Site icon Sukces jest kobietą!

Praca z dowolnego miejsca

Kiedyś praca oznaczała wyjście z domu. Teraz nie jest to konieczne, a przebywanie w biurze obowiązuje tylko niektórych pracowników. Jak będą jednak wyglądały biura przyszłości?

Biuro jest teraz tam, gdzie znajduje się pracownik. Nie musi być to siedziba firmy czy wyznaczona przez szefa przestrzeń. Trzeba jednak zauważyć, że mimo wszystko większość nadal stanowią pracownicy przebywający na co dzień w biurach. Jest ich około 80%, tak sugerują najnowsze badania. Dane jednak ciągle się zmieniają, wzrasta bowiem liczba osób będących pracownikami mobilnymi. W końcu jedna z możliwych definicji biura przyszłości brzmi „wszędzie, gdzie jest Internet”, więc ważniejsze jest połączenie z Internetem niż miejsce w sensie geograficznym.

Coraz więcej pracodawców zdaje sobie także sprawę, że liczy się efekt pracy, a nie to gdzie i w jaki sposób jest ona wykonywana. Stąd też ich znacznie większa elastyczność, z której chętnie korzystają zatrudnieni. Elastyczna praca wymaga nowych metod analitycznych i pomiarowych. Efektywności nie mierzy się już czasem spędzonym przy biurku.

Praca z dowolnego, wybranego przez nas miejsca może mieć wiele korzyści. Wśród nich znajduje się, podkreślana przez pracowników, lepsza jakość życia, oszczędność czasu oraz oszczędność pieniędzy. Pracownikom w biurze średnio co 3 minuty, coś lub ktoś, przerywa wykonywaną akurat czynność, stąd teza, że w domu mogliby być bardziej produktywni. Zwłaszcza, że 2/3 badanych uważa, że ich szczytowa forma w ciągu dnia przypada na godziny 8-12, kiedy to często są na spotkaniach albo siedzą w środkach transportu.

Praca z domu wiąże się jednak z zachowywaniem pewnych zasad. Ponad 50% pracowników mobilnych nie ma w domu wyznaczonego miejsca do pracy i korzysta z sypialni, salonu, jadalni bądź kuchni. Ważne zatem, aby sprzęt, który posiadają, nie tylko spełniał wymogi techniczne (nowoczesny, kompaktowy i oczywiście mobilny), ale również wymogi estetyczne. Dobrze zorganizowane biuro domowe będzie korzystało z inteligentnych i ergonomicznych rozwiązań, między innymi wielu punktów ze złączem USB do ładowania urządzeń, przenośnych ładowarek, a także systemów porządkowania kabli. Niejednokrotnie pracownicy zwracają też uwagę na kolorystykę sprzętu. Najlepiej, aby zgrywała się ona z całym wnętrzem.

Te zmiany w postrzeganiu zatrudnionych i sposobów ich pracy odbijają się nie tylko na głównych zainteresowanych czy ich szefach, ale i na przedsiębiorstwach produkujących czy dystrybuujących materiały biurowe. Firmy z wieloletnim doświadczeniem na rynku muszą uświadomić sobie, że konsumenci i ich potrzeby się zmieniają. Muszą zacząć dostrzegać więcej niż tylko tradycyjnego pracownika zajmującego się pracami biurowo-administracyjnymi i siedzącego w konwencjonalnym biurze. Powinny skoncentrować się na produktach dla użytkowników mobilnych oraz dla domowych przestrzeni do pracy.

Źródło: www.prasoweinfo.pl

Exit mobile version