Site icon Sukces jest kobietą!

Jak zarządzać dobrze zespołem

Na to pytanie odpowiada Angelica Pegani w swojej trzeciej książce pod tytułem „Poradnik lidera”. To tytuł obowiązkowy dla dyrektorów i menedżerów stawiających na rozwój. Czy wiesz, czym różni się zarządzanie od przewodzenia? Czy znasz sposób na budowanie skutecznego zespołu? Czy myśląc o rozwoju, starasz się zadbać o wszystkie jego aspekty – karierę, relacje, związki, zdrowie i duchowość? Czy często zastanawiasz się, jakie kompetencje powinien mieć prawdziwy lider? Jeśli szukasz odpowiedzi na te pytania, warto sięgnąć po najnowszą książkę młodej autorki – „Poradnik lidera. Trzysta trzydzieści trzy pytania od lidera”.

Angelica Pegani jest córką oficera statków typu ro-ro/pax, ale wybrała karierę przyszłej dziennikarki. Już przed rozpoczęciem studiów pracowała w czasopiśmie, redagując samodzielnie artykuły publicystyczne. Dlatego swobodnie porusza się w dziedzinie mass mediów oraz komunikacji międzynarodowej. Ta branża jest jej bliska ze względu na ciągłe doskonalenie i pogłębianie wiedzy w tym kierunku, przeprowadzając liczne wywiady z kapitanami, oficerami oraz managerami na statkach cargo.

Jak mówi sama autorka – „Praca dziennikarska wymaga dużo cierpliwości. Pokonuje się kolejne szczeble kariery, co sprawia, że człowiek ciągle się dokształca. Trzeba posiadać dużo wytrwałości w dążeniu do celu. Można go jednak osiągnąć jak tylko się chce i lubi wykonywać tą pracę.”

„Poradnik lidera. Trzysta trzydzieści trzy (333) pytania od lidera” to kolejna interesująca publikacja tej młodej i utalentowanej autorki, aktualnie doktorantki w Instytucie Filozofii, Socjologii i Dziennikarstwa Uniwersytetu Gdańskiego. Podobnie jak w przypadku poprzedniej – „Style liderów. Analiza na podstawie wybranych przykładów z polityki, kultury oraz indywidualnych wywiadów pogłębionych” – treść i wnioski oparła na wynikach własnych, trwających trzy lata, badań (było to 50 wywiadów pogłębionych). Całość ma przystępną formę poradnika, z uwzględnieniem trzystu trzydziestu trzech pytań od lidera z podziałem na dziedziny życia na cały rok.

„Poradnik lidera” to książka skierowana przede wszystkim do menedżerów, dyrektorów firm polskich oraz międzynarodowych oraz wszystkich przedsiębiorców z ambicjami, którzy chcieliby poznać tajniki profesjonalnego przewodzenia i zarządzania. Dzięki rozległej tematyce zawartej w tej książce dowiedzą się m.in. w jaki sposób formułować cele, jak skutecznie wdrażać strategie, jak motywować swój zespół do działania. Nauczą się także cierpliwości, systematyczności oraz wytrwałości. Poradnikowa formuła pozwala na samodzielną pracę we własnym tempie oraz skupienie się na tych dziedzinach życia, w których odczuwamy potrzebę rozwoju. Dla jednych będzie to sfera zawodowa, dla innych rodzinna, dla jeszcze innych aktywność fizyczna, zdrowie i poszukiwanie równowagi między pracą a czasem wolnym.

Atutem książki Pegani jest pogłębienie sylwetki lidera z podziałem na branże. Wśród nich są m.in. zarządzanie i ekonomia, informatyka oraz technologia, automatyka oraz robotyka, transport morski oraz logistyka, medycyna i kosmetologia, edukacja i szkolenia, sztuka oraz kultura, media oraz rozrywka, polityka, rachunkowość i finanse. Wszechstronne ujęcie tematu pozwala jej wymienić cechy charakterystyczne lidera, określić style liderów na wybranych przykładach, przytacza także wypowiedzi wybranych liderów z badań własnych. Dzięki temu każdy, kto ma ambicję, by w swojej firmie pełnić taką rolę, zyskuje praktyczny przewodnik, który pomoże mu osiągnąć ten ambitny cel.

O autorce:

Angelica Pegani – autorka 6 książek, kilkudziesięciu wywiadów oraz artykułów, z wykształcenia dziennikarka radiowa i telewizyjna, manager public relations, specjalista ds. reklamy oraz marketingu. Współpracuje z zarządem fundacji The Excellence World Foundation oraz UBC Management Group. Jest absolwentką kierunku Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna na Wydziale Filologicznym Uniwersytetu Wrocławskiego oraz uzupełniających studiów magisterskich na kierunku Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna na Wydziale Nauk Społecznych w Instytucie Filozofii, Socjologii i Dziennikarstwa Uniwersytetu Gdańskiego. Od 2016 roku jest studentką Socjologicznych Studiów Doktoranckich w tym samym instytucie, w którym zajmuje się badaniami na temat liderów z różnych branż pod kątem komunikacji międzynarodowej. Od 2018 roku jest absolwentką studiów podyplomowych w Katedrze Inżynierii Zarządzania Operacyjnego na Wydziale Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej.

Exit mobile version