• Kobiety Biznesu
  • Kobiety Showbiznesu
  • Ikony
  • Warto odwiedzić
  • Warto mieć
  • Biznes
  • Newsy
  • Kontakt
  • Regulamin
Sukces jest kobietą!
  • Kobiety
    • Nikola Graf: Innowacyjność to moje motto!
    • Joanna Tynor dołączyła do kampanii #KobietyWGrze!
    • Sylwia Jędrzejewska: Sztuka jest Kobietą
    • Monika Grzęda: Twardo stąpamy nawet po błocie!
    • Wioletta Flach: Woda to nasze życie!
    • Kobiety Showbiznesu
    • Kobiety Biznesu
    • Ikony
  • Biznes
    • Czy branżę IT czeka kryzys?
    • Cyberbezpieczeństwo na rynku pracy
    • Emilia Bartosiewicz-Brożyna: Polki współpracują!
    • Przedsiębiorczynie współpracują!
    • Aleksandra Bacańska: „You don’t ask, you don’t get”
    • W teorii
    • W praktyce
  • Dla Ciebie
    • Słabe narkotyki? Nie istnieją!
    • Polacy (nie) dbają o środowisko?
    • Jak rozpoznać depresję u nastolatka
    • Pandemia rozleniwiła naszą odporność
    • Fatalne skutki zażywania narkotyków
    • Moda
    • Design
    • Zdrowie
    • Uroda
  • Warto
    • Problem nastoletniej przemocy w social mediach
    • Dawkuj dziecku urządzenia cyfrowe!
    • Lemon Resort Spa dołącza do SUKCES JEST KOBIETĄ!
    • Julia Fiedorczuk: Dom Oriona
    • Jak mądrze wybrać szkołę dla dziecka
    • Warto mieć
    • Warto odwiedzić
    • Warto przeczytać
  • Newsy
    • B!WELL WOMEN: Konwent na rzecz rozwoju Kobiet!
    • Położna na medal o porodach domowych
    • Jak wygląda szkoła marzeń?
    • Szczyt pewności siebie w KLIFie
    • 20 urodziny Fundacji Mam Marzenie!
    • Wydarzenia
    • Ciekawostki
  • Więcej
    • Kontakt
    • Regulamin
  • Facebook

  • RSS

Wydarzenia

Ceny książek w Polsce: kampania wydawnictwa Insignis

Ceny książek w Polsce: kampania wydawnictwa Insignis
Karol Pisarski
4 stycznia 2022

Tydzień przed świętami w Warszawie i Krakowie zawisły billboardy z hasłem: „Ceny książek w Polsce są jednymi z najniższych w Europie”. Kampania ta – stworzona przez wydawnictwo Insignis – ma na celu promocję książki jako produktu, który przy bardzo umiarkowanej cenie (szczególnie na tle poziomu cenowego książek na rynkach europejskich) gwarantuje olbrzymią gamę doznań estetycznych, poszerza horyzonty i odkrywa przed czytelnikiem zupełnie nowe światy.

Utrzymywanie cen książek poniżej średniej europejskiej – jak twierdzą przedstawiciele wydawnictwa Insignis – jest niełatwym zadaniem, szczególnie jeśli chodzi o przekłady, które w wypadku Insignis stanowią przeważającą część oferty wydawniczej firmy. Agencje literackie wymagają zaliczek i honorariów na ogólnoświatowym poziomie, to samo dotyczy praw do zdjęć, projektów okładek i innych elementów niezbędnych do wypuszczenia książki na rynek. Potrzebny jest oczywiście przekład, wielokrotna redakcja, korekta i nierzadko profesjonalna konsultacja merytoryczna. Oczywiście niezwykle ważna jest też kampania promocyjna, bez której – przy mnogości tytułów, jakie pojawiają się co tydzień na polskim rynku – nie ma szans przebić się do czytelniczej świadomości. Wszystko to – jak również rabat dla dystrybutorów i sprzedawców – musi zawrzeć w cenie książki wydawca.

Tym bardziej cieszy fakt, że mimo wszystkich tych niekorzystnych uwarunkowań cena książki w Polsce jest dużo niższa niż średnia europejska. Wystarczy porównać ceny tych samych tytułów w Polsce i na świecie – wnioski są natychmiastowe. Co więcej, polski czytelnik zwykle otrzymuje produkt o identycznej jakości, co wydanie oryginalne. W wypadku choćby takich marek jak Jamie Oliver wymagania licencyjne narzucają na wydawcę obowiązek, by książka w przekładzie była z technicznego punktu widzenia identyczna z oryginałem (papier, oprawa, uszlachetnienia).

Na billboardach Insignis hasło o cenach książek zilustrowano bestsellerowymi nowościami wydawnictwa – wszystkie z nich to przekłady na język polski. Korzystna cena książki na polskim rynku zachęca, by podarować ją w prezencie pod choinkę – zresztą to właśnie książka jest najczęściej wybierana jako prezent gwiazdkowy dla najbliższych.

Wybór książki na prezent to z kolei motyw przewodni tegorocznej odsłony świątecznej kampanii spotowej Insignis z udziałem Janusza Chabiora, który wciela się w niej w gangstera o ksywce „Szczupły”. Przesłuchiwany, zaczyna sypać członków swojego gangu. Okazuje się, że dla każdego z nich znajdzie się jakaś ciekawa książka. „Książki łagodzą obyczaje. Podaruj książkę na święta!” – tak kończy się krótkie wideo ze znakomitą kreacją Janusza Chabiora.

Related Itemsceny książekInsigniskampaniaksiążkiWydawnictwo
Wydarzenia
4 stycznia 2022
Karol Pisarski

Related Itemsceny książekInsigniskampaniaksiążkiWydawnictwo

More in Wydarzenia

B!WELL WOMEN: Konwent na rzecz rozwoju Kobiet!

Michal Karas2 czerwca 2023
Read More

Szczyt pewności siebie w KLIFie

Michal Karas31 maja 2023
Read More

20 urodziny Fundacji Mam Marzenie!

Karolina Nowakowska30 maja 2023
Read More

Po co nam pewność siebie?

Magda Dzik-Kordas26 maja 2023
Read More

Dzień Matki – poszukiwanie niezbędnych rozwiązań

Julia Nieznalska25 maja 2023
Read More

Spotkanie na szczycie pewności siebie!

Michal Karas22 maja 2023
Read More

„Beethoven i szkoła holenderska” w Teatrze Wielkim – Opera Narodowa

Aneta Zadroga19 maja 2023
Read More

Spędź długi weekend w prawdziwym Pałacu

Michal Karas15 maja 2023
Read More

Kongres For Social Media: Firma w mediach społecznościowych

Michal Karas12 maja 2023
Read More
Scroll for more
Tap

Polecane

  • Czy branżę IT czeka kryzys?
    W praktyce5 czerwca 2023
  • Cyberbezpieczeństwo na rynku pracy
    W praktyce27 maja 2023
  • Emilia Bartosiewicz-Brożyna: Polki współpracują!
    W praktyce18 maja 2023

Facebook

Copyright © 2015 PressFactory Sp. z o.o., Stworzone przez G-marketing Regulamin

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Rozumiem Dowiedz się więcej
Prywatność i polityka ciasteczek

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT