Site icon Sukces jest kobietą!

Przyjemność z pracy daje wymierne efekty!

Joanna Tynor – Prezes Zarządu DRAGO entertainment. Swoją przygodę z branżą gier i DRAGO entertainment rozpoczęła w 2003 roku, poznając od podstaw specyfikę rynku i firmy. Cel, jaki sobie postawiła, to nie sama produkcja a jej szeroko rozumiana koordynacja (kontakty zagraniczne, negocjacje, handel).

Doświadczenie w tym zakresie zdobywała podczas kilkuletniej pracy dla jednej z wiodących sieci handlowych, gdzie zajmowała się m.in. kontaktami z podmiotami zagranicznymi, szeroko rozumianym eksportem i importem. Następnie prowadziła własną działalność, która ukierunkowała ją na branżę gier. Świadczyła usługi programistyczne i graficzne, ściśle współpracując ze specjalistami w tych dziedzinach.

W 2009 roku została udziałowcem w DRAGO entertainment, gdzie z powodzeniem zajmowała się m.in. negocjacjami handlowymi z kontrahentami krajowymi i zagranicznymi oraz koordynacją prac zespołów deweloperskich.

Od 2015 roku pełni funkcję Prezes Zarządu DRAGO entertainment S.A.

Absolwentka kierunku Stosunki Międzynarodowe Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza-Modrzewskiego.

Proszę przybliżyć czytelniczkom i czytelnikom swoją firmę i markę.

DRAGO entertainment powstało w 1998 roku w Krakowie. Przez pierwsze lata działalności spółka koncentrowała się na tworzeniu innowacyjnych projektów na zlecenie, które w większości finansowane były przez międzynarodowych wydawców gier. Z czasem spółka wzmacniała kompetencje zespołu i budowała profesjonalny team oraz opracowywała własne tytuły, by w 2018 roku podjąć decyzję o przyjęciu nowej strategii i skoncentrowaniu się na produkcji własnych gier. W ten sposób, w grudniu 2018 roku, na rynku światowym zadebiutowała gra Treasure Hunter Simulator. Wydawcą tytułu jest notowana na NewConnect spółka Movie Games. Aktualnie spółka ma w produkcji kilka gier z gatunku symulatorów oraz jedną średniobudżetową produkcję typu FPS/survival Red Frost.

Skąd pomysł na działalność właśnie w tej, przyznajmy, niełatwej branży z dużą konkurencją?

Moje ścieżki przetarły się z DRAGO już ponad 15 lat temu. W 2009 roku zostałam udziałowcem spółki, a od 2015 mam przyjemność pełnić funkcję prezes zarządu. Gry towarzyszyły mi od najmłodszych lat – początek przygody to lata 90-te oraz mój pierwszy komputer Commodore C64. Wtedy też zdecydowanie więcej grałam, niż gdy, nomen omen, zajęłam się tym profesjonalnie. Wraz z Anną Rutkowską oraz Lucjanem Mikociakiem stanowimy trzon DRAGO, niezmiennie od lat ramię w ramię współpracując i prowadząc naszą firmę. W DRAGO każdy z nas ma jasno określone role, w których i dobrze się czujemy i myślę, że idealnie uzupełniamy. Od zawsze interesowałam się stroną biznesową, Lucjan natomiast jest rewelacyjnym game designerem i wie o grach wszystko. W firmie pełni również rolę Studio Head. Taki podział ról do dnia dzisiejszego się świetnie sprawdza i każdy z nas robi to, co lubi najbardziej.

Czy jest to niełatwa branża? A która jest łatwa? Tak naprawdę, każda branża, stawia przed jej właścicielami wyzwania i potrafi rzucić kłody pod nogi. Także w chwili, gdy zdecydowałam się na odejście z ówczesnej pracy, z jednej z wiodących w tamtym czasie sieci handlowej, tak naprawdę nie do końca miałam stuprocentowy plan na przyszłość i świadomość, że zwiążę swoje życie z grami. Dzisiaj uważam, że była to rewelacyjna decyzja i pomimo różnych, lepszych czy cięższych chwil, branża gier daje mi możliwość uczestniczenia w tworzeniu kreatywnych projektów, stykania się ze sztuką i obserwowania, jak powstaje świat w grze, dzień po dniu. Sztuka towarzyszyła mi całe życie, z tego względu, że mój śp. Dziadek był malarzem, więc z obrazów na płótnie, przeszłam do twórczości wirtualnej, ale niesamowicie pasjonującej. Jest jeszcze tyle do zrobienia i odkrycia – cudowna perspektywa.

