• Kobiety Biznesu
  • Kobiety Showbiznesu
  • Ikony
  • Warto odwiedzić
  • Warto mieć
  • Biznes
  • Newsy
  • Kontakt
  • Regulamin
Sukces jest kobietą!
  • Kobiety
    • B01A1455 poziom fotograf
      Agnieszka Owczarek-Cząstka: Wartości, wizja i wytrwałość
    • Lucyna Janik foto
      Lucyna Janik dołączyła do projektu #SukcesJestKobietą
    • Alina poziom
      Alina Szynaka: Motywuje mnie odpowiedzialność za rozwój firmy!
    • B01A9618 Joanna poziom1
      Pokora i respekt kreują własną markę!
    • BeataPotoczna poziom
      Beata Potoczna w projekcie #SukcesJestKobietą
    • Kobiety Showbiznesu
    • Kobiety Biznesu
    • Ikony
  • Biznes
    • sztuczna inteligencja 1
      Kto się boi AI, a kto z niej skorzysta?
    • ikona1234praca7
      Cyberbezpieczeństwo na rynku pracy
    • B01A9601 poziom
      Szczerość w komunikacji to klucz do sukcesu!
    • kobieta sukcesu w biznesie
      Spółka czy jednoosobowa działalność? Co wybrać?
    • ciaza
      Ciąża i macierzyństwo a działalność gospodarcza
    • W teorii
    • W praktyce
  • Dla Ciebie
    • zdrowie cukier ikona 123nowe
      Nie masz cukrzycy? A może o niej nie wiesz?
    • nastolatka
      Słabe narkotyki? Nie istnieją!
    • kobieta 001
      Jak rozpoznać depresję u nastolatka
    • kleszcz 1 1
      Co musisz wiedzieć o kleszczach?
    • ikona1234zdrowie.leki3
      O interakcjach leków z żywnością
    • Moda
    • Design
    • Zdrowie
    • Uroda
  • Warto
    • Przypadkiem poziom3
      Jak przypadkowe odkrycia zmieniły świat?
    • Depositphotos 24644669 original
      Boli, więc żyjesz? Tak nie musi być!
    • ikona1234praca komputer
      Pole elektromagnetyczne bez wpływu na samopoczucie
    • 4otwarte klatki
      Do tego gangu dołączysz z czystym sumieniem
    • ekologia
      Czy zawróciliśmy na drodze do Zielonego Społeczeństwa?
    • Warto mieć
    • Warto odwiedzić
    • Warto przeczytać
  • Newsy
    • klotnia123
      Kłótnie w związku: o tym, co ważne i niedostrzeżone
    • zdrowie po 40
      Ile kosztują programy prozdrowotne?
    • wilno
      W Wilnie chłodnik doczekał się własnej parady
    • koloryowocow ikona
      Cytrusy i leki to złe połączenie
    • Hotel Bialowieza macnowphoto.pl 2
      Wykorzystaj bon turystyczny w Białowieży!
    • Wydarzenia
    • Ciekawostki
  • Więcej
    • Kontakt
    • Regulamin
  • Facebook

  • RSS

W praktyce

Od małego warsztatu do międzynarodowego koncernu

Od małego warsztatu do międzynarodowego koncernu
Michal Karas
6 lutego 2024

W 1874 roku w szwajcarskim Rapperswil Albert Gebert założył niewielki warsztat blacharski. Nawet nie spodziewał się, że jego decyzja dała początek marce, która później stała się europejskim liderem w segmencie produktów sanitarnych. Od tego czasu minęło już 150 lat, a marka Geberit wciąż wytycza kierunki rozwoju branży.

Równo 150 lat temu w Szwajcarii rozpoczęła się historia marki Geberit. Młody rzemieślnik, Albert Gebert, w 1874 roku, sześć lat po ukończeniu nauki zawodu blacharza, postanowił rozpocząć pracę na własny rachunek. Otworzył więc w Rapperswil niewielki zakład. Jeszcze w tym samym roku w lokalnym tygodniku zachęcał mieszkańców miasta do korzystania z jego usług. Czym się wówczas zajmował? Oferował przede wszystkim wszelkiego rodzaju prace blacharskie, produkował piorunochrony, a także instalacje rurowe.

Na zdjęciu przedstawiającym Alberta Geberta w 1868 roku, zrobionym tuż po skończeniu nauki zawodu, widać młodego mężczyznę, który pewnie patrzy przed siebie, bez cienia niepokoju. Czy już wtedy dostrzegał potencjał swojego warsztatu? A może właśnie w jego głowie zaczęły kiełkować pomysły, które później wytyczyły kierunki rozwoju branży sanitarnej?

Na początku był… feniks

Albert Gebert musiał wykazać się pracowitością i smykałką do interesów, a jego zakład przynosił profity, które pozwoliły mu tuż przed 1900 rokiem zakupić posiadłość w Rapperswil. Nazwał ją „Phönix”. Rzecz jasna, w nowym domu znalazło się miejsce na warsztat, a także sklep. Właśnie w tym warsztacie w 1905 roku powstała pierwsza spłuczka wyprodukowana w Szwajcarii. Gebert nazwał ją, jakby inaczej, „Phönix”, podkreślając rangę rodzinnego gniazda. Nowatorska spłuczka była wykonana z drewna i zabezpieczona od wewnątrz ołowianą blachą. Również zawór spustowy był metalowy. Zdaniem jego syna inspiracją dla wynalazku były dręczące Alberta Geberta… wyrzuty sumienia. Obwiniał się, że nie zrobił niczego, by zapobiec błonicy, która zabiła trójkę jego dzieci.

