• Kobiety Biznesu
  • Kobiety Showbiznesu
  • Ikony
  • Warto odwiedzić
  • Warto mieć
  • Biznes
  • Newsy
  • Kontakt
  • Regulamin
Sukces jest kobietą!
  • Kobiety
    • 101 lat temu rodziła się Michalina Wisłocka, autorka „Sztuki kochania”
    • Dr Karolina Mikulska-Rumińska z międzynarodową nagrodą naukową!
    • WHITE ALICE: Sztuka to oręż w walce!
    • Małgorzata Kulis: Sukces to dziedzina zespołowa!
    • Katarzyna Paskuda: Świat malowany obiektywem
    • Kobiety Showbiznesu
    • Kobiety Biznesu
    • Ikony
  • Biznes
    • Kariera dla kobiet ważniejsza niż dla mężczyzn
    • Zakładanie sklepu internetowego – pamiętaj o tych rzeczach
    • Monika Chajęcka: Do firm mówię językiem korzyści
    • Grzegorz Gajda: Profesjonalizm przede wszystkim!
    • Baker Tilly Legal Poland w projekcie „Łączy nas Biznes!”
    • W teorii
    • W praktyce
  • Dla Ciebie
    • Nowa torebka na jesień? Sprawdź modne torby tego sezonu!
    • Borelioza – fakty i mity
    • Palenie w cukrzycy pogarsza sytuację chorego
    • Kto powinien poważnie obawiać się upałów?
    • Jak zadbać nawet o najbardziej wymagające tkaniny?
    • Moda
    • Design
    • Zdrowie
    • Uroda
  • Warto
    • Dzieci Afganistanu – kraj, w którym nie ma czasu by dorosnąć
    • Uzależnienia behawioralne i co im sprzyja?
    • Osoba z bulimią potrzebuje wsparcia żeby się wyleczyć
    • Nie lekceważ infekcji intymnych!
    • Isola Bella - rajska plaża w Taorminie
      La Dolce Vita: Isola Bella, perła w koronie Taorminy
    • Warto mieć
    • Warto odwiedzić
    • Warto przeczytać
  • Newsy
    • „A jednak życie” – wystawa Wojciecha Cieśniewskiego w 80. rocznicę zagłady otwockich Żydów
    • Czy bonusy bukmacherskie online to dobry sposób na zarabianie w Internecie?
    • Jak stres wpływa na serce i co z tym robić
    • Co warto wiedzieć na temat tzw. „superżywności”
    • Cohousing trendem na starość millenialsów?
    • Wydarzenia
    • Ciekawostki
  • Więcej
    • Kontakt
    • Regulamin
  • Facebook

  • RSS

Moda

Moda damska w latach 50. Cz. II

Moda damska w latach 50. Cz. II
Julia Nieznalska
6 marca 2015

W Ameryce, i Wielkiej Brytanii lata 50. były dziesięcioleciem „agresywnie pozytywnym”. Po II wojnie światowej nastąpiło zachłyśnięcie się optymizmem

