• Kobiety Biznesu
  • Kobiety Showbiznesu
  • Ikony
  • Warto odwiedzić
  • Warto mieć
  • Biznes
  • Newsy
  • Kontakt
  • Regulamin
Sukces jest kobietą!
  • Kobiety
    • Mirella poziom
      Mirella Piwiszkis w kampanii #JestemPewna!
    • Sylwia Mokrysz poziom
      Sylwia Mokrysz: Witamy w kampanii społecznej #JestemPewna!
    • Donata3POZIOM
      Donata Ignaszak: Firma rodziną i zespołem silna!
    • Wioletta fbPOZIOM
      Wioletta Żurek: Tworzę naturalne smaki!
    • Marzena Kulesza poziom glowne
      Marzena Kulesza: Warto się uśmiechać!
    • Kobiety Showbiznesu
    • Kobiety Biznesu
    • Ikony
  • Biznes
    • koktajk spk
      Sieć Przedsiębiorczych Kobiet zaprasza na dwa wydarzenia!
    • wakacje poziom RenataZ
      Jak przedsiębiorcy spędzają wakacje? Raport portalu PolecanyBiznes.pl
    • Monika Chajecka poziomback
      Monika Chajęcka: Realizuję się na wielu płaszczyznach!
    • Iwona GoldentulipWarszawa intro poziom
      Iwona Janosiewicz z Louvre Hotels Group zaprasza do wypoczynku!
    • Wioletta Flach poziom
      Wioletta Flach: Odważna optymistka to ja!
    • W teorii
    • W praktyce
  • Dla Ciebie
    • ikona123kobieta.uroda4
      Wirtualne obcowanie ze sztuką poprawia jakość życia
    • MaciejM poziom
      Pielęgnacja włosów po lecie by Maniewski
    • warzywa123male
      Warzywa na drugie śniadanie
    • ikona123zdrowie.sport .kobieta
      Chirurgia plastyczna piersi a zdrowie
    • RGB HR Panache Swim Eadie Balconnet SW0862 Skirted Pant SW0868 Navy White
      Antybiotykooporność: zatrzymać efekt domina
    • Moda
    • Design
    • Zdrowie
    • Uroda
  • Warto
    • zwierzeta fot.PAP
      Przyroda traci coraz więcej zasobów
    • libia
      Polska Misja Medyczna pomoże mieszkańcom Libii
    • etiopia
      Najkrwawsza wojna ostatnich lat? To nie Ukraina ani Syria
    • 47894681 l 1
      Robimy za mało, by powstrzymać suszę
    • Tunel29 okladka
      Wydawnictwo Insignis poleca „Tunel 29”!
    • Warto mieć
    • Warto odwiedzić
    • Warto przeczytać
  • Newsy
    • libia
      Pomoc dla powodzian z Libii
    • 08 szlak do Chatki Zima
      Kiedy zniknie polski biegun zimna?
    • przyjaciółki
      Boimy się globalnego ocieplenia?
    • maroko
      Trzęsienie ziemi w Maroku. Czego potrzebują ofiary?
    • AK 3 morze
      Zniknięcie raf oznaczałoby globalną katastrofę
    • Wydarzenia
    • Ciekawostki
  • Więcej
    • Kontakt
    • Regulamin
  • Facebook

  • RSS

W praktyce

Historia w DHL: od pomysłu do obecnego momentu

Historia w DHL: od pomysłu do obecnego momentu
Karol Pisarski
22 sierpnia 2023

Wioletta Podstawka – Dyrektor Centrum Rekrutacji na Europę Centralno-Wschodnią – DHL Supply Chain, Bohaterka projektu „Sukces jest kobietą” – „Łączy nas biznes!” dziś podzieli się z naszymi Czytelniczkami i Czytelnikami swoją drogą zawodową oraz planami marki DHL na nadchodzący 2024 rok.

