• Kobiety Biznesu
  • Kobiety Showbiznesu
  • Ikony
  • Warto odwiedzić
  • Warto mieć
  • Biznes
  • Newsy
  • Kontakt
  • Regulamin
Sukces jest kobietą!
  • Kobiety
    • LAP32987 Agnieszka poziom
      Agnieszka Król: Moją wizytówką jest uśmiech!
    • B01A1455 poziom fotograf
      Agnieszka Owczarek-Cząstka: Wartości, wizja i wytrwałość
    • Lucyna Janik foto
      Lucyna Janik dołączyła do projektu #SukcesJestKobietą
    • Alina poziom
      Alina Szynaka: Motywuje mnie odpowiedzialność za rozwój firmy!
    • B01A9618 Joanna poziom1
      Pokora i respekt kreują własną markę!
    • Kobiety Showbiznesu
    • Kobiety Biznesu
    • Ikony
  • Biznes
    • Merry poziom1
      Maria Borys-Piątkowska: Niezależna, zdolna, szczęśliwa
    • sztuczna inteligencja 1
      Kto się boi AI, a kto z niej skorzysta?
    • ikona1234praca7
      Cyberbezpieczeństwo na rynku pracy
    • B01A9601 poziom
      Szczerość w komunikacji to klucz do sukcesu!
    • kobieta sukcesu w biznesie
      Spółka czy jednoosobowa działalność? Co wybrać?
    • W teorii
    • W praktyce
  • Dla Ciebie
    • zebyikona
      Ocet jabłkowy może zaszkodzić zębom?
    • nogi wakacje
      Udar czy osłabienie cieplne? Poznaj objawy
    • ludzieikonynowe123
      Rady na problemy seniorów ze snem
    • zdrowie cukier ikona 123nowe
      Nie masz cukrzycy? A może o niej nie wiesz?
    • nastolatka
      Słabe narkotyki? Nie istnieją!
    • Moda
    • Design
    • Zdrowie
    • Uroda
  • Warto
    • dziecko na basenie dla niektorych gosci najgorszy widok
      Skok na główkę? Tylko w basenie
    • Pustynia Wielkiego Jeziora Słonego3
      Zdrowie seniorów zagrożone przez kryzys klimatyczny
    • Przypadkiem poziom3
      Jak przypadkowe odkrycia zmieniły świat?
    • Depositphotos 24644669 original
      Boli, więc żyjesz? Tak nie musi być!
    • ikona1234praca komputer
      Pole elektromagnetyczne bez wpływu na samopoczucie
    • Warto mieć
    • Warto odwiedzić
    • Warto przeczytać
  • Newsy
    • bocian Adobe stock PAP
      Gdzie i jak sypiają bociany w podróży?
    • usmiechnij sie 1
      Dlaczego Polaków uważa się za ironistów?
    • ikona123sport.zdrowie5
      Sport to świetne lekarstwo na krążenie
    • dzieciulicyikonynowe123
      Na świecie żyje 110 milionów uchodźców
    • klotnia123
      Kłótnie w związku: o tym, co ważne i niedostrzeżone
    • Wydarzenia
    • Ciekawostki
  • Więcej
    • Kontakt
    • Regulamin
  • Facebook

  • RSS

W praktyce

Sukces spod kobiecej ręki

Sukces spod kobiecej ręki
Anna Chodacka-Penier
11 listopada 2015

Hotel Ilonn mieszczący się na poznańskich Podolanach, usytuowany między osiedlami domów jednorodzinnych a siedzibami firm produkcyjnych, był niegdyś hotelem robotniczym. Nikt nie wierzył wtedy, że może stać się  czterogwiazdkowym obiektem biznesowym i konferencyjnym

Tylko w ubiegłym roku ponad 800 firm przeszkoliło tam ponad 12 tysięcy pracowników. Z usług noclegowych korzystało ok. 20 tysięcy biznesmenów. Dziś można mówić o spektakularnym sukcesie, który jest niewątpliwą zasługą silnych kobiet. O kobiecym zarządzaniu rozmawiamy z Martą Grendą – dyrektorem Hotelu Ilonn, Magdaleną Prusiewicz- kierownikiem sprzedaży i marketingu marek wchodzących w skład formującej się grupy Ilonn Hotel oraz Ewą Rewers – kierownikiem recepcji w Ilonn Hotel.

