• Kobiety Biznesu
  • Kobiety Showbiznesu
  • Ikony
  • Warto odwiedzić
  • Warto mieć
  • Biznes
  • Newsy
  • Kontakt
  • Regulamin
Sukces jest kobietą!
  • Kobiety
    • B01A1455 poziom fotograf
      Agnieszka Owczarek-Cząstka: Wartości, wizja i wytrwałość
    • Lucyna Janik foto
      Lucyna Janik dołączyła do projektu #SukcesJestKobietą
    • Alina poziom
      Alina Szynaka: Motywuje mnie odpowiedzialność za rozwój firmy!
    • B01A9618 Joanna poziom1
      Pokora i respekt kreują własną markę!
    • BeataPotoczna poziom
      Beata Potoczna w projekcie #SukcesJestKobietą
    • Kobiety Showbiznesu
    • Kobiety Biznesu
    • Ikony
  • Biznes
    • sztuczna inteligencja 1
      Kto się boi AI, a kto z niej skorzysta?
    • ikona1234praca7
      Cyberbezpieczeństwo na rynku pracy
    • B01A9601 poziom
      Szczerość w komunikacji to klucz do sukcesu!
    • kobieta sukcesu w biznesie
      Spółka czy jednoosobowa działalność? Co wybrać?
    • ciaza
      Ciąża i macierzyństwo a działalność gospodarcza
    • W teorii
    • W praktyce
  • Dla Ciebie
    • zebyikona
      Ocet jabłkowy może zaszkodzić zębom?
    • nogi wakacje
      Udar czy osłabienie cieplne? Poznaj objawy
    • ludzieikonynowe123
      Rady na problemy seniorów ze snem
    • zdrowie cukier ikona 123nowe
      Nie masz cukrzycy? A może o niej nie wiesz?
    • nastolatka
      Słabe narkotyki? Nie istnieją!
    • Moda
    • Design
    • Zdrowie
    • Uroda
  • Warto
    • dziecko na basenie dla niektorych gosci najgorszy widok
      Skok na główkę? Tylko w basenie
    • Pustynia Wielkiego Jeziora Słonego3
      Zdrowie seniorów zagrożone przez kryzys klimatyczny
    • Przypadkiem poziom3
      Jak przypadkowe odkrycia zmieniły świat?
    • Depositphotos 24644669 original
      Boli, więc żyjesz? Tak nie musi być!
    • ikona1234praca komputer
      Pole elektromagnetyczne bez wpływu na samopoczucie
    • Warto mieć
    • Warto odwiedzić
    • Warto przeczytać
  • Newsy
    • ikona123sport.zdrowie5
      Sport to świetne lekarstwo na krążenie
    • dzieciulicyikonynowe123
      Na świecie żyje 110 milionów uchodźców
    • klotnia123
      Kłótnie w związku: o tym, co ważne i niedostrzeżone
    • zdrowie po 40
      Ile kosztują programy prozdrowotne?
    • wilno
      W Wilnie chłodnik doczekał się własnej parady
    • Wydarzenia
    • Ciekawostki
  • Więcej
    • Kontakt
    • Regulamin
  • Facebook

  • RSS

W praktyce

Uśmiechnij się, to imponujące!

Uśmiechnij się, to imponujące!
Redakcja Sukces
23 kwietnia 2018

Wyznacznikiem atrakcyjności nie jest postawa niewyrażająca żadnych emocji. Ludziom imponują osoby uśmiechnięte. To właśnie one są postrzegane jako jednostki warte zainteresowania – przekonują amerykańscy badacze.

Nie wiedzieć czemu, w ostatnich latach utarło się, że aby sprawiać wrażenie osoby godnej podziwu, należy ukrywać swoje emocje. Królujące na wybiegach modelki, celebryci, czy inne znane postaci rzadko pokazują się publicznie z uśmiechem na twarzy. Zazwyczaj przyjmują postawę obojętną, bo sądzą, że w ten sposób zdobędą uznanie swoich fanów. Popularny raper Kanye West powiedział nawet w trakcie jednego z wywiadów, że nie uśmiecha się na zdjęciach, bo nie wygląda wtedy tak fajnie.