Plastik, który zmienił wszystko

Do połowy XX wieku firma należąca do rodziny Gebertów produkowała odpływy i złączki z metalu. Jednak prawdziwym punktem zwrotnym w jej historii okazała się spłuczka wykonana z tworzywa sztucznego.
Zarządzający wówczas przedsiębiorstwem Heinrich i Klaus Gebertowie (przedstawiciele już trzeciego pokolenia rodzinnego biznesu), podjęli ryzykowną, ale – jak się wkrótce okazało – trafną decyzję, by produkcję opartą na odlewaniu elementów z metalu zastąpić przetwórstwem tworzyw sztucznych. Był to przysłowiowy strzał w dziesiątkę.

Premierowy model spłuczki z tworzywa sztucznego wszedł na rynek w 1952 roku i położył podwaliny pod europejski sukces marki. Spłuczka z tworzywa sztucznego była łatwiejsza w montażu i dawała lepszy efekt spłukiwania niż powszechne wówczas spłuczki ceramiczne. Popyt na innowacyjny produkt błyskawicznie rósł, dając firmie impuls do dalszego rozwoju. Nic dziwnego, że 4 lata później powstało nowe laboratorium, w którym doskonalono mieszanki tworzyw sztucznych do produkcji kolejnych spłuczek i syfonów odpływowych.

Geberit trade fair appearance in the 1960s HISTORY 150YoT

Nie obudzi nawet… kota

Spłuczka z tworzywa sztucznego stała się w latach 50. XX wieku sprzedażowym hitem. Jednak warto wspomnieć, że zadecydowały o tym nie tylko aspekty użytkowe nowego na rynku produktu. Właściciele firmy szybko dostrzegli siłę i potrzebę promocji. Systematycznie więc budowana była sieć kontaktów z hurtowniami, a w prasie branżowej i na targach pojawiły się reklamy. Niektóre z nich nawet dziś zaskakują swoją pomysłowością. Jak choćby reklama z 1967 roku, przedstawiająca kota śpiącego na… spłuczce, która miała uzmysławiać, jak ciche, a przez to wygodne w użytkowaniu są spłuczki Geberit.
Istotnym wsparciem na drodze do sukcesu było także wprowadzenie już w 1956 roku zupełnie nowej, niedostępnej wcześniej na rynku usługi – doradztwa technicznego. W połowie XX wieku była to prawdziwa nowinka, która wzmocniła nie tylko rozpoznawalność, ale też wiarygodność marki Geberit.

Innowacje napędzają rozwój

Inżynierowie i technolodzy Geberit nie spoczęli na laurach, wiedząc, że stagnacja to gotowy przepis na biznesowe kłopoty. Nic dziwnego, że w firmowych laboratoriach nieustannie testowano kolejne rozwiązania. W efekcie w1964 roku powstała pierwsza spłuczka z PVC przeznaczona do montażu na ścianie. Jedenaście lat później klienci otrzymali „Montagefix” – pierwszy system instalacyjny oparty na metalowym stelażu. Kolejne lata przyniosły choćby dwustopniowy zawór spustowy, odciąg nieprzyjemnych zapachów oraz elektroniczny system spłukiwania pisuarów. Zresztą innowacyjnych rozwiązań opracowanych przez technologów Geberit było wiele.

W latach 70. XX wieku zwrócili oni baczną uwagę na rynek toalet myjących, który jest szczególnym wyzwaniem w kontekście produkcji. Testy i badania prowadzone w tym zakresie doprowadziły do opracowania w 1978 roku pierwszej deski myjącej z natryskiem i regulacją strumienia.

Z biegiem czasu segment toalet myjących stał się znakiem rozpoznawczym marki Geberit. W międzyczasie powstały choćby wygodna w podróży, przenośna toaleta myjąca zasilana baterią (dzięki kompaktowym rozmiarom mieściła się w każdej torbie!) czy deska myjąca z regulowanym natryskiem z ciepłą wodą, suszarką z ciepłym powietrzem i funkcją odsysania zapachów, która zrobiła furorę w Japonii.

Gebert Family Portrait of the 2nd and 3rd generation 1932 HISTORY 150YoT jpg

Wsłuchani w potrzeby rynku

Rosnąca popularność spłuczki z PVC w latach 50. XX wieku umożliwiła nie tylko dalszy rozwój marki, ale też ekspansję w całej Europie. Pierwszy zagraniczny oddział handlowy Geberit powstał w Niemczech. Wkrótce w Paryżu i Wiedniu zaczęły działać nowe spółki dystrybucyjne. W latach 90. XX wieku do międzynarodowej rodziny Geberit dołączyła również Polska – w 1995 roku w naszym kraju została zarejestrowana spółka dystrybucyjna. Rosła sieć handlowa, ale też pojawiały się kolejne zakłady produkcyjne. Do końca 2023 roku działa ich w sumie 26 na całym świecie, w tym 22 w Europie.

O tym, że marka Geberit to nieustanne poszukiwanie nowych dróg rozwoju świadczą również decyzje biznesowe, będące owocem obserwacji rynku i zmieniających się potrzeb klientów. Przykładem niech będzie choćby decyzja o samodzielnej produkcji stelaży podtynkowych w instalacjach sanitarnych, gdy w latach 80. XX wieku upowszechniła się technologia ścianek instalacyjnych. Jednym z kamieni milowych w historii firmy było również przejęcie w 2015 roku grupy Sanitec. Dzięki temu marka Geberit zyskała status jednego z największych producentów ceramiki sanitarnej w Europie, a jej oferta stała się bardziej kompletna.

Wspólne świętowanie z marką Geberit

Z okazji 150. rocznicy istnienia w 2024 roku marka Geberit zaprasza do wspólnego świętowania. W związku z tym przygotowała szereg aktywności adresowanych do swoich klientów, partnerów handlowych i sprzedawców. By być z nimi na bieżąco, warto śledzić komunikaty pojawiające się w mediach społecznościowych oraz na stronach internetowych. Zresztą z okazji jubileuszu powstała specjalna strona internetowa www.geberit150.com, dzięki której wszyscy chętni mogą prześledzić historię marki na przestrzeni półtora wieku, a także poznać jej filozofię biznesową. Warto trzymać rękę na pulsie, by nie przegapić żadnej tegorocznej nowinki czy wydarzenia marki Geberit!

Old assortment ironware 1st half 20th century HISTORY 150YoT jpg

Grupa Geberit to europejski lider w produkcji zaawansowanej technologii sanitarnej. Od momentu jej powstania w roku 1874 jest pionierem w tym sektorze, nieprzerwanie ustanawiając nowe trendy swoimi wszechstronnymi rozwiązaniami. Geberit posiada swoje przedstawicielstwa w blisko 50 krajach w Europie i na świecie, skupia w swoich zasobach 30 zakładów produkcyjnych. Największe zakłady znajdują się w Szwajcarii, Niemczech i Austrii. Siedziba główna znajduje się w Rapperswil-Jona w Szwajcarii, a sama firma jest notowana na Szwajcarskiej Giełdzie Papierów Wartościowych w Zurychu od 1999 r. Grupa Geberit wygenerowała sprzedaż w wysokości 2,9 mld franków szwajcarskich w 2017 roku zatrudniając około 12.000 pracowników. Zakres produktów obejmuje linię systemów sanitarnych (systemy instalacyjne, spłuczki, baterie umywalkowe, systemy spłukiwania, syfony, toalety myjące), wyposażenie łazienek (ceramikę sanitarną, meble łazienkowe, kabiny i wanny) oraz systemy rurowe (systemy wodociągowe i systemy kanalizacyjne).

fot. materiały marki Geberit

Related Itemsdizajngeberithistoria dizajnuPolecanewykończenie wnętrz
W praktyce
6 lutego 2024
Michal Karas

Related Itemsdizajngeberithistoria dizajnuPolecanewykończenie wnętrz

More in W praktyce

sztuczna inteligencja 1

Kto się boi AI, a kto z niej skorzysta?

Michal Karas17 czerwca 2025
Read More
ikona1234praca7

Cyberbezpieczeństwo na rynku pracy

Kalina Samek17 maja 2025
Read More
B01A9601 poziom

Szczerość w komunikacji to klucz do sukcesu!

Michal Karas8 maja 2025
Read More
kobieta sukcesu w biznesie

Spółka czy jednoosobowa działalność? Co wybrać?

Michal Karas8 maja 2025
Read More
ciaza

Ciąża i macierzyństwo a działalność gospodarcza

Michal Karas6 maja 2025
Read More
Renata poziom 5

Renata Zielezińska: Zalety wirtualnej asystentki

Kalina Samek13 kwietnia 2025
Read More
Marta Rietz pion2

Marta Rietz: Najpierw doceń samą siebie

Ela Prochowicz8 kwietnia 2025
Read More
MM ramka

Małgorzata Małuch w projekcie #SukcesJestKobietą

Julia Nieznalska28 marca 2025
Read More
biznesikona15

Przywództwo skoncentrowane na człowieku

Ela Prochowicz20 marca 2025
Read More
Scroll for more
Tap

Polecane

  • sztuczna inteligencja 1
    Kto się boi AI, a kto z niej skorzysta?
    W praktyce17 czerwca 2025
  • ikona1234praca7
    Cyberbezpieczeństwo na rynku pracy
    W praktyce17 maja 2025
  • B01A9601 poziom
    Szczerość w komunikacji to klucz do sukcesu!
    W praktyce8 maja 2025

Facebook

Copyright © 2015 PressFactory Sp. z o.o., Stworzone przez G-marketing Regulamin

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Rozumiem Dowiedz się więcej
Prywatność i polityka ciasteczek

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT
Go to mobile version