Newsy

Praca w niedzielę a centra handlowe

Praca w niedzielę a centra handlowe
Redakcja Sukces

Wpływ na grafik i możliwość wyboru dni pracujących zadeklarowało 2/3 pracowników centrów handlowych. Natomiast aż 93 proc. decyduje się na pracę zarówno w dni robocze, jak i w dni weekendowe, czyli w sobotę i w niedzielę – wynika z badania Kantar Millward Brown

Na pytanie – „Jaki jest Pana/Pani wpływ na decyzję o pracy w niedziele?” – 61 proc. pracowników odpowiedziało, że praca w niedzielę wynika z ich grafika, na który mają wpływ i który mogą dostosować indywidualnie. Na możliwość zamiany pracy w niedziele na inne dni tygodnia istotnie częściej wskazywały osoby w wieku do 30 lat. Natomiast 7 proc. przyznało, że samodzielnie zgłasza się do pracy w niedziele.

Co ważne, mimo możliwości dostosowania grafika do indywidualnych preferencji, 93 proc. osób decyduje się na pracę zarówno w dni robocze, jak również w weekendy.

– Chęć podejmowania pracy w weekendy wynika w dużej mierze ze struktury demograficznej pracowników centrów handlowych. Są to w przeważającej większości osoby młode, nieposiadające dzieci, część kontynuuje edukację. Można to z łatwością zaobserwować właśnie podczas weekendowych zakupów w centrach handlowych – w sklepach z odzieżą, kosmetykami, sprzętem RTV, ale również w kinach i restauracjach, obsługują nas osoby młode. Natomiast praca w sklepach zatrudniających od kilkunastu do kilkudziesięciu osób daje właśnie możliwość dostosowania grafików w zależności od indywidualnych preferencji oraz zobowiązań – rodzinnych czy związanych z edukacją – mówi Radosław Knap, dyrektor generalny Polskiej Rady Centrów Handlowych.

Elastyczny czas pracy został również wskazany jako jeden z trzech najczęstszych powodów podjęcia pracy w handlu. I o ile na możliwość kontaktu z ludźmi oraz możliwość podjęcia pracy odpowiadającej kwalifikacjom istotnie częściej wskazywały osoby posiadające dzieci, to elastyczny czas pracy był najważniejszy właśnie dla osób w wieku do 30 lat. Co piąta osoba wskazała natomiast, że powodem pracy w handlu był brak alternatywy – była to jedyna praca, jaką udało im się znaleźć. Taką odpowiedź istotnie częściej udzielały kobiety.

– Uzyskane przez Kantar Millward Brown wyniki uświadomiły nam, że mimo komunikowanej poprawy koniunktury na rynku pracy – najniższego w historii bezrobocia a wręcz trudności w znalezieniu osób chętnych do pracy – dla co piątego pracownika zatrudnienie w centrum handlowym stanowiło jedyną możliwość podjęcia pracy. Niestety właśnie osoby posiadające najmniejsze doświadczenie i największe trudności ze znalezieniem pracy, zostaną najbardziej dotknięte konsekwencjami zapowiadanego zakazu handlu w niedziele. Jak wynika z szacunków, po wprowadzeniu zakazu obroty punktów handlowych i usługowych zlokalizowanych w centrach handlowych spadną o 4,6 miliarda zł, co będzie skutkowało spadkiem zapotrzebowania na pracę o 19 – 20 tysięcy osób – dodaje Radosław Knap.

Źródło: Newsrm.tv

Newsy

Więcej w Newsy

ewolucja

Jesteśmy delikatniejsze od naszych przodkiń

Edyta Nowicka12 grudnia 2017
dojazd do pracy

Nawet tydzień pracy miesięcznie spędzamy na dojazdach

Michal Karas7 grudnia 2017
samotna wigilia 1

Dla samotnych osób starszych Święta tracą sens

Michal Karas1 grudnia 2017
media-polaryzują

Media polaryzują nas z łatwością – warto to rozumieć

Karol Pisarski29 listopada 2017
25.11.2017 Warszawa , Gala - premiera ksi????ki "Sukces jest kobiet??" 
Fot. Franek Mazur

Mitsubishi Japan Motors wspiera Kobiety Sukcesu!

Aneta Zadroga27 listopada 2017
biznes1ikonynowe123

Mitsubishi Japan Motors wspiera „Sukces jest Kobietą”

Aneta Zadroga23 listopada 2017
emocje 2017 2

Emocje 2017 na scenie Opery Krakowskiej

Redakcja Sukces22 listopada 2017
KongresKobietSukcesu11-650

Wydarzenie: AKADEMIA WIEDZY I SUKCESU 2017

Aneta Zadroga17 listopada 2017
DSC_9355

Agata Steczkowska ambasadorką marki samochodów?

Aneta Zadroga16 listopada 2017