• Kobiety Biznesu
  • Kobiety Showbiznesu
  • Ikony
  • Warto odwiedzić
  • Warto mieć
  • Biznes
  • Newsy
  • Kontakt
  • Regulamin
Sukces jest kobietą!
  • Kobiety
    • Gabriela Kośmider: Pogoda ducha zawsze mi pomaga
    • Aleksandra Strzelec: Dostajemy to, co sami dajemy innym ludziom
    • Mentorka raportu BIZNES SIĘ NIE PODDAJE o sile Kobiet
    • Biznes się nie poddaje: Dociekliwość rozwija świadomość
    • EWA GÓRSKA: Palestyna jest kobietą
    • Kobiety Showbiznesu
    • Kobiety Biznesu
    • Ikony
  • Biznes
    • Biznes się nie poddaje: Największe dopiero przede mną!
    • Biznes się nie poddaje: Pomoc innym napędza mnie do działania!
    • Mentor projektu BIZNES SIĘ NIE PODDAJE: Darek Chornicki
    • Biznes się nie poddaje: Odpowiedzialność, odwaga i pasja!
    • Kogo będą szukać w tym roku pracodawcy?
    • W teorii
    • W praktyce
  • Dla Ciebie
    • Co powoduje nadmierne skażenie środowiska?
    • Tkanka tłuszczowa dobra dla seniora
    • Rak jajnika: najważniejsze informacje
    • Podwyższone ciśnienie: powód do niepokoju?
    • Jak dbać o skórę, by najdłużej była młoda
    • Moda
    • Design
    • Zdrowie
    • Uroda
  • Warto
    • Sukces nauki w walce z infodemią
    • Dr Julia Borcherding laureatką Honorowego Stypendium im. Leszka Kołakowskiego
    • Trzeba zaszczepić 70 proc. społeczeństwa, by powstrzymać pandemię
    • Coraz więcej dzieci doświadcza kryzysów psychicznych
    • Wyśpiewaj sobie zdrowie!
    • Warto mieć
    • Warto odwiedzić
    • Warto przeczytać
  • Newsy
    • Materializm szkodzi młodzieży
    • Feminatywy: Jak ich używać poprawnie?
    • Niezwykłe wydarzenie w życiu Macieja Maniewskiego!
    • Czy wszyscy mamy jakieś mutacje genetyczne?
    • Miłość, epigenetyka, dom wpływają na to, jak kochamy
    • Wydarzenia
    • Ciekawostki
  • Więcej
    • Kontakt
    • Regulamin
  • Facebook

  • RSS

Moda

Anastasia Solodovska: Twórcze życie to powód do dumy

Anastasia Solodovska: Twórcze życie to powód do dumy
Anna Chodacka-Penier
Anna Chodacka-Penier
9 marca 2019

Młoda, zdolna i z wizją. Kocha jedwabie, falbany i wysoki połysk. Zasłużona Laureatka Gali UpGrade na uczelni VIAMODA opowiada o swoich inspiracjach i marzeniach.

Od kiedy pani projektuje? Czy jest to zrealizowane marzenie z dzieciństwa czy bardziej jako dorosły plan na życie?

Anastasia Solodovska: Projektuję od samego dzieciństwo, zawsze coś wymyślam. Odkąd siebie pamiętam, jestem pasjonatem mody. To mama zainspirowała mnie swoją pasją do mody i trendów, krawiectwa i tkanin. Setki kolorów, przebieranie i zabawy w pokazy, to skłoniło mnie do ciągłego poszukiwania czegoś nowego, niezwykłego. To kawałek mojego marzenia z dzieciństwa, wciąż je realizuję.

Kolekcja, którą przedstawiła pani podczas Gali dyplomowej VIAMODA Upgrade jest bardzo kobieca, ale i z tzw. „pazurem”. Jak by pani określiła kobietę, która nosi takie ubrania?

Brand persona mojej kolekcji „COUTURE MÉLANGE” – to elegancka klientka, ceniąca ponadczasową elegancję, szlachetne materiały, rękodzieło, detal i niekonwencjonalne rozwiązania konstrukcyjne.

Co dalej czyli po sukcesie gali dyplomowej i nawiązaniu współpracy ze znaczącymi markami?

Realizacja kolejnych marzeń pod hasłem: „Don’t be afraid to fail, be afraid not to try”. Chciałabym jako projektant-stylista rozpocząć pracę w jednym z najlepszych światowych domów mody oraz funkcjonować na rynku z własną marką pomiędzy poziomem masowym a ekskluzywnymi kolekcjami najlepszych światowych domów mody.

Czy projektant tylko projektuje czy jest również odpowiedzialny za inne zagadnienia?

Oczywiście, że projektant jest odpowiedzialny za inne zagadnienia. Projektant mody to nie tylko osoba projektująca stroje, to artysta-ilustrator, grafik, stylista, często także specjalista od konstrukcji i technologii, oraz nawet menedżer-reżyser, który potrafi zorganizować pokaz mody. Odpowiada także za dobór materiałów i dodatków, z których ma być wykonany jego projekt.

Czy ma pani swojego ulubionego projektanta? Czy jest to twórca polski czy zagraniczny?

Tak,  jest to francuski twórca kobiety luksusowej, rewolucjonista haute couture, który potrafił zmienić ubiór całego świata, modę oraz wyznaczał światowe trendy  –  projektant Christian Dior. Uwielbiam go za projekty marzeń, które bardzo mnie inspirują.

Mniej więcej ile czasu mija od projektu do jego realizacji? Więcej jest planowania czy artystycznej spontaniczności?

Wszystko zależy od skomplikowania  projektu, konstrukcji, elementów dekoracji – rękodzieła, także od wyboru materiału, z którego zostanie wykonany projekt oraz dodatków krawieckich.

