• Kobiety Biznesu
  • Kobiety Showbiznesu
  • Ikony
  • Warto odwiedzić
  • Warto mieć
  • Biznes
  • Newsy
  • Kontakt
  • Regulamin
Sukces jest kobietą!
  • Kobiety
    • Anna Belda: Daję Pacjentom dobrą energię
    • Aleksandra Bacańska: Zawsze pamiętajmy o celu!
    • Irena Kurdziel: Konsekwencja i jeszcze raz konsekwencja!
    • Natalia Szroeder ambasadorką Czujesz Klimat? Rossmanna
    • Backstage #ToTylkoPłeć: Agnieszka Kośnik-Zając
    • Kobiety Showbiznesu
    • Kobiety Biznesu
    • Ikony
  • Biznes
    • Jak angażują się pracownicy?
    • Jak skandynawscy pracodawcy inspirują ludzi
    • Polki przepracowane i pragnące zmian
    • Bądźmy dobrzy dla siebie i innych ludzi!
    • Czego spodziewać się w światowej gospodarce
    • W teorii
    • W praktyce
  • Dla Ciebie
    • Prosty sposób na poprawę zdrowia i urody
    • Owocny dzień zacznij od śniadania
    • Ile soli w diecie niemowląt i małych dzieci?
    • Czyste miasta dzięki rowerom to realna przyszłość
    • Nieswoiste choroby zapalne jelit: dobre zmiany w leczeniu
    • Moda
    • Design
    • Zdrowie
    • Uroda
  • Warto
    • Irak na trudnej drodze do odbudowy
    • Dlaczego Polacy pokochali mini zoo?
    • Bigoreksja: kiedy dotyka mężczyzn?
    • Jak żyć lepiej, będąc singlem?
    • Dla samotnych seniorów „nadzieja” to drugi człowiek
    • Warto mieć
    • Warto odwiedzić
    • Warto przeczytać
  • Newsy
    • Jedz kamczatkę przez cały rok
    • Inteligencja i życiowy sukces to sprawka genów?
    • GASTROTARGI SMAKKi już w marcu w Warszawie
    • A ty znasz swoje prawa konsumenta?
    • Czy tzw. roślinne mięso jest zdrowe?
    • Wydarzenia
    • Ciekawostki
  • Więcej
    • Kontakt
    • Regulamin
  • Facebook

  • RSS

W praktyce

Sukces spod kobiecej ręki

Sukces spod kobiecej ręki
Anna Chodacka-Penier
11 listopada 2015

Hotel Ilonn mieszczący się na poznańskich Podolanach, usytuowany między osiedlami domów jednorodzinnych a siedzibami firm produkcyjnych, był niegdyś hotelem robotniczym. Nikt nie wierzył wtedy, że może stać się  czterogwiazdkowym obiektem biznesowym i konferencyjnym

Tylko w ubiegłym roku ponad 800 firm przeszkoliło tam ponad 12 tysięcy pracowników. Z usług noclegowych korzystało ok. 20 tysięcy biznesmenów. Dziś można mówić o spektakularnym sukcesie, który jest niewątpliwą zasługą silnych kobiet. O kobiecym zarządzaniu rozmawiamy z Martą Grendą – dyrektorem Hotelu Ilonn, Magdaleną Prusiewicz- kierownikiem sprzedaży i marketingu marek wchodzących w skład formującej się grupy Ilonn Hotel oraz Ewą Rewers – kierownikiem recepcji w Ilonn Hotel.

Sukces Hotelu Ilonn to wynik intensywnej pracy kobiet, które zarządzają poszczególnymi działami hotelu. Jakie były początki? Na co wtedy Panie stawiałyście?
Marta Grenda: Sukces hotelu to przede wszystkim ludzie, którzy w nim pracują. I nie mówię tu tylko o kadrze kierowniczej, bardzo ważnym ogniwem są również pracownicy szeregowi. Początek był o tyle trudny, że należało od podstaw zbudować strukturę organizacyjną.

