Site icon Sukces jest kobietą!

Pierwsze „The Circle” z udziałem liderek biznesu w Polsce

Celem spotkań „The Circle” jest komentowanie bieżących tematów gospodarczych i wymiana doświadczeń w środowisku biznesowym na najwyższych szczeblach.
Spotkanie otwierające poświęcono różnorodności jako kluczowemu aspektowi zarządzania przedsiębiorstwem, koncentrując się na pozycji kobiet na najwyższych stanowiskach w międzynarodowych firmach i instytucjach w Polsce.

Pierwsze spotkanie „The Circle” zostało zorganizowane z myślą kobietach na kierowniczych stanowiskach w Polsce.

W otwartej debacie wzięli udział: Grażyna Piotrowska-Oliwa, CEO Virgin Mobile, Aleksandra Gren, Członek Zarządu i Dyrektor Generalna na Polskę Fiserv Polska, Beata Pawłowska, CEO Oriflame Poland, Ewa Łabno-Falęcka, Dyrektor ds. Komunikacji i Spraw Zewnętrznych, Mercedes-Benz Polska. CaixaBank w Polsce reprezentowali Maria Victoria Matia, Dyrektor ds. Bankowości Międzynarodowej CaixaBank, Juan Jose Marin Gimenez, dyrektor CaixaBank w Polsce oraz Joanna Matras, zastępca dyrektora.

 

Oto najciekawsze wypowiedzi i spostrzeżenia zaproszonych do debaty liderek.

Grażyna Piotrowska-Oliwa – CEO, Virgin Mobile

„Nie musisz być twardą kobietą, żeby zyskać respekt i uznanie w biznesie. Po prostu bądź sobą, słuchaj pracowników, a kiedy widzisz potrzebę – odpowiedz na nią. Miej wyrozumiałość, ale w pierwszej kolejności myśl o firmie. Nie musisz być okrutna, ale bądź realistką.”

„Bycie liderem wymaga ciągłego uczenia się i wiedzy, niekiedy nawet  detalicznej,  odnośnie twojej branży. Jeżeli nie masz pojęcia, jak wygląda twój produkt lub usługa, skąd możesz znać problemy firmy. Im więcej wiesz, tym więcej możesz osiągnąć. Nie budzisz się z myślą, że zostaniesz liderem.”

Aleksandra Gren – General Manager Fiserv Polska

“Dzisiaj świat jest podzielony jak nigdy. Aby zapewnić zrównoważony rozwój oraz zademonstrować swoja odpowiedzialność społeczną, firmy powinny skupić się na niwelowaniu różnic, łącznie z zapewnieniem bardziej wyrównanych szans dla kobiet w biznesie”.

„Kobiety mają doskonałe zdolności organizacyjne, umiejętności analityczne, podejmują odpowiedzialne decyzje, więc zarówno w sektorze fintechowym, jak i bankowym jest ich coraz więcej. Pomimo zdolności przywódczych, w wielu organizacjach na całym świecie odgrywają one raczej rolę wspierającą i zajmują drugo lub trzeciorzędną pozycję. Podczas gdy badania pokazują, ze zdywersyfikowane zarządy generują lepsze rezultaty i lepszy zwrot z kapitału, różnorodność w zarządach i radach pozostawia wiele do życzenia w wielu organizacjach.”

Beata Pawłowska – CEO, Oriflame Polska

„Jeśli chodzi o poświęcenie i równowagę w życiu zawodowym, jest to decyzja, którą należy podjąć świadomie. W rzeczywistości w pracy CEO nie ma czegoś takiego jak work-life balance. Zawsze trzeba coś poświęcić. Kobiety nie muszą być idealne w każdej roli. Jeżeli człowiek robi to co lubi, co jest jego zawodowym marzeniem i jego pasją, to tak naprawdę „nie poświęca się” w życiu tylko realizuje siebie i swoje marzenia a więc jest szczęśliwy.”

„Będąc CEO jesteś znacznie bardziej wystawiony na ryzyko, podejmowanie trudnych decyzji, długie godziny pracy, podróże służbowe, czy publiczne wystąpienia. Ale jest to twój wybór, kim chcesz być i z czym to się wiąże.”

„Jeżeli mężczyźni pracują w męskim środowisku, to naturalnie porozumiewają się w męskim języku, dlatego biznes powinien wychodzić z tej strefy komfortu i stawiać na różnorodność. To dotyczy także roli kobiet w biznesie.”

Ewa Łabno-Falęcka – Director of Communication & External Affairs, Mercedes-Benz Polska

„Sądzę, że bycie liderem to nie tylko kwestia naszej indywidualnej decyzji. Ogromny wpływ na nasze szanse życiowe ma też środowisko, w którym dorastamy.”

„Wciąż istnieje mentalne przekonanie, że mężczyźni to urodzeni liderzy, natomiast kobiety muszą za każdym razem udowadniać, że mogą być dobre w biznesie. Jest wiele metafor mówiących o tych  o barierach w drodze na szczyt: „szklany sufit”, „lepka podłoga” czy „szklany klif”. Najlepszą metaforą jest dla mnie „labirynt”, w którym kobiety muszą odpowiednio nawigować, żeby się z niego wydostać i wejść na szczyt.”

*”The Circle” to cykliczna inicjatywa banku, która ma za zadanie wsparcie lokalnego biznesu i wymianę doświadczeń przedstawicieli kadry kierowniczej z różnych krajów na najwyższych szczeblach. W Polsce, „The Circle” będzie promował analizę perspektyw gospodarczych między Polską a krajami półwyspu Iberyjskiego, a także wspierał debatę gospodarczą lokalnie. Kolejne spotkania w ramach „The Circle” będą dotyczyły bieżących tematów społeczno-gospodarczych w świecie biznesu i finansów.

*CaixaBank jest liderem bankowości detalicznej w Hiszpanii, z 26,7% udziałem wśród klientów indywidualnych, którzy wybrali go jako swój główny bank. Bank, którego prezesem jest Jordi Gual, a dyrektorem generalnym Gonzalo Gortázar obsługuje około 16 milionów klientów w Hiszpanii i Portugalii, oraz posiada 5379 oddziałów, co czyni go największą siecią handlową na Półwyspie Iberyjskim. Ponadto CaixaBank posiada 84,5% udziałów w portugalskim banku BPI i 9,92% austriackiego operatora Erste Bank.

Źródło: materiały organizatora

Exit mobile version