Sukces Hotelu Ilonn to wynik intensywnej pracy kobiet, które zarządzają poszczególnymi działami hotelu. Jakie były początki? Na co wtedy Panie stawiałyście?
Marta Grenda: Sukces hotelu to przede wszystkim ludzie, którzy w nim pracują. I nie mówię tu tylko o kadrze kierowniczej, bardzo ważnym ogniwem są również pracownicy szeregowi. Początek był o tyle trudny, że należało od podstaw zbudować strukturę organizacyjną.

Ewa Rewers: Dodam tylko, że podczas wewnętrznych przemian obiekt cały czas funkcjonował, w związku z czym kilka miesięcy poświęciliśmy na ocenę pracy, kompetencji i co najważniejsze predyspozycji zawodowych każdego z pracowników.  Zbudowanie dobrej struktury składającej się z ludzi dedykowanych branży, to zdecydowanie element, który przesądził o sprawnym działaniu i sukcesie naszego hotelu.

Marta Grenda: Finalnie udało nam się wyłonić liderów oraz pozyskać z rynku fachowców, którzy uzupełnili zespół kierowników. Zbudowaliśmy atmosferę zaufania, stosując politykę otwartych drzwi i bezpośredniej komunikacji. Skróciliśmy proces decyzyjny, delegując część uprawnień kierownikom. Sprawny zespół, działający w przyjaznej atmosferze, mający wyznaczone cele strategiczne bardzo szybko zaczął osiągać pierwsze sukcesy. Mam to wielkie szczęście, że ze znakomitą większością osób, na które postawiliśmy ponad 4 lata temu mogę współpracować do dnia dzisiejszego.

Ilonn1
Nazwa hotelu nawiązuje raczej do żeńskiego imienia Ilona? Czy ten pierwiastek kobiecości jest odczuwany w architekturze i designie samego hotelu?
Magdalena Prusiewicz: Wnętrza hotelu są postrzegane jako nowoczesne, komfortowe a jednocześnie bardzo przyjazne dla Gości. Dominują tu delikatne piaskowo-grafitowe barwy, które sprawiają bardzo przyjemny klimat. Cała koncepcja hotelu, począwszy od funkcjonalności wnętrz po wystrój to autorstwo właściciela hotelu, jednak pomysły na papier przelała kobieta architekt – może stąd ten „kobiecy pierwiastek.”

Mówi się, że kobiety są gorszymi menadżerami od mężczyzn. Czy zgodzą się Panie z tym stwierdzeniem?
Ewa Rewers: Pełnionej funkcji nie można odnosić do płci. Powinno się rozpatrywać ją w kontekście konkretnej osoby, jej doświadczeń, predyspozycji i umiejętności.

Magdalena Prusiewicz: Dokładnie. Hotel to specyficzne miejsce, które z uwagi na swój usługowy charakter wymaga menadżerów skutecznych, zdecydowanych, jednocześnie charakteryzujących się empatią i umiejętnością odpowiadania na zróżnicowane potrzeby Gości.

Marta Grenda: W naszym obiekcie na stanowiskach kierowniczych doskonale funkcjonują zarówno kobiety, jak i mężczyźni. Nie odważyłabym się zaryzykować stwierdzeniem, że przedstawiciele jednej bądź drugiej płci pełnią swoje obowiązki lepiej. W obu przypadkach mam szczęście pracować z fachowcami, którzy profesjonalnie i z pełnym zaangażowaniem realizują stawiane przed nimi zadania.

Jak wygląda współcześnie zarządzanie hotelem? Jak na przestrzeni lat zmienił się system przyjmowania gości?
Marta Grenda: W dzisiejszych czasach zarządzanie obiektem hotelarskim to duże wyzwanie. Jest to branża, która zmienia się bardzo dynamicznie.  Wpływ na jej rozwój ma postęp technologiczny, innowacyjność rozwiązań oraz coraz większa świadomość konsumenta. Konieczna  jest więc nieustająca praca nad jakością i to na wielu płaszczyznach. Mam tu na myśli wdrażanie coraz to nowszych rozwiązań technicznych, dbanie o rebranding marki, w odniesieniu do zmieniającej się rzeczywistości oraz o takie detale wizerunkowe jak design wnętrz.

