• Kobiety Biznesu
  • Kobiety Showbiznesu
  • Ikony
  • Warto odwiedzić
  • Warto mieć
  • Biznes
  • Newsy
  • Kontakt
  • Regulamin
Sukces jest kobietą!
  • Kobiety
    • Floating wydobywa zadowolenie, radość i spokój
    • Biznes się nie poddaje: Energia i pomysły płyną w świat
    • Wyciągam wnioski z mojego życia i idę dalej
    • DOBROSŁAWA GOGŁOZA: Porażki są drogą do fantastycznych dokonań
    • Dbam o zdrowe ciało i zdrowy umysł!
    • Kobiety Showbiznesu
    • Kobiety Biznesu
    • Ikony
  • Biznes
    • Mój sposób na życie? Uczciwość i radość z każdego dnia
    • Przyjemność z pracy daje wymierne efekty!
    • Catipack – jakość, do której się wraca!
    • Kompetencje wspierają rozwój!
    • Joanna Tynor: Po prostu robię swoje!
    • W teorii
    • W praktyce
  • Dla Ciebie
    • Po przebyciu COVID-19 czas na rehabilitację. Oddechu.
    • Czym grożą niedobory witamin?
    • Jestem dumna z efektów moich kursantek i kursantów!
    • Jakie badania sprawdzają możliwość zajścia w ciążę
    • Dobre myślenie powoduje dobre doświadczenia
    • Moda
    • Design
    • Zdrowie
    • Uroda
  • Warto
    • Jak sprawdzić, czy dziecko nie jest uzależnione od smartfona?
    • Ograniczony dostęp do obiektów sportowych może mieć negatywne skutki
    • Do kogo jest skierowana chwilówka, czyli szybka pożyczka gotówkowa?
    • Młodzi nie chcą wiedzieć o zmianach klimatu
    • Masz zadyszkę? Masz problem!
    • Warto mieć
    • Warto odwiedzić
    • Warto przeczytać
  • Newsy
    • Babcie i dziadkowie w świecie zwierząt
    • Gdzie w Polsce ubywa mieszkańców?
    • Reklam na Wikipedii nie ma i nigdy nie będzie
    • Czy pandemia może skończyć się PTSD?
    • Opowiedz o wymarzonej podróży, wygraj roczny kurs językowy!
    • Wydarzenia
    • Ciekawostki
  • Więcej
    • Kontakt
    • Regulamin
  • Facebook

  • RSS

Warto mieć

Czy wiesz, że szminka ma ponad wiek?

Czy wiesz, że szminka ma ponad wiek?
Karolina Nowakowska
Karolina Nowakowska
7 grudnia 2020

Oficjalnie ma ponad 130 lat. Nadal najbardziej pożądana jest w różnych odcieniach czerwieni. Nawilża, chroni, ale przede wszystkim – dodaje zmysłowości, a przecież usta są jedną z najbardziej zmysłowych części kobiecego ciała. Specjalnie do ich usług powstała szminka

