• Kobiety Biznesu
  • Kobiety Showbiznesu
  • Ikony
  • Warto odwiedzić
  • Warto mieć
  • Biznes
  • Newsy
  • Kontakt
  • Regulamin
Sukces jest kobietą!
  • Kobiety
    • B01A1455 poziom fotograf
      Agnieszka Owczarek-Cząstka: Wartości, wizja i wytrwałość
    • Lucyna Janik foto
      Lucyna Janik dołączyła do projektu #SukcesJestKobietą
    • Alina poziom
      Alina Szynaka: Motywuje mnie odpowiedzialność za rozwój firmy!
    • B01A9618 Joanna poziom1
      Pokora i respekt kreują własną markę!
    • BeataPotoczna poziom
      Beata Potoczna w projekcie #SukcesJestKobietą
    • Kobiety Showbiznesu
    • Kobiety Biznesu
    • Ikony
  • Biznes
    • sztuczna inteligencja 1
      Kto się boi AI, a kto z niej skorzysta?
    • ikona1234praca7
      Cyberbezpieczeństwo na rynku pracy
    • B01A9601 poziom
      Szczerość w komunikacji to klucz do sukcesu!
    • kobieta sukcesu w biznesie
      Spółka czy jednoosobowa działalność? Co wybrać?
    • ciaza
      Ciąża i macierzyństwo a działalność gospodarcza
    • W teorii
    • W praktyce
  • Dla Ciebie
    • nogi wakacje
      Udar czy osłabienie cieplne? Poznaj objawy
    • ludzieikonynowe123
      Rady na problemy seniorów ze snem
    • zdrowie cukier ikona 123nowe
      Nie masz cukrzycy? A może o niej nie wiesz?
    • nastolatka
      Słabe narkotyki? Nie istnieją!
    • kobieta 001
      Jak rozpoznać depresję u nastolatka
    • Moda
    • Design
    • Zdrowie
    • Uroda
  • Warto
    • dziecko na basenie dla niektorych gosci najgorszy widok
      Skok na główkę? Tylko w basenie
    • Pustynia Wielkiego Jeziora Słonego3
      Zdrowie seniorów zagrożone przez kryzys klimatyczny
    • Przypadkiem poziom3
      Jak przypadkowe odkrycia zmieniły świat?
    • Depositphotos 24644669 original
      Boli, więc żyjesz? Tak nie musi być!
    • ikona1234praca komputer
      Pole elektromagnetyczne bez wpływu na samopoczucie
    • Warto mieć
    • Warto odwiedzić
    • Warto przeczytać
  • Newsy
    • ikona123sport.zdrowie5
      Sport to świetne lekarstwo na krążenie
    • dzieciulicyikonynowe123
      Na świecie żyje 110 milionów uchodźców
    • klotnia123
      Kłótnie w związku: o tym, co ważne i niedostrzeżone
    • zdrowie po 40
      Ile kosztują programy prozdrowotne?
    • wilno
      W Wilnie chłodnik doczekał się własnej parady
    • Wydarzenia
    • Ciekawostki
  • Więcej
    • Kontakt
    • Regulamin
  • Facebook

  • RSS

Kobiety Biznesu

Dominika Kolmaga: Inspirują mnie historie z życia

Dominika Kolmaga: Inspirują mnie historie z życia
Karol Pisarski
28 września 2020

Dominika Kolmaga, twórczyni i prezeska firmy TaxToday. Zarówno w pracy, jak i w codzienności, stawia na wytrwałość, pomysłowość i otwartość. Dziś opowie nam o elastyczności w biznesie oraz o wsparciu bliskich osób, tak ważnym w rozwoju zawodowym oraz własnym. Zapraszamy do wywiadu!

Czyje wsparcie było i jest dla Pani ważne w zawodowych poczynaniach?

Mam tę przyjemność mieć wspaniałych przyjaciół wokół siebie. Zawsze, gdy planuję nowy projekt, który chciałabym zrealizować, słuchają i wyrażają swoje opinie, podpowiadają mi, która ścieżka mogłaby być lepsza, przedstawiają kolejne osoby, które przy tym pomyśle mogą pomóc, często też wyrażają krytyczne opinie, co jeszcze bardziej motywuje do pracy.

Nie mogę nie wspomnieć tutaj o pomocy i wsparciu mojego partnera biznesowego, Tomasza Nowaka. To z nim budowałam i codziennie rozwijam TaxToday, z którego dziś oboje jesteśmy dumni. Z perspektywy czasu mam w głowie bardzo biznesowe przesłanie. Rynek dziś przyjmie wszystko. Pod warunkiem, że wszystko jest skierowane do odpowiedniej grupy, poparte wizją, misją, niesie przesłanie, ma coś do zakomunikowania światu.

