• Kobiety Biznesu
  • Kobiety Showbiznesu
  • Ikony
  • Warto odwiedzić
  • Warto mieć
  • Biznes
  • Newsy
  • Kontakt
  • Regulamin
Sukces jest kobietą!
  • Kobiety
    • B01A1455 poziom fotograf
      Agnieszka Owczarek-Cząstka: Wartości, wizja i wytrwałość
    • Lucyna Janik foto
      Lucyna Janik dołączyła do projektu #SukcesJestKobietą
    • Alina poziom
      Alina Szynaka: Motywuje mnie odpowiedzialność za rozwój firmy!
    • B01A9618 Joanna poziom1
      Pokora i respekt kreują własną markę!
    • BeataPotoczna poziom
      Beata Potoczna w projekcie #SukcesJestKobietą
    • Kobiety Showbiznesu
    • Kobiety Biznesu
    • Ikony
  • Biznes
    • ikona1234praca7
      Cyberbezpieczeństwo na rynku pracy
    • B01A9601 poziom
      Szczerość w komunikacji to klucz do sukcesu!
    • kobieta sukcesu w biznesie
      Spółka czy jednoosobowa działalność? Co wybrać?
    • ciaza
      Ciąża i macierzyństwo a działalność gospodarcza
    • Renata poziom 5
      Renata Zielezińska: Zalety wirtualnej asystentki
    • W teorii
    • W praktyce
  • Dla Ciebie
    • kleszcz 1 1
      Co musisz wiedzieć o kleszczach?
    • ikona1234zdrowie.leki3
      O interakcjach leków z żywnością
    • mezczyznaikonynowe123
      Przerzuty nowotworowe w kościach się leczy?
    • Fot.PAP
      Praca mózgu: dysortografia to nie lżejsza forma dysleksji
    • 3 DSC04560
      Gratka dla fanów fotografii na Fabrycznej 13 w Krakowie!
    • Moda
    • Design
    • Zdrowie
    • Uroda
  • Warto
    • naukowczyni
      Przestrzeń dla debaty nad etyką w technologii
    • wlosypolecie123
      Pijawki lekarskie – dawna metoda stosowana i dziś
    • HOTEL BIALOWIESKI4 poziom
      Boże Ciało w Królewskiej Białowieży!
    • Woda dla dzieci
      Jak zaradzić wypaleniu rodzicielskiemu
    • nauka
      Świńskie organy będą ratować ludzkie życie?
    • Warto mieć
    • Warto odwiedzić
    • Warto przeczytać
  • Newsy
    • wilno
      W Wilnie chłodnik doczekał się własnej parady
    • koloryowocow ikona
      Cytrusy i leki to złe połączenie
    • Hotel Bialowieza macnowphoto.pl 2
      Wykorzystaj bon turystyczny w Białowieży!
    • wlosypawie123
      Dietą powstrzymasz siwienie włosów?
    • ból głowy 1
      Można mieć zawał serca i o tym nie wiedzieć?
    • Wydarzenia
    • Ciekawostki
  • Więcej
    • Kontakt
    • Regulamin
  • Facebook

  • RSS

W teorii

Czy wiesz, do kogo chcesz dotrzeć?

Czy wiesz, do kogo chcesz dotrzeć?
Edyta Nowicka
4 kwietnia 2018

Niezależnie od branży trudno dziś wyobrazić sobie dotarcie do odbiorcy bez strony internetowej czy mediów społecznościowych. Za każdym razem, gdy tworzymy jakiś przekaz, musimy mieć na uwadze, do kogo będzie on skierowany.

Niezależnie, czy myślisz o rozpoczęciu działalności, czy już dziś ją prowadzisz, niemal na pewno korzystasz przy okazji z internetu. Ba, coraz więcej obszarów działalności przenosi się do serwisów społecznościowych, które umożliwiają prowadzenie sprzedaży, a przy okazji gwarantują dotarcie do odpowiedniego klienta.

Kim on jest? Właściwe określenie tego, kto jest naszym odbiorcą jest kluczowe, aby komunikat był skuteczny. Nie możemy pozwolić na to, aby osoba czytająca nasz tekst, czuła pewien dyskomfort i nie do końca rozumiała język, którym się posługujemy. Z tego powodu, jeszcze przed przystąpieniem do tworzenia przekazu, powinniśmy zastanowić się jaka jest nasza grupa docelowa. Jeśli jeszcze nie masz przed oczami swojego regularnego klienta, zacznij od stworzenia persony.

