• Kobiety Biznesu
  • Kobiety Showbiznesu
  • Ikony
  • Warto odwiedzić
  • Warto mieć
  • Biznes
  • Newsy
  • Kontakt
  • Regulamin
Sukces jest kobietą!
  • Kobiety
    • WHITE ALICE: Sztuka to oręż w walce!
    • Małgorzata Kulis: Sukces to dziedzina zespołowa!
    • Katarzyna Paskuda: Świat malowany obiektywem
    • Alona Zozulia: Pomaganie przez sztukę
    • Anna Zalewska: Inspiracją może być wszystko
    • Kobiety Showbiznesu
    • Kobiety Biznesu
    • Ikony
  • Biznes
    • Monika Chajęcka: Do firm mówię językiem korzyści
    • Grzegorz Gajda: Profesjonalizm przede wszystkim!
    • Baker Tilly Legal Poland w projekcie „Łączy nas Biznes!”
    • Czy laserowa korekcja wzroku może pomóc w znalezieniu pracy?
    • Marta Omachel: Przez mieszkanie do serca
    • W teorii
    • W praktyce
  • Dla Ciebie
    • Bieganie: od czego zacząć i o czym należy wiedzieć?
    • Ocet jabłkowy może zaszkodzić zębom?
    • Przewlekły stan zapalny – cichy złodziej zdrowia
    • Diagnoza: rak. I co dalej?
    • Co decyduje o tym, jak kochamy?
    • Moda
    • Design
    • Zdrowie
    • Uroda
  • Warto
    • „Róża Sewastopola” zaprasza do lektury!
    • Jak zapobiegać powodziom i suszom?
    • „Z pamiętnika młodego psychiatry” już wkrótce w księgarniach
    • Trudny temat: Odchodzenie najbliższych
    • Otyłość trudno wyleczyć samą dietą i ruchem
    • Warto mieć
    • Warto odwiedzić
    • Warto przeczytać
  • Newsy
    • Botoks dobry w leczeniu migreny?
    • Jak robić zdrowsze zakupy spożywcze?
    • SEPHORA WONDERLAND: 3 dni z pięknem!
    • Kłótnie w związku: o tym, co ważne i niedostrzeżone
    • Dlaczego empatia daje przewagę?
    • Wydarzenia
    • Ciekawostki
  • Więcej
    • Kontakt
    • Regulamin
  • Facebook

  • RSS

W praktyce

Dobry Hotel: Cenimy transparentne zasady

Dobry Hotel: Cenimy transparentne zasady
Karolina Nowakowska
Karolina Nowakowska
9 listopada 2021

Kobiety w biznesie – Grupa Dobry Hotel. Rozmowa z Marzeną Szawarską-Niczko, Dyrektor Marketingu w Grupie Dobry Hotel.

Grupa Dobry Hotel to spółka z polskim kapitałem, specjalizująca się w zarządzaniu obiektami hotelowymi oraz usługami konsultingowymi w obszarze tej branży na rodzimym rynku. Z roku na rok portfolio firmy poszerza się o kolejne obiekty, obejmując obecnie 15 hoteli zlokalizowanych w Trójmieście, Jastarni, Warszawie, Poznaniu, Krakowie i Zakopanem. Spółka zarządza również dwiema restauracjami.

Coraz częściej mówi się o tym, jak istotna w biznesie jest rola kobiet. Dyskutujemy o parytetach, aktywizacji zawodowej, wsparciu kobiet powracających na rynek pracy. Jak wygląda polityka sieci Dobry Hotel w tym zakresie?

Dobry Hotel od wielu lat aktywnie praktykuje idee związane ze zrównoważoną aktywnością zawodową, zarówno ze względu na płeć, jak i wiek pracowników. W całej sieci obiektów, którą zarządza grupa, ilość kobiet zatrudnionych na poszczególnych stanowiskach specjalistycznych jest mniej więcej taka sama, jak w przypadku mężczyzn. Równomiernie z powiększaniem się sieci obiektów, tworzone są nowe miejsca pracy na terenie całego kraju, co stwarza nowe możliwości dla rozwoju zawodowego.

Model funkcjonowania grupy Dobry Hotel budowany jest w oparciu o jednakowe warunki zatrudnienia, bez względu na płeć. Zamiast parytetów, preferujemy politykę obiektywnej oceny kwalifikacji zawodowych i transparentnych zasad wynagradzania przypisanych do stanowiska i zakresu kompetencji.

Wspomniała Pani o kluczowym udziale kobiet na stanowiskach specjalistycznych. A jak wygląda struktura zatrudnienia względem płci na stanowiskach menedżerskich w Państwa firmie?

Kobiety świetnie odnajdują się w branży hotelarskiej, gastronomicznej i szerzej, turystycznej – czy to na stanowiskach specjalistycznych, czy menadżerskich. W naszej firmie mamy doskonałe potwierdzenie tej tezy, zarówno jeśli chodzi o stanowiska menedżerskie średniego, jak i wyższego szczebla.

Trudno o bardziej wzorcowy obraz – wśród dyrektorów naszych piętnastu hoteli połowę stanowią kobiety, również stanowiska Operacyjnych Dyrektorów Regionalnych są ,,podzielone” równo względem płci – mówiąc o podziale mam tu jednak na myśli nie założenia a priori w procesie rekrutacji, a wynikową obiektywnej oceny kompetencji i doświadczenia menedżerskiego.