Wioletta Podstawka – Dyrektor Centrum Rekrutacji na Europę Centralno-Wschodnią – DHL Supply Chain: Moja historia zawodowa, jak pewnie wielu osób myślących o rozwoju w HR, rozpoczęła się od firm doradztwa personalnego. Przeszłam bardzo regularną drogę, począwszy od rekrutera, kiedy rekrutowałam kandydatów na rzecz firm, z którymi współpracowaliśmy, głównie w branży logistycznej (czyżby przeznaczenie?) i przemysłowej. Następnie, z czasem i wzrostem doświadczenia, jak to w konsultingu, coraz więcej zadań wiązało się z budowaniem relacji i sprzedażą, pozyskiwaniem partnerów do współpracy – firm, dla których prowadziliśmy procesy rekrutacyjne. A w kolejnym kroku prowadzenie zespołu. Biznes konsultingowy, jak i rynek pracy ewoluował, a ja miałam poczucie, że pora już na inne wyzwania. Miałam to szczęście (bo i tego trochę potrzeba), że moje plany zbiegły się z planami DHL, które planowało uruchomienie bardzo dużej inwestycji w Polsce i potrzebowało osoby, która pokierowałaby procesem pozyskania znaczącej grupy pracowników. Wyzwanie dla mnie było to znaczne, ponieważ przez cały okres pracy zawodowej byłam związana z obszarem rekrutacji specjalistów oraz kadry menadżerskiej, a z uwagi na profil biznesu DHL moim zadaniem było sprawienie, aby do organizacji dołączyła duża grupa pracowników operacyjnych. To stanowiło zdecydowaną różnicę. Patrząc z tej perspektywy miałam też szczęście, że mój przyszły przełożony dostrzegł potencjał, obdarzył mnie zaufaniem i uwierzył, że będę w stanie udźwignąć zadanie. Sama misja była dla mnie ekscytująca, a jednocześnie stresująca. Na szczęście, byłam uzbrojona w silną motywację i wrodzone nastawienie na cel, ale o tym pewnie będzie czas porozmawiać później.

Działania rozpoczęłam od zbudowania zespołu, który składał się z 3 osób. Wykorzystując poprzednie doświadczenia z nowym zespołem i przy otwartości oraz wsparciu organizacji zdefiniowaliśmy procesy, wdrożyliśmy innowacyjne metody, które wcześniej nie funkcjonowały w organizacji i podzieliliśmy się wiedzą z liderami – tak, aby wszyscy mieli znajomość nowych standardów. To był czas bardzo intensywny i w aspekcie ilości pracy, i w aspekcie nauki.

Organizacja doceniła działania zespołu, którym kierowałam i po roku powierzyła mi zadanie pokierowania rekrutacjami w całej Polsce. W bardzo krótkim czasie spełniło się później moje zawodowe marzenie, czy może bardziej cel – objęłam rolę międzynarodową i poza Polską, pod moją opiekę trafiły Czechy, Słowacja i Węgry i odpowiedzialność za zapewnienie, abyśmy mieli na pokładzie zarówno odpowiednią liczbę pracowników, jak i właściwe kompetencje. Tym samym rozpoczął się ponownie czas nauki specyfiki lokalnych rynków pracy, wdrażania i dostosowywania procesów, nabór oraz szkolenia kolejnych członków zespołu. Wszystkie te doświadczenia dały mi szansę spojrzeć z szerszej perspektywy, w DHL inaczej, niż w konsultingu zobaczyłam w większym stopniu jak „rosną” i rozwijają się pracownicy. Tak, jak paliwo zasila silnik, tak organizacja działa dzięki ludziom. Im lepsi ludzie na pokładzie, tym sprawniej organizacyjny silnik działa, a osiągane wyniki są coraz lepsze.

Wraz z rozwojem kompetencji zespołu byliśmy w stanie budować przewagę konkurencyjną firmy na rynku, bo mimo że branża w coraz większym stopniu podlega automatyzacji, to podstawą jest posiadanie dobrego zespołu. A mówimy o tysiącach pracowników.

Na koniec tej krótkiej historii, którą można byłoby znacznie rozwinąć, myślę, że warto pokazać kilka ciekawostek. Przez ostatnie kilka lat organizacja podwoiła się pod kątem zatrudnienia. Ja w tym wszystkim jestem szczęściarą, bo mogę powiedzieć, że widzę owoce swojej pracy. Wraz z rozwojem organizacji oraz indywidualnym koleżanek i kolegów z teamu były możliwe liczne awanse np. kolega zarządza swoim zespołem rekrutacyjnym i procesami w całej Polsce. Koleżanki awansowały na stanowiska w obszarze HR, gdzie na co dzień wspierają liderów, a ja wspólnie z dużo większym niż na początku zespołem miałam przyjemność świętować wiele sukcesów. Zespół pracuje efektywnie, realizuje swoje cele i cieszy się zaufaniem i poważaniem w firmie.

Wioletta Podstawka DHL pion2mat2 jpg

Co najbardziej motywuje

Na co dzień bardzo cenię sobie pracę z kompetentnymi, kreatywnymi współpracownikami a takich ludzi w DHL na szczęście nie brakuje. Praca z takimi osobami sprzyja szukaniu innowacji, rozwiązań wszędzie tam, gdzie pojawia się jakiś biznesowy znak zapytania. Lubię też te właśnie znaki zapytania. Jeśli zapytać moich współpracowników, jakby mnie scharakteryzowali to wiele z tych osób powiedziałoby, że jestem osobą, która zawsze szuka sposobu na realizację misji, kreowanie innowacji, pomysłów jak poradzić sobie z zadaniem. Ostatecznie chcę dla mojego zespołu i dla mnie poczucia sukcesu, satysfakcji. Wizja momentu, kiedy zadanie możemy oznaczyć jako wykonane, jest tym, co mnie napędza.

Kolokwialnie mówiąc „zamykanie tematów”, obserwowanie pozytywnego wpływu na biznes, robienie tzw. niemożliwych rzeczy dają mi niesamowicie cenną w pracy radość i napęd do mierzenia się z kolejnymi wyzwaniami. Jest to też impuls do ciągłego doskonalenia i dla mnie i zespołów, za które odpowiadam. Myślę, że łatwe i bez trudu osiągalne cele w dłuższej perspektywie czasu to nie dla mnie, bo w moim świecie nie raz się okazywało, że im większe wyzwanie, tym większa satysfakcja.

Osoby, które inspirują do nowych wyzwań

Jak już rozmawialiśmy, jestem osoba, którą motywują wyzwania i mierzenie się z nowymi zadaniami. Dlatego też myśląc o tym, co na mnie czeka zawodowo i z jak głęboką wodą przyjdzie mi się zmagać – to nie wymaga zewnętrznej inspiracji czy dopingu. Być może jest to też efekt, tego jak zostałam wychowana – bardzo aktywni zawodowo i społecznie rodzice zawsze znajdowali i wciąż znajdują sobie kolejne i nowe zadania. Takiego ducha również i we mnie zaszczepili. To, co dla mnie ważniejsze to fakt, że mierząc się z jakimkolwiek tematem, mam wsparcie zarówno w firmie, jak i poza nią, w kręgu najbliższych. O tyle, o ile nie potrzebuję szczególnej zachęty, żeby wychodzić poza własną strefę komfortu to cenię sobie poczucie i świadomość tego, że wobec wyzwań mogę liczyć na pomoc i zrozumienie.

W pracy mogę zawsze liczyć na przełożonych, swój zespół – pracuję z niesamowitymi inspirującymi, znakomitymi ludźmi. Jest wokół mnie dużo mądrych ludzi z różnymi doświadczeniami, perspektywami. Poza pracą olbrzymie wsparcie i komfort otrzymuję od bliskich, którzy dbają, żebym miała łączność z ziemią, a prywatna przestrzeń była azylem, przestrzenią do ładowania baterii i realizowania się w innych rolach, poza zawodową. A patrząc z innej strony – kiedy sytuacja tego wymaga, wiem że wykażą się elastycznością, dając mi przestrzeń do niezbędnych działań.

Wioletta Podstawka DHL zdjecie kurtka jpg

Dobór współpracowników i kontrahentów – na co zwrócić uwagę, aby praca i współpraca była na najwyższym poziomie

Przy doborze współpracowników kluczowa jest dla mnie postawa. Bardzo cenię sobie przysłowiową otwartą głowę i co chyba najważniejsze, chęć do działania i do poszukiwania rozwiązań. Wychodzę z założenia, że wiedzę jesteśmy w stanie przekazać i przygotować osobę, ale postawa jest czymś, co jest w nas.

Niekiedy współpraca z osobami, które widzą problemy bez wyjścia, a nie chcą na dane zagadnienie spojrzeć z perspektywy i zobaczyć, jak inaczej można do tematu podejść, może okazać się większym wyzwaniem. Jak też wcześniej wspominałam, w pracy, gdzie rynek i warunki, w których musimy się odnajdywać ciągle się zmieniają, otwartość i kreatywność są kluczowymi kompetencjami. Żeby z niej czerpać właściwe benefity, potrzebna nam jest również różnorodność. Komunikowane obecnie diversity to coś więcej, niż chwytliwe korporacyjne hasło.

W zespołach, z którymi pracuję, mamy bardzo zróżnicowanych współpracowników – mamy kolegów wywodzących się z firm doradczych, do których również i ja się zaliczam, mamy osoby pracujące w wewnętrznych zespołach personalnych i mamy też osoby, które pracowały w rolach operacyjnych. W zespołach są oczywiście zarówno tak kobiety, jak i mężczyźni, jak również osoby pochodzące w różnych krajów. Dzięki tym wszystkim “kombinacjom”, dyskutując temat, widzimy go z różnych perspektyw i ostatecznie dążymy do podejmowania jak najlepszych biznesowo decyzji. Odnosząc się do kontrahentów chciałabym podkreślić to, że z partnerami zewnętrznymi zawsze staramy się znaleźć wspólny grunt, przysłowiowy wspólny mianownik. Inaczej mówiąc partnerstwo i budowanie świadomości, że mamy współzależne cele.