Z jakich dokonań i osiągnięć swojej firmy jest Pani najbardziej dumna?

Jestem dumna z każdego etapu, przez który ta firma przeszła w swojej już ponad 20-letniej historii.

Byliśmy jedną z pierwszych firm, które otwierały branże w Polsce. Tworzyliśmy jako pierwsze studio w Polsce grę z gatunku MMO RPG, pt.: Grimlands. Niestety, gra nie ujrzała światła dziennego w związku z wydarzeniami u naszego ówczesnego wydawcy, natomiast było to dla nas niesamowite doświadczenie i wniosło ogrom wiedzy i kompetencji do zespołu.

Przez minione 20 lat przeszliśmy bardzo skrajne sytuacje. Popełniliśmy kilka błędnych decyzji, które wiele nas kosztowały, ale to wszystko jednocześnie bardzo dużo nas nauczyło i zbudowało nas, jako właścicieli i ukształtowało również nasze charaktery. W ciężkich chwilach najłatwiej się poddać, u nas to nigdy nie było rozwiązaniem. Myślę, że teraz to nam procentuje. A ile jeszcze przed nami do zrobienia (śmiech).

Co Panią motywuje do nowych działań i rozwiązań, co napędza do działania każdego dnia?

Najczęściej napędzam sama siebie (śmiech). A tak poważnie, to po prostu bardzo lubię to, co robię. Wstaję rano z uśmiechem i z takim też nastawieniem przyjeżdżam do biura. Dzień mija tutaj tak szybko, że dopiero ciemność za oknem pokazuje, że dzień się kończy.

Motywuje mnie ekipa, z którą mam przyjemność pracować. Mamy w firmie rewelacyjną atmosferę, świetny zespół ludzi, którzy lubią ze sobą pracować oraz są rewelacyjnymi specjalistami w swoich dziedzinach. To również daje mi olbrzymią dawkę energii. Cieszę się, gdy słyszę od nich, że lubią przychodzić do firmy.

Nie mogę nie wspomnieć jeszcze o dwóch moich największych motywatorach, to oczywiście moje 6-letnie córki.

O czym Pani marzy zawodowo?

Jakkolwiek dziwnie to nie zabrzmi, ja nie marzę o niczym, a po prostu realizuje cele. Zawodowo mogę powiedzieć, na czym bardzo mi zależy – a zależy mi na tym, aby nasze projekty spełniły oczekiwania rynku, aby gracze czerpali olbrzymią przyjemność, spędzając w nich czas. Chciałabym nadal móc zapewniać miejsca pracy tak zdolnym ludziom i obserwować, jak się rozwijają i ile wspaniałych rzeczy mogą zrobić. Chcę nadal czerpać przyjemność z tego, co robię, bo tylko wtedy daje to wymierne efekty.

Po więcej informacji o działalności naszej Bohaterki zapraszamy tutaj:

Link do demo gry – Winter Survival Simulator na Steam (steampowered.com) https://store.steampowered.com/app/1394960/Winter_Survival_Simulator/

Social Media – Facebook: Winter Survival Simulator | Facebook

https://www.facebook.com/wintersurvivalsimulator

Instagram: Winter Survival Simulator (@wintersurvivalsimulator) • Zdjęcia i filmy na Instagramie – https://www.instagram.com/wintersurvivalsimulator

Nowy trailer gry: Winter Survival Simulator New Trailer – YouTube

https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=XkyA-D1h73c&feature=youtu.be

Link do demo gry – Gas Station Simulator na Steam (steampowered.com)

https://store.steampowered.com/app/1149620/Gas_Station_Simulator/

Social Media – Facebook: @gasstationsimulator

Social Media – Facebook: DRAGO entertainment | Facebook

https://www.facebook.com/dragoentertainment

Instagram: https://www.instagram.com/wintersurvivalsimulator

Twitter: @DragoEnt

Zdjęcia:

Zdjęcie główne – poziom – Iza Faber – FaberskyFotografia

Zdjęcie pionowe z padem – Lidia Skuza Photography

Materiał powstał w ramach raportu BIZNES SIĘ NIE PODDAJE!

Exit mobile version