Site icon Sukces jest kobietą!

Biznes się nie poddaje: Jestem zorientowana na wynik

Dr n. ekon. Agnieszka Grostal Doradza firmom jak osiągać satysfakcjonujący wzrost sprzedaży m.in. poprzez: tworzenie i wdrażanie skutecznych strategii sprzedaży, przebudowanie procesów sprzedaży, by porządkowały pracę handlowców, aby mogli skoncentrować się przede wszystkim na osiąganiu wysokich wyników. Buduje komplementarne i skuteczne zespoły handlowców, tworzy systemy zarządzania sprzedażą, wdraża nowe technologie do zmaksymalizowania sprzedaży.

Właścicielka i partner zarządzający firmy Salents. Doświadczona ekspertka z ponad 18-letnim doświadczeniem w pracy w największych korporacjach krajowych i zagranicznych. Strateg sprzedaży zorientowana na wynik, która rozwija firmę wg. najlepszych i najnowocześniejszych standardów, stawia na jakość, ekspertyzę i skuteczność prowadzonych działań, lubi zmiany i dynamiczne otoczenie biznesowe. 

Zarządzała budżetem sprzedaży wynoszącym ponad 200 milionów dolarów i ogólnopolską siecią sprzedaży produktów finansowych dla wszystkich segmentów klientów B2B. Kierowała ponad 60-osobowym zespołem 60 doradców. W ciągu kilkunastu lat stworzyła, wdrożyła i zrealizowała skomplikowane strategie sprzedaży dla ponad 15 przedsiębiorstw. Pomogły one podnieść wyniki sprzedaży nawet o 40%.

Doktor nauk ekonomicznych, absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu oraz Universite Paris II PantheonAssas w Paryżu, wykładowca na wyższych uczelniach ekonomicznych.

Pani Agnieszko, jak zareagowała Pani oraz Państwa Klienci na wieść o epidemii koronawirusa w Polsce i na świecie?

Chyba nie będę się różnić od większości czytelników kiedy powiem, że byłam zaskoczona i trochę z niedowierzaniem patrzyłam na rozwój sytuacji. A potem szybko zmieniająca się rzeczywistość wymogła dynamicznie działanie. O ile nie mieliśmy problemu z przejściem na pracę zdalną, bo taki tryb pracy mamy wypracowany od dawna, to pandemia bardzo wpłynęła na nasze projekty. Musieliśmy na szybko zmieniać harmonogramy i dostosowywać je do nowej sytuacji, w której znaleźli się nasi klienci i my.

Czy w tej chwili umie Pani już oszacować straty, spowodowane epidemią? Jakiego rodzaju pomoc by się Państwu przydała od polskiego rządu?

Nie wiemy, jak długo potrwa jeszcze ta sytuacja. To, że gospodarka jest sukcesywnie odmrażana, nie oznacza, że biznes wróci od razu na nowe tory. Część naszych klientów przesunęła projekty, które mieliśmy wspólnie realizować, nie ze względu na problemy w ich firmach. Ich branże nie odczuły skutków pandemii i np. fabryki pracują  na pełnych obrotach. Ale z uwagi na fakt, że nie wiadomo, co dalej z gospodarką, nie wiemy, kiedy wrócą do funkcjonowania łańcuchy dostaw, spodziewane są duże zatory płatnicze, to takie projekty również zostały zawieszone.

Jest Pani twórczynią marki SALENTS. Czy Pani zdaniem sposób sprzedawania się zmieni za sprawą koronawirusa? Na co będziemy kłaść większy nacisk a co zniknie?

Spodziewam się, że większość firm będzie chciała szybko wrócić na dawne tory działania. To co będzie się liczyło to CZAS. A kiedy liczy się czas, to nie mam miejsca na błędne decyzje czy testowanie nowych hipotez. Ważna będzie dobrze przygotowana strategia i plan działania, które zostaną sprawnie wdrożone. To samo dotyczy obszaru sprzedaży. Dzisiaj szkoda czasu na przypadkowe działania handlowców, kiedy nie wiadomo, jakim wynikiem się zakończą. Tu jest miejsce na precyzyjne działania. Trafienie do właściwej grupy docelowej, odpowiedni proces pozyskiwana klientów, właściwie poprowadzony proces sprzedaży i przewidywalny wynik sprzedaży na koniec miesiąca.

Jak wygląda obecnie Pani dzień pracy? Co się zmieniło w funkcjonowaniu firmy?

Mam wrażenie, że pracuję trzy razy więcej niż normalnie. Do tego dochodzi opieka nad trójką dzieci, które są w domu. Na początku, dużym wyzwaniem było ogarnięcie zajęć szkolnych i przedszkolnych prowadzonych w trybie on line. Na szczęście dzieci miały w tym dużo frajdy. Dopiero później przyszło zmęczenie i znużenie oraz brak kolegów i koleżanek.

Jeśli chodzi o firmę, to maksymalnie wykorzystaliśmy ten czas. Mieliśmy kilka swoich inicjatyw, które czekały na wdrożenie, a zawsze były inne priorytety. Teraz je realizujemy. A niebawem będziemy mogli zaprezentować je klientom. O jednej mogę już teraz opowiedzieć. Wdrożyliśmy program dla firm: Backtoo market. Polega on na 6 krokach, które firmy mogą z nami podjąć, aby zwiększyć sprzedaż w swoich firmach. I tym samym szybko poczuć, jak rosną ich wyniki.

Jak zachować równowagę i pogodę ducha w czasie epidemii i przymusowej izolacji? Jak dba Pani o zdrowie własne i najbliższych?

Staram się myśleć, że wszystko mija. Złe rzeczy kiedyś się kończą, dobre też. Tak wygląda życie. Robię to, na co mam wpływ. Jednocześnie staram się odnaleźć pozytywy i korzyści sytuacji w której się znaleźliśmy. Oczywiście mam też chwile zwątpienia. Kto ich nie ma? Ale staram się dobrze wykorzystać nową sytuację.

Po więcej informacji o działalności naszej Bohaterki zapraszamy tu:

https://salents.com/

Fot. Magdalena Kozicka

Exit mobile version