Persona to szczegółowa charakterystyka naszego idealnego odbiorcy. To opis typowego przedstawiciela naszej grupy docelowej, który pozwala określić jego priorytety i potrzeby, a także sposób, w jaki się z nim komunikować. Aby stworzyć personę, należy odpowiedzieć na kilkanaście pytań:

  • Kim ona jest?
  • Gdzie mieszka?
  • Czym się zajmuje?
  • Jakie są jej pasje i zainteresowania?
  • Z jakimi problemami się boryka?
  • Jak wygląda jej plan dnia?
  • W jaki sposób korzysta z sieci?
  • Czego szuka w internecie? Jakich treści i informacji potrzebuje?
  • Jakich unikalnych porad i wartości możemy jej dostarczyć?
  • Dlaczego interesuje się naszą marką? Czego od nas oczekuje?
  • Czemu to my, a nie nasza konkurencja, zdobyliśmy jej uwagę?

Dobrze skonstruowana persona to szczegółowy opis człowieka, który warto potraktować jako charakterystykę dobrego przyjaciela. Nasza persona nie może mieć przed nami żadnych tajemnic i powinna być nam znana na wskroś. Warto pamiętać, że takich person można stworzyć kilka – każda będąca przedstawicielem innej grupy docelowej. Wiadomym jest, że nasze komunikaty nie będą zawsze idealnie dopasowane tylko do jednej grupy ludzi, dlatego możemy spróbować połączyć kilka różnych person w jedną większą całość i według tego tworzyć przekaz.

Grupa docelowa a kanał dystrybucji treści

Na podstawie stworzonych przez nas person jesteśmy w stanie określić najważniejsze grupy docelowe, do których będziemy kierować nasze komunikaty. Warto również skorzystać ze statystyk demograficznych i odpowiednio dopasować kanały dystrybucji treści – inne osoby znajdziemy na Snapchacie, a inne na Facebooku. Ponadto młodsze osoby będą zwolennikami treści wideo, w przeciwieństwie do starszych, którzy raczej skupią się na tekście. Źródłem tego typu danych są różnorodne narzędzia, takie jak Facebook Insights, Buzzsumo, Keyword.io, Hotjar, Sotrender czy Brand24.

Możemy spróbować doprecyzować naszą grupę docelową samodzielnie, prowadząc różnego rodzaju eksperymenty. Przykładowo można stworzyć dwa różne posty na Facebooku, pisane odmiennym stylem i zwyczajnie sprawdzić w statystykach, a także bazując na komentarzach, który z nich przyjął się lepiej. Dobrze jest też znać możliwości serwisu społecznościowego, ponieważ regularnie pojawiają się narzędzia ułatwiające dotarcie do konkretnych grup odbiorców, np. jeden post może być napisany w więcej niż jednym języku. Tym samym, z biegiem czasu, będziemy coraz lepiej poznawać naszych odbiorców, a nasze treści będą trafiać w punkt.

Oprac. na podstawie informacji prasowej Conture, fot: Freepik.com

Related Itemsklientkomunikacjakomunikacja społecznamedia społecznościowePolecanetargetowanie
W teorii
4 kwietnia 2018
Edyta Nowicka

Related Itemsklientkomunikacjakomunikacja społecznamedia społecznościowePolecanetargetowanie

More in W teorii

pracaikony123nowe2

Dobrostan nauczyciela przekłada się na uczniów

Zofia Kicińska23 grudnia 2024
Read More
ikony1234ksiazki wakacje

Kilka tricków na to, by uczyć się lepiej

Julia Nieznalska17 grudnia 2024
Read More
ikona1234zdrowie.facet .sport kopia

Sterydy i sport to słowa na „s”, którym nie po drodze

Dagna.Starowieyska28 listopada 2024
Read More
dieta123

Zdrowa dieta to również zdrowy mózg

Anna Chodacka-Penier23 października 2024
Read More
praca6ikonanowe123

Perfekcjonizm: Zgubne skutki wygórowanych standardów

Ela Prochowicz18 października 2024
Read More
ikona1234kobieta19

Narzędzie do pomiaru równości płci w nauce

Magda Dzik-Kordas20 sierpnia 2024
Read More
KoniecFacebooku 3

Co dalej ze zbiórkami w social mediach?

Ela Prochowicz4 sierpnia 2024
Read More
kobieta sukcesu w biznesie

Wykształcenie ważne dla sukcesu

Edyta Nowicka22 grudnia 2023
Read More
praca6ikonanowe123

Kiedy nie masz siły na pracę

Karol Pisarski21 lutego 2023
Read More
Scroll for more
Tap

Polecane

  • ikona1234praca7
    Cyberbezpieczeństwo na rynku pracy
    W praktyce17 maja 2025
  • B01A9601 poziom
    Szczerość w komunikacji to klucz do sukcesu!
    W praktyce8 maja 2025
  • kobieta sukcesu w biznesie
    Spółka czy jednoosobowa działalność? Co wybrać?
    W praktyce8 maja 2025

Facebook

Copyright © 2015 PressFactory Sp. z o.o., Stworzone przez G-marketing Regulamin

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Rozumiem Dowiedz się więcej
Prywatność i polityka ciasteczek

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT
Go to mobile version