• Kobiety Biznesu
  • Kobiety Showbiznesu
  • Ikony
  • Warto odwiedzić
  • Warto mieć
  • Biznes
  • Newsy
  • Kontakt
  • Regulamin
Sukces jest kobietą!
  • Kobiety
    • WHITE ALICE: Sztuka to oręż w walce!
    • Małgorzata Kulis: Sukces to dziedzina zespołowa!
    • Katarzyna Paskuda: Świat malowany obiektywem
    • Alona Zozulia: Pomaganie przez sztukę
    • Anna Zalewska: Inspiracją może być wszystko
    • Kobiety Showbiznesu
    • Kobiety Biznesu
    • Ikony
  • Biznes
    • Monika Chajęcka: Do firm mówię językiem korzyści
    • Grzegorz Gajda: Profesjonalizm przede wszystkim!
    • Baker Tilly Legal Poland w projekcie „Łączy nas Biznes!”
    • Czy laserowa korekcja wzroku może pomóc w znalezieniu pracy?
    • Marta Omachel: Przez mieszkanie do serca
    • W teorii
    • W praktyce
  • Dla Ciebie
    • Bieganie: od czego zacząć i o czym należy wiedzieć?
    • Ocet jabłkowy może zaszkodzić zębom?
    • Przewlekły stan zapalny – cichy złodziej zdrowia
    • Diagnoza: rak. I co dalej?
    • Co decyduje o tym, jak kochamy?
    • Moda
    • Design
    • Zdrowie
    • Uroda
  • Warto
    • „Róża Sewastopola” zaprasza do lektury!
    • Jak zapobiegać powodziom i suszom?
    • „Z pamiętnika młodego psychiatry” już wkrótce w księgarniach
    • Trudny temat: Odchodzenie najbliższych
    • Otyłość trudno wyleczyć samą dietą i ruchem
    • Warto mieć
    • Warto odwiedzić
    • Warto przeczytać
  • Newsy
    • Botoks dobry w leczeniu migreny?
    • Jak robić zdrowsze zakupy spożywcze?
    • SEPHORA WONDERLAND: 3 dni z pięknem!
    • Kłótnie w związku: o tym, co ważne i niedostrzeżone
    • Dlaczego empatia daje przewagę?
    • Wydarzenia
    • Ciekawostki
  • Więcej
    • Kontakt
    • Regulamin
  • Facebook

  • RSS

Wydarzenia

Ceny książek w Polsce: kampania wydawnictwa Insignis

Ceny książek w Polsce: kampania wydawnictwa Insignis
Karol Pisarski
Karol Pisarski
4 stycznia 2022

Tydzień przed świętami w Warszawie i Krakowie zawisły billboardy z hasłem: „Ceny książek w Polsce są jednymi z najniższych w Europie”. Kampania ta – stworzona przez wydawnictwo Insignis – ma na celu promocję książki jako produktu, który przy bardzo umiarkowanej cenie (szczególnie na tle poziomu cenowego książek na rynkach europejskich) gwarantuje olbrzymią gamę doznań estetycznych, poszerza horyzonty i odkrywa przed czytelnikiem zupełnie nowe światy.

Utrzymywanie cen książek poniżej średniej europejskiej – jak twierdzą przedstawiciele wydawnictwa Insignis – jest niełatwym zadaniem, szczególnie jeśli chodzi o przekłady, które w wypadku Insignis stanowią przeważającą część oferty wydawniczej firmy. Agencje literackie wymagają zaliczek i honorariów na ogólnoświatowym poziomie, to samo dotyczy praw do zdjęć, projektów okładek i innych elementów niezbędnych do wypuszczenia książki na rynek. Potrzebny jest oczywiście przekład, wielokrotna redakcja, korekta i nierzadko profesjonalna konsultacja merytoryczna. Oczywiście niezwykle ważna jest też kampania promocyjna, bez której – przy mnogości tytułów, jakie pojawiają się co tydzień na polskim rynku – nie ma szans przebić się do czytelniczej świadomości. Wszystko to – jak również rabat dla dystrybutorów i sprzedawców – musi zawrzeć w cenie książki wydawca.

Tym bardziej cieszy fakt, że mimo wszystkich tych niekorzystnych uwarunkowań cena książki w Polsce jest dużo niższa niż średnia europejska. Wystarczy porównać ceny tych samych tytułów w Polsce i na świecie – wnioski są natychmiastowe. Co więcej, polski czytelnik zwykle otrzymuje produkt o identycznej jakości, co wydanie oryginalne. W wypadku choćby takich marek jak Jamie Oliver wymagania licencyjne narzucają na wydawcę obowiązek, by książka w przekładzie była z technicznego punktu widzenia identyczna z oryginałem (papier, oprawa, uszlachetnienia).

Na billboardach Insignis hasło o cenach książek zilustrowano bestsellerowymi nowościami wydawnictwa – wszystkie z nich to przekłady na język polski. Korzystna cena książki na polskim rynku zachęca, by podarować ją w prezencie pod choinkę – zresztą to właśnie książka jest najczęściej wybierana jako prezent gwiazdkowy dla najbliższych.

Wybór książki na prezent to z kolei motyw przewodni tegorocznej odsłony świątecznej kampanii spotowej Insignis z udziałem Janusza Chabiora, który wciela się w niej w gangstera o ksywce „Szczupły”. Przesłuchiwany, zaczyna sypać członków swojego gangu. Okazuje się, że dla każdego z nich znajdzie się jakaś ciekawa książka. „Książki łagodzą obyczaje. Podaruj książkę na święta!” – tak kończy się krótkie wideo ze znakomitą kreacją Janusza Chabiora.

Related Itemsceny książekInsigniskampaniaksiążkiWydawnictwo
Wydarzenia
4 stycznia 2022
Karol Pisarski
Karol Pisarski

Related Itemsceny książekInsigniskampaniaksiążkiWydawnictwo

More in Wydarzenia

SEPHORA WONDERLAND: 3 dni z pięknem!

Sylwia Cukierska21 czerwca 2022
Read More

Przyspieszony kurs dorosłości, czyli gdy dzieci mają dzieci

Michal Karas1 czerwca 2022
Read More

„Stresuje mnie dźwięk otwierania podpasek w toalecie”

Sylwia Cukierska30 maja 2022
Read More

Polscy artyści w ofercie zagranicznego domu aukcyjnego

Michal Karas25 maja 2022
Read More

Polscy artyści w centrum uwagi: Wyjątkowa aukcja dzieł sztuki w Warszawie

Karolina Nowakowska19 maja 2022
Read More

Vaclav Smil: Liczby nie kłamią!

Michal Karas18 maja 2022
Read More

Startują Targi Książki Empiku

Michal Karas18 maja 2022
Read More

Wychodzenie z bezdomności pod okiem naukowca

Kalina Samek5 maja 2022
Read More

Jak wygląda feminizacja biedy

Sylwia Cukierska20 kwietnia 2022
Read More
Scroll for more
Tap

Polecane

  • Monika Chajęcka: Do firm mówię językiem korzyści
    W praktyce21 czerwca 2022
  • Grzegorz Gajda: Profesjonalizm przede wszystkim!
    W praktyce13 czerwca 2022
  • Baker Tilly Legal Poland w projekcie „Łączy nas Biznes!”
    W praktyce25 maja 2022

Facebook

Copyright © 2015 PressFactory Sp. z o.o., Stworzone przez G-marketing Regulamin

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Rozumiem Dowiedz się więcej
Prywatność i polityka ciasteczek

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Non-necessary

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.