Naukowcy z Uniwersytetu Arizony, Uniwersytetu A&M w Teksasie (USA) oraz Uniwersytetu Chilijskiego postanowili sprawdzić, czy pozorna obojętność rzeczywiście przekłada się na wyższy poziom „fajności”.

W tym celu poprosili ochotników uczestniczących w badaniu o przejrzenie zestawu fotografii przedstawiających znanych lub nieznanych modeli reklamujących różne marki odzieżowe. Badani mieli za zadanie ocenić, w 7-stopniowej skali, jak fajnie wyglądają prezentowane osoby na poszczególnych zdjęciach.

Badanie pokazało, że uczestnicy konsekwentnie uznawali uśmiechniętych modeli za fajniejszych od ich poważnych i niewzruszonych odpowiedników. Preferowali fotografie, na których ta sama osoba uśmiechała się, od tych, na których zachowywała obojętny wyraz twarzy. Lepiej postrzegali też marki odzieżowe reklamowane przez uśmiechniętych modeli.

– Wykazaliśmy, że ludzie biorący udział w reklamach są uznawani za fajniejszych, gdy się uśmiechają, a nie gdy nie wyrażają żadnych emocji. Osoby niewyrażające emocji są postrzegane jako chłodne i nieprzyjazne, a nie fajne – komentuje Caleb Warren z Uniwersytetu Arizony.

Jedyną sytuacją, w której uśmiech nie popłacał, było spotkanie na konferencji prasowej zawodników MMA (mieszanych sztuk walki). W kontekście rywalizacyjnym lepsze wrażenie na obserwatorach sprawiali sportowcy, którzy zachowywali tzw. kamienną twarz. Byli oni oceniani jako fajniejsi i bardziej dominujący, niż ich uśmiechnięci rywale.

Źródło: Journal of Consumer Psychology / PAP – Nauka w Polsce

Related Itemspostrzeganierelacje międzyludzkieuśmiechwizerunek
W praktyce
23 kwietnia 2018
Redakcja Sukces

Related Itemspostrzeganierelacje międzyludzkieuśmiechwizerunek

More in W praktyce

sztuczna inteligencja 1

Kto się boi AI, a kto z niej skorzysta?

Michal Karas17 czerwca 2025
Read More
ikona1234praca7

Cyberbezpieczeństwo na rynku pracy

Kalina Samek17 maja 2025
Read More
B01A9601 poziom

Szczerość w komunikacji to klucz do sukcesu!

Michal Karas8 maja 2025
Read More
kobieta sukcesu w biznesie

Spółka czy jednoosobowa działalność? Co wybrać?

Michal Karas8 maja 2025
Read More
ciaza

Ciąża i macierzyństwo a działalność gospodarcza

Michal Karas6 maja 2025
Read More
Renata poziom 5

Renata Zielezińska: Zalety wirtualnej asystentki

Kalina Samek13 kwietnia 2025
Read More
Marta Rietz pion2

Marta Rietz: Najpierw doceń samą siebie

Ela Prochowicz8 kwietnia 2025
Read More
MM ramka

Małgorzata Małuch w projekcie #SukcesJestKobietą

Julia Nieznalska28 marca 2025
Read More
biznesikona15

Przywództwo skoncentrowane na człowieku

Ela Prochowicz20 marca 2025
Read More
Scroll for more
Tap

Polecane

  • sztuczna inteligencja 1
    Kto się boi AI, a kto z niej skorzysta?
    W praktyce17 czerwca 2025
  • ikona1234praca7
    Cyberbezpieczeństwo na rynku pracy
    W praktyce17 maja 2025
  • B01A9601 poziom
    Szczerość w komunikacji to klucz do sukcesu!
    W praktyce8 maja 2025

Facebook

Copyright © 2015 PressFactory Sp. z o.o., Stworzone przez G-marketing Regulamin

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Rozumiem Dowiedz się więcej
Prywatność i polityka ciasteczek

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT
Go to mobile version