Biznes

Lepsza praca? Chętnie, choć niekoniecznie

Lepsza praca? Chętnie, choć niekoniecznie
Michal Karas

Tylko co trzeci pracujący Polak jest zdania, że pieniądze szczęścia nie dają. Pogoń za lepszą pensją to dla większości główny powód do poszukiwania nowego zajęcia. Mimo to, aż 47% badanych skłonnych jest stwierdzić, że ich wynagrodzenie jest raczej odpowiednie, a 13% Polaków jest zdecydowanie zadowolonych ze swojej pensji.

Pieniądze szczęścia nie dają?

Tylko co trzeci pracujący Polak jest zdania, że pieniądze szczęścia nie dają. Pogoń za lepszą pensją to dla większości główny powód do poszukiwania nowego zajęcia. Mimo to, aż 47% badanych skłonnych jest stwierdzić, że ich wynagrodzenie jest raczej odpowiednie, a 13% Polaków jest zdecydowanie zadowolonych ze swojej pensji.

raport-pracuj-large_zadowolenie_z_pensji

Powyższe dane, pochodzące z najnowszego badania Pracuj.pl Czy pieniądze szczęścia nie dają?*, są dość pokrzepiające. Jednocześnie warto jednak podkreślić, że prawie 40% Polaków nie odczuwa satysfakcji myśląc o swoich zarobkach – deklarują, że nie są dobrze wynagradzani za swoją pracę. Zarówno osoby z wykształceniem wyższym, jak i wykształceniem zawodowym mają podobny poziom zadowolenia z otrzymywanej pensji – 10% Polaków po studiach wyższych jest usatysfakcjonowanych swoim wynagrodzeniem, a wśród badanych z wykształceniem zawodowym, zadowolonych jest 14% osób.

Ludzką cechą jest towarzyszące nam poczucie niesprawiedliwości w odniesieniu do wysokości płacy za wykonywaną przez nas pracę. W tym kontekście optymistyczne jest to, że jednak większość, bo ponad połowa Polek i Polaków deklaruje, że jest zadowolona ze swojej płacy. Otwartym pozostaje jednak pytanie, czy to zadowolenie wynika z biernej akceptacji stanu rzeczy, czy też rzeczywistego entuzjastycznego przekonania o właściwym poziomie zarobków za wykonywaną pracę? – mówi dr Tomasz Sobierajski, socjolog, ISNS UW.

Pensja oczami kobiet i mężczyzn

60% kobiet i 59% mężczyzn uważa, że jest dobrze wynagradzanych za swoją pracę. Większe przekonanie co do adekwatności własnych zarobków mają panowie – nie ma co do tego wątpliwości aż 15% z nich. Tymczasem bezwzględnie pewna, że jej pensji nie można nic zarzucić, jest tylko co dziesiąta pracująca Polka.

raport-pracuj-large_p_e__-_dobra_pensja

Polak pracy nie szuka, ale dla pieniędzy zmieni

Połowa badanych Polaków – 51% – nie szuka aktywnie pracy, ale chętnie przyjęłaby nową, ciekawą ofertę. Dodatkowo 12% pracujących Polaków aktywnie poszukuje nowego zatrudnienia. Oznacza to, że w sumie 63% badanych jest zainteresowanych zmianami zawodowymi. Co nas do nich skłania? Przede wszystkim wyższe zarobki – tak przyznało 59% badanych szukających i skłonnych do przyjęcia nowej oferty pracy. Do otwartości na propozycje pracy płynące z innych firm zachęca również możliwość rozwoju zawodowego bądź awansu; rzadziej kwestie wygodnego dojazdu czy perspektywa mniej stresujących obowiązków w obecnym miejscu pracy.

raport-pracuj-large_zmiana_pracy

Pieniądze są wciąż największą motywacją Polaków do zmiany pracodawcy. Są także podstawą do zadowolenia z pracy – deklaruje tak 66% badanych. Tylko co trzeci Polak twierdzi, że pieniądze szczęścia nie dają.

Źródło: Raport Pracuj.pl

Więcej w Biznes

galakobietsukcesu2016_060-kopia

Sukces Jest Kobietą vol. 4 już niebawem!

Aneta Zadroga17 listopada 2017
badaczka

Poznaj badaczki nagrodzone stypendiami L\’Oreal-UNESCO For Women in Science

Michal Karas15 listopada 2017
warszawa 2

Polskie miasta jeszcze mało „smart”

Michal Karas6 listopada 2017
Beata Gogulska 2

Jak być pewnym siebie liderem w niepewnych sytuacjach

Ela Makos5 listopada 2017
laba

Spada zaangażowanie Polaków w pracę

Edyta Nowicka3 listopada 2017
kobiet-IT

Tech Leaders zapraszają entuzjastki IT

Zofia Kicińska24 października 2017
open space

Spada komfort? Spada też efektywność pracy w biurze

Michal Karas23 października 2017
kobieta sukcesu

Niezłe perspektywy dla kobiecej przedsiębiorczości

Redakcja Sukces20 października 2017
program lojalnosciowy_rezerwacja online

System rezerwacji online i program lojalnościowy – nowe sposoby na zatrzymanie klientów

Ela Makos18 października 2017