• Kobiety Biznesu
  • Kobiety Showbiznesu
  • Ikony
  • Warto odwiedzić
  • Warto mieć
  • Biznes
  • Newsy
  • Kontakt
  • Regulamin
Sukces jest kobietą!
  • Kobiety
    • Anna Belda: Daję Pacjentom dobrą energię
    • Aleksandra Bacańska: Zawsze pamiętajmy o celu!
    • Irena Kurdziel: Konsekwencja i jeszcze raz konsekwencja!
    • Natalia Szroeder ambasadorką Czujesz Klimat? Rossmanna
    • Backstage #ToTylkoPłeć: Agnieszka Kośnik-Zając
    • Kobiety Showbiznesu
    • Kobiety Biznesu
    • Ikony
  • Biznes
    • Jak angażują się pracownicy?
    • Jak skandynawscy pracodawcy inspirują ludzi
    • Polki przepracowane i pragnące zmian
    • Bądźmy dobrzy dla siebie i innych ludzi!
    • Czego spodziewać się w światowej gospodarce
    • W teorii
    • W praktyce
  • Dla Ciebie
    • Prosty sposób na poprawę zdrowia i urody
    • Owocny dzień zacznij od śniadania
    • Ile soli w diecie niemowląt i małych dzieci?
    • Czyste miasta dzięki rowerom to realna przyszłość
    • Nieswoiste choroby zapalne jelit: dobre zmiany w leczeniu
    • Moda
    • Design
    • Zdrowie
    • Uroda
  • Warto
    • Irak na trudnej drodze do odbudowy
    • Dlaczego Polacy pokochali mini zoo?
    • Bigoreksja: kiedy dotyka mężczyzn?
    • Jak żyć lepiej, będąc singlem?
    • Dla samotnych seniorów „nadzieja” to drugi człowiek
    • Warto mieć
    • Warto odwiedzić
    • Warto przeczytać
  • Newsy
    • Jedz kamczatkę przez cały rok
    • Inteligencja i życiowy sukces to sprawka genów?
    • GASTROTARGI SMAKKi już w marcu w Warszawie
    • A ty znasz swoje prawa konsumenta?
    • Czy tzw. roślinne mięso jest zdrowe?
    • Wydarzenia
    • Ciekawostki
  • Więcej
    • Kontakt
    • Regulamin
  • Facebook

  • RSS

Moda

Moda damska w latach 40. Cz. III

Moda damska w latach 40. Cz. III
Julia Nieznalska
3 czerwca 2015

Racjonowanie wszystkiego w czasie II wojny wywarło wielki wpływ na psychikę ludzi. Braki żywności i wzmożony wysiłek fizyczny spowodowały, że ludzie – jak nigdy dotąd – stali się szczupli

W czasie wojny bielizna była rzadkością. Kobiety więc, niezależnie od statusu społecznego, próbowały szyć ją same. Z barku pończoch kobiety zaczęły chodzić w skarpetach i butach prezentując gołe nogi (co było dotąd nie do pomyślenia).
Jazda na rowerze przestała być zabawą, której towarzyszyła modna sportowa garderoba. Obecnie był to jedyny możliwy sposób poruszania się, dla którego alternatywą było chodzenie piechotą. Samochody także przestały być sportową rozrywką, jak i środkiem transportu. Nie było paliwa.
Kobiety nosiły fasony sportowe, proste „chłopskie” sukienki, szerokie spodnie i bluzki. Do tego popularne były pantofle na platformach, wiązane w kostce. A jako zwykły strój pojawiły się dżinsy i T-shirty. Panie przyzwyczaiły się do grubych ubrań roboczych, które stały się teraz normalnym ubiorem. Zaś popularność westernów sprawiła, że amerykański zwyczaj noszenia dżinsów w mieście stał się bardzo praktyczny.
W czasie II wojny światowej kobiety pracowały w fabrykach i formalnie znalazły się w armii. Ubierały się jak mężczyźni. Podczas I wojny światowej zajmowały się pocztą, pielęgnowaniem innych i oficjalnie nie mogły służyć w wojsku. Panie, nawet wówczas gdy występowały w mundurach podczas pełnienia służby, nigdy nie rezygnowały z drobnych zabiegów podkreślających urodę. Męskie „toporne” stroje ozdabiały jakimiś dodatkami, ale często wystarczały już same kobiece kształty, by proste męskie ubrania wyglądały nieco inaczej.
Nie można nie wspomnieć – jak również nie można zapomnieć – że kobiety służące w wojsku znalazły się w gronie spawaczy, cieśli, rysowników, radiografów, mechaników, elektryków… W sytuacjach ekstremalnych pracowały w walcowniach, zakładach wulkanizacji, obsługiwały działa przeciwlotnicze i reflektory naprowadzające. Służyły w wywiadzie, podsłuchując rozmowy telefoniczne i łamiąc szyfry, wykonywały zadania specjalne.

Agnieszka Jelonkiewicz
konsultantka wizerunku, historyk sztuki, ekspert z dress code’u. Jedna z bohaterek książki „Sukces jest kobietą! Piękna twarz biznesu”. Szkoli Zarząd i naczelne kierownictwo firm z profesjonalnej autoprezentacji i etykiety w biznesie.
Przygotowuje wizerunek medialny ekspertów i rzeczników prasowych. Prowadzi zajęcia dydaktyczne dla młodzieży i grona pedagogicznego.

Related ItemsAgnieszka Jelonkiewiczakademia stylu Agnieszki JelonkiewiczmodaPolecanestylwspółczesna moda
Moda
3 czerwca 2015
Julia Nieznalska

Moda nie ma przed nią tajemnic. Uwielbia eksperymentować, ale ceni również klasykę. Specjalnie dla Was śledzi nowinki ze świata wybiegów.

Related ItemsAgnieszka Jelonkiewiczakademia stylu Agnieszki JelonkiewiczmodaPolecanestylwspółczesna moda

More in Moda

Czyste miasta dzięki rowerom to realna przyszłość

Michal Karas18 marca 2023
Read More

Sukienka letnia na 7 sposobów — oto propozycje stylizacji na wiosnę

Karolina Nowakowska15 marca 2023
Read More

Magia Kina w wydaniu Deni Cler

Redakcja Sukces30 stycznia 2023
Read More

Piżama damska – idealny prezent świąteczny dla niej. Jaki model wybrać? Podpowiadamy!

Julia Nieznalska24 listopada 2022
Read More

Energetyzujące zielenie i szmaragd w kobiecym wydaniu – poznaj gorące trendy jesieni!

Julia Nieznalska16 listopada 2022
Read More

QΠШ Robert Kupisz na zimę

Ela Prochowicz3 października 2022
Read More

Pierwsza kolekcja sportowa w historii Deni Cler

Dagna.Starowieyska29 września 2022
Read More

Jakie buty damskie na jesień?

Ela Prochowicz28 września 2022
Read More

5 najmodniejszych kolorów na sezon jesień/zima 2022

Dagna.Starowieyska2 września 2022
Read More
Scroll for more
Tap

Polecane

  • Jak angażują się pracownicy?
    W praktyce15 marca 2023
  • Jak skandynawscy pracodawcy inspirują ludzi
    W praktyce14 marca 2023
  • Polki przepracowane i pragnące zmian
    W praktyce13 marca 2023

Facebook

Copyright © 2015 PressFactory Sp. z o.o., Stworzone przez G-marketing Regulamin

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Rozumiem Dowiedz się więcej
Prywatność i polityka ciasteczek

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT