Katarzyna Tajcher – od kilku lat z ogromną frajdą pokazuje, że Lightroom jest fajny. Na prowadzonych przez siebie kursach on-line pomaga w nauce obróbki fotografkom, ale także kobietom, które wcale nie chcą nimi zostać. Wspiera je w rozwoju ich umiejętności i tym samym pomaga im stworzyć najpiękniejsze rodzinne albumy ever!
Pani Katarzyno, jak przyjęła Pani wieść o epidemii korona wirusa w Polsce i na świecie? Jak przyjęli to Pani Klienci?
Od kilku lat pracuję przy biurku w domu, więc jeśli chodzi o moją pracę teoretycznie nie zmieniło się nic. Praktycznie – wszystko! Co innego stałe godziny pracy, gdy córka jest w szkole, co innego łapanie na to chwil pomiędzy ogarnianiem wspólnego domowego życia i zdalnej szkoły. Mój plan dnia musiał się zmienić. I się zmienił. Na całe szczęście, nie mam problemu z porannym wstaniem, gdy cały dom jeszcze śpi. Wtedy pracuje mi się najlepiej. Postawiłam jednak na absolutny plan minimum, rozwój mojej firmy musi poczekać.
Jeśli chodzi o moje klientki, które w ogromnej ilości również są mamami – z dnia na dzień widzę, jak i je porywa codzienność z dziećmi u boku. Bardzo często w tym momencie nie mają czasu na to, aby poświęcić go na rozwijanie swoich obróbkowych umiejętności. A gdy już go znajdą – bardziej niż o nauce, marzą o tym, aby odpocząć. Absolutnie to rozumiem!
Między innymi, dlatego cały czas piszę swój cotygodniowy newsletter z małą pigułką wiedzy o obróbce w Lightroomie, aby w tym cały chaosie dać swoim czytelniczkom taką małą cegiełkę normalności i poczucie, że może ich świat teraz stanął na głowie, jednak jeśli znajdą dla siebie choćby z 15 minut – ja i Lightroom jesteśmy dla nich!
Jakiego rodzaju pomoc od rządu by się Pani przydała w obecnej sytuacji?
Życzyłabym sobie, aby taka pomoc została udzielona przede wszystkim moim przyszłym klientkom. Gdy będzie je stać na to, aby inwestować w swoje umiejętności – dam radę i ja!
Jak wygląda obecna sytuacja w branży nowych technologii, szkoleń online etc? Czy epidemia „przysłużyła” się rozwojowi tych działań?
Czy się przysłużyła, hmmm powiem w ten sposób: jeśli ktoś planował przenieść się ze swoimi działaniami do świata online – myślę, że dostał odpowiedni bodziec do działania. Część osób przez obecną sytuację zyskało więcej czasu. Jeśli za tym nadmiarem idzie dobry pomysł – czemu nie spróbować działać inaczej?
Co by Pani mogła doradzić, jako właścicielka swojej marki, kobietom które utraciły dotychczasowe prace i szukają nowych rozwiązań? Na co teraz stawia świat technologii?
Wykorzystajcie umiejętności, które już posiadacie. Zastanówcie się, co potraficie, w czym jesteście dobre i w czym możecie pomóc lub do tej pory pomagałyście.
Zacznijcie od bezpłatnych lub niskokosztowych rozwiązań. Możecie pisać ebooki, tworzyć kursy, oferować indywidualne konsultacje lub organizować grupowe programy online. Możecie skorzystać z dedykowanych platform, ale równie dobrze wykorzystać social media, w których i tak większość z nas przebywa. Opcji jest naprawdę sporo. Ważne, abyście w tym oceanie możliwości znalazły coś, co idealnie odpowiada Waszym umiejętnościom i kompetencjom. W ten sposób nie tylko przyciągniecie do siebie właściwe osoby, ale także ta nowa, niełatwa praca, będzie dla Was prawdziwą przyjemnością.
Budowanie biznesu online to nie sprint, a raczej maraton. Dlatego weźcie kartkę, długopis i rozpiszcie, co musicie zrobić. Stwórzcie sobie z tego plan działania, który przybliży Was do celu i dzień po dniu, tydzień po tygodniu budujcie swoją rozpoznawalność i tym samym swoje biznesy.
Jak zachować pogodę ducha i równowagę życiową w okresie przymusowej izolacji?
Z natury jestem optymistką i zawsze jest we mnie poczucie, że to wszystko, co się dzieje – dzieje się po coś. Nie zamartwiam się tym, co będzie w przyszłości, w tym momencie najważniejsze jest dla mnie to, że najbliższe mi osoby są zdrowe. Świat w tej chwili stanął na głowie, ale mamy siebie a to jest dla mnie najcenniejsze. Gorsze dni? Jasne, czasem się zdarzają. Ale wtedy czekoladowa muffinka zrobiona przez moją córkę załatwia całą sprawę.
Po więcej informacji o działalności naszej Bohaterki zapraszamy tu:
Każdy przedmiot ma swoją historię i pomaga tworzyć wyjątkowe otoczenie. Dlatego design odgrywa w naszym życiu tak ważną rolę. Magda trzyma rękę na pulsie designowych nowości
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. RozumiemDowiedz się więcej
Prywatność i polityka ciasteczek
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
Facebook
RSS