Rozwój technologii spowodowany wojną wywarł wpływ na życie cywilne: telewizja, odrzutowce, nowe tworzywa syntetyczne, nowe opływowe kształty przedmiotów (od samochodów po meble). Nastąpiło pełne zatrudnienie w fabrykach i gospodarstwach rolnych, co oznaczało więcej żywności i więcej ludzi, których na to było stać. Społeczeństwo zaczęło się bogacić.
Konsumpcja dóbr wszelakich nastąpiła na niespotykaną dotąd skalę, co dodatkowo umożliwiał system kupowania na raty. Przemysł i reklama produktów rozwijały się błyskawicznie. Narodziła się nowa „bogini świata konsumpcji” – a mianowicie – nowoczesna gospodyni domowa. Po raz pierwszy normą społeczną stała komórka rodzinna składająca się jedynie z rodziców i dzieci (bez dziadków i dalszych krewnych). Ideałem było wyjść za mąż, mieć dzieci i zamieszkać we własnym domku u boku tego samego mężczyzny. Małżeństwo – jak brylanty – miało być wieczne. Magazyny z lat 50. propagowały idealnie zadbaną, w pełnym makijażu i na szpilkach gospodynię domową, dla której najważniejszą sprawą było założenie domu, dbanie o wygląd i zdobycie umiejętności gotowania dla swojego mężczyzny.
Kobiety więc, po radykalnych zmianach w okresie wojny i okupacji, wróciły do roli strażniczek ogniska domowego, a mężczyźni do zarabiania na chleb. I nikogo nie powinna dziwić, po tak okrutnym czasie, ta chęć powrotu do normalności.
Podobny charakter miały reklamy. W latach 50. wszystkie produkty – od detergentów po odzież, kosmetyki i żywność – były prezentowane na tle przytulnego zacisza domowego, dającego uczucie bezpieczeństwa. Ten nowy świat, nastawiony na konsumpcję doskonale zaczął się rozwijać także dzięki reklamie, która miała mieć odtąd coraz większy wpływ na społeczeństwo.

Agnieszka Jelonkiewicz
konsultantka wizerunku, historyk sztuki, ekspert z dress code’u. Jedna z bohaterek książki „Sukces jest kobietą! Piękna twarz biznesu”. Szkoli Zarząd i naczelne kierownictwo firm z profesjonalnej autoprezentacji i etykiety w biznesie. Przygotowuje wizerunek medialny ekspertów i rzeczników prasowych. Prowadzi zajęcia dydaktyczne dla młodzieży i grona pedagogicznego.

Related ItemsAgnieszka Jelonkiewiczakademia stylu Agnieszki Jelonkiewiczmodastylwspółczesna moda
Moda
6 marca 2015
Julia Nieznalska

Moda nie ma przed nią tajemnic. Uwielbia eksperymentować, ale ceni również klasykę. Specjalnie dla Was śledzi nowinki ze świata wybiegów.

Related ItemsAgnieszka Jelonkiewiczakademia stylu Agnieszki Jelonkiewiczmodastylwspółczesna moda

More in Moda

Nowa torebka na jesień? Sprawdź modne torby tego sezonu!

Ela Prochowicz19 sierpnia 2022
Read More

Jak zadbać nawet o najbardziej wymagające tkaniny?

Michal Karas5 sierpnia 2022
Read More

Kombinezon motocyklowy – jak wybrać odpowiedni?

Michal Karas25 lipca 2022
Read More

Jakie buty damskie będą trendy tej wiosny?

Michal Karas11 kwietnia 2022
Read More

Kurtki damskie skórzane – trend, który nie wychodzi z mody!

Dagna.Starowieyska22 listopada 2021
Read More

Bluzy damskie – Black friday to idealna okazja, żeby je kupić!

Dagna.Starowieyska18 listopada 2021
Read More

Kobieca i odważna kolekcja obuwia Carinii na jesień i zimę 2021/2022

Dagna.Starowieyska4 października 2021
Read More

Polecamy sobie produkty czy usługi potrzebne i drogie

Sylwia Cukierska20 września 2021
Read More

Jak pomagają nam inteligentne zegarki sportowe?

Dagna.Starowieyska20 lipca 2021
Read More
Scroll for more
Tap

Polecane

  • Kariera dla kobiet ważniejsza niż dla mężczyzn
    W praktyce5 sierpnia 2022
  • Zakładanie sklepu internetowego – pamiętaj o tych rzeczach
    W praktyce1 sierpnia 2022
  • Monika Chajęcka: Do firm mówię językiem korzyści
    W praktyce21 czerwca 2022

Facebook

Copyright © 2015 PressFactory Sp. z o.o., Stworzone przez G-marketing Regulamin

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Rozumiem Dowiedz się więcej
Prywatność i polityka ciasteczek

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT