Site icon Sukces jest kobietą!

Czy i jak biznes wspiera energię społeczną?

Energia społeczna, czyli psychiczna dynamika istniejąca między ludźmi, to siła, która napędza nasze codzienne działania, zarówno w relacjach osobistych, jak i w miejscu pracy. Podczas Międzynarodowego Kongresu Ekonomii Wartości „Open Eyes Economy Summit” w Krakowie eksperci dyskutowali o korzyściach, jakie przynosi ona społeczeństwu i gospodarce, oraz jak przekuć ją w realne działania.

W trakcie kongresu uczestnicy podkreślali, że energia społeczna ma swoje źródło w ludziach i nabiera sensu w biznesie, gdy wychodzi od pracowników, a zarząd jest otwarty na jej rozwój. Poprzez wsparcie różnorodnych inicjatyw, które tę energie wyzwalają, firmy nie tylko integrują swoje zespoły, ale także wywierają pozytywny wpływ na społeczeństwo. Energia społeczna w biznesie staje się zatem realnym narzędziem generowania korzyści zarówno dla pracowników, jak i dla społeczności lokalnych.

– Energia społeczna w biznesie ma sens tylko wtedy, gdy wychodzi od pracowników, a zarząd czy dyrektorzy są na nią otwarci i dają przestrzeń do jej realizacji. Wymuszoną inicjatywę nie wszyscy będą czuli, to musi być coś naturalnego, oddolnego. Oczywiście można w pewnym momencie pomóc zarządzać tą energią, ukierunkować ją, tak jak na przykład w Soonly, gdy powstała fundacja wspierająca inicjatywy pracowników – podkreśliła Anna Panek, członkini Zarządu i Dyrektor HR Soonly Finance.

W trakcie panelu padły również spostrzeżenia innych uczestników, mówiących o znaczeniu współpracy między biznesem a trzecim sektorem. Uczestnicy dyskusji zgodnie stwierdzili, że w kontaktach między nimi należy stawiać na bliskie relacje i partnerstwo, zamiast ograniczać swoją rolę wyłącznie do wsparcia finansowego. Zauważyli też, że nawet w obliczu kryzysu gospodarczego i malejących budżetów na projekty społeczne, można pomagać partnerom chociażby poprzez wymianę kompetencji.

– Przedstawiciele firm zorientowali się, że energia społeczna jest ważna, że trzeba mieć na nią wpływ i że w biznesie mamy swoje wartości, które bardzo często są zbieżne z wartościami trzeciego sektora. Korzystając wzajemnie ze swojej eksperckości, ucząc się od siebie nawzajem, możemy razem dokonywać naprawdę wielkich rzeczy – powiedziała Karolina Kanar-Kossobudzka, Group CSR Manager Allegro.

OEES to coroczne wydarzenie, które stanowi platformę dla liderów biznesu, nauki, kultury i administracji do tego, by wspólnie dyskutować na temat nowych obszarów zrównoważonego rozwoju i społecznej odpowiedzialności. To miejsce, gdzie inspirujące dyskusje i innowacyjne pomysły spotykają się z realnymi działaniami na rzecz pozytywnych zmian społecznych udowadniając, że biznes i gospodarka nie tylko mogą, ale powinny opierać się na wartościach społecznych. W tym roku głównym tematem kongresu była energia społeczna i jej wpływ na społeczeństwo, mieszkańców miast i gospodarek.

W panelu dyskusyjnym dotyczącym roli społecznej w erze wyzwań udział wzięli: Anna Panek, członek Zarządu i Dyrektor HR Soonly Finance, Rafał Barański, CEO braf.tech, Karolina Kanar-Kossobudzka, Group CSR Manager Allegro, Robert Szymański, Head Of Marketing w Banku BPS SA oraz Michał Sokołowski, Hub Manager Infrastructure & Administration ABB Business Services. Moderatorem panelu był Rafał Olesiński, Partner Zarządzający Olesiński i Wspólnicy.

Exit mobile version