Site icon Sukces jest kobietą!

Ekologia to nie moda!

Czy ekologia to tylko moda, za którą podążają kolejne osoby? Kinga Rusin przekonuje, że to konieczność. Sama od wielu lat żyje w zgodzie z ekologicznymi wartościami i nie daje się naciskom dużych koncernów

Ekologiczne postępowanie wcale nie jest nowością. To jedynie powrót do dawnych zwyczajów, które są dla niektórych wspomnieniem czasów dzieciństwa. Kinga Rusin z czułością i szacunkiem wraca do czasów swojego dzieciństwa, kiedy włosy myło się naturalnymi szamponami, a w kuchni nic się nie marnowało. Buduje most między dawną, intuicyjną mądrością, sprzed czasów konsumpcjonizmu i dzisiejszą świadomością ekologiczną. Radzi: kochać zwierzęta, dbać o rośliny, chronić drzewa, uważnie wybierać produkty, uprawiać sport, dawać dzieciom dobry przykład nawet, kiedy myślimy, że nas nie widzą. Gotować szybko i prosto, jeść z przyjemnością, troszczyć się o to, co tu i teraz.

Ekologia jest jej pasją. Od lat zbiera różne ciekawostki, informacje i przepisy na ten temat. Wszystko osobiście sprawdza i testuje. „Jak zdrowo i pięknie żyć, czyli ekoporadnik” to zatem zbiór wielu przydatnych informacji i rozsądnych obserwacji. Kinga Rusin opisuje w nim m.in. jak robić soki, aby nie traciły wartości odżywczych, a także jakie warzywa, zioła czy owoce wybierać, żeby leczyć konkretne dolegliwości.

Poza tym można również zdobyć kilka cennych porad na temat tego, jaką zrobić  maseczkę, domowy olejek różany, płukankę do siwych włosów, a także co zjeść na śniadanie latem, a co zimą.

Kinga Rusin sama stosuje się do tych zasad. Nie lubi ciętych kwiatów, w samochodzie wozi elektrośmieci, nie wychodzi z domu bez ciepłego śniadania, a jedynym drewnianym meblem w jej domu jest duńskie biurko z lat 50. kupione na Allegro za grosze. I zawsze mówi to, co myśli. Nawet, jeśli nie spodoba się to koncernom żywieniowym i kosmetycznym, modnym restauracjom i większości ludzi żyjącym szybko, byle jak i na kredyt. Ten kredyt, to nie tylko bezmyślne eksploatowanie środowiska, ale też bezmyślne marnotrawienie żywności, środków czystości, ubrań.

Źródło: Burda Media

Exit mobile version