12 maja 2017 r. twórczynie marki „Sukces jest Kobietą” Aneta Zadroga i Anna Chodacka były gośćmi podczas Konferencji CREATIVE VIBES w Łodzi.
Prelegentki opowiedziały uczestnikom o tym w jaki sposób wykorzystywać biznesowe możliwości i szanse na rozwój własnej firmy. Oraz o tym, jaki jest ich własny „przepis na sukces” Na koniec panelu miała miejsce bardzo owocna dyskusja.
– Po pierwsze trzeba być otwartym. Zaczynając własny biznes, często skaczemy na głęboką wodę, wielu rzeczy musimy doświadczyć na własnej skórze. Dlatego warto być przygotowanym na to, że trzeba będzie nauczyć się wielu nowych rzeczy, być może całkowicie zmienić stare przyzwyczajenia, popełniać błędy, jednym słowem, będzie trochę tak, jakbyśmy stawiali pierwsze kroki w całkiem nowym świecie – podkreśla Aneta Zadroga. – Po drugie trzeba twardo stąpać po ziemi. Własny biznes wymaga bardzo wielu wyrzeczeń, pochłania mnóstwo energii, przynosi nie tylko sukcesy, ale też mnóstwo problemów, o których nie myśli się pracując na etacie. Chcesz być kobietą biznesu? Na wstępie zdejmij różowe okulary. Nierealne oczekiwania spaliły wiele świetnie zapowiadających się projektów – dodaje.
Jak uczestniczki dyskusji oceniają Kobiety w biznesie? – Mamy w sobie cechy, które jednocześnie bardzo nam pomagają i przeszkadzają w życiu. Mówię tu np. o emocjonalności. Często jesteśmy wręcz złośliwe czy zazdrosne! Warto pracować nad tymi cechami i je eliminować, bo przyjaźń pomiędzy kobietami, taki poziom zrozumienia, że czasem nie trzeba nawet nic mówić, jest ogromną wartością w życiu! Wówczas można docenić drugą kobietą i czegoś się od niej nauczyć. Bardzo lubię sytuacje, kiedy jedna kobieta drugiej potrafi powiedzieć szczery komplement. To dla mnie wyraz ogromniej dojrzałości – podkreśla Aneta Zadroga.
– Bardzo cieszy mnie fakt, że Polki coraz chętniej przejmują inicjatywę i zakładają własne firmy, że zajmują coraz wyższe stanowiska w firmach, że tak fantastycznie potrafią godzić życie prywatne z zawodowym. Zdaję sobie sprawę, jak niedoceniane na rynku pracy są kobiety i jak bardzo nasza rzeczywistości wymaga wyrównywania szans kobietom na rynku zawodowym. Dopóki nie zmieni się rzeczywistość, dopóty będzie warto promować kobiecy biznes. I to jest mój podstawowy cel przy projekcie „Sukces jest Kobietą” – zaznacza Anna Chodacka. – Bardzo podobają mi się akcje np. promujące tzw. męskie kierunki studiów i zapraszające młode kobiety na właśnie te studia. Kobieta będzie się chciała realizować zawodowo bez poczucia winy, kiedy bezpieczeństwo jej dziecka będzie zapewnione. Niestety, państwo zrzuca całą odpowiedzialność na pracodawców, aby to bezpieczeństwo zapewnić. O ile korporacje dysponujące zagranicznym kapitałem mogą pozwolić sobie na stwarzanie komfortowych warunków mamom, o tyle mikroprzedsiębiorca, zatrudniający w porywach kilka osób, choćby nie wiem jak chciał, już nie. Jest to ogromnie niemoralne ze strony państwa, że stawia przedsiębiorców przed wyborem: zostaw sobie albo daj pracownikowi. Nadal powszechną jest sytuacja, kiedy mężczyzna i kobieta, którzy pracują na tym samym stanowisku i pełnią te same obowiązki, nie mają równych pensji. Mężczyzna zarabia więcej. Oczywiście nie mam na myśli tego, żebyśmy byli tacy sami. Wspaniale, że mężczyźni i kobiety się różnią. Szkoda tylko, że w większości te różnice wykorzystywane są na niekorzyść kobiet – mówi Anna Chodacka.
Była to już III Ogólnopolska Konferencja Naukowa CREATIVE VIBES „Kreatywność jako katalizator wiedzy”. Jej organizatorami była Katedra Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego oraz Koło Kreatywności Biznesowej „BIZAKTYWNE”.
Celem wydarzenia było poszukiwanie przejawów kreatywności w biznesie oraz efektów jej wykorzystywania w tym obszarze. Prelegenci wspólnie z uczestnikami poszukiwali odpowiedzi na pytania dotyczące związku pomiędzy kreatywnością a wiedzą, podstaw budowania organizacji uczącej się oraz uwarunkowań innowacyjności firm.
Not. Agnieszka Słodyczka, GM Lifestyle
Fot. GM Lifestyle
Prowadzące ubrała marka:
Facebook
RSS