Jakie wartości dla branży hotelarskiej wnoszą kobiety? Jak ich kompetencje i predyspozycje wpływają na rozwój firmy?

Rola kobiet w branży HoReCa jest kluczowa. Wykazują się one empatią i zrozumieniem, co jest szczególnie poważaną cechą w tym sektorze, zwłaszcza w przypadku obejmowania stanowisk polegających na zarządzaniu zespołem lub bezpośrednim kontakcie z osobami korzystającymi z usług hotelu czy restauracji. Kobietom często o wiele łatwiej jest przełamywać bariery w kontakcie z gośćmi, zwłaszcza tymi podróżującymi z dziećmi, świetnie sprawdzają się również jako mediatorki w trudnych sytuacjach, tak na polu relacji z gośćmi, jak i w sytuacjach konfliktowych w zespole – tu istotną rolę pełnią ich umiejętności koncyliacyjne.

Kobiety cechują się również wysoko rozwiniętymi zdolnościami organizacyjnymi, potrafią prowadzić wiele projektów równolegle, a do tego dbają o ciągły rozwój własnych kompetencji, co oczywiście ma bezpośredni wpływ na osiągane przez nie wyniki, wymiernie przekładające się na sukces przedsiębiorstwa.

Odpowiada Pani za obszar marketingu w Grupie Dobry Hotel. Jak wygląda struktura zatrudnienia w Pani dziale względem udziału kobiet?

Dzisiejszy marketing różni się diametralnie od tego, z którym mieliśmy do czynienia w branży 5-10 lat temu. Wciąż oczywiście ważna jest kreacja, pomysł, estetyka, ale wraz z rozwojem całego obszaru e-commerce, kluczowa stała się bieżąca analityka, praca z danymi, umiejętne wykorzystywanie narzędzi do prowadzenia skutecznego digital marketingu.

Na tym polu doskonale sprawdzają się tak samo kobiety, jak i mężczyźni, co w przypadku działu marketingu sieci Dobry Hotel, zaowocowało ich równym udziałem w zespole. Jestem gorącym zwolennikiem zróżnicowanego środowiska pracy, pod względem płci i wieku – taka różnorodność pozwala uczyć się od siebie wzajemnie, a poprzez wymianę doświadczeń i umiejętności wpływać na rozwój własny i całej firmy.

Po więcej informacji o działalności sieci zapraszamy tutaj:

www.dobryhotel.com

Instagram: @dobry.hotel

Facebook: facebook.com/DobryHotelChain

Linkedin: linkedin.com/company/dobry-hotel-group

Foto – materiały własne

Marzena Szawarska-Niczko – Dyrektor Marketingu w Grupie Dobry Hotel

Hotel Moxy Warsaw Praga w Warszawie

Hotel H15 Luxury Palace w Krakowie

Hotel Aquarion w Zakopanem

Hotel Mikołajki Leisure & SPA

Related Itemsdobre hoteledobry hotelhotele w Polscenajlepsze hotelePolecane
W praktyce
9 listopada 2021
Karolina Nowakowska
Karolina Nowakowska

Wolontariuszka, dziennikarka, społeczniczka. Zafascynowana podróżami i ludźmi, którzy zawsze mają ciekawą historię do opowiedzenia.

Related Itemsdobre hoteledobry hotelhotele w Polscenajlepsze hotelePolecane

More in W praktyce

Monika Chajęcka: Do firm mówię językiem korzyści

Zofia Kicińska21 czerwca 2022
Read More

Grzegorz Gajda: Profesjonalizm przede wszystkim!

Michal Karas13 czerwca 2022
Read More

Baker Tilly Legal Poland w projekcie „Łączy nas Biznes!”

Michal Karas25 maja 2022
Read More

Marta Omachel: Przez mieszkanie do serca

Michal Karas5 maja 2022
Read More

Małgorzata Kulis: Samomotywacja jest kluczowa!

Sylwia Cukierska29 kwietnia 2022
Read More

Katarzyna Mikołajczyk: Oczyszczenie organizmu to podstawa!

Ela Prochowicz5 kwietnia 2022
Read More

Karolina Mikołajczyk: Kobiety mają w sobie ogromną moc!

Redakcja Sukces30 marca 2022
Read More

Justyna Grondke-Trąbska: Kluczem jest świadomość!

Michal Karas17 marca 2022
Read More

Monika Chajęcka: Jak bezpiecznie wynająć mieszkanie

Julia Nieznalska16 marca 2022
Read More
Scroll for more
Tap

Polecane

  • Monika Chajęcka: Do firm mówię językiem korzyści
    W praktyce21 czerwca 2022
  • Grzegorz Gajda: Profesjonalizm przede wszystkim!
    W praktyce13 czerwca 2022
  • Baker Tilly Legal Poland w projekcie „Łączy nas Biznes!”
    W praktyce25 maja 2022

Facebook

Copyright © 2015 PressFactory Sp. z o.o., Stworzone przez G-marketing Regulamin

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Rozumiem Dowiedz się więcej
Prywatność i polityka ciasteczek

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Non-necessary

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.