Site icon Sukces jest kobietą!

Bądźmy dobrzy dla siebie i innych ludzi!

Renata Zielezińska — pracująca mama, copywriterka SEO, wirtualna asystentka, wydawca 3 portali internetowych: portalu biznesowego dla przedsiębiorczych PolecanyBiznes.pl, bloga lifestylowego SposobyNaZycie.pl oraz magazynu kosmetyczno-urodowego TrustedCosmetics.pl. Pisze teksty na zamówienie z pasją i zaangażowaniem, własny biznes prowadzi nieprzerwanie od 2012 roku.

Czym dla Ciebie jest sukces?

Renata Zielezińska, pracująca mama, copywriterka SEO: Myślę, że to sprawa indywidualna każdej osoby. To, co dla Ciebie będzie sukcesem, niekoniecznie będzie nim dla mnie (i odwrotnie). W zależności od dziedziny życia mamy też różne rodzaje sukcesów.

A sukces w biznesie?

Dla mnie sukcesem w biznesie jest zbudowanie rozpoznawalności marki, która pomaga rozwiązywać problemy konsumentom, daje im realną wartość, przynosi zyski. A dodatkowo sprawia, że kolejni klienci „pukają do drzwi” mojej firmy, ponieważ chcą nawiązać współpracę czy stworzyć wspólny projekt. Jednak również definicja sukcesu w biznesie dla różnych ludzi może być inna. Dla jednych sukcesem będzie zbudowanie i pokazanie światu własnej marki osobistej, dla innych będzie to możliwość zarabiania wymarzonej kwoty pieniędzy.

Czy miałaś kiedyś ofertę, czy zlecenie, którego nie przyjęłaś i z jakiego powodu?

Oczywiście, zdarza się to bardzo często, ale nie zawsze tak było. Na początku swojej przygody z prowadzeniem własnego biznesu wpadłam w wir przyjmowania każdego zlecenia. Nie potrafiłam wówczas odmawiać. Nie chciałam po prostu stracić (czytaj urazić) klienta. Lata praktyki i doświadczenie biznesowe, którego nabrałam, sprawiły, że dziś mam odwagę odrzucać zlecenia, które mi nie odpowiadają. Powodów jest mnóstwo, są bardzo różnorodne. Czasem po prostu nie czuję wspólnego flow z klientem.

Innym razem nie możemy dojść do porozumienia, jeśli chodzi o warunki współpracy. Np. klient oczekuje zbyt wiele za nieadekwatne wynagrodzenie. Jeszcze innym razem jakość oferowanych przez daną markę produktów mi nie odpowiada, a cenię sobie to, co najlepsze. Zatem nie zamierzam promować bylejakości np. w artykule na moim blogu lifestylowym. Z perspektywy czasu uważam, że warto działać w biznesie zgodnie z sobą i ze swoją intuicją. To zawsze przynosi mnóstwo korzyści.

Co daje Ci najwięcej siły i satysfakcji?

Zdecydowanie na pierwszym miejscu są to zadowoleni klienci, którzy nie tylko powracają, ale też polecają współpracę ze mną oraz moje usługi innym firmom. Mnóstwo zadowolenia dają także klienci, którzy powracają ponownie oraz ci przychodzący z polecenia – to oznaka, że moja praca przynosi im korzyści. Poza tym jest to możliwość rozwoju osobistego i zarabiania pieniędzy, a także odskocznia od tematów związanych z dziećmi. Lubię też tę sprawczość, której nie miałam na etacie, czyli podejmowanie kluczowych decyzji dla rozwoju mojej firmy.

Gdybyś miała opisać siebie trzema przymiotnikami to jakimi i dlaczego?

Byłoby to dla mnie bardzo trudne zadanie, bo uwielbiam pisać (śmiech).

Wnikliwa, pełna pasji, kreatywna, autentyczna i skuteczna. Prowadzenie własnej firmy zmienia człowieka i kształtuje jego charakter. Choć trudno jest pisać o sobie, to uważam, że wnikliwość, w połączeniu z autentycznością i pasją w mojej pracy zawodowej przekłada się właśnie na skuteczność, która przyciąga ludzi. Wszystko to pozwala mi się dobrze bawić, rozwijać kreatywność i tworzyć dla klientów teksty, które napędzają im sprzedaż.

Co w biznesie stanowi dla Ciebie największą wartość?

Mam wrażenie, że biznes w dzisiejszych czasach z jednej strony jest bardzo różnorodny, z drugiej zaś nie zawsze przemyślany i dopracowany. Często brakuje w nim autentyczności, bo wiele jest kopiowania, plagiatowania i zbyt intensywnego wzorowania się na innych. A mam przyjemność współpracować z wieloma firmami i markami — lubię się im przyglądać, obserwować działania i sukcesy.

Największą wartość w biznesie stanowi dla mnie drugi człowiek i jego satysfakcja ze współpracy ze mną. Nieustannie się dokształcam, świadczę wysokiej jakości usługi. Wszystko po to, by moc zaproponować klientowi gwarancję satysfakcji. Myślę, że niewielu profesjonalnych copywriterów czy wydawców portali, może się pochwalić podobnym rozwiązaniem. Poza tym w biznesie cenię sobie autentyczność, szczerość i otwartość. Czasem przesunie się deadline wykonania zlecenia, innym razem sprawy rodzinne czy po prostu losy życiowe sprawiają, że coś trzeba zmienić lub przełożyć (wiedzą o tym szczególnie mamy prowadzące własny biznes).

