• Kobiety Biznesu
  • Kobiety Showbiznesu
  • Ikony
  • Warto odwiedzić
  • Warto mieć
  • Biznes
  • Newsy
  • Kontakt
  • Regulamin
Sukces jest kobietą!
  • Kobiety
    • B01A1455 poziom fotograf
      Agnieszka Owczarek-Cząstka: Wartości, wizja i wytrwałość
    • Lucyna Janik foto
      Lucyna Janik dołączyła do projektu #SukcesJestKobietą
    • Alina poziom
      Alina Szynaka: Motywuje mnie odpowiedzialność za rozwój firmy!
    • B01A9618 Joanna poziom1
      Pokora i respekt kreują własną markę!
    • BeataPotoczna poziom
      Beata Potoczna w projekcie #SukcesJestKobietą
    • Kobiety Showbiznesu
    • Kobiety Biznesu
    • Ikony
  • Biznes
    • ikona1234praca7
      Cyberbezpieczeństwo na rynku pracy
    • B01A9601 poziom
      Szczerość w komunikacji to klucz do sukcesu!
    • kobieta sukcesu w biznesie
      Spółka czy jednoosobowa działalność? Co wybrać?
    • ciaza
      Ciąża i macierzyństwo a działalność gospodarcza
    • Renata poziom 5
      Renata Zielezińska: Zalety wirtualnej asystentki
    • W teorii
    • W praktyce
  • Dla Ciebie
    • nastolatka
      Słabe narkotyki? Nie istnieją!
    • kobieta 001
      Jak rozpoznać depresję u nastolatka
    • kleszcz 1 1
      Co musisz wiedzieć o kleszczach?
    • ikona1234zdrowie.leki3
      O interakcjach leków z żywnością
    • mezczyznaikonynowe123
      Przerzuty nowotworowe w kościach się leczy?
    • Moda
    • Design
    • Zdrowie
    • Uroda
  • Warto
    • Rubin poziom1
      Hotel Rubinstein w Krakowie zaprasza na Boże Ciało
    • gimnastyka w biurze
      Kiedy dojrzewanie zaczyna się za szybko
    • facebook tabletki
      Problem nastoletniej przemocy w social mediach
    • psiak i dziecko
      Dawkuj dziecku urządzenia cyfrowe!
    • GMLifestyle13
      Bezpieczny powrót do domu
    • Warto mieć
    • Warto odwiedzić
    • Warto przeczytać
  • Newsy
    • wilno
      W Wilnie chłodnik doczekał się własnej parady
    • koloryowocow ikona
      Cytrusy i leki to złe połączenie
    • Hotel Bialowieza macnowphoto.pl 2
      Wykorzystaj bon turystyczny w Białowieży!
    • wlosypawie123
      Dietą powstrzymasz siwienie włosów?
    • ból głowy 1
      Można mieć zawał serca i o tym nie wiedzieć?
    • Wydarzenia
    • Ciekawostki
  • Więcej
    • Kontakt
    • Regulamin
  • Facebook

  • RSS

Warto przeczytać

Czy pandemia zmienia to, co jemy i kupujemy?

Czy pandemia zmienia to, co jemy i kupujemy?
Karol Pisarski
10 sierpnia 2020

W związku z pandemią COVID-19 nieco chętniej gotujemy, marnotrawimy trochę mniej jedzenia. Rzadziej też wybieramy się do sklepów stacjonarnych. Nawykom żywieniowym i zakupowym Polaków przyjrzała się prof. Grażyna Wąsowicz z Akademii Leona Koźmińskiego.

“Po wybuchu pandemii badani zaczęli deklarować, że jedzenie stało się ważniejszą częścią ich codzienności” – mówi Grażyna Wąsowicz z Katedry Psychologii Ekonomicznej Akademii Leona Koźmińskiego. Psycholog, która w maju i czerwcu, w ramach międzynarodowego projektu #CoronaCookingSurvey, prowadziła badanie z udziałem ponad 500 Polaków. O wynikach jej badań poinformowali przedstawiciele uczelni w przesłanym PAP komunikacie.