Ewa Rewers: Dodam tylko, że podczas wewnętrznych przemian obiekt cały czas funkcjonował, w związku z czym kilka miesięcy poświęciliśmy na ocenę pracy, kompetencji i co najważniejsze predyspozycji zawodowych każdego z pracowników.  Zbudowanie dobrej struktury składającej się z ludzi dedykowanych branży, to zdecydowanie element, który przesądził o sprawnym działaniu i sukcesie naszego hotelu.

Marta Grenda: Finalnie udało nam się wyłonić liderów oraz pozyskać z rynku fachowców, którzy uzupełnili zespół kierowników. Zbudowaliśmy atmosferę zaufania, stosując politykę otwartych drzwi i bezpośredniej komunikacji. Skróciliśmy proces decyzyjny, delegując część uprawnień kierownikom. Sprawny zespół, działający w przyjaznej atmosferze, mający wyznaczone cele strategiczne bardzo szybko zaczął osiągać pierwsze sukcesy. Mam to wielkie szczęście, że ze znakomitą większością osób, na które postawiliśmy ponad 4 lata temu mogę współpracować do dnia dzisiejszego.

Ilonn1
Nazwa hotelu nawiązuje raczej do żeńskiego imienia Ilona? Czy ten pierwiastek kobiecości jest odczuwany w architekturze i designie samego hotelu?
Magdalena Prusiewicz: Wnętrza hotelu są postrzegane jako nowoczesne, komfortowe a jednocześnie bardzo przyjazne dla Gości. Dominują tu delikatne piaskowo-grafitowe barwy, które sprawiają bardzo przyjemny klimat. Cała koncepcja hotelu, począwszy od funkcjonalności wnętrz po wystrój to autorstwo właściciela hotelu, jednak pomysły na papier przelała kobieta architekt – może stąd ten „kobiecy pierwiastek.”

Mówi się, że kobiety są gorszymi menadżerami od mężczyzn. Czy zgodzą się Panie z tym stwierdzeniem?
Ewa Rewers: Pełnionej funkcji nie można odnosić do płci. Powinno się rozpatrywać ją w kontekście konkretnej osoby, jej doświadczeń, predyspozycji i umiejętności.

Magdalena Prusiewicz: Dokładnie. Hotel to specyficzne miejsce, które z uwagi na swój usługowy charakter wymaga menadżerów skutecznych, zdecydowanych, jednocześnie charakteryzujących się empatią i umiejętnością odpowiadania na zróżnicowane potrzeby Gości.

Marta Grenda: W naszym obiekcie na stanowiskach kierowniczych doskonale funkcjonują zarówno kobiety, jak i mężczyźni. Nie odważyłabym się zaryzykować stwierdzeniem, że przedstawiciele jednej bądź drugiej płci pełnią swoje obowiązki lepiej. W obu przypadkach mam szczęście pracować z fachowcami, którzy profesjonalnie i z pełnym zaangażowaniem realizują stawiane przed nimi zadania.

Jak wygląda współcześnie zarządzanie hotelem? Jak na przestrzeni lat zmienił się system przyjmowania gości?
Marta Grenda: W dzisiejszych czasach zarządzanie obiektem hotelarskim to duże wyzwanie. Jest to branża, która zmienia się bardzo dynamicznie.  Wpływ na jej rozwój ma postęp technologiczny, innowacyjność rozwiązań oraz coraz większa świadomość konsumenta. Konieczna  jest więc nieustająca praca nad jakością i to na wielu płaszczyznach. Mam tu na myśli wdrażanie coraz to nowszych rozwiązań technicznych, dbanie o rebranding marki, w odniesieniu do zmieniającej się rzeczywistości oraz o takie detale wizerunkowe jak design wnętrz.

