W teorii

Z luksusowymi dodatkami łatwiej zdobyć pracę?

Z luksusowymi dodatkami łatwiej zdobyć pracę?
Redakcja Sukces

Czy torebka od Prady, Louis Vuitton, kostium od Chanel mogą zwiększyć szanse na znalezienie lepiej płatnej pracy? Według informacji opublikowanej w Harvard Business Review, osoba w odzieży luksusowej marki ma większe szanse i jest lepiej oceniana niż osoba w markowej, ale nie luksusowej odzieży

– Badanie pokazało, że osoby, które ubierają się w znane marki mają większą szansę żeby wymarzoną pracę otrzymać. Dodatkowo mają możliwość negocjowania wyższego wynagrodzenia w związku z tym, że luksusowe marki podkreślają to, iż już odniosły sukces i je na nie stać – mówi Marek Jurkiewicz, dyrektor zarządzający InfoPraca.pl.

Badanie udowodniło też, że metka luksusowej marki musi być widoczna i nie ważne na jakim jest ubraniu. W badaniu wykorzystano podobną odzież. Na części były znaki firmowe luksusowych firm na innych już tylko sieciowych. Efekt był dostrzegalny tylko w przypadku gdy logo marki premium było widoczne. Badanie przeprowadzono w USA. Czy to działa też w Polsce?

– W moim odczuciu chodzi o to pierwsze wrażenie, czyli jak jesteśmy ubrani w zależności o jakie stanowisko się staramy, na jakim poziomie i wtedy ważne jest żeby ubrać się schludnie adekwatnie do sytuacji, stanowiska i branży. Ubiór i marki premium mogą być dwojako odebrane. Jako coś co jest ponad miarę, w zależności od tego na jakie stanowisko aplikujemy. Mogą być też odebrane pozytywnie, ale tak naprawdę mówimy o pierwszym wrażeniu, które robimy na rekruterze lub potencjalnym pracodawcy. Pamiętajmy aby nie przesadzić ani w jedną, ani w drugą stronę starając się o pracę – dodaje Marek Jurkiewicz.

Źródło: Newsrm.tv

Więcej w W teorii

pasja-i-cel

Nastaw myślenie o pracy na pasję i cel

Michal Karas11 stycznia 2018
womens march

Nie trzeba korzyści finansowych, by działać etycznie

Michal Karas27 września 2017
paniusia

Well-being w firmie – gdy zaobserwujesz problemy pracowników

Redakcja Sukces21 września 2017
tajemnica

Ukrywanie się w pracy blokuje rozwój kariery

Karol Pisarski30 sierpnia 2017
awans

Polki rzadko wierzą w możliwość awansu

Michal Karas27 lipca 2017
obowiązki

Odkładanie „nagród” na później może być błędem

Sylwia Cukierska12 lipca 2017
kótnia

Jak rozładować konflikt ze współpracownikiem?

Michal Karas30 czerwca 2017
Fot. Piotr Połoczanski 
www.photolife.pl 
www.facebook.com/poloczanski

Boisz się wystąpień publicznych? Można to zmienić

Michal Karas21 czerwca 2017
atmosfera w pracy

Jak dbać o samopoczucie i produktywność pracowników?

Redakcja Sukces19 czerwca 2017