„Częściej niż zwykle gotujemy, ale także chętniej wykorzystujemy resztki z posiłków do przyrządzania nowych potraw. Bardziej przychylnie zapatrujemy się też na dania zdrowe, a niekoniecznie te gotowe lub składające się z produktów przetworzonych. Ankietowani zaczęli traktować gotowanie bardziej jako sposób na relaks” – opowiada profesor.

Wyniki badania ankietowego pokazują też, że niemal co drugi badany umawiał się na drinka online w czasie pandemii, a jedna trzecia respondentów od czasu do czasu spożywała posiłki w gronie znajomych przez internet.

„Prawie połowa tych respondentów przyznała, że obie aktywności były fajnym doświadczeniem. Natomiast prawie 40 proc. z nich uważało e-drinki i stołowanie się online za dziwne przeżycie” – kwituje badacz.

Z badań dr hab. Grażyny Wąsowicz wynika także, że w związku z kryzysem epidemicznym Polacy zaczęli postrzegać pójście do sklepów jako obciążającą czasowo, stresującą i mniej przyjemną aktywność. “Częściej robimy listy przed udaniem się na zakupy, by ograniczać czas spędzany w sklepach, rzadziej wybieramy się do sklepów lub hipermarketów, a zdecydowanie częściej stawiamy na zakupy online” – mówi prof. Wąsowicz.

Z dotychczasowymi efektami międzynarodowego projektu #CoronaCookingSurvey można się zapoznać na stronie https://coronacookingsurvey.com/. Jego liderem jest Uniwersytet w Antwerpii. Z kolei wyniki polskiej części badań przeprowadzonych przez prof. Wąsowicz są dostępne pod adresem https://coronacookingsurvey.com/poland/. W projekt jest zaangażowanych 40 krajów.

PAP – Nauka w Polsce, lt/ agt/

Related Itemsco kupujemykoronawirusnawyko żywieniowepandemiaPolecaneżywienie
Warto przeczytać
10 sierpnia 2020
Karol Pisarski

Related Itemsco kupujemykoronawirusnawyko żywieniowepandemiaPolecaneżywienie

More in Warto przeczytać

gimnastyka w biurze

Kiedy dojrzewanie zaczyna się za szybko

Edyta Nowicka9 czerwca 2025
Read More
facebook tabletki

Problem nastoletniej przemocy w social mediach

Julia Nieznalska7 czerwca 2025
Read More
psiak i dziecko

Dawkuj dziecku urządzenia cyfrowe!

Kalina Samek6 czerwca 2025
Read More
GMLifestyle13

Bezpieczny powrót do domu

Ela Prochowicz4 czerwca 2025
Read More
naukowczyni

Przestrzeń dla debaty nad etyką w technologii

Dagna.Starowieyska31 maja 2025
Read More
wlosypolecie123

Pijawki lekarskie – dawna metoda stosowana i dziś

Karol Pisarski26 maja 2025
Read More
Woda dla dzieci

Jak zaradzić wypaleniu rodzicielskiemu

Dagna.Starowieyska21 maja 2025
Read More
nauka

Świńskie organy będą ratować ludzkie życie?

Karolina Nowakowska20 maja 2025
Read More
Woda dla dzieci

Jak dbać o odporność przedszkolaka?

Julia Nieznalska16 maja 2025
Read More
Scroll for more
Tap

Polecane

  • ikona1234praca7
    Cyberbezpieczeństwo na rynku pracy
    W praktyce17 maja 2025
  • B01A9601 poziom
    Szczerość w komunikacji to klucz do sukcesu!
    W praktyce8 maja 2025
  • kobieta sukcesu w biznesie
    Spółka czy jednoosobowa działalność? Co wybrać?
    W praktyce8 maja 2025

Facebook

Copyright © 2015 PressFactory Sp. z o.o., Stworzone przez G-marketing Regulamin

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Rozumiem Dowiedz się więcej
Prywatność i polityka ciasteczek

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT
Go to mobile version