• Kobiety Biznesu
  • Kobiety Showbiznesu
  • Ikony
  • Warto odwiedzić
  • Warto mieć
  • Biznes
  • Newsy
  • Kontakt
  • Regulamin
Sukces jest kobietą!
  • Kobiety
    • B01A1455 poziom fotograf
      Agnieszka Owczarek-Cząstka: Wartości, wizja i wytrwałość
    • Lucyna Janik foto
      Lucyna Janik dołączyła do projektu #SukcesJestKobietą
    • Alina poziom
      Alina Szynaka: Motywuje mnie odpowiedzialność za rozwój firmy!
    • B01A9618 Joanna poziom1
      Pokora i respekt kreują własną markę!
    • BeataPotoczna poziom
      Beata Potoczna w projekcie #SukcesJestKobietą
    • Kobiety Showbiznesu
    • Kobiety Biznesu
    • Ikony
  • Biznes
    • sztuczna inteligencja 1
      Kto się boi AI, a kto z niej skorzysta?
    • ikona1234praca7
      Cyberbezpieczeństwo na rynku pracy
    • B01A9601 poziom
      Szczerość w komunikacji to klucz do sukcesu!
    • kobieta sukcesu w biznesie
      Spółka czy jednoosobowa działalność? Co wybrać?
    • ciaza
      Ciąża i macierzyństwo a działalność gospodarcza
    • W teorii
    • W praktyce
  • Dla Ciebie
    • zebyikona
      Ocet jabłkowy może zaszkodzić zębom?
    • nogi wakacje
      Udar czy osłabienie cieplne? Poznaj objawy
    • ludzieikonynowe123
      Rady na problemy seniorów ze snem
    • zdrowie cukier ikona 123nowe
      Nie masz cukrzycy? A może o niej nie wiesz?
    • nastolatka
      Słabe narkotyki? Nie istnieją!
    • Moda
    • Design
    • Zdrowie
    • Uroda
  • Warto
    • dziecko na basenie dla niektorych gosci najgorszy widok
      Skok na główkę? Tylko w basenie
    • Pustynia Wielkiego Jeziora Słonego3
      Zdrowie seniorów zagrożone przez kryzys klimatyczny
    • Przypadkiem poziom3
      Jak przypadkowe odkrycia zmieniły świat?
    • Depositphotos 24644669 original
      Boli, więc żyjesz? Tak nie musi być!
    • ikona1234praca komputer
      Pole elektromagnetyczne bez wpływu na samopoczucie
    • Warto mieć
    • Warto odwiedzić
    • Warto przeczytać
  • Newsy
    • usmiechnij sie 1
      Dlaczego Polaków uważa się za ironistów?
    • ikona123sport.zdrowie5
      Sport to świetne lekarstwo na krążenie
    • dzieciulicyikonynowe123
      Na świecie żyje 110 milionów uchodźców
    • klotnia123
      Kłótnie w związku: o tym, co ważne i niedostrzeżone
    • zdrowie po 40
      Ile kosztują programy prozdrowotne?
    • Wydarzenia
    • Ciekawostki
  • Więcej
    • Kontakt
    • Regulamin
  • Facebook

  • RSS

W praktyce

MENTOR raportu Biznes się nie poddaje: Metoda na sukces to ambicja i dążenie do celu!

MENTOR raportu Biznes się nie poddaje: Metoda na sukces to ambicja i dążenie do celu!
Julia Nieznalska
21 października 2020

Dariusz Chornicki, twórca sieci epaka.pl to Mentor RAPORTU „Biznes się nie poddaje”, który Grupa Medialna LIFESTYLE realizuje od marca 2020 roku, a który nakładem należącego do Grupy Wydawnictwa LIFESTYLE Media wyjdzie pod koniec roku w formie książki.

Dziś przybliżamy Czytelniczkom i Czytelnikom sylwetkę Mentora. W pierwszej rozmowie, którą publikujemy, Dariusz opowie o tym, jak powstała jego firma kurierska EPAKA oraz wskaże, co według niego jest ważne w budowaniu zespołu.

Proszę opowiedzieć nam o historii Pańskiej firmy. Jak znalazł się Pan w tym miejscu zawodowym, w którym jest obecnie?