Plany marki DHL na 2023 i 2024, którymi możemy się podzielić

Ostatnie lata to czas bardzo intensywnego rozwoju organizacji zarówno pod kątem finansowym, jak i ilości zatrudnionych pracowników. Ten trend planujemy utrzymać w nadchodzącym czasie. Przy czym bardzo ważne jest dla nas budowanie organizacji – i to jest naszą ambicją – organizacji, która będzie dobrym miejscem pracy dla każdego. Zależy nam na rozwijaniu kultury, w której każdy, bez względu na pochodzenie, płeć, wyznanie, wiek i inne czynniki będzie czuł się komfortowo i w pełni poszanowany. Tak, aby każdy mógł w pełni wykorzystywać swój potencjał, bez stresu każdego dnia wykonywać swoje zadania.

Już dawno temu zdaliśmy sobie sprawę, ze różnorodność to dopiero początek drogi, ponieważ bez budowania włączającej kultury nie osiągniemy na tym polu sukcesów. Społeczną odpowiedzialnością jest wyrównywanie szans osób, które miały mniej szczęścia w życiu i dawanie im możliwości. Bardzo budujące jest, kiedy nasi klienci pytają nas o stanowisko DHL wobec tych zagadnień. Znaczy to, że tak jak dla nas ważne wartości poszanowania różnorodności, tak są inni, z którymi możemy zmieniać świat na lepszy.

Bardzo ważnym kierunkiem jest dla nas troska o ochronę środowiska i rozwój zrównoważonego biznesu. Ogólnoświatowa inicjatywa GoGreen to m.in. deklaracja redukcji CO2 do zera w 2050 roku, to obiekty budowane i funkcjonujące zgodnie z wysokimi standardami mającymi na celu ochronę środowiska. W tej mnogości inicjatyw, są te większe i te mniejsze, organiczne, w które angażują się pracownicy, jak sadzanie drzew i wiele innych.

Wioletta Podstawka DHL pion

Po więcej informacji zapraszamy na stronę firmową DHL.

DHL Logo

Fot. Maciej Sznek

Materiał powstał w ramach projektu #ŁączyNasBiznes

LaczyNasBiznes logo

Related ItemsDHLhistoria DHLmarka DHLWioletta Podstawka
W praktyce
22 sierpnia 2023
Karol Pisarski

Related ItemsDHLhistoria DHLmarka DHLWioletta Podstawka

More in W praktyce

koktajk spk

Sieć Przedsiębiorczych Kobiet zaprasza na dwa wydarzenia!

Magda Dzik-Kordas21 września 2023
Read More
wakacje poziom RenataZ

Jak przedsiębiorcy spędzają wakacje? Raport portalu PolecanyBiznes.pl

Michal Karas18 września 2023
Read More
Monika Chajecka poziomback

Monika Chajęcka: Realizuję się na wielu płaszczyznach!

Michal Karas28 sierpnia 2023
Read More
Iwona GoldentulipWarszawa intro poziom

Iwona Janosiewicz z Louvre Hotels Group zaprasza do wypoczynku!

Michal Karas28 sierpnia 2023
Read More
Wioletta Flach poziom

Wioletta Flach: Odważna optymistka to ja!

Michal Karas25 sierpnia 2023
Read More
Monika Grzeda POZIOM

Monika Grzęda: Wygrywamy logistyką!

Michal Karas24 sierpnia 2023
Read More
BEATA HN poziom publikacja

Beata Hudziak-Nagórska: Życie to fantastyczna przygoda!

Michal Karas23 sierpnia 2023
Read More
kobieta it

Nie boją się inflacji: branża IT nadal w formie

Julia Nieznalska21 sierpnia 2023
Read More
pracaikony123nowe2

Badania porównawcze na temat pracy kobiet

Magda Dzik-Kordas16 sierpnia 2023
Read More
Scroll for more
Tap

Polecane

  • koktajk spk
    Sieć Przedsiębiorczych Kobiet zaprasza na dwa wydarzenia!
    W praktyce21 września 2023
  • wakacje poziom RenataZ
    Jak przedsiębiorcy spędzają wakacje? Raport portalu PolecanyBiznes.pl
    W praktyce18 września 2023
  • Monika Chajecka poziomback
    Monika Chajęcka: Realizuję się na wielu płaszczyznach!
    W praktyce28 sierpnia 2023

Facebook

Copyright © 2015 PressFactory Sp. z o.o., Stworzone przez G-marketing Regulamin

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Rozumiem Dowiedz się więcej
Prywatność i polityka ciasteczek

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT
Go to mobile version