Czy wiecie, że oficjalne narodziny szminki, udokumentowane publikacjami w prasie, miały miejsce w 1883 roku w Amsterdamie? 1 maja na światowej wystawie kosmetyków, paryskie perfumerie zaprezentowały, właśnie w mieście rowerów, nowy rodzaj „farby do ust”. Wówczas ten kosmetyk opisywano jako „Stylo d’Amour” (co w wolnym tłumaczeniu znaczy „kredka miłości”). Świadkowie opisują ją jako kolorowy sztyft, zawinięty w papier.
Jednak, jak się zapewne domyślacie, historia „farby do ust” sięga wiele tysięcy lat wstecz. Żeby upiększyć swój wizerunek, po „starożytną” szminkę sięgała już królowa Nefretete w 1340 roku p.n.e.
Podobnie, jak obcasy i gorset, na początku istnienia, szminka była kojarzona z kobietami raczej lekkich obyczajów. W starożytnej Grecji pomalowane usta były znakiem rozpoznawczym, przypisanym damom z półświatka. W tamtych czasach szminkę wytwarzano z dość toksycznych substancji, takich jak ołów, arsen, sięgano też po… owady. Kleopatra na przykład, aby uzyskać czerwień na wargach, jako barwnika używała proszku z suszonych żuków…
Angielska królowa Elżbieta I w XVI wieku nadała szmince nieco pozytywnego tonu, używając jej do swojego makijażu prezentującego wizerunek nieskalanej dziewicy. W tym czasie w skład kosmetyku wchodził głównie wosk pszczeli i siarczek rtęci.
Później było jednak o wiele gorzej. W 1770 roku, brytyjski parlament uchwalił akt pozwalający oskarżyć o bycie wiedźmami kobiety, które noszą szminkę! A następczyni Elżbiety – królowa Wiktoria panująca w XIX wieku, ponownie zepchnęła szminkę do rangi „rozpustnej zabawki” kobiet z półświatka.
Wiek XX to narodziny kina. Kino zaś to film niemy i gwiazdy dużego ekranu. Kobiety – ikony, pięknie uczesane i pięknie pomalowane. Dzięki gwiazdom kina lat 20. szminka trafiła na salony. W 1930 roku wizażysta Max Factor wymyślił błyszczyk do ust. W 1950 roku amerykańska chemiczka Hazel Bishop stworzyła pierwszą szminkę długo utrzymującą się na ustach, która nie rozmazuje się podczas pocałunku.
Za jeden z przełomowych momentów w historii szminki uważa się pierwszą kampanię marketingową firmy Revlon, która w 1952 roku wprowadziła hasło „Ogień i lód”. Dzięki niemu kosmetyk upiększający usta stał się jednym z najlepiej sprzedających się produktów na świecie. Reklamowane odcienie czerwieni, różu i koralu zdominowały rynek aż do końca lat 70.
Kolejne dziesięciolecia to mieszanie barw, pojawienie się błyszczyków i pomadek nawilżających. Dziś, jak podaje Sueddetsche Zeitung, tylko w Niemczech 16 milionów kobiet od 14 do 64 lat codziennie używa szminki. Do najbardziej pożądanych kolorów należą oczywiście wyraziste czerwienie. Zaraz po nich są bezbarwne lub przeźroczyste pomadki i błyszczyki. Później kobiety wybierają wyraźne brązy i beże.

Related Itemshsitoria szminkipomadkaszminka
Warto mieć
7 grudnia 2020
Karolina Nowakowska
Karolina Nowakowska

Wolontariuszka, dziennikarka, społeczniczka. Zafascynowana podróżami i ludźmi, którzy zawsze mają ciekawą historię do opowiedzenia.

Related Itemshsitoria szminkipomadkaszminka

More in Warto mieć

Jak sprawdzić, czy dziecko nie jest uzależnione od smartfona?

Dagna.Starowieyska25 lutego 2021
Read More

Dobry humor poprawia zdrowie

Sylwia Cukierska8 stycznia 2021
Read More

Ćwicz, Twój mózg Ci podziękuje

Magda Dzik-Kordas6 stycznia 2021
Read More

O czym najchętniej fantazjujemy?

Karolina Nowakowska29 grudnia 2020
Read More

Na czym polega sztuka flirtowania

Julia Nieznalska25 grudnia 2020
Read More

Badania nad kobiecym orgazmem

Sylwia Cukierska16 grudnia 2020
Read More

Warto przeczytać: Naturalnie dla zdrowia!

Julia Nieznalska2 listopada 2020
Read More

Nowości na rynku wydawniczym: Myśl jak mnich

Michal Karas2 listopada 2020
Read More

Dziewczyny z wypiekami na 4 pory roku

Dagna.Starowieyska22 października 2020
Read More
Scroll for more
Tap

Polecane

  • Mój sposób na życie? Uczciwość i radość z każdego dnia
    W praktyce26 lutego 2021
  • Przyjemność z pracy daje wymierne efekty!
    W praktyce25 lutego 2021
  • Catipack – jakość, do której się wraca!
    W praktyce19 lutego 2021

Facebook

Copyright © 2015 PressFactory Sp. z o.o., Stworzone przez G-marketing Regulamin

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Rozumiem Dowiedz się więcej
Prywatność i polityka ciasteczek

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Non-necessary

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.