Dariusz Chornicki: Przyczyn tego, że aktualnie jestem w tym miejscu, jest bardzo wiele. Najwięcej zawdzięczam rodzicom, którzy niekoniecznie mnie rozpieszczali, a to, że koledzy ze szkoły mogli sobie pozwolić na więcej, zmotywowało mnie do podjęcia konkretnych działań. Zacząłem od sprzedaży skarpetek, sprzedawałem nawet złote kozaki na Allegro, żeby finalnie wejść w branżę kurierską i otworzyć firmę zajmującą się przesyłkami.

Miło wspominam lata studiów, gdy nie czułem zmęczenia po imprezie ze znajomymi, a trzeba było pojechać np. po towar. Niestety, czas kiedy ,,kup byle co, a i tak się sprzeda” dość szybko minął, a bez zaplecza finansowego ciężko było dalej konkurować i rozwijać biznes. Wielu moich bliskich znajomych ze wsparciem finansowym np. rodziców, powtórzyło mój pomysł na sprzedaż odzieży bądź butów, a nawet rozwinęło go lepiej.

To był dla mnie punkt kulminacyjny, ta bezradność, ale powiedziałem sobie, że jeśli zacząłem rozwijanie własnej firmy to będę to kontynuował. Wiedząc, że aby zminimalizować koszty wysyłki i dostać niższą cenę na przesyłki kurierskie trzeba wysyłać dużo, a ja nie posiadałem wtedy takich ilości, pomyślałem o znajomych, którzy wysyłają. Postanowiłem, że ja zadeklaruję większą ilość, wynegocjuję cenę, a wszyscy na tym skorzystamy. I tak właśnie się stało.

Po jakimś czasie zaczęły do mnie przyjeżdżać przypadkowe osoby, które chciały wysłać przesyłkę. Ciężko było jednak utrzymać jakość obsługi, nie spodziewając się nawet klienta. Z racji tego, że było ich coraz więcej, postanowiłem otworzyć punkt, gdzie zatrudnię osobę przyjmującą przesyłki od klientów indywidualnych. Postanowiłem wyszkolić tę osobę i wrócić do ,,próbowania” (bo nie da się tego nazwać inaczej) handlowania butami.

Teraz wydaje mi się zabawne, że chciałem szkolić, nie mając pojęcia o branży i nie wiedząc, co nas jeszcze czeka. Ale punkt ciągle miał nowych klientów, a zapotrzebowanie na usługi kurierskie ciągle rosło. Wtedy zacząłem się zastanawiać, czemu nie otworzyć więcej takich punktów?

Pojechaliśmy zatem na targi i za chwilę tych punktów mieliśmy 10! To był dla mnie szok, szczególnie, że o budowaniu franczyzy mieliśmy wtedy baaardzo małe pojęcie. Później próbowaliśmy, testowaliśmy, budowaliśmy własną platformę. Były wzloty i upadki, ale na szczęście od 6 lat są to tylko wzloty!

poziom2 mniejsze

Skąd czerpał Pan wiedzę biznesową w trakcie budowania firmy?

Skończyłem studia magisterskie na SGGW z zakresu zarządzania i marketingu, a tak na poważnie trochę naśladując osoby, które osiągnęły sukces – zarówno z mojego otoczenia, jak i ze świata biznesu.

Myślę, że warte podkreślenia jest to, że uczyłem się na błędach, a los pozwolił mi spotkać odpowiednie osoby, w odpowiednim czasie i podjąć decyzje, jakie podjąłem. Może czasami mogły być lepsze, tego się już nie dowiem, ale gorsze na pewno mogły.

Jak na przestrzeni lat zmieniała się branża, w której Pan działa i jaki te zmiany miały wpływ na Pańską drogę zawodową?

Branża po prostu rośnie, wręcz galopuje. Jak to wpłynęło? Niewątpliwie, trzeba było szybko się dostosowywać, żeby chociaż na chwilę nie zostać w tyle. Należało automatyzować dosłownie wszystko, co tylko się da, aby usprawnić nasze działania.

Warto podkreślić, że zarówno branża e-commerce, jak i kurierska, na skraju których działamy, to w ostatnich latach lokomotywa z uszkodzonym hamulcem, która nigdy się nie zatrzyma.

poziom1

Największe przeszkody, jakie stanęły na Pańskiej drodze do sukcesu, to? I druga część pytania – jak sobie Pan z nimi poradził?

