• Kobiety Biznesu
  • Kobiety Showbiznesu
  • Ikony
  • Warto odwiedzić
  • Warto mieć
  • Biznes
  • Newsy
  • Kontakt
  • Regulamin
Sukces jest kobietą!
  • Kobiety
    • Mirella poziom
      Mirella Piwiszkis w kampanii #JestemPewna!
    • Sylwia Mokrysz poziom
      Sylwia Mokrysz: Witamy w kampanii społecznej #JestemPewna!
    • Donata3POZIOM
      Donata Ignaszak: Firma rodziną i zespołem silna!
    • Wioletta fbPOZIOM
      Wioletta Żurek: Tworzę naturalne smaki!
    • Marzena Kulesza poziom glowne
      Marzena Kulesza: Warto się uśmiechać!
    • Kobiety Showbiznesu
    • Kobiety Biznesu
    • Ikony
  • Biznes
    • praca ikona
      Czego szukają pracodawcy u kandydatów?
    • KrystynaSzeja poziom
      Krystyna Szeja dołącza do kampanii #JestemPewna!
    • koktajk spk
      Sieć Przedsiębiorczych Kobiet zaprasza na dwa wydarzenia!
    • wakacje poziom RenataZ
      Jak przedsiębiorcy spędzają wakacje? Raport portalu PolecanyBiznes.pl
    • Monika Chajecka poziomback
      Monika Chajęcka: Realizuję się na wielu płaszczyznach!
    • W teorii
    • W praktyce
  • Dla Ciebie
    • zdrowie cukier ikona1 123nowe
      Niewyspane nastolatki jedzą więcej cukru
    • ikona123kobieta.uroda4
      Wirtualne obcowanie ze sztuką poprawia jakość życia
    • MaciejM poziom
      Pielęgnacja włosów po lecie by Maniewski
    • warzywa123male
      Warzywa na drugie śniadanie
    • ikona123zdrowie.sport .kobieta
      Chirurgia plastyczna piersi a zdrowie
    • Moda
    • Design
    • Zdrowie
    • Uroda
  • Warto
    • zwierzeta fot.PAP
      Przyroda traci coraz więcej zasobów
    • libia
      Polska Misja Medyczna pomoże mieszkańcom Libii
    • etiopia
      Najkrwawsza wojna ostatnich lat? To nie Ukraina ani Syria
    • 47894681 l 1
      Robimy za mało, by powstrzymać suszę
    • Tunel29 okladka
      Wydawnictwo Insignis poleca „Tunel 29”!
    • Warto mieć
    • Warto odwiedzić
    • Warto przeczytać
  • Newsy
    • las2 n
      Naturalne procesy regeneracji lasów
    • libia
      Pomoc dla powodzian z Libii
    • 08 szlak do Chatki Zima
      Kiedy zniknie polski biegun zimna?
    • przyjaciółki
      Boimy się globalnego ocieplenia?
    • maroko
      Trzęsienie ziemi w Maroku. Czego potrzebują ofiary?
    • Wydarzenia
    • Ciekawostki
  • Więcej
    • Kontakt
    • Regulamin
  • Facebook

  • RSS

Ciekawostki

Czy znasz przepis na książkowy bestseller?

Czy znasz przepis na książkowy bestseller?
Michal Karas
11 kwietnia 2018

Książki oparte na tajemnicy, zaliczane do kategorii thrillerów, mające wysokie wskaźniki sprzedaży początkowej i wydawane w okolicach Świąt Bożego Narodzenia mają większą szansę stać się bestsellerami – czytamy na łamach „EPJ Data Science”.

Naukowcy z Uniwersytetu Northwestern (USA) postanowili sprawdzić, jakie czynniki pomagają książce osiągnąć sprzedażowy sukces. W tym celu przeanalizowali dane pochodzące z listy bestsellerów wydawanej przez dziennik „New York Times” w latach 2008-2016. Uwzględnili prawie 2,5 tys. tytułów zaliczanych do fikcji literackiej oraz ponad 2 tys. pozycji uznawanych za literaturę faktu.