Każdy projekt rodzi się w głowie wizjonera. Każdy wizjoner potrzebuje cierpliwych i inspirujących przyjaciół, znajomych, by faza pomysłu ewaluowała do projektu i finalnie do zawiązania biznesu. Bez krytycznych opinii, przyjacielskich burz mózgów i odpowiedzi zwrotnej osób z różnych branż… ciężko byłoby stworzyć firmę napawającą dumą!

DK 3 pion3

Jakie cechy, według Pani, powinna mieć skuteczna biznesmenka?

Przede wszystkim otwartość, wszelaką otwartość. Na nowe pomysły, na pivotowanie, na ludzi, na krytykę, na wiedzę. Biznes bardzo od nas wymaga, by nie zamykać się na zmiany, potrafić dostosować firmę do wciąż rozwijających się nowych technologii, poszukać innowacji, które zadowolą klientów.

Po drugie, kobieta biznesu powinna być wytrwała i się nie poddawać. Łatwo powiedzieć, dużo trudniej osiągnąć. Trzeba być zmotywowaną do osiągnięcia sukcesu, wierzyć w swoje możliwości i nie przestawać, kiedy pojawi się pierwszy niezadowolony klient, czy nieudana współpraca.

Po trzecie, ambicja. Wyznaczanie coraz wyższych celów, rozwój osobisty, inwestowanie w siebie, to wszystko jest niezbędne, by być inspirującą liderką w swojej branży,

Kolejną niezbędną cechą jest elastyczność, umiejętność dostosowania się do czasu, miejsca, potrzeb. Wielu moich przyjaciół powtarza, że nie nadaje się na bycie przedsiębiorcą, bo lubi w pracy powtarzalność, spokój. Domeną businesswoman powinno być aktywne reagowanie na zmieniające się czynniki własnego biznesu. Nie pamiętam, by zdarzył mi się dzień, w którym wszystko odbyło się według zaplanowanego harmonogramu… To się akceptuje albo poddaje się własny biznes na ciężką próbę przetrwania.

DK 3 pion2

Jak według Pani kobiety mogą współpracować i wspierać się w drodze do indywidualnych sukcesów?

Mamy tysiące możliwości. Niestety, pozycja kobiety w biznesie jest znacznie słabsza od pozycji mężczyzny. Co za tym idzie, kobiety potrzebują więcej inspiracji, motywacji, otuchy i wsparcia. A kto wesprze kobietę lepiej od innej kobiety? Nikt!

Nikt tak dobrze nie zrozumie, z czym mierzy się współczesna businesswoman niż druga businessowaman, przeżywająca takie same trudności, rozterki. Często się zdarza, że potrzebująca wsparcia wstydzi się o nie poprosić.

Dlatego dzielmy się swoimi successstories, fuckupstories, pokazujmy innym, podobnym nam, może słabszym, a może bardziej doświadczonym, że biznes ma prawdziwe ludzkie oblicze. Że czasem coś się udaje, a czasem wręcz przeciwnie. Jeśli dziś wydaje Ci się, że Twoja historia nic nie wniesie, mylisz się. Zawsze znajdzie się osoba, która po jej przeczytaniu poczuje ulgę albo nabierze wiatru w żagle!

Gdzie młode kobiety powinny szukać wiedzy i inspiracji podczas startu z własnym biznesem?

Począwszy od organizacji wspierające kobiety w biznesie poprzez mniejsze grupy wsparcia, spotkania, podczas których wymieniane są doświadczenia, webinary, chaty, aplikacje mobilne, portale wiedzowe o prowadzeniu biznesu.

Należy jednak pamiętać, że jeśli szukamy informacji o tym, jak formalnie i prawidłowo prowadzić swój biznes, warto jest zasięgnąć wiedzy u specjalistów, którzy na bieżąco ją aktualizują. W tym zakresie o pomyłkę bardzo łatwo, a warto zadbać o zdrowy sen od początku przygody z przedsiębiorczością.

Niejednemu nie dane było spać spokojnie przez swoje pochopnie podjęte kroki po przeczytaniu pierwszego lepszego poradnika o założeniu firmy, który najbardziej aktualny też nie był… Poradą, która będzie odpowiednia dla każdego „świeżego” przedsiębiorcy, bez względu na płeć brzmi: nie bój się pytać! Nie ma głupich pytań, bywają tylko głupie odpowiedzi jak mawiał klasyk.

Jak uchronić się przed błędami i zminimalizować ryzyko, idąc „na swoje”?

Przede wszystkim zbadać rynek pod wieloma kątami. Czy usługi lub produkty, które firma będzie oferować są potrzebne, komu są potrzebne, za ile potencjalny klient chciałby je kupić. Zbadanie swojego pomysłu w kontekście grupy docelowej, konkurencji, ceny pozwoli na zminimalizowanie ryzyka niepowodzenia, a przy okazji pomoże w dobraniu odpowiedniej strategii marketingowej i promocji.