Dla mnie największym problemem jest zarządzanie ludźmi oraz wejście na rynek pokolenia 2000, które ma zupełnie inne podejście w porównaniu z tymi osobami, z którymi pracowałem na początku, gdy rozwijałem firmę. Często mają oni duże wymagania, a z inicjatywą jest różnie.

Jak sobie radzę? Muszę się dostosować do aktualnego rynku, który niewątpliwie jest rynkiem pracownika, czasami to ja wyjdę z inicjatywą, czy też przymrużę oko. Finalnie zależy mi na tym, żeby budować zespół w poczuciu zaufania. Chcę, aby moi pracownicy czuli się dobrze i staram się wspierać ich rozwój.

Rok 2020 i pandemia: Jak zmieniła sytuację Pańskiej firmy, sposób pracy, podejście do elastyczności i zmian?

Akurat pandemia w naszej branży zadziałała dobrze na wynik finansowy, ale musieliśmy się również z nią zmierzyć i ciągle się mierzymy. W ciągu jednego dnia udało nam się przygotować firmę do pracy zdalnej, co uważam za ogromny sukces, dodam, ze nie wpłynęło to na jakość naszych usług.

Są jakieś uniwersalne przepisy na radzenie sobie z biznesowymi trudnościami? Jeśli tak, poprosimy o kilka rad.

Należy wychodzić dalej, niż są możliwości. A najbardziej uniwersalnym sposobem jest otaczanie się najlepszymi ludźmi! W moim odczuciu to więcej, niż połowa sukcesu – zarówno w tych dobrych, jak i złych chwilach.

Jakie cechy i zachowania powinien reprezentować sobą skuteczny biznesman?

Kluczem do sukcesu jest być ambitnym i nie zrażać się błędnie podjętymi decyzjami.

logo publikacja 1

Po więcej informacji o działalności naszego Mentora zapraszamy tutaj: https://www.epaka.pl/

Fot. Bartłomiej Czerepiński

BSNP LOGO OFICJALNE HOLISTYCZNE

 

Related Itemsbiznes się nie poddajeDarek ChornickiDariusz Chornickiepakaepaka.plksiążkakuriermentorPolecaneprzesyłkisukces jest kobietą
W praktyce
21 października 2020
Julia Nieznalska

Moda nie ma przed nią tajemnic. Uwielbia eksperymentować, ale ceni również klasykę. Specjalnie dla Was śledzi nowinki ze świata wybiegów.

Related Itemsbiznes się nie poddajeDarek ChornickiDariusz Chornickiepakaepaka.plksiążkakuriermentorPolecaneprzesyłkisukces jest kobietą

More in W praktyce

sztuczna inteligencja 1

Kto się boi AI, a kto z niej skorzysta?

Michal Karas17 czerwca 2025
Read More
ikona1234praca7

Cyberbezpieczeństwo na rynku pracy

Kalina Samek17 maja 2025
Read More
B01A9601 poziom

Szczerość w komunikacji to klucz do sukcesu!

Michal Karas8 maja 2025
Read More
kobieta sukcesu w biznesie

Spółka czy jednoosobowa działalność? Co wybrać?

Michal Karas8 maja 2025
Read More
ciaza

Ciąża i macierzyństwo a działalność gospodarcza

Michal Karas6 maja 2025
Read More
Renata poziom 5

Renata Zielezińska: Zalety wirtualnej asystentki

Kalina Samek13 kwietnia 2025
Read More
Marta Rietz pion2

Marta Rietz: Najpierw doceń samą siebie

Ela Prochowicz8 kwietnia 2025
Read More
MM ramka

Małgorzata Małuch w projekcie #SukcesJestKobietą

Julia Nieznalska28 marca 2025
Read More
biznesikona15

Przywództwo skoncentrowane na człowieku

Ela Prochowicz20 marca 2025
Read More
Scroll for more
Tap

Polecane

  • sztuczna inteligencja 1
    Kto się boi AI, a kto z niej skorzysta?
    W praktyce17 czerwca 2025
  • ikona1234praca7
    Cyberbezpieczeństwo na rynku pracy
    W praktyce17 maja 2025
  • B01A9601 poziom
    Szczerość w komunikacji to klucz do sukcesu!
    W praktyce8 maja 2025

Facebook

Copyright © 2015 PressFactory Sp. z o.o., Stworzone przez G-marketing Regulamin

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Rozumiem Dowiedz się więcej
Prywatność i polityka ciasteczek

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT
Go to mobile version