Ustalili, że największą szansę na zostanie bestsellerem – książką cieszącą się dużą popularnością i uzyskującą wysokie nakłady wydawnicze – miały biografie i powieści fikcyjne. Im wyższą pozycję zajmowała dana książka w swoim pierwszym zestawieniu, tym dłużej utrzymywała się ona na liście bestsellerów.

Książki oparte na fikcji sprzedawały się generalnie lepiej, niż literatura faktu, ale to właśnie utwory z tej drugiej kategorii dłużej cieszyły się zaszczytnym miejscem na liście bestsellerów. Rekordzistą w tym zakresie okazał się „Niezłomny” autorstwa Laury Hillenbrand, który pozostawał na liście przez 203 tygodnie z rzędu. Dla porównania „Służące” – fikcyjna powieść Kathryn Stockett – utrzymywały się na tej liście przez 131 tygodni i był to najlepszy wynik wśród książek tego typu.

Autorzy fikcji literackiej mieli za to największą szansę na powtórny sukces i ponowne wskoczenie na listę bestsellerów. Wśród nich znajdowali się zarówno kobiety, jak i mężczyźni. Mężczyźni dominowali z kolei jako autorzy literatury faktu.

Badacze stwierdzili, że o sukcesie książki decydowały przeważnie trzy czynniki: podjęta tematyka (i związana z nią grupa odbiorców), początkowy wskaźnik sprzedaży i moment publikacji. Bestsellerami najczęściej okazywały się książki trzymające w napięciu, osiągające już od początku wysokie wskaźniki sprzedaży i wydawane w okolicach Świąt Bożego Narodzenia.

Źródło: PAP – Nauka w Polsce

Related Itemsbestsellerksiążkaliteraturarynek wydawniczysukces w literaturze
Ciekawostki
11 kwietnia 2018
Michal Karas

Related Itemsbestsellerksiążkaliteraturarynek wydawniczysukces w literaturze

More in Ciekawostki

las2 n

Naturalne procesy regeneracji lasów

Dagna.Starowieyska25 września 2023
Read More
08 szlak do Chatki Zima

Kiedy zniknie polski biegun zimna?

Julia Nieznalska20 września 2023
Read More
przyjaciółki

Boimy się globalnego ocieplenia?

Karol Pisarski18 września 2023
Read More
AK 3 morze

Zniknięcie raf oznaczałoby globalną katastrofę

Magda Dzik-Kordas14 września 2023
Read More
ilustracja burza PAP

Burza w mieście też niebezpieczna

Magda Nowak13 września 2023
Read More
badacz

Kto i kiedy ufa robotom?

Dagna.Starowieyska8 września 2023
Read More
Ak 3 morze3

Biolodzy: nie dbamy o wodę w środowisku

Edyta Nowicka7 września 2023
Read More
zielony las 3

Zielona ściana w mieście zamiast betonu

Ela Prochowicz6 września 2023
Read More
grzyby Adobe Stock PAP

Niektóre gatunki grzybów mogą zniknąć

Kalina Samek4 września 2023
Read More
Scroll for more
Tap

Polecane

  • praca ikona
    Czego szukają pracodawcy u kandydatów?
    W praktyce26 września 2023
  • KrystynaSzeja poziom
    Krystyna Szeja dołącza do kampanii #JestemPewna!
    W praktyce21 września 2023
  • koktajk spk
    Sieć Przedsiębiorczych Kobiet zaprasza na dwa wydarzenia!
    W praktyce21 września 2023

Facebook

Copyright © 2015 PressFactory Sp. z o.o., Stworzone przez G-marketing Regulamin

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Rozumiem Dowiedz się więcej
Prywatność i polityka ciasteczek

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT
Go to mobile version