Czy łączenie obowiązków mamy i business woman to trudne zadanie?

Nie tylko trudne, ale też czasami nieprzewidywalne. Uważam, że jest to rozwiązanie dla wytrwałych pasjonatów. Nie lubiąc swojej pracy zawodowej, ale też bez odpowiedniego harmonogramu dnia i planu B (na wypadek infekcji dzieci lub innych losowych zdarzeń) – trudno będzie godzić obowiązki mamy i kobiety biznesu. Jestem przykładem na to, że można to zrobić z głową, bez zaniedbywania dzieci czy firmy.

No właśnie, a rozwój zawodowy i macierzyństwo — czy możliwe jest ich łączenie bez zaniedbywania dzieci?

To zależy od wielu czynników. Można tak bardzo zatracić się w obowiązkach zawodowych, że zaniedbamy potrzeby dzieci. Można też obserwować i słuchać maluchów i wyciągać wnioski – co jest niezbędne do podejmowania decyzji o priorytetach. Wiele mam uważa na przykład, że żłobek jest najgorszym złem. Z moich doświadczeń wynika, że synek bardzo się rozwija w tej placówce opiekuńczej i wraca do domu szczęśliwy. Do tego, w przypadku mojej rodziny doskonale sprawdza się: podział obowiązków z mężem, ustalanie harmonogramu pracy – gdy dzieci śpią lub są w żłobku, zamawianie obiadów z restauracji czy plan B w postaci dziadków lub cioci, którzy czasem zajmują się dziećmi, gdy są chore, a ja muszę nadrabiać obowiązki zawodowe. Po powrocie maluchów ze żłobka oraz w weekendy staramy się być dla nich na 100%. W moim przypadku doskonale sprawdza się powiedzenie, że szczęśliwa mama to szczęśliwe dzieci (i cała rodzina).

Jak stworzyć własny biznes, który odniesie sukces?

To bardzo trudne pytanie, ponieważ nie ma chyba jednej recepty na sukces w biznesie. Wszystko zależy od rodzaju działalności. Pierwszym czynnikiem na drodze do sukcesu w biznesie jest dawanie ludziom wartości i oferowanie im jakości zdecydowanie większej niż się jej spodziewają. Drugim – moim zdaniem niezbędnym elementem – jest pasja do wykonywanego zawodu, ponieważ tylko robiąc to, co lubimy, chcemy się doskonalić i być najlepsi w swoim fachu. Poza tym absolutnie niezbędna jest wiara w siebie, własny produkt lub usługę. Równie ważna jest umiejętność budowania świadomości marki – o czym wielu początkujących przedsiębiorców nie ma zielonego pojęcia. Inwestują oni w wyjątkową stronę lub sklep www, jednak nie robią nic, by ich potencjalni klienci dowiedzieli się o ich istnieniu.

Żałujesz, że otwarłaś własny biznes?

Absolutnie nie! Jedyne czego żałuję, to fakt, że tak długo, bo 6 lat, ciągnęłam prowadzenie własnej firmy z pracą na etacie. To był duży błąd. Jednak wszyscy powtarzali, że opłaty ZUS i podatków są duże – i fakt ten demotywował mnie do rzucenia się na głęboką wodę. Gdybym miała to zrobić jeszcze raz, zdecydowanie wcześniej zaczęłabym pracę na własny rachunek.

A dlaczego współpracujesz z konkurencją? Większość ludzi z nią walczy

Uważam, że w życiu zbyt wiele walczymy… tylko po co? Tak, wiele osób bojkotuje swoją konkurencję. Ja nie mam na to czasu, bo zajmuję się biznesem i maksymalnie wykorzystuję jego potencjał. Uważam, że współpraca popłaca, nawet z konkurencją. Myślę, że również potencjalni konkurenci są świetnym partnerem w biznesie, z którymi warto nawiązać obopólnie zadowalające relacje biznesowe. Ja się o tym przekonuję niemal każdego dnia. I polecam!

Jakie życzenia na ten 2023 rok miałabyś dla siebie samej oraz naszych Czytelników i Czytelniczek?

Życzę nam wszystkim, abyśmy potrafili odcinać się od tego, co negatywne. Wyłącz radio i telewizor. Przyjrzyj się własnym myślom – sprawdź, czym karmisz swój umysł. Pamiętaj, że nawet słuchając radia lub tłumacząc sobie różne życiowe sytuacje, programujesz się na to, co w przyszłości wydarzy się w twoim życiu. Ludzie sukcesu i milionerzy skupiają zatem swój umysł na tym, co pozytywne. Chcesz być taki jak oni? Rozpieszczaj siebie i dbaj o swoje samopoczucie. I bądź dobry dla innych ludzi. Tak po prostu – dobry i uprzejmy.

Po więcej informacji o działalności naszej Bohaterki zapraszamy tutaj:

https://polecanybiznes.pl

https://www.sposobynazycie.pl

https://www.trustedcosmetics.pl

Fot. Archiwum prywatne Bohaterki

Exit mobile version