Ewa Rewers: Nowoczesne obiekty nie angażują gości do samodzielnego wypełniania kart meldunkowych upraszczając procedurę meldunkową do niezbędnego minimum.  Czas poświęcony na kontakt z gościem należy bardzo efektywnie wykorzystać.  W naszym obiekcie zamiast koncentrować się na proceduralnym wypełnianiu kolejnych rubryk, dajemy gościowi odczuć, że traktujemy go indywidualnie, że potrafimy przewidzieć jego potrzeby, jesteśmy empatyczni i otwarci. Taki postępowanie wpływa nie tylko na pozytywny wizerunek, ale zdecydowanie wspiera działania sprzedażowe dla usług komplementarnych. Dzisiaj recepcjonista w hotelu to nie tylko ambasador marki, ale również aktywny sprzedawca.

Ilonn2
Co dziś wyróżnia Ilonn Hotel na tle konkurencji?
Magdalena Prusiewicz: W naszym hotelu dużą wagę przywiązujemy do jakości świadczonych usług, oraz panującej atmosfery. Mamy szczęście pracować w zespole, który jest zgrany i bardzo się lubi. To sprawia, że Goście chętnie do nas wracają i często podkreślają, że dobrze się u nas czują. W hotelu najważniejsza jest obsługa Gości, ale również jakość wyposażenia, wystrój i design. Elementem który wyróżnia nas na rynku to niewątpliwe smaczna kuchnia. Nasz hotel to miejsce stworzone przez pasjonatów- ludzi, którzy nie boją się odważnych pomysłów i niestandardowych decyzji.

Dziękuję za rozmowę.

Więcej o Ilonn Hotel:
http://www.ilonnhotel.pl/

kobiety_ilonnhotel
Od lewej:
Ewa Rewers, Kierownik recepcji – w wolnych chwilach trenująca wioślarstwo w szeregach wioślarskiej Reprezentacji Polski Kobiet.  Prywatnie żona i matka 3 dzieci.
Marta Grenda, Dyrektor hotelu –  swoje doświadczenie zdobywała w hotelach polskich i zagranicznych. Obecnie szczęśliwa, młoda mama.
Magdalena Prusiewicz, Szef sprzedaży i marketingu. Wykładowca akademicki, zapalony kibic siatkówki z wieloletnim doświadczeniem w branży hotelarskiej i reklamowej.

Artykuł promocyjny

Related Itemsilonn hotel poznań
W praktyce
11 listopada 2015
Anna Chodacka-Penier

Redaktor Naczelna Sukces Jest Kobietą

Related Itemsilonn hotel poznań

More in W praktyce

Jak angażują się pracownicy?

Sylwia Cukierska15 marca 2023
Read More

Jak skandynawscy pracodawcy inspirują ludzi

Karolina Nowakowska14 marca 2023
Read More

Polki przepracowane i pragnące zmian

Dagna.Starowieyska13 marca 2023
Read More

Bądźmy dobrzy dla siebie i innych ludzi!

Michal Karas9 marca 2023
Read More

Czego spodziewać się w światowej gospodarce

Karol Pisarski27 lutego 2023
Read More

Zarobki juniorów w branży IT zaskakują

Dagna.Starowieyska22 lutego 2023
Read More

Aspiracje i plany zawodowe młodych ludzi

Ela Prochowicz8 lutego 2023
Read More

O kogo będą walczyć pracodawcy?

Dagna.Starowieyska6 lutego 2023
Read More

Mobbing: przemoc w białych rękawiczkach

Karol Pisarski6 lutego 2023
Read More
Scroll for more
Tap

Polecane

  • Jak angażują się pracownicy?
    W praktyce15 marca 2023
  • Jak skandynawscy pracodawcy inspirują ludzi
    W praktyce14 marca 2023
  • Polki przepracowane i pragnące zmian
    W praktyce13 marca 2023

Facebook

Copyright © 2015 PressFactory Sp. z o.o., Stworzone przez G-marketing Regulamin

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Rozumiem Dowiedz się więcej
Prywatność i polityka ciasteczek

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT