcę zmieniać świat na lepsze!
    • Mój sposób na życie? Uczciwość i radość z każdego dnia
    • W teorii
    • W praktyce
  • Dla Ciebie
    • Uważaj na kuracje oczyszczające!
    • Nowości kosmetyczne od marki tołpa
    • Katarzyna Mikołajczyk: Czerpię z życia garściami!
    • Warto odwiedzać psychologa!
    • Po przebyciu COVID-19 czas na rehabilitację. Oddechu.
    • Moda
    • Design
    • Zdrowie
    • Uroda
  • Warto
    • Siedem grzechów prowadzących do zawału i udaru
    • Na zdrowy rozum, czyli jak to jest z tymi decyzjami?
    • fot: R. Szymczak, InVidere
      Czy naukowczynie publikują mniej w czasach pandemii?
    • Jak dorastanie z psem wpływa na dziecko
    • Doceniam życie w każdej jego chwili!
    • Warto mieć
    • Warto odwiedzić
    • Warto przeczytać
  • Newsy
    • Samotność znika, gdy pojawia się bliskość
    • Chcesz przestać się martwić? Przeczytaj!
    • Babcie i dziadkowie w świecie zwierząt
    • Gdzie w Polsce ubywa mieszkańców?
    • Reklam na Wikipedii nie ma i nigdy nie będzie
    • Wydarzenia
    • Ciekawostki
  • Więcej
    • Kontakt
    • Regulamin
  • Facebook

  • RSS

Biznes

Wideomarketing czy blog firmowy?

Wideomarketing czy blog firmowy?
Michal Karas
Michal Karas
22 lutego 2018

Popularność wideo content marketingu w ciągu ostatnich kilku lat znacznie wzrosła i należy się spodziewać dalszego wzrostu. Odbiorcy chętnie klikają w filmiki i oglądają przedstawione w ten przystępny sposób informacje. Dlatego specjaliści od trendów w content marketingu zgodnie przewidują, że rok 2018 będzie należał do treści wideo. Jednak czy oznacza to, że treści pisane odejdą do lamusa?

Treści wideo są obecnie jedną z najpopularniejszych form komunikacji z odbiorcami. Mimo iż konsumenci są wyraźnie zmęczeni klasycznymi spotami reklamowymi, których dostarcza im w ogromnych dawkach telewizja, to chętnie oglądają różnego rodzaju treści wideo w internecie.

W ciągu jednej sekundy na portalu YouTube przybywa aż 72345 nowych odtworzeń filmików. Ta liczba pokazuje doskonale, jak ogromnym zainteresowaniem cieszą się wszelkiego rodzaju materiały wideo, dostarczane zarówno przez konta prywatne, jak i firmowe vlogi oraz treści od szerokiej grupy influencerów. Według prognoz podawanych w raporcie Perspektywy Rozwojowe Reklamy Online w Polsce 2017-2018, pod koniec 2018 roku materiały wideo będą stanowiły 80% treści w internecie. Wśród form wideo wykorzystywanych przez firmy najprawdopodobniej najczęściej używane będą vlogi i webinary, czyli wideo szkolenia i wykłady dotyczące konkretnego zagadnienia.

Klasyczne blogi firmowe – czy nadal warto je prowadzić?

Jeśli ze względu na powyższe dane zastanawiasz się, czy warto prowadzić tradycyjnego bloga firmowego, to odpowiedź jest bardzo prosta i brzmi: oczywiście, że tak. Statystyki podawane przez IAB Polska nie oznaczają, że treść pisana w sieci kompletnie zaniknie. Zgodnie z trendami na rok 2018 można spodziewać się reaktywacji blogów firmowych i ich bardziej regularnego prowadzenia.

Artykuły blogowe nadal są bardzo chętnie czytane przez klientów, którzy poszukują w nich ciekawych i wartościowych informacji na temat branży, produktów i usług. Ważne jest jednak, aby każdy artykuł na bloga posiadał odpowiednią oprawę graficzną. Sam tekst może wydawać się suchy i mało atrakcyjny, dlatego warto urozmaicić go Infografikami, wykresami i zdjęciami nawiązującymi do tematu. Przyciągają one uwagę i często przeważają szalę w podejmowaniu decyzji o tym, czy warto zapoznać się z danym artykułem.

Ogromnym atutem treści pisanej jest możliwość lepszego i łatwiejszego wypozycjonowania strony w porównaniu do materiałów wideo. Dzięki regularnemu prowadzeniu bloga firmowego, zamieszczeniu na nim ciekawych i przyciągających uwagę wpisów oraz używaniu odpowiednich fraz kluczowych popularność Twojej strony ma szansę bardzo wzrosnąć. Jeśli oferowany przez Ciebie content w formie słowa pisanego będzie dostarczał ciekawych informacji, to masz szansę w prosty sposób zwiększyć zainteresowanie swoimi produktami i usługami.

Jedno nie wyklucza drugiego, ale jak to połączyć?

Prowadzenie klasycznego bloga pisanego nie wyklucza posiadania vloga i odwrotnie. Bardzo dobrym pomysłem jest połączenie tych dwóch metod przekazywania wartościowej treści konsumentom. Content marketing się rozwija i nie możesz pozostawać w tyle. Zamiast ciekawych infografik i zdjęć możesz śmiało zamieszczać w swoich artykułach blogowych ciekawe filmy wideo związane z danym tematem. Mogą być to treści przygotowane specjalnie na potrzeby Twojego bloga firmowego lub powiązane i wartościowe treści znalezione w internecie, pasujące do tematyki artykułu.

Korzystanie z jednej formy przekazywania informacji nie wyklucza używania też drugiego sposobu komunikowania się z odbiorcami. W content marketingu warto łączyć różne formy wypowiedzi. Dlatego na swoim blogu firmowym śmiało możesz umieszczać ciekawe artykuły, odpowiednio zoptymalizowane pod SEO oraz dodawać do nich interesujące filmy wideo, takie jak webinary, krótkie spoty reklamowe i inne wartościowe treści wizualne, które dostarczą Twoim odbiorcom możliwie jak najwięcej informacji i przyciągną ich uwagę.

W przypadku jednej i drugiej treści bardzo istotne jest, aby była powiązana z branżą firmy, jej usługami i produktami. Należy jednak pamiętać, że zarówno w przypadku treści pisanych, jak i treści wideo bardzo istotne jest nie skupianie się tylko i wyłącznie na reklamie i zachwalaniu działalności przedsiębiorstwa, ale przede wszystkim przekazywanie odbiorcom wartościowych informacji.

Źródło: Conture

Related Itemscontent marketinginfluence marketinginfluenserPolecanevlogzachowania konsumenckie
Biznes
22 lutego 2018
Michal Karas
Michal Karas

Related Itemscontent marketinginfluence marketinginfluenserPolecanevlogzachowania konsumenckie

More in Biznes

Victoria Iwanowska: Zdeterminowana do realizacji marzeń!

Karolina Nowakowska5 marca 2021
Read More

Rzetelne przekazanie wiedzy to moje główne zadanie!

Karol Pisarski5 marca 2021
Read More

To nasz mózg podsuwa najgenialniejsze rozwiązania

Michal Karas3 marca 2021
Read More

Swoimi działaniami chcę zmieniać świat na lepsze!

Michal Karas2 marca 2021
Read More

Mój sposób na życie? Uczciwość i radość z każdego dnia

Dagna.Starowieyska26 lutego 2021
Read More

Przyjemność z pracy daje wymierne efekty!

Karol Pisarski25 lutego 2021
Read More

Catipack – jakość, do której się wraca!

Julia Nieznalska19 lutego 2021
Read More

Kompetencje wspierają rozwój!

Sylwia Cukierska19 lutego 2021
Read More

Joanna Tynor: Po prostu robię swoje!

Magda Dzik-Kordas18 lutego 2021
Read More
Scroll for more
Tap

Polecane

  • Victoria Iwanowska: Zdeterminowana do realizacji marzeń!
    W praktyce5 marca 2021
  • Rzetelne przekazanie wiedzy to moje główne zadanie!
    W praktyce5 marca 2021
  • To nasz mózg podsuwa najgenialniejsze rozwiązania
    W praktyce3 marca 2021

Facebook

Copyright © 2015 PressFactory Sp. z o.o., Stworzone przez G-marketing Regulamin

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Rozumiem Dowiedz się więcej
Prywatność i polityka ciasteczek

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Non-necessary

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.