Również, czas realizacji zależy od typu projektu. Na przykład, jeśli to są ubrania haute couture (czyli wysokie krawiectwo), to wtedy tworzenie i realizacja takiego wyjątkowego stroju, może potrwać bardzo długo, nawet ponad miesiąc, ponieważ tworzy się wyłącznie na podstawie indywidualnych pomiarów klienta oraz z udziałem pracy rękodzielnika. A na przykład, jeśli jest to prêt-à-porter (gotowe do noszenia), to wtedy wdrożenie trwa do jednego tygodnia, ponieważ produkuje się projekt w warunkach przemysłowych na standardowe rozmiary. Czasami to są działania spontaniczne, na przykład, kiedy decyduję się uszyć sukienkę dla siebie, a czasami starannie zaplanowane, jeśli jest to projekt kolekcji, ale może być i odwrotnie. Tak naprawdę, wszystko zależy od okazji oraz od mojego nastroju.

Wiadomo, że na szczupłej i wysokiej kobiecie pani praca wygląda pięknie. Co by pani doradziła kobiecie niższej i raczej tęższej, która optycznie chce wyglądać lepiej?

Zalecam nosić obcasy, marszczone spódnice wirujące wokół kostek i łydek, dopasowane żakiety i podkreślić talię. Polecam również nosić ubrania wykonane z monochromatycznych tkanin bez połysku, które optycznie zmniejszają kształty i wyszczuplają sylwetkę, jak i stroje z rysunkami, printami, wzory, które odwracają uwagę od naszych niedoskonałości.

Czy jest coś, czego zaprojektowania i wykonania by pani odmówiła?

W tej chwili nie mam żadnych wątpliwości, dlatego uważam, że powinnam spróbować wszystko zaprojektować. Być może z biegiem lat moja decyzja się zmieni.

Jakie ma pani plany na kolejne kolekcje, co to będzie? 

Następna kolekcja będzie zupełnie inna. Niemniej jednak, jak i poprzednia,  również będzie okazjonalna, z wykorzystaniem szlachetnych materiałów i rękodzieła na poziomie premium i haute couture.

Jak by pani zdefiniowała pojęcie kobieta sukcesu?

„Behind every successful woman is herself!”, „Kobieta sukcesu to ty!” Kobieta sukcesu to taka, która definiuje sukces na własnych warunkach, osiąga go według własnych reguł. W moim przypadku, to twórcze życie, z którego jest dumna.

Co pani robi w wolnym czasie?

W wolnym czasie szyję ubrania dla siebie, uczę się włoskiego i uprawiam sport – pilates i taniec brzucha.

Kim jest Anastasia Solodovska?

Szczególnie lubię pracować z jedwabiem i koronkami, projektując kobiece kreacje. W wieku 15 lat zostałam doradcą wizualnym w LINE DECO STUDIO, a następnie ukończyłam kurs VM i stylizacji w Academy od style & design. W VIAMODA, zdobyłam doświadczenie branżowe odbywając praktyki w pracowni polskiej marki ACEPHALA oraz w domu mody GIO RODRIGUES WEDDING STUDIO w Portugalii. Obecnie łączę różne zawody: pracuję jako freelancer – projektant i konstruktor odzieży, ilustrator mody, specjalista od VM.

Rozmawiała: Dagmara Wójcik – Jędrzejewska

Redakcja: Anna Chodacka – Penier, Aneta Zadroga

Related Itemsanastasia solodovska viamodakobieta sukcesu anastasia solodovskasukces jest kobietąsukces jest kobieta nr 5sukces jest kobieta wybitne polkisukces jest kobietą wywiady wybitne polski
Moda
9 marca 2019
Anna Chodacka-Penier
Anna Chodacka-Penier

Redaktor Naczelna Sukces Jest Kobietą

Related Itemsanastasia solodovska viamodakobieta sukcesu anastasia solodovskasukces jest kobietąsukces jest kobieta nr 5sukces jest kobieta wybitne polkisukces jest kobietą wywiady wybitne polski

More in Moda

Przemysł modowy w Polsce – od projektu do realizacji

Michal Karas6 stycznia 2021
Read More

Biznes się nie poddaje: Kobiety mogą wiele!

Edyta Nowicka9 grudnia 2020
Read More

Czy swetry pasują do eleganckich stylizacji? Tak! Dowiedz się jak je nosić!

Dagna.Starowieyska30 listopada 2020
Read More

Na zimę: przegląd najciekawszych rajstop

Ela Prochowicz27 października 2020
Read More

Na stres i złe samopoczucie – trampolina!

Zofia Kicińska14 października 2020
Read More

Od sandałów dla mężczyzn do wysokich szpilek

Dagna.Starowieyska7 października 2020
Read More

Historia twoich dżinsów

Karol Pisarski30 września 2020
Read More

Stylizacje z kardiganem – z czym zestawiać długi sweter?

Dagna.Starowieyska25 września 2020
Read More

MADNEZZ to my!

Edyta Nowicka27 lutego 2020
Read More
Scroll for more
Tap

Polecane

  • Biznes się nie poddaje: Największe dopiero przede mną!
    W praktyce22 stycznia 2021
  • Biznes się nie poddaje: Pomoc innym napędza mnie do działania!
    W praktyce21 stycznia 2021
  • Mentor projektu BIZNES SIĘ NIE PODDAJE: Darek Chornicki
    W praktyce19 stycznia 2021

Facebook

Copyright © 2015 PressFactory Sp. z o.o., Stworzone przez G-marketing Regulamin

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Rozumiem Dowiedz się więcej
Prywatność i polityka ciasteczek

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Non-necessary

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.