Warto mieć

Sposób na przełamanie zimowej apatii

Sposób na przełamanie zimowej apatii
Redakcja Sukces

Zima sprzyja błogiemu lenistwu, a my najchętniej nie opuszczalibyśmy kanapy, ciepłego koca i pilota od telewizora. Codzienne ćwiczenia pozwalają odzyskać dobry nastrój, dostarczają przyjemności i energii na cały dzień. Które z nich sprawdzą się najlepiej, gdy za oknem śnieg i niskie temperatury? Poznaj nasze propozycje i… do dzieła!

Przed wysiłkiem

Jeżeli chcemy osiągać oczekiwane rezultaty, musimy odpowiednio przygotować się do ćwiczeń. Przede wszystkim powinniśmy racjonalnie ocenić własne możliwości. Jeżeli długo nie byliśmy aktywni fizycznie, warto rozpocząć od krótkiej i mniej intensywnej rozgrzewki. Gdy nie wiemy w jaki sposób wykonywać konkretne ćwiczenia, nie eksperymentujmy, lecz skorzystajmy z porady ekspertów. Istotnym elementem przygotowania jest również odpowiedni posiłek, które dostarczy nam wartościowych składników odżywczych i witamin. Doskonałą propozycją jest np. musli – dostępne dziś nawet w formie batonów – które zapewni siły, niezbędne przez wysiłkiem fizycznym. Dostarczając energię płynącą z pełnoziarnistych ziaren i najwyższej jakości bakalii, osiągniemy lepsze efekty i będziemy cieszyć się doskonałym samopoczuciem.

Postaw na klasyczne rozwiązania

Nie tylko skomplikowane ćwiczenia, przynoszą rezultaty. Warto postawić również na najprostsze rozwiązania, które dostarczą nam wiele frajdy i radości. Przysiady brzuszki, pompki, wymachy rąk lub ćwiczenia z hula hop, pozwalają rozwijać poszczególne mięśnie, a my małym nakładem sił poczujemy się o wiele lepiej.

Unoszenie bioder podczas leżenia – Kładziemy się na plecach – barki muszą dotykać podłogi, a nogi powinny być ugięte w kolanach. Następnie unosimy biodra, żeby miednica i uda utworzyły jedną linię. Podczas opuszczania bioder, starajmy się, żeby nie dotykały podłogi.

Przekładanie kolan – Kolejne ćwiczenie wymagające leżenia na plecach. Ręce rozkładamy szeroko – prostopadle do ciała. Staramy się jak najdłużej utrzymywać złączone kolana. Rozpoczynamy naprzemienny ruch kolanami, aby dotykać maty po drugiej stronie. To doskonałe ćwiczenie, pozwalające kształtować mięśnie brzucha.

Wstawanie z pozycji klęczącej – Klękamy i podpieramy się rękami o ziemię. Powoli wstajemy, aż do momentu całkowitego wyprostowania sylwetki. Następnie, kładziemy ręce na podłodze i powoli wracamy do pozycji klęczącej. Ćwiczenie to polecamy osobom, które pragną kształtować pośladki, nogi i uda.

Po treningu

Po treningu poczujemy zmęczenie ale również dużą satysfakcję. Przecież udało się nam zmobilizować do działania oraz skutecznie pokonać przyciąganie kanapy i pilota od telewizora. To czas na ważną decyzję! Jutro też jest dzień, dlatego przyrzeknijmy sobie, że powtórzymy dzisiejsze osiągnięcie.

Podobnie jak w przygotowaniu do treningu, tak i po jego zakończeniu istotnym elementem jest dieta. Możemy sobie pozwolić na obfitszy posiłek, ponieważ tuż po wysiłku nasz organizm metabolizuje lepiej i spali to, co spożyjemy. Jeżeli jednak bezpośrednio po wysiłku fizycznym nie mamy ochoty na duży posiłek, powinniśmy skorzystać z propozycji, które pozwolą uzupełnić witaminy i mikroelementy.

Źródło: 38 PR

Więcej w Warto mieć

evolable 1

Miejsce pracy i relaksu w jednym

Michal Karas16 lutego 2018
biżuteria miko plus 1

Biżuteria i fizjoterapia w jednym

Redakcja Sukces19 stycznia 2018
WOŚP-sukces

Skarby kobiet sukcesu na WOŚP

Redakcja Sukces10 stycznia 2018
święta naturalnie

Przepis na własne ozdoby świąteczne

Michal Karas19 grudnia 2017
Mitsubishi Eclipse Cross 1

Mitsubishi Eclipse Cross – uszyty na miarę!

Redakcja Sukces14 grudnia 2017
fot: R. Szymczak, InVidere

Kalendarze – czy są już passé?

Ela Makos18 października 2017
wakacyjne wspomnienia

Wspomnienia, których majątek nie zastąpi

Redakcja Sukces16 października 2017
rośliny w biurze

Rośliny w biurze – nie tylko świeże powietrze!

Redakcja Sukces3 października 2017
biurka z podnoszonym blatem 1

Nie siedź w pracy, podnieś blat

Michal Karas28 sierpnia 2017