„Świeży” przedsiębiorca nie powinien działać na własną rękę, a korzystać z wiedzy i doświadczenia doradców i mentorów, którzy pomogą opanować pierwsze biznesowe kroki. Warto się przygotować psychicznie, że pierwsze miesiące, być może nawet lata, nie będą usłane różami.

Trzeba przywyknąć do przedsiębiorczej codzienności, nieustannie pracować nad rozwojem marki, którą się tworzy i cierpliwie czekać na odpowiedź rynku. Należy też pamiętać, żeby nie poddawać się, jeśli w pierwszych miesiącach nie sprzedaje się tyle, ile się założyło. Nowa marka potrzebuje czasu, by klienci ją zaakceptowali i chętnie do niej wracali.

DK 3 pion1

Proszę wymienić osoby, które inspirują Panią do podejmowania nowych wyzwań?

Trudno mi jest wymienić kogokolwiek z imienia i nazwiska, bo… po prostu inspirują mnie ludzie, ich historie, te zwykłe i codzienne, biznesowe, oparte na emocjach. Tak jak już wspominałam wcześniej, mam wspaniałych przyjaciół, którzy poza wsparciem przynoszą mi różne opowieści.

Po ich wysłuchaniu bardzo często przychodzi mi do głowy jakiś projekt… duży lub mały, trafiający do młodych, starszych, kobiet, mężczyzn. Dlatego właśnie uwielbiam słuchać, czasem bardziej niż mówić.

Czy jest jakiś autorytet, który szczególnie sobie Pani ceni? Proszę nam o nim opowiedzieć.

Trudno mi wskazać zawodowy autorytet, bo chyba go nie mam. Jest wiele znanych osób, które swoimi osiągnięciami bardzo mnie inspirują. Do bycia lepszą, do ciągłego poszukiwania nowych ścieżek, do rozwoju. Nigdy jednak nie wzorowałam się na kimś, nie mówiłam jako dziecko, że chcę być jak… ktoś. Chcę być sobą i kierować się swoimi wartościami.

Po więcej informacji o działalności naszej Bohaterki zapraszamy tutaj:

https://taxtoday.pl/

Fot. Rafał Nowak – http://www.rafalnowak.com/

Wywiad powstał w ramach projektu AKADEMIA MISTRZYŃ!
FINAL AKAMEDIA MISTRZYN

Related ItemsAkademia Mistrzyńbiuro podatkowebiznes się nie poddajeDominika KolmagapodatkiPolecaneTaxtoday
Kobiety Biznesu
28 września 2020
Karol Pisarski

Related ItemsAkademia Mistrzyńbiuro podatkowebiznes się nie poddajeDominika KolmagapodatkiPolecaneTaxtoday

More in Kobiety Biznesu

B01A1455 poziom fotograf

Agnieszka Owczarek-Cząstka: Wartości, wizja i wytrwałość

Michal Karas29 maja 2025
Read More
Lucyna Janik foto

Lucyna Janik dołączyła do projektu #SukcesJestKobietą

Michal Karas26 maja 2025
Read More
Alina poziom

Alina Szynaka: Motywuje mnie odpowiedzialność za rozwój firmy!

Michal Karas21 maja 2025
Read More
B01A9618 Joanna poziom1

Pokora i respekt kreują własną markę!

Michal Karas29 kwietnia 2025
Read More
BeataPotoczna poziom

Beata Potoczna w projekcie #SukcesJestKobietą

Michal Karas27 marca 2025
Read More
kampania3

Sukces zaczyna się od zdrowej pewności siebie!

Michal Karas21 lutego 2025
Read More
AgnieszkaKrol poziom

Agnieszka Król w projekcie „Sukces jest kobietą”!

Magda Dzik-Kordas25 stycznia 2025
Read More
B01A7234 poziomAnita

Anita Petryszyn-Dopierała: Zmieniam życie kobiet na lepsze!

Michal Karas21 stycznia 2025
Read More
Magdalena tabaka poziom

Magdalena Wiśniewska-Baran dołącza w projekcie Sukces jest kobietą!

Michal Karas20 stycznia 2025
Read More
Scroll for more
Tap

Polecane

  • sztuczna inteligencja 1
    Kto się boi AI, a kto z niej skorzysta?
    W praktyce17 czerwca 2025
  • ikona1234praca7
    Cyberbezpieczeństwo na rynku pracy
    W praktyce17 maja 2025
  • B01A9601 poziom
    Szczerość w komunikacji to klucz do sukcesu!
    W praktyce8 maja 2025

Facebook

Copyright © 2015 PressFactory Sp. z o.o., Stworzone przez G-marketing Regulamin

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Rozumiem Dowiedz się więcej
Prywatność i polityka ciasteczek

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT
Go to mobile version