Ewa Rewers: Nowoczesne obiekty nie angażują gości do samodzielnego wypełniania kart meldunkowych upraszczając procedurę meldunkową do niezbędnego minimum.  Czas poświęcony na kontakt z gościem należy bardzo efektywnie wykorzystać.  W naszym obiekcie zamiast koncentrować się na proceduralnym wypełnianiu kolejnych rubryk, dajemy gościowi odczuć, że traktujemy go indywidualnie, że potrafimy przewidzieć jego potrzeby, jesteśmy empatyczni i otwarci. Taki postępowanie wpływa nie tylko na pozytywny wizerunek, ale zdecydowanie wspiera działania sprzedażowe dla usług komplementarnych. Dzisiaj recepcjonista w hotelu to nie tylko ambasador marki, ale również aktywny sprzedawca.

Ilonn2
Co dziś wyróżnia Ilonn Hotel na tle konkurencji?
Magdalena Prusiewicz: W naszym hotelu dużą wagę przywiązujemy do jakości świadczonych usług, oraz panującej atmosfery. Mamy szczęście pracować w zespole, który jest zgrany i bardzo się lubi. To sprawia, że Goście chętnie do nas wracają i często podkreślają, że dobrze się u nas czują. W hotelu najważniejsza jest obsługa Gości, ale również jakość wyposażenia, wystrój i design. Elementem który wyróżnia nas na rynku to niewątpliwe smaczna kuchnia. Nasz hotel to miejsce stworzone przez pasjonatów- ludzi, którzy nie boją się odważnych pomysłów i niestandardowych decyzji.

Dziękuję za rozmowę.

Więcej o Ilonn Hotel:
http://www.ilonnhotel.pl/

kobiety_ilonnhotel
Od lewej:
Ewa Rewers, Kierownik recepcji – w wolnych chwilach trenująca wioślarstwo w szeregach wioślarskiej Reprezentacji Polski Kobiet.  Prywatnie żona i matka 3 dzieci.
Marta Grenda, Dyrektor hotelu –  swoje doświadczenie zdobywała w hotelach polskich i zagranicznych. Obecnie szczęśliwa, młoda mama.
Magdalena Prusiewicz, Szef sprzedaży i marketingu. Wykładowca akademicki, zapalony kibic siatkówki z wieloletnim doświadczeniem w branży hotelarskiej i reklamowej.

Artykuł promocyjny

Related Itemsilonn hotel poznań
W praktyce
11 listopada 2015
Anna Chodacka-Penier

Redaktor Naczelna Sukces Jest Kobietą

Related Itemsilonn hotel poznań

More in W praktyce

Merry poziom1

Maria Borys-Piątkowska: Niezależna, zdolna, szczęśliwa

Michal Karas26 czerwca 2025
Read More
sztuczna inteligencja 1

Kto się boi AI, a kto z niej skorzysta?

Michal Karas17 czerwca 2025
Read More
ikona1234praca7

Cyberbezpieczeństwo na rynku pracy

Kalina Samek17 maja 2025
Read More
B01A9601 poziom

Szczerość w komunikacji to klucz do sukcesu!

Michal Karas8 maja 2025
Read More
kobieta sukcesu w biznesie

Spółka czy jednoosobowa działalność? Co wybrać?

Michal Karas8 maja 2025
Read More
ciaza

Ciąża i macierzyństwo a działalność gospodarcza

Michal Karas6 maja 2025
Read More
Renata poziom 5

Renata Zielezińska: Zalety wirtualnej asystentki

Kalina Samek13 kwietnia 2025
Read More
Marta Rietz pion2

Marta Rietz: Najpierw doceń samą siebie

Ela Prochowicz8 kwietnia 2025
Read More
MM ramka

Małgorzata Małuch w projekcie #SukcesJestKobietą

Julia Nieznalska28 marca 2025
Read More
Scroll for more
Tap

Polecane

  • Merry poziom1
    Maria Borys-Piątkowska: Niezależna, zdolna, szczęśliwa
    W praktyce26 czerwca 2025
  • sztuczna inteligencja 1
    Kto się boi AI, a kto z niej skorzysta?
    W praktyce17 czerwca 2025
  • ikona1234praca7
    Cyberbezpieczeństwo na rynku pracy
    W praktyce17 maja 2025

Facebook

Copyright © 2015 PressFactory Sp. z o.o., Stworzone przez G-marketing Regulamin

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Rozumiem Dowiedz się więcej
Prywatność i polityka ciasteczek

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT
Go to mobile version