Site icon Sukces jest kobietą!

System rezerwacji online i program lojalnościowy – nowe sposoby na zatrzymanie klientów

W czasach, gdy rynek się ciągle rozwija, a nasza konkurencja rośnie, cenniejsze stają się pomysły na to, jak zostawić ją w tyle. Ponieważ oczekiwania klientów ciągle się zmieniają, warto wspierać się nowoczesnymi rozwiązaniami. Są one atrakcyjniejsze od dotychczas stosowanych i mogą ułatwiać Twoją pracę niezależnie od tego, czy prowadzisz salon fryzjerski, warsztat samochodowy, siłownię czy przychodnię.

Twój klient rezerwuje wizytę online

Specjalne aplikacje lub strony internetowe, przez które można zarezerwować sobie wizytę u specjalisty, to naprawdę konieczność w przypadku wielu punktów usługowych oraz gabinetów.

Rezerwacje dokonywane online są wygodą dla obu stron. Twoi klienci docenią fakt, że mogą się zapisać na wizytę o dowolnej porze, spokojnie przeglądnąć harmonogram dostępnych terminów oraz zgrać je ze swoim kalendarzem.

Ty z kolei odbierasz mniej telefonów i nie musisz już pośredniczyć w ewentualnym odwołaniu wizyty. Dodatkowo aplikacja zapewnia Ci bieżący podgląd na czytelny grafik pracy – Twój i Twoich pracowników. Znacząco ułatwia on planowanie zarówno czasu pracy, jak i liczby pracowników potrzebnych do obsługi wszystkich klientów.

Systemy rezerwacji online umożliwiają także generowanie statystyk. Z nich łatwo dowiesz się, kiedy klienci chętniej odwiedzają Twoją firmę, a więc kiedy opłaca się wydłużyć godziny pracy lub zatrudnić dodatkowego pracownika. Szybko zorientujesz się także, z którym z pracowników najchętniej umawiają się Twoi klienci.

Powiadomienia przypominają o wizycie

Z aplikacją do rezerwacji online może być także sprzężony system do wysyłki powiadomień mailowych lub smsowych. Dzięki takiemu rozwiązaniu Twoi klienci zawsze otrzymają wiadomość o pomyślnym zarezerwowaniu terminu, przypomnienie o wizycie lub potwierdzenie odwołania spotkania.

Jeśli Twoim klientom zdarzyło się zapominać o przybyciu na umówioną godzinę, wcześniejsze przypomnienia z pewnością zmniejszą liczbę zapominalskich. Mailem lub smsem wyślesz także informację o rabatach lub swojej nowej usłudze.

Nagradzaj lojalność

Stały kontakt z Twoimi klientami łatwiej jest wzmacniać przez program lojalnościowy. Współczesne aplikacje pozwalają nie tylko na obsługę kart klubowych, ale także na stworzenie całego portalu dla klienta. Możesz tam umieścić informację o stanie punktów, obecnych promocjach, mapę Twoich sklepów z zaznaczeniem tych znajdujących się najbliżej klienta, a także spersonalizowaną ofertę specjalną. Dla przykładu klienci, którzy podali Ci swoją datę urodzenia, w ramach programu lojalnościowego mogą otrzymywać życzenia urodzinowe z kuponem zniżkowym w ramach prezentu.

Dopasuj ofertę do potrzeb klientów

Dane gromadzone w systemie lojalnościowym są dla Ciebie bardzo cennym źródłem wiedzy. Dzięki ich analizie możesz wyciągać trafne wnioski dotyczące profilu demograficzno-społecznego klientów oraz tego, co lubią najbardziej. Jeśli dostosujesz się do ich oczekiwań, możesz zdecydowanie ulepszyć swoją ofertę i działania marketingowe, a w konsekwencji podwyższyć zysk. Twoi klienci będą z kolei mieć dostęp do historii zakupionych produktów i łatwiej będzie im znów sięgnąć po cenione produkty.

Czasami decyzja o uruchomieniu programu lojalnościowego może się też wiązać z pozyskiwaniem nowych, ciekawych partnerów biznesowych. Współpraca z inną firmą potrafi pozytywnie wpłynąć na osiągane rezultaty, ponieważ rozszerza kręg potencjalnych klientów. Tym bardziej, że jeden zadowolony kupujący poleci naszą firmę swoim znajomym lub rodzinie.

Nie bój się nowości!

Współczesne rozwiązania IT w zakresie budowania i podtrzymywania relacji z klientami są ciekawą nowinką, z którą warto się zaprzyjaźnić. Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji i poznaj więcej możliwości na rozwinięcie Twojego biznesu i wyprzedzenie konkurencji: https://kotrak.pl/oprogramowanie-